SEAT dosáhl v loňském roce významného milníku v nastoupené cestě směrem k trvale udržitelné ziskovosti

Společnost uzavřela rok 2015 s hospodářským výsledkem po zdanění ve výši 6 milionů EUR v porovnání se ztrátou 66 milionů EUR v roce 2014.

Mezi dva hlavní faktory, které přispěly k této změně, patří

– nárůst prodeje a produktový mix s vyšší ziskovou marží. SEAT dosáhl příjmů z prodeje 8,3 miliardy EUR, což je o 11 % více než v předchozím roce. Je to historicky nejlepší výsledek společnosti a dvojnásobek příjmů z prodeje, dosažených v roce 2009. Průměrný zisk na vozidlo vzrostl o 3,5 %.

„SEAT dosáhl v roce 2015 pokroku hned ve dvou ohledech. Nejenže jsme dosáhli kladného hospodářského výsledku poprvé od roku 2008, ale podařilo se nám to v roce, který přinesl řadu velkých výzev. Uskutečňujeme správnou strategii, která nám umožňuje optimisticky čelit výzvě trvale udržitelné dlouhodobé ziskovosti. Máme před sebou skvělou budoucnost díky představení nových produktů a integraci nových technologií v oblastech mobility a konektivity,“ zdůraznil Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, během prezentace výsledků za rok 2015.

Nárůst prodeje třetím rokem v řadě

– přinesl překonání hranice 400 000 prodaných vozů za rok a byl výsledkem oživení trhů v jižní Evropě, jako je Španělsko a Itálie, pátého roku růstu v řadě v Německu, na největším trhu značky SEAT, a úspěchu značky v Mexiku.

K nárůstu objemu prodeje i příjmů z prodeje značky SEAT, které vzrostly šestým rokem v řadě, přispěla trvale vysoká úroveň prodeje modelů Leon a Ibiza, jichž bylo v roce 2015 dodáno celkem 160 900 vozů (+4,4 %), resp. 153 600 vozů (+2,4 %), společně s výrazným nárůstem prodeje modelu Alhambra (+17,2 %) a úspěchem modelu Audi Q3.

Výborné obchodní výsledky umožnily značce SEAT zvýšit výdaje na reklamu a marketing s cílem šířit povědomí o značce, zvýšit personální výdaje v souvislosti se zvýšením mezd a výrazně zvýšit investice a výdaje na vývoj a výzkum ve spojení s uváděním nových modelů, například investice při realizaci úprav montážní linky 1 v závodě Martorell pro novou platformu MQB A0. V roce 2015 vydal SEAT na investice, vývoj a výzkum 586 milionů EUR, což je o 28 % více než v předchozím roce. Celkové investice značky SEAT v této oblasti během uplynulých pěti let dosáhly částky přibližně 2,7 miliardy EUR.

Provozní zisk se zvýšil o 96 % a činil -7 milionů EUR v porovnání s -167 miliony EUR v předchozím roce*.

SEAT zvýšil svou schopnost vytvářet zisk v rámci svých hlavních aktivit. Společnost zvýšila svůj zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) o 30 % na 391 milionů EUR a zvýšila provozní cash flow o téměř 50 % na 781 milionů EUR. Holger Kintscher, člen představenstva, zodpovědný za finance, IT a organizaci, zdůraznil, že „SEAT pokračuje ve zlepšování schopnosti vytvářet vlastní prostředky pro financování investic a finanční konsolidaci společnosti. Uplynulý rok byl po několikaletém zlepšování skutečným milníkem na cestě k trvale udržitelné ziskovosti“.

Zaměstnanci

Nárůst prodeje a výroby umožnil společnosti SEAT loni přijmout v rámci celé skupiny 350 nových zaměstnanců, včetně 100 inženýrů v Technickém centru, které loni oslavilo 40. výročí, a 48 mladých absolventů učňovského vzdělávacího programu společnosti SEAT. Celkem vynaložil SEAT v loňském roce 14 milionů EUR na vzdělávání svých zaměstnanců.

Budoucnost

SEAT očekává, že jeho růst bude pokračovat i v roce 2016

Hlavní novinkou letošního roku je model Ateca, první SUV značky, které bylo nedávno představeno na Ženevském autosalonu. Nový model vznikl kompletně v Technickém centru SEAT a jeho prodej bude zahájen v létě.

