Seat Leon 1.9 v provedení Sport

Tuzemskou nabídku španělské automobilky Seat zanedlouho obohatí model Leon poháněný nejvýkonnější verzí z řady přeplňovaných vznětových agregátů o objemu 1,9 litru.

Výkon 110 kW (150 k) ukrytý ve čtyřech válcích motoru 1.9 TDi, dokáže Seat Leon rozjet z klidu na 100 km/h za 8,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 211 km/h. Přes pozoruhodné dynamické parametry, které předčí většinu vozů této třídy se zážehovými motory srovnatelného objemu, si turbodiesel 1.9 řekne v průměru jen o 6,3 l nafty na 100 km jízdy, přičemž při jízdách mimo město spotřeba klesá na 5,2 l.


Čtyřválec 1.9 TDi dosahuje svého největšího výkonu 110 kW/150 k při 4000 ot./min, přičemž nejvyšší točivý moment 320 N.m je k dispozici od 1900 ot./min. Mohutný zátah od nízkých otáček přijde vhod hlavně při předjíždění. Ještě na „pětku“ zrychlí z 80 km/h na 120 km/h za devět sekund. Vysoký výkon motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky, v dohledné době uvede Seat na vybraných trzích také verze s pohonem 4×4.


Za výkonové parametry vděčí motor 1.9 TDi především modernímu turbodmychadlu s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola a sofistikované technologii přímého vstřikování paliva systému čerpadlo-tryska. Každý válec má vlastní vstřikovací jednotku, která pod tlakem 400 až 2050 barů vstřikuje palivo přímo do válců. Extrémně vysoké vstřikovací tlaky zaručují kvalitní rozprášení paliva a tím i dokonalé prohoření. Množství paliva a okamžik vstřiku přesně určuje výkonná elektronická řídicí jednotka. Díky tzv. pilotnímu předvstřiku velmi malého množství paliva před hlavním vstřikem se konstruktérům podařilo eliminovat i obvyklou nectnost vznětových motorů, totiž tvrdý, neklidný a hlučný chod.


Výkonem motoru se nový Leon řadí mezi sportovně laděné vozy nižší střední třídy, a proto jej Seat nabízí pouze ve verzi Sport, která je charakteristická některými originálními prvky exteriéru a interiéru a má i speciálně naladěné zavěšení kol. Přední pružiny jsou asi o 20 procent tužší než u ostatních verzí a nový model vyjíždí na kolech z lehkých slitin (7J x 16“) s pneumatikami 205/55. Upraveny byly také přední ventilované kotouče, které mají teď průměr 228 mm a plné zadní kotouče 232 mm. Do brzdového okruhu je standardně zařazený protiblokovací systém ABS, nechybí ani protiprokluzový systém TCS a na přání se dodává i moderní elektronický stabilizační systém ESP. Do standardní výbavy dále patří čelní a boční airbagy, elektrické ovládání všech oken a zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, sportovní sedadla a audiosystém Aura s osmi reproduktory.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...