SEAT chystá oslavy!

Od července 2007 do června 2008 si španělská automobilka bude připomínat 50. výročí zahájení výroby modelu SEAT 600.

Nesmírně důležitý automobil opouštěl výrobní linky v komplexu Zona Franca v Barceloně po dobu 16 let. Celkem vznikl ve více než 790 000 exemplářích různých verzí a provedení a stal se jedním z automobilů, které v letech 1957 až 1973 přispěly k motorizaci Španělska.

SEAT chystá oslavy!
SEAT chystá oslavy!
SEAT chystá oslavy!

V roce 1957 již SEAT licenčně vyráběl model 1400, ale jednání s FIATem nakonec vyústila v zavedení dalšího, ještě důležitějšího modelu. Dva měsíce po uvedení na trh v Itálii byla ve Španělsku zahájena licenční výroba legendárního FIATu 600. Na voze ale byly provedeny úpravy, které měly automobil ještě vylepšit. Byl pozměněn kompresní poměr motoru, rozvody a posunovací okna byla vyměněna za stahovací. Také design doznal kosmetických změn, původní silueta však byla zachována.

Originální FIAT 600, který navrhoval Dante Giacosa, vznikal se zvláštním zadáním: měl mít čtyřmístný interiér a vážit pouze 450 kilogramů, z čehož 200 kg mělo připadat na mechanické části a 250 kg na karoserii. Požadavkem bylo, aby levné a jednoduché autíčko nezdržovalo provoz. Šestistovka uměla vyvinout i rychlost nad 85 km/h.

Koncepce úspěšných automobilů od Volkswagenu či Renaultu, rozhodla pro uspořádání hnacího ústrojí s filozofií „vše vzadu“. Ze začátku sice panovaly pochybnosti o tom, zda bude vůz dobře ovladatelný za všech podmínek a rychlostí, praxe ale ukázala, že to byla dobrá volba. Pohonnou jednotkou měl být zprvu vzduchem chlazený dvouválec, nakonec se ale do sériové výroby dostal řadový vodou chlazený čtyřválec o objemu 570 cm3 s nejvyšším výkonem 16 k. Vyznačoval se velmi vysokou spolehlivostí, která vycházela z myšlenky, že motor (a vlastně i celé auto) má být tak jednoduchý, jak jen může být.

Během éry SEATu 600 byla na trh uvedena řada modifikací odlišených písmeny za označením 600. Nejvýkonnější SEAT 600 L z roku 1972 dosahoval nejvyššího výkonu 32,5 k a jeho nejvyšší rychlost byla 120 km/h.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové SUV označení Tarraco

Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové...

Výběru vítězného názvu se zúčastnilo více než 146 000 lidí Názvu Tarraco dalo přednost více než 35 % hlasujících SEAT poprvé vybral označení modelu na základě veřejného hlasování...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT dosáhl v lednu rekordního prodeje

SEAT dosáhl v lednu rekordního prodeje

Značka prodala v lednu 38 900 vozů, o 20,4 % více než ve stejném měsíci roku 2017 Dvouciferný růst ve Španělsku, Německu a Francii, prodeje zvyšuje nová Arona SEAT vstoupil na trh na Novém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní plyn

Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní...

Jsou hospodárnější a stejně bezpečné i výkonné: odborník na CNG ze společnosti SEAT vyvrací některé mylné představy o těchto vozech S modely na CNG lze ujet až 1300 kilometrů bez...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilový ateliér

Automobilový ateliér

Nick Allen ručně navrhuje vzory tkanin pro čalounění nových modelů Tento „automobilový krejčí“ použije každý rok 30 km nití na prošívání sedadel, volantů a hlavic řadicí páky Také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co je rychlejší: CUPRA, nebo oštěp?

Co je rychlejší: CUPRA, nebo oštěp?

Souboj mezi vozem SEAT Leon CUPRA a Barborou Špotákovou, olympijskou vítězkou v hodu oštěpem a tváří značky SEAT Vůz o výkonu 300 k poměřil své síly s atletkou, která je s výkonem 72,28...