Sainz podržel Citroen na Mexické rallye!

Citroën Xsara a posádka Carlos Sainz – Marc Marti na třetím místě.

Taková je bilance stáje Citroën Sport na třetím podniku seriálu mistrovství světa WRC, Corona México rally v Léonu. Stalo se tak po veliké bitvě až v úplném závěru soutěže, která se jela premiérově jako součást mistrovství světa.

Žijící legenda


Pro madridského pilota byly stupně vítězů už v pořadí 89. počinem v jeho bohaté kariéře. Ne náhodou je tento veterán světové rallye označován za žijící legendu. A tak k němu přistupuje také stájový šéf Citroënu Guy Fréquelin. „Je to osobnost pro náš tým nesmírně důležitá, ve chvílích absolutního štěstí, ale i na zcela opačném pólu, takříkajíc v pekle. Po páté rychlostní zkoušce figurovaly naše dva vozy na prvních dvou místech pořadí. Na dalším měřeném úseku jsme ztratili jeden z vozů, což značilo ztrátu pozic a postavení v Poháru konstruktérů. Carlos však dokázal udržet naše naděje na návrat do čela Poháru. Mrazení v zádech jsme ale zažili dvě zkoušky před cílem, kdy Carlos obrátil auto na bok. Nakonec naše Xsara vybojovala pozici mezi nejlepšími.“

Sainz kritizoval změny


Carlos Sainz neabsolvoval zrovna nejšťastnější rallye. Své sehrála tragédie španělského lidu v minulém týdnu. Hned v pátek byl navíc rozladěný penalizací už v prvním okruhu. V sobotní části měl problémy s pneumatikami, které se mu zdály pro stávající podmínky a podnebí příliš tvrdé. Dokonce natolik, že se nechal velice rezolutně slyšet na téma omezení počtu pneumatik na jednu soutěž v tomto ročníku mistrovství světa. „V automobilových soutěžích přišla do módy změna, změna úplně všeho. Každá změna ale dělá soutěže nudnějšími. Jezdíme jen čtyři rychlostní zkoušky za den. Dříve jsme měli dvacetiminutový servis, teď je to hodina. S každou změnou ubývá času za volantem. Řekl bych, že jsme celkem důležitou součástí tohoto sportu, přesto s námi nikdo nic nekonzultuje,“ dodal španělský pilot. „Přesto zůstane mexická rallye hluboko v mé paměti. Byla výborně zorganizovaná, měla sportovního ducha.“

Loebovo zklamání


V šesté rychlostní zkoušce postihlo vedoucího pilota klasifikace mistrovství světa a vítěze předcházejících dvou podniků letošního ročníku Sébastiena Loeba to, co naposledy na začátku června loňského roku – tedy vypadnutí stejně jako na Acropolis rallye. Od té doby dokončil alsaský jezdec celkem 10 podniků mistrovství světa, v osmi z nich průběžně vedl, aby čtyři vyhrál a ve čtyřech dalších dojel minimálně mezi prvními třemi! Nebylo divu, že Sébastien Loeb označil odstoupení ze soutěže v Mexiku pro proraženou olejovou vanu jako obrovské zklamání. I tak ale zůstal na čele pořadí jezdců po třech odjetých soutěžích. Mexický premiant Märtin na Fordu s ním ale srovnal bodový krok.

Počet vítězství v rychlostních zkouškách:

  • P. Solberg (Subaru Impreza) 9 x
  • S. Loeb (Citