Seat Leon 1.4 TSI 103kw Style – španělský temperament s německou kvalitou

Seat Leon vždy portál pozornost. Zvláště v předchozí generaci, která vzešla z rýsovacího prkna bývalého designéra Alfy Romeo. Podobnost s Alfou Romeo 147 byla evidentní. Jenže Seat nyní upustil od líbivých kulatých tvarů a pustil se do hran. Výsledek? Každý má jiný vkus, ale mě se aktuální Leon líbí možná ještě víc. Mohou za to hlavně hi-tech vypadající světla. Přední i zadní „světelný podpis“ Leonu láká se za ním otočit. Vůz, který je opět postaven na osvědčené platformě, kterou sdílí Golf/A3/Octavia, tak znovu mezi svými koncernovými sourozenci vypadá nejvíc „švihácky“.

2013-09-02 09.00.07

 

 

2013-09-02 08.49.05 2013-09-02 08.49.17 2013-09-02 08.49.36 2013-09-02 08.50.01 2013-09-02 08.50.29 2013-09-02 08.50.46 2013-09-02 08.51.16 2013-09-02 08.51.32

Vnější vzhled je jedna věc, ale nejvíc času stejně budete trávit za volantem – to znamená v interiéru. A tady nastal obrovský skok kupředu oproti minulé generaci. Jak byl předchozí golf hezký z exteriéru, tak interiér byl …. no prostě jako by ho navrhoval někdo po hodně bujaré oslavě.
Interiér současného Leonu je jako rozdíl mezi Babicou a kuchařem v jedné z restaurací oceněné michelinskou hvězdou. Už to není „ein kessel buntes“ ale naopak vyvážená kombinace španělského temperamentu a německé preciznosti. Ve skvělých sedačkách s kombinací Alcantary a kůže najdete příjemný posez a potěší i středová konzole natočená směrem k řidiči. Nejčastěji je Leon přirovnáván ke Golfu. Zde v Seatu musím pochválit, že display multimediálního systému je výše než u bratříčka od VW. Pokud chcete informace, nemusíte tolik uhnout pohledem z vozovky.

2013-09-02 08.52.14 2013-09-02 08.52.55 2013-09-02 08.53.37 2013-09-02 08.53.57 2013-09-02 08.54.07 2013-09-02 08.54.16 2013-09-02 08.54.35 2013-09-02 08.55.04 2013-09-02 08.55.21 2013-09-02 08.55.31

Už se (Bohužel) stává tradicí, že zpětná vazba od volantu u současných aut je něco jako poctivý a čestný čestný politik. Je škoda, že Leon, který je nabitý emocemi, nemá „sportovnější“ řízení. Teď netvrdím, že je špatné. Asi 80% zákazníků si ho bude jen pochvaloval a vůbec nepochopí o jaké „zpětné vazbě“ to mluvím. Jde jen o to, že se stále najdou tací, kterým řízení dělá radost, baví je to a zároveň chtějí cítit co právě dělají přední kola. Ale od toho má koncern VW jiné modely, proto zpátky do reality.

Pod kapotou jsme měli dobře známou benzínovou přeplňovanou čtrnáctistovku o výkonu 103 kw / 140 koní. Za poslední dobu jsem tyto motory v různých koncernových autech zkusil 3. Pokaždé jako by byl trochu jinak naladěn. U Golfu byl klidnější. Tady v Leonu zase trošku temperamentnější. Samozřejmě mluvím o pocitech, protože pro relevantní výsledky by bylo třeba postavit auta vedle sebe na jednu dráhu. A stejně jako u testu VW řeknu, že tento motor je naprostý ideál. Sílu bude mít i když pojedete plně obsazeni někam na dovolenou.
Hodně lidí stále touží po turbodieslech. Kolikrát ani neví proč, ale častý argument je, že: „táhne to vocpoda a málo to žere.“ Tento motor, také díky turbu krásně táhne už od 1500 ot./min, ale narozdíl od dieslu se ochotně vytáčí až k téměř 6000 ot./min. A spotřeba? Ta se dá v pohodě držet pod 6,5 litrů dlouhodobě. Samozřejmě, pokud budete mít těžkou nohu na plynu, tak výrazně vzroste, ale tohle není žádný závoďák. Dělá mu navíc problém prudké zrychlení na nekvalitním povrchu. To se pak z podvozku ozývají nechutné rány.

Když jsme u podvozku, většina zájemců o toto auto ani nepozná, že Leon má vzadu „jen“ jednoduchou klikovou nápravu. Ale to má třeba Honda Civic taky. Menší nevýhodou pak může být pro někoho fakt, že u zadní řady sedadel lze sklopit jen opěradla. Oproti tomu zmiňovaná Honda Civic je více variabilní. Ale zase, Seat Leon boduje vzhledem – není totiž tak kontroverzní jako „japonské UFO“.

2013-09-02 08.56.11 2013-09-02 08.56.32 2013-09-02 08.57.00 2013-09-02 08.57.13 2013-09-02 08.57.20 2013-09-02 08.57.34 2013-09-02 08.57.49 2013-09-02 08.58.13 2013-09-02 08.58.22 2013-09-02 08.58.35 2013-09-02 08.59.53  2013-09-02 09.00.19

 

Takže proč ho chtít? Leon 1.4 TSI je krásné auto. V interiéru i exteriéru. Asi neosloví fajnšmekry, ale možná je to dobře. Možná tak naopak zaujme početnější skupinu zájemců, kteří dají hlavně na vzhled a kvalitu.

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 395 ccm
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 – 3 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Převodovka: šestistupňová manuální, pohon předních kol

 

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 211 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,0 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 5,0 l
Objem palivové nádrže: 50 l

 

Základní cena Seat Leon (k 13.11.2013) Basis 1.2 TSI (63kw) … 307.900,- Kč  (akční cena 299.900,- Kč)

Cena modelu STYLE 1.4 TSI (103kw)  … 452.900,- Kč (akční cena 430.900,- Kč)

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v Číně: JAC Volkswagen položil základní kámen nového výzkumného a vývojového centra

Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v...

Nové výzkumné a vývojové centrum vznikne v čínské městské prefektuře Che-fej a zaměří se na klíčové oblasti elektrifikace, konektivity a autonomní jízdy JAC Volkswagen bude díky silné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový model Tarraco: správné SUV pro završení největší produktové ofenzivy značky SEAT

Nový model Tarraco: správné SUV pro...

SEAT vstupuje s modelem Tarraco na trh velkých SUV a završuje svou produktovou řadu v segmentu SUV, která již zahrnuje modely Arona a Ateca Tarraco je svěží novinkou v segmentu díky kombinaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Financial Times ocenily SEAT jako evropského lídra digitální transformace

Financial Times ocenily SEAT jako...

Zpráva deníku Financial Times uvádí 100 evropských společností s vedoucím postavením v oblasti digitalizace Vybrané společnosti vynikají svou schopností přizpůsobovat se inovativním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Všestranná konektivita a vášeň pro design: Co očekávají mileniálové od automobilu?

Všestranná konektivita a vášeň pro...

Generace, narozená v období od začátku 80. do poloviny 90. let, tvoří v současnosti 12 % všech zákazníků na automobilovém trhu v Evropě Design automobilu je pro 40 % zákazníků z této...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Evoluce volantu: Od jednoduchého věnce k „řídicímu centru“

Evoluce volantu: Od jednoduchého věnce k...

Na konci 50. let měl volant tvrdý, tenký věnec, který řidiči sloužil pouze ke změnám směru jízdy Evoluce volantu přinesla vyšší úroveň komfortu, bezpečnosti a ergonomie Současní řidiči...