SEAT představuje studii Toledo třetí generace Prototipo

Na automobilovém trhu se objeví již koncem roku 2004.

Asi největším překvapením madridského autosalonu se stal koncept automobilky SEAT nazvaný Toledo Prototipo, který charakterizují prostorný interiér, spousta místa pro zavazadla a pozoruhodná přizpůsobivost.


SEAT představuje studii Toledo třetí generace Prototipo
SEAT představuje studii Toledo třetí generace Prototipo
SEAT představuje studii Toledo třetí generace Prototipo

Připravované Toledo navazuje na své úspěšné předchůdce – tříprostorovou siluetou a výklopnými zadními dveřmi se odkazuje na Toledo první generace (které vyjelo v roce 1991), atraktivním stylingem zase připomíná Toledo druhé generace (premiéra v roce 1998). S oběma generacemi svých předchůdců má chystaný model společný ještě jeden zásadní rys – mimořádně velký zavazadlový prostor.

Celkem 449 cm dlouhý, 177 cm široký a 158 cm vysoký koncept Toledo Prototipo nabízí větší prostor uvnitř než kterýkoli jiný vůz této třídy. Rozměrné vzhůru výklopné dveře v zádi otvírají přístup do zavazadlového prostoru objemu 500 litrů. Praktickou využitelnost velkého zavazadelníku zvyšuje možnost jeho rozdělení do „dvou pater“ pomocí vyjímatelné police. Prakticky řešené je i dělené zadní plato, kryjící shora zavazadlový prostor, které poslouží i pro uložení výstražného trojúhelníku a dalších drobností.


Originálním stylistickým prvkem studie Toledo Prototipo je její panoramatická střecha ze 7 mm silného probarveného plexiskla, která přivádí do interiéru denní světlo.


Koncept Toledo Prototipo vyjíždí na devatenáctipalcových kolech s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 235/35. Do jeho výbavy patří také nové duální xenonové světlomety, které slouží jak pro tlumená, tak i dálková světla. Světlomety mají vyspělý systém samočinné regulace, který ve spolupráci s citlivými čidly reaguje na pohyby karoserie při zrychlování, brzdění a bere v úvahu i okamžité zatížení vozu. Koncová světla svojí soustřednou koncepcí brzdových a směrových světel připomínají koncová světla modelu Altea, zadní směrová světla jsou tvořena LED diodami.


Do výbavy konceptu Toledo Prototipo patří také nejmodernější multimediální technologie – pasažéři mohou přijímat televizní vysílání, přehrávat si filmy na DVD přístroji, palubní systémy lze propojit s přenosnou videokamerou nebo herní konzolí. Do zadní části opěrek hlav předních sedadel jsou vsazené barevné displeje rozměru 7“, obě tyto obrazovky fungují nezávisle na sobě a díky propojení se sluchátky umožňují sledování separátního programu. Pokud vůz stojí, může TV program nebo filmy z DVD disků sledovat také řidič a jeho přední spolujezdec prostřednictvím barevného displeje rozměru 6,5“ (formát 16:9), který jinak slouží satelitnímu navigačnímu systému. DVD přehrávač je uložený pod sedadlem předního spolujezdce a pokud všichni cestující chtějí sledovat stejný film, může zvuk zprostředkovat palubní audiosystém.


O pohon konceptu Toledo Prototipo se stará zážehový motor 2,0 l FSI s přímým vstřikováním benzinu, který dává při otáčkách 6000 min-1 výkon 110 kW/150 k. Výkon motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky.


Studie Toledo Prototipo má vpředu propracované vzpěry McPherson, vzadu pak vyspělou víceprvkovou nápravu typu multi-link. Podvozek Agile Chassis kombinuje speciálně naladěné tlumiče a pružiny s tuhými pouzdry a posilovačem řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Nad bezpečností jízdy bdí i elektronický stabilizační systém ESP, který v případě potřeby cíleně aktivuje kotoučové brzdy s kotouči s vnitřní ventilací.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové SUV označení Tarraco

Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové...

Výběru vítězného názvu se zúčastnilo více než 146 000 lidí Názvu Tarraco dalo přednost více než 35 % hlasujících SEAT poprvé vybral označení modelu na základě veřejného hlasování...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT dosáhl v lednu rekordního prodeje

SEAT dosáhl v lednu rekordního prodeje

Značka prodala v lednu 38 900 vozů, o 20,4 % více než ve stejném měsíci roku 2017 Dvouciferný růst ve Španělsku, Německu a Francii, prodeje zvyšuje nová Arona SEAT vstoupil na trh na Novém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní plyn

Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní...

Jsou hospodárnější a stejně bezpečné i výkonné: odborník na CNG ze společnosti SEAT vyvrací některé mylné představy o těchto vozech S modely na CNG lze ujet až 1300 kilometrů bez...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilový ateliér

Automobilový ateliér

Nick Allen ručně navrhuje vzory tkanin pro čalounění nových modelů Tento „automobilový krejčí“ použije každý rok 30 km nití na prošívání sedadel, volantů a hlavic řadicí páky Také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co je rychlejší: CUPRA, nebo oštěp?

Co je rychlejší: CUPRA, nebo oštěp?

Souboj mezi vozem SEAT Leon CUPRA a Barborou Špotákovou, olympijskou vítězkou v hodu oštěpem a tváří značky SEAT Vůz o výkonu 300 k poměřil své síly s atletkou, která je s výkonem 72,28...