SEAT představí svůj první diesel v šampionátu FIA WTCC 28.-29.7.2007

Jordi Gené a Yvan Muller budou ve Švédsku poprvé řídit León WTCC vybavený motorem TDI s 280 koňmi, odvozeným z agregátu, který pracuje v sériovém modelu León FR

Příští podnik šampionátu FIA World Touring Car Championship bude milníkem pro SEAT i pro závody FIA. Poprvé se totiž do závodů světové série organizované automobilovou federací FIA zapojuje vůz poháněný vznětovým motorem.

SEAT představí svůj první diesel v šampionátu FIA WTCC 28.-29.7.2007

SEAT pošle již tento víkend na trať ve švédském Anderstorpu dva vozy s motorem TDI. Motor, který má své kořeny ve známem agregátu 2.0 TDI PD (170 k), dodávaném například v Leónu FR, byl v posledních měsících usilovně vyvíjen pro závodní využití. Šéfinženýr týmu SEAT Sport Benoit Bagur k tomu říká: „Ponechali jsme si blok motoru a hlavu válců sériového motoru, ale změnili jsme turbodmychadlo a převodovku. Navíc jsme museli přepracovat přední část, abychom sem zastavěli mezichladič stlačeného vzduchu a abychom mohli vytvořit nové vstupy pro vzduch. Turbodiesel je asi o 35 kg těžší než zážehový motor, takže jsme kvůli optimálnímu zatížení náprav museli přerozdělit část hmotnosti vozu.“

Po dlouhém období testování se novinka představí také na závodních tratích. Cílem je zvýšit konkurenceschopnost vozů týmu SEAT Sport ve světovém šampionátu a patřičně tak usnadnit cestu k vítězstvím v poháru jezdců i konstruktérů.

Jordi Gené a Yvan Muller jsou zodpovědní za pilotování prvních dvou speciálů. Uvedení nové techniky na závodní tratě je jednou z nejnovějších výzev, které před SEAT Sport stojí. Nic takového by ale nebylo možné bez příslušného sportovního předpisu, kterým FIA účast vznětových závodních vozů umožnila.

Jaime Puig, ředitel SEAT Sport: “Předpisy nám umožnily přihlásit do závodů automobil, vybavený vznětovým motorem, a my jsme byli připraveni akceptovat tuto výzvu. Jsme spokojeni s výsledky testů a věříme, že se León TDI WTCC může ve střednědobém až dlouhodobém horizontu stát konkurenceschopným vozem. Prozatím jej bude řídit Yvan Muller a Jordi Gené, který byl zodpovědný za vývoj vozu. Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro a Michel Jourdain budou i nadále jezdit s běžnými Leóny WTCC.“

SEAT Leon TDI WTCC Technická Data

SEAT León 2.0 TDI FR

MOTOR

  • Výfukovým turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, příčně uložený, rozvod se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců, 16 ventilů.
  • Zdvihový objem: 1968 cm3
  • Vrtání x zdvih: 81 x 95,5 mm
  • Nejvyšší výkon : 280 k při 4000 min-1
  • Nejvyšší točivý moment : 450 Nm při 2500 min-1
  • Mazání s mokrou klikovou skříní

PŘEVODY

  • Pohon předních kol; šestistupňová převodovka Hewland se sekvenčním řazením.
  • Spojka: dvoulamelová.
  • Diferenciál: mechanický se zvýšenou svorností.

PODVOZEK

  • Přední náprava: vzpěry McPherson, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor.
  • Zadní náprava: víceprvková náprava multi-link, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor.
  • Řízení: hřebenové s posilovačem.

BRZDY

  • Dvoukruhový hydraulický systém bez posilovače.
  • Přední brzdy: 4pístkové třmeny, ocelové vnitřně chlazené kotouče o průměru 332 mm
  • Zadní brzdy: 2pístkové třmeny, plné ocelové kotouče o průměru 280 mm

ROZMĚRY

  • Délka: 4330 mm
  • Šířka: 1849 mm
  • Rozvor: 2600 mm
  • Minimální hmotnost: 1170 kg (včetně řidiče)

Světový šampionát cestovních vozů WTCC je spolu se seriálem F1 a rallyovým mistrovstvím WRC nejdůležitější motoristickou sportovní disciplínou. V jeho letošním ročníku si tým SEAT Sport se speciálně upravenými vozy SEAT León vede velmi dobře a pravidelně obsazuje přední pozice

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT Service spouští s přicházejícím chladným počasím zimní servisní kampaň, která potrvá až do konce letošního roku

SEAT Service spouští s přicházejícím...

Majitelé vozů SEAT tak mohou za velmi výhodných podmínek svěřit autorizovanému servisu SEAT kompletní přípravu vozidla na provoz v náročných podmínkách nejchladnější části roku. Jan...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Napínavé finále ETCC na Autodromu Most rozhodnuto: Petr Fulín se závodním vozem SEAT Leon Cup Racer mistrem ETCC 2017

Napínavé finále ETCC na Autodromu Most...

Petr Fulín vybojoval již svůj třetí titul v evropském poháru cestovních vozů ETCC.  Petr Fulín se závodním vozem SEAT Leon Cup Racer – obsadil ve finálovém podniku evropského poháru...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Víkendové finále ETCC na závodním okruhu v Mostě: Fulín vs Fulín se závodními vozy SEAT Leon Cup Racer

Víkendové finále ETCC na závodním...

SEAT bude nejpočetněji zastoupenou značkou ve startovním poli. Petra Fulína – dvojnásobného šampiona a dvojnásobného vicemistra v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT pokračuje v ofenzivě SUV: nový SEAT Arona je nejlepší volbou ve své kategorii

SEAT pokračuje v ofenzivě SUV: nový...

To potvrdila analýza společnosti Autovista Group: nový SEAT Arona svým vzrušujícím a nadčasovým designem, vynikající jízdní dynamikou, prostorným interiérem a zavazadlovým prostorem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Majitelé vozidel SEAT se vznětovým motorem, které čeká výměna filtru pevných částic (DPF), jej mohou nyní pořídit za velmi snížené ceny

Majitelé vozidel SEAT se vznětovým...

Kvalitní DPF pro vozy SEAT se vznětovým motorem již od 12 900 Kč včetně DPH! Sortiment DPF pro vozy SEAT – v kvalitě Originálních dílů SEAT nebo Economy dílů pro starší vozidla,...