Společnost Aral mění své logo.

Nadále sice bude zářit důvěrně známým modrým diamantem, avšak v modernizovaném, třírozměrném provedení.

Moderní doba si žádá tzv. plastická loga. Řada významných značek již takovou změnu přijala a touto cestou se vydává i Aral.

Vývoj loga Aral:

Společnost Aral mění své logo.
Společnost Aral mění své logo.

Nové logo je zajímavější, dynamičtější a na tištěných materiálech více zaujme. „Logo je vždy počátkem nějaké nové etapy. Nové logo Aral je pěkné a dozajista bude značku provázet na další úspěšné cestě k zákazníkům,“ říká Boris Janda, obchodní ředitel společnosti Aral Lubricants CR, s.r.o. která Aral v Česku reprezentuje.

Aral nenesl vždy toto jméno. Původně vznikl jako sdružení 13 důlních společností, které hledaly využití pro benzol, vedlejší produkt při koksování uhlí. Bylo to v roce 1898. Logo již tehdy mělo tvar diamantu, ale neslo hornickou žlutočernou kombinaci barev a byla v něm zakomponována hornická kladívka a písmena B&V, která znamenala Westdeutsche Benzol-Verkaufsvereinigung (Západoněmecké sdružení pro prodej benzolu).

Velká změna nastala v roce 1924, kdy chemik Walter Ostwald vyvinul novou pohonnou hmotu ze směsi benzolu a benzinu, poté, co se používání benzolu ve spalovacích motorech ukázalo jako slepá ulička. Dal jí jméno B.V.-Aral, odvozené od spojení počátečních písmen skupin obou použitých chemikálií – ARomátů (mezi něž patří benzol) a ALifátů (k nim řadíme benzin).

Název pohonné hmoty B.V.-Aral byl následujících třicet let synonymem pro celosvětově první vysokooktanovou pohonnou hmotu typu Super. V roce 1927 byly v Německu zavedeny černožluté dopravní informační tabule. Společnost proto změnila hornické barvy loga na modrou, jež je barvou města Bochumi, ve kterém firma dodnes v Německu sídlí.

V roce 1952 se název pohonné hmoty dostal do jména společnosti, které byla přejmenována na BV-Aral. Poté již logo podléhalo spíše jen kosmetickým změnám písma a tónu modré.

Vývoj loga Aral – Pro každou silnou značku je typické její logo. Jeho vývoj často zrcadlí vývoj firmy, ale i obecný vkus spotřebitelů. Podléhá módním trendům a každá firma se snaží vše skloubit tak, aby její logo bylo co nejpoutavější. Potvrzuje to i vývoj loga značky Aral.

Aral Lubricants CR, s.r.o. je právním nástupcem Divize olejů a maziv akciové společnosti Aral ČR, a.s. a má stejný předmět podnikání – obchod s  oleji a mazivy pro osobní a nákladní vozidla a průmysl. I přes prodej sítě čerpacích stanic Aral tedy zákazníci mohou dál plně využívat všech předností maziv společnosti Aral i kvalitní sítě jejích obchodních partnerů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor a spolehlivost v každém detailu

Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor...

Peugeot nedávno představil novou generaci robustního pracovního partnera. S nejvýkonnějším dieselovým motorem, komfortní kabinou a moderní technikou. Vyzkoušeli jsme Peugeot Boxer Furgon ve verzi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nextbase: Počet srážek automobilů se zvěří roste, hodí se mít záznam z palubní kamery

Nextbase: Počet srážek automobilů se...

V loňském roce došlo k dalšímu nárůstu počtu automobilových nehod způsobených srážkou se zvěří. Úměrně cenám nových vozů a nákladům na opravy rostou také způsobené škody....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi Concept C: Elektrický roadster, který přepisuje budoucnost sportovních vozů

Audi Concept C: Elektrický roadster,...

V Miláně debutoval koncept, který ukazuje směr značky Audi. Elegantní, odvážný a napěchovaný emocemi – takový je zcela elektrický roadster Concept C. Čistota, emoce, technická dokonalost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to víc než jen číslo

CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to...

CUPRA dosáhla nového milníku. Ve svém výrobním závodě Martorell vyrobila svůj 1 000 000. vůz. Stala se jím CUPRA Formentor, nejikoničtější a nejúspěšnější model značky. CUPRA s duchem...