SEAT představí svůj první diesel v šampionátu FIA WTCC 28.-29.7.2007

Jordi Gené a Yvan Muller budou ve Švédsku poprvé řídit León WTCC vybavený motorem TDI s 280 koňmi, odvozeným z agregátu, který pracuje v sériovém modelu León FR

Příští podnik šampionátu FIA World Touring Car Championship bude milníkem pro SEAT i pro závody FIA. Poprvé se totiž do závodů světové série organizované automobilovou federací FIA zapojuje vůz poháněný vznětovým motorem.

SEAT představí svůj první diesel v šampionátu FIA WTCC 28.-29.7.2007

SEAT pošle již tento víkend na trať ve švédském Anderstorpu dva vozy s motorem TDI. Motor, který má své kořeny ve známem agregátu 2.0 TDI PD (170 k), dodávaném například v Leónu FR, byl v posledních měsících usilovně vyvíjen pro závodní využití. Šéfinženýr týmu SEAT Sport Benoit Bagur k tomu říká: „Ponechali jsme si blok motoru a hlavu válců sériového motoru, ale změnili jsme turbodmychadlo a převodovku. Navíc jsme museli přepracovat přední část, abychom sem zastavěli mezichladič stlačeného vzduchu a abychom mohli vytvořit nové vstupy pro vzduch. Turbodiesel je asi o 35 kg těžší než zážehový motor, takže jsme kvůli optimálnímu zatížení náprav museli přerozdělit část hmotnosti vozu.“

Po dlouhém období testování se novinka představí také na závodních tratích. Cílem je zvýšit konkurenceschopnost vozů týmu SEAT Sport ve světovém šampionátu a patřičně tak usnadnit cestu k vítězstvím v poháru jezdců i konstruktérů.

Jordi Gené a Yvan Muller jsou zodpovědní za pilotování prvních dvou speciálů. Uvedení nové techniky na závodní tratě je jednou z nejnovějších výzev, které před SEAT Sport stojí. Nic takového by ale nebylo možné bez příslušného sportovního předpisu, kterým FIA účast vznětových závodních vozů umožnila.

Jaime Puig, ředitel SEAT Sport: “Předpisy nám umožnily přihlásit do závodů automobil, vybavený vznětovým motorem, a my jsme byli připraveni akceptovat tuto výzvu. Jsme spokojeni s výsledky testů a věříme, že se León TDI WTCC může ve střednědobém až dlouhodobém horizontu stát konkurenceschopným vozem. Prozatím jej bude řídit Yvan Muller a Jordi Gené, který byl zodpovědný za vývoj vozu. Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro a Michel Jourdain budou i nadále jezdit s běžnými Leóny WTCC.“

SEAT Leon TDI WTCC Technická Data

SEAT León 2.0 TDI FR

MOTOR

  • Výfukovým turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, příčně uložený, rozvod se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců, 16 ventilů.
  • Zdvihový objem: 1968 cm3
  • Vrtání x zdvih: 81 x 95,5 mm
  • Nejvyšší výkon : 280 k při 4000 min-1
  • Nejvyšší točivý moment : 450 Nm při 2500 min-1
  • Mazání s mokrou klikovou skříní

PŘEVODY

  • Pohon předních kol; šestistupňová převodovka Hewland se sekvenčním řazením.
  • Spojka: dvoulamelová.
  • Diferenciál: mechanický se zvýšenou svorností.

PODVOZEK

  • Přední náprava: vzpěry McPherson, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor.
  • Zadní náprava: víceprvková náprava multi-link, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor.
  • Řízení: hřebenové s posilovačem.

BRZDY

  • Dvoukruhový hydraulický systém bez posilovače.
  • Přední brzdy: 4pístkové třmeny, ocelové vnitřně chlazené kotouče o průměru 332 mm
  • Zadní brzdy: 2pístkové třmeny, plné ocelové kotouče o průměru 280 mm

ROZMĚRY

  • Délka: 4330 mm
  • Šířka: 1849 mm
  • Rozvor: 2600 mm
  • Minimální hmotnost: 1170 kg (včetně řidiče)

Světový šampionát cestovních vozů WTCC je spolu se seriálem F1 a rallyovým mistrovstvím WRC nejdůležitější motoristickou sportovní disciplínou. V jeho letošním ročníku si tým SEAT Sport se speciálně upravenými vozy SEAT León vede velmi dobře a pravidelně obsazuje přední pozice

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První a nejnovější generace modelu SEAT Ibiza se setkaly na ostrově, po němž jsou pojmenovány

První a nejnovější generace modelu...

V nádherném prostředí středomořského ostrova vynikají pozoruhodné rozdíly mezi oběma vozy, za nimiž stojí více než tři desetiletí intenzivního vývoje. Teo García, jeden z duchovních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prodeje značky SEAT si udržely vysoké tempo růstu i v listopadu

Prodeje značky SEAT si udržely vysoké...

Výrobce automobilů v uplynulém měsíci znovu překonal hranici 40 000 vozů a celkem dodal zákazníkům 40 400 vozů, což je o 18,7 % více než ve stejném měsíci roku 2016 (34 000). (SEAT...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT slaví v letošním roce deset let svého Centra pro vývoj prototypů (CPD)

SEAT slaví v letošním roce deset let...

U příležitosti významného milníku se uskutečnila slavnostní akce, jíž se zúčastnili všichni odborníci, kteří v tomto centru pracují: Jedinečné centrum je průkopnickým zařízením ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Oficiální slavnostní otevření digitální laboratoře SEAT

Oficiální slavnostní otevření...

SEAT Metropolis:Lab Barcelona sází ve svých budoucích projektech na autobusy na požádání nebo sdílené cestování po městě. Laboratoř SEAT Metropolis:Lab Barcelona – stoprocentní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT dosáhl v říjnu dosud nejvyššího měsíčního meziročního nárůstu v roce 2017

SEAT dosáhl v říjnu dosud nejvyššího...

 Výrobce automobilů dodal v uplynulém měsíci 40 200 vozidel, což je o 23,3 % více než v říjnu 2016 (32 600 vozidel). Hlavními tahouny růstu v říjnu byly – Německo (+30,5 %) a...