Ateca je jen začátkem nejambicióznější produktové ofenzivy v historii značky SEAT. Společnost se intenzivně zaměří na segment SUV a v roce 2017 rozšíří nabídku o nový model uvedením menšího crossoveru pro jakékoli cesty, který je vyvíjen a bude vyráběn v Martorellu. „Je to vynikající zpráva jak pro značku, tak pro náš hlavní výrobní závod, protože to je nejrychleji rostoucí segment. Nový model bude velkým krokem vpřed ve snaze o vybudování třetího pilíře naší společnosti, který doplní modelové řady Ibiza a Leon,“ zdůraznil Luca de Meo.

SEAT chce být lídrem automobilového průmyslu v oblasti konektivity

Proto uzavřel silná partnerství s technologickými lídry, jako je mobilní gigant Samsung nebo SAP, světový lídr v obchodních aplikacích a sítích a internetu věcí.

Společnost SEAT činí další kroky v posouvání konceptu propojeného vozu na vyšší úroveň

SEAT se zaměřuje na vývoj nejmodernějších technologií v oblasti konektivity a na jejich zařazování do výbavy vozů SEAT při zachování nejvyšší bezpečnosti pro řidiče i data spotřebitelů. SEAT uvedl první verze CONNECT s touto výbavou na evropské trhy v létě 2015 u příležitosti zahájení prodeje nového modelu Ibiza. Verze CONNECT jsou nabízeny napříč celou produktovou řadou SEAT a v současnosti se podílejí 15 % na celkovém prodeji od jejich uvedení v červnu 2015. Budoucnost vyžaduje nejvyšší úroveň konektivity a SEAT hodlá být v této oblasti průkopníkem. Zřetelným dokladem úsilí, které značka SEAT vyvíjí v oblasti konektivity, je její účast na veletrhu Mobile World Congress, společně se společnostmi Samsung, SAP a Accenture, již druhým rokem v řadě.

(*) SEAT připravuje své individuální účetní uzávěrky podle španělských všeobecných účetních pravidel bez započtení dceřiných společností. Volkswagen používá mezinárodní účetní standardy (IAS/IFRS) a konsoliduje výsledky značky SEAT.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu

– s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2015 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši více než 8,3 miliardy EUR a prodal na celém světě více než 400 000 vozidel, což je nejvyšší počet od roku 2007.

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku a Toledo vzniká v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.

Více na:

www.seat.cz

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT překonal hranici 10 milionů vozů vyrobených v Martorellu

SEAT překonal hranici 10 milionů vozů...

Výrobní závod vyráběl během čtvrt století 39 různých modelů V areálu Martorell pracuje více než 12 500 zaměstnanců V rámci vývoje vozidel i výrobních procesů jsou využívány...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v Číně: JAC Volkswagen položil základní kámen nového výzkumného a vývojového centra

Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v...

Nové výzkumné a vývojové centrum vznikne v čínské městské prefektuře Che-fej a zaměří se na klíčové oblasti elektrifikace, konektivity a autonomní jízdy JAC Volkswagen bude díky silné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový model Tarraco: správné SUV pro završení největší produktové ofenzivy značky SEAT

Nový model Tarraco: správné SUV pro...

SEAT vstupuje s modelem Tarraco na trh velkých SUV a završuje svou produktovou řadu v segmentu SUV, která již zahrnuje modely Arona a Ateca Tarraco je svěží novinkou v segmentu díky kombinaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Financial Times ocenily SEAT jako evropského lídra digitální transformace

Financial Times ocenily SEAT jako...

Zpráva deníku Financial Times uvádí 100 evropských společností s vedoucím postavením v oblasti digitalizace Vybrané společnosti vynikají svou schopností přizpůsobovat se inovativním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Všestranná konektivita a vášeň pro design: Co očekávají mileniálové od automobilu?

Všestranná konektivita a vášeň pro...

Generace, narozená v období od začátku 80. do poloviny 90. let, tvoří v současnosti 12 % všech zákazníků na automobilovém trhu v Evropě Design automobilu je pro 40 % zákazníků z této...