SEAT představuje studii Toledo třetí generace Prototipo

Na automobilovém trhu se objeví již koncem roku 2004.

Asi největším překvapením madridského autosalonu se stal koncept automobilky SEAT nazvaný Toledo Prototipo, který charakterizují prostorný interiér, spousta místa pro zavazadla a pozoruhodná přizpůsobivost.


SEAT představuje studii Toledo třetí generace Prototipo
SEAT představuje studii Toledo třetí generace Prototipo
SEAT představuje studii Toledo třetí generace Prototipo

Připravované Toledo navazuje na své úspěšné předchůdce – tříprostorovou siluetou a výklopnými zadními dveřmi se odkazuje na Toledo první generace (které vyjelo v roce 1991), atraktivním stylingem zase připomíná Toledo druhé generace (premiéra v roce 1998). S oběma generacemi svých předchůdců má chystaný model společný ještě jeden zásadní rys – mimořádně velký zavazadlový prostor.

Celkem 449 cm dlouhý, 177 cm široký a 158 cm vysoký koncept Toledo Prototipo nabízí větší prostor uvnitř než kterýkoli jiný vůz této třídy. Rozměrné vzhůru výklopné dveře v zádi otvírají přístup do zavazadlového prostoru objemu 500 litrů. Praktickou využitelnost velkého zavazadelníku zvyšuje možnost jeho rozdělení do „dvou pater“ pomocí vyjímatelné police. Prakticky řešené je i dělené zadní plato, kryjící shora zavazadlový prostor, které poslouží i pro uložení výstražného trojúhelníku a dalších drobností.


Originálním stylistickým prvkem studie Toledo Prototipo je její panoramatická střecha ze 7 mm silného probarveného plexiskla, která přivádí do interiéru denní světlo.


Koncept Toledo Prototipo vyjíždí na devatenáctipalcových kolech s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 235/35. Do jeho výbavy patří také nové duální xenonové světlomety, které slouží jak pro tlumená, tak i dálková světla. Světlomety mají vyspělý systém samočinné regulace, který ve spolupráci s citlivými čidly reaguje na pohyby karoserie při zrychlování, brzdění a bere v úvahu i okamžité zatížení vozu. Koncová světla svojí soustřednou koncepcí brzdových a směrových světel připomínají koncová světla modelu Altea, zadní směrová světla jsou tvořena LED diodami.


Do výbavy konceptu Toledo Prototipo patří také nejmodernější multimediální technologie – pasažéři mohou přijímat televizní vysílání, přehrávat si filmy na DVD přístroji, palubní systémy lze propojit s přenosnou videokamerou nebo herní konzolí. Do zadní části opěrek hlav předních sedadel jsou vsazené barevné displeje rozměru 7“, obě tyto obrazovky fungují nezávisle na sobě a díky propojení se sluchátky umožňují sledování separátního programu. Pokud vůz stojí, může TV program nebo filmy z DVD disků sledovat také řidič a jeho přední spolujezdec prostřednictvím barevného displeje rozměru 6,5“ (formát 16:9), který jinak slouží satelitnímu navigačnímu systému. DVD přehrávač je uložený pod sedadlem předního spolujezdce a pokud všichni cestující chtějí sledovat stejný film, může zvuk zprostředkovat palubní audiosystém.


O pohon konceptu Toledo Prototipo se stará zážehový motor 2,0 l FSI s přímým vstřikováním benzinu, který dává při otáčkách 6000 min-1 výkon 110 kW/150 k. Výkon motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky.


Studie Toledo Prototipo má vpředu propracované vzpěry McPherson, vzadu pak vyspělou víceprvkovou nápravu typu multi-link. Podvozek Agile Chassis kombinuje speciálně naladěné tlumiče a pružiny s tuhými pouzdry a posilovačem řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Nad bezpečností jízdy bdí i elektronický stabilizační systém ESP, který v případě potřeby cíleně aktivuje kotoučové brzdy s kotouči s vnitřní ventilací.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v Číně: JAC Volkswagen položil základní kámen nového výzkumného a vývojového centra

Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v...

Nové výzkumné a vývojové centrum vznikne v čínské městské prefektuře Che-fej a zaměří se na klíčové oblasti elektrifikace, konektivity a autonomní jízdy JAC Volkswagen bude díky silné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový model Tarraco: správné SUV pro završení největší produktové ofenzivy značky SEAT

Nový model Tarraco: správné SUV pro...

SEAT vstupuje s modelem Tarraco na trh velkých SUV a završuje svou produktovou řadu v segmentu SUV, která již zahrnuje modely Arona a Ateca Tarraco je svěží novinkou v segmentu díky kombinaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Financial Times ocenily SEAT jako evropského lídra digitální transformace

Financial Times ocenily SEAT jako...

Zpráva deníku Financial Times uvádí 100 evropských společností s vedoucím postavením v oblasti digitalizace Vybrané společnosti vynikají svou schopností přizpůsobovat se inovativním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Všestranná konektivita a vášeň pro design: Co očekávají mileniálové od automobilu?

Všestranná konektivita a vášeň pro...

Generace, narozená v období od začátku 80. do poloviny 90. let, tvoří v současnosti 12 % všech zákazníků na automobilovém trhu v Evropě Design automobilu je pro 40 % zákazníků z této...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Evoluce volantu: Od jednoduchého věnce k „řídicímu centru“

Evoluce volantu: Od jednoduchého věnce k...

Na konci 50. let měl volant tvrdý, tenký věnec, který řidiči sloužil pouze ke změnám směru jízdy Evoluce volantu přinesla vyšší úroveň komfortu, bezpečnosti a ergonomie Současní řidiči...