Seat Toledo 1.9 TDI: Temperamentní a úsporný krasavec

Spojení elegantní líbivé karosérie s jedním z nejvydařenějších přeplňovaných dieselů, které jsou na trhu, nás rozhodně nezklamalo. Úsporněji se snad ani s vozem střední třídy už jezdit nedá.

Seat Toledo 1.9 TDI: Temperamentní a úsporný krasavec

Klasické tříprostorové automobily se čtyřdveřovými karosériemi tvoří zhruba sedmdesát procent prodeje v klíčovém segmentu nižší střední třídy. A právě sem spadá Seat Toledo druhé generace vyráběný v Bruselu.

Koncern VW vsadil před několika roky na tzv. platformovou strategii už u Audi A3, VW Golf, Škody Octavia a jako čtvrtý převzal tuto podvozkovou skupinu i Seat Toledo, jehož design považujeme za nejpůvabnější ze všech současných koncernových vozů. Zatím pouze s třístupňovou karosérií je nabízen v osmi verzích, které se liší stupněm výbavy: základní Stella, luxusní Signo a sportovní V5. K dispozici jsou tři zážehové čtyřválce 1.6, 1.8 (s pětiventilovou technikou) a pětiválec 2.3 a dva turbodiesely 1.9 s výkonem 66 kW nebo 81 kW.


Nás potěšilo, že jsme si mohli vyzkoušet Seat Toledo Signum s nejvýkonnějším přeplňovaným vznětovým čtyřválcem, který se objevuje mj. ve vozech Audi A3 a A4, VW Golf, Bora a Passat, Seat Ibiza a Cordoba a Škoda Octavia. Už ze zkušenosti s Octávií víme, že jde o jeden z nejlepších vznětových motorů a proto jsme byli zvědavi, jak si povede v Seatu Toledo.


Hned na úvod musíme prozradit, že opět nezklamal a v kombinaci s elegantní karosérií nás Toledo nadchlo. Agregát se skvělým točivým momentem 235 N.m při 1900 otáčkách za minutu je po zahřátí na provozní teplotu velice tichý a umožní zajet vysoké jízdní průměry při nízké spotřebě. Tak např. na dálnici ukazoval palubní počítač spotřebu cca 5,5 litru při průměru kolem 100 km/h. Podle ekonoměru se na „pětku“ při 140 km/h pohybovala okamžitá spotřeba mezi pěti a šesti litry, při devadesátce klesla až na čtyři. Jen pro zajímavost při novinářském testu na 10 tisíc kilometrů (průměr 77 km/h) bylo dosaženo nejnižší spotřeby 3,8 litru na 100 km.


Hospodárnost, ale i vysoký výkon a akceleraci (11,2 s) rovnocennou s „benzínovými“ dvoulitry má na svědomí především skvěle fungující elektronicky řízená variabilní geometrie rozváděcích lopatek turbodmychadla, takže motor je stále optimálně přeplňován. Ve středních otáčkách se vyznačuje takovou pružností, že není třeba často ani řadit.


Seat Toledo 1.9 TDI: Temperamentní a úsporný krasavec

Interiér je sice o něco prostornější než u první generace, což způsobil o 42 mm delší rozvor (i přesto svými 2513 mm zaostává cca o 100 mm za konkurencí) a o 70 mm širší rozchod, ale místa na zadních sedadlech ani v tomto případě není nadbytek, stejně jako u koncernových kolegů. Prostor pro nohy, resp. kolena se alespoň trochu zvětšil vybráním zadní části opěradel předních sedadel. Řidič na výškově stavitelném sedadle ani spolujezdec však nedostatkem místa netrpí, naopak. Pochvalu zaslouží tříramenný kůží obšitý volant, který padne do ruky jako „ulitý“ a skvělé je i přesné řízení a řazení. Nový model, ostatně jak už je u Toleda zvykem, vyniká opět velkým zavazadlovým prostorem o objemu 500 litrů.

Podvozek je vyladěn spíš pro pohodlné cestování než sportovní jízdu, což se také u hospodárného turbodieselu, který si zaslouží jedničku s hvězdičkou, očekává. To vám ostatně potvrdí každý, kdo se s touto pohonnou jednotkou mohl svézt na delší vzdálenost.


Výbava Signo (598 900 Kč) zahrnuje mj. ABS, čelní airbagy, loketní opěrku vpředu, elektricky ovládaná okna a zpětná zrcátka, dálkové zamykání, výškově stavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač. Pokud chcete ještě třeba boční airbagy v opěradlech předních sedadel, samočinnou klimatizaci a metalízu, potom si připravte 623 806 Kč.


Cílem vývoje nového Toleda bylo španělskou značku prosadit mezi uznávané výrobce elegantních a dynamických vozů nejvyšší kvality a to se podařilo.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Závodní sezóna Rabbit Czech Racing: Náročná pouť domácími i evropskými tratěmi do vrchu

Závodní sezóna Rabbit Czech Racing:...

Tým Rabbit Czech Racing odstartuje o nadcházejícím víkendu v Brně svojí již třetí sezónu v závodech automobilů do vrchu. Jezdce Adama Králíka a jeho závodní vůz SEAT Leon FR čeká letos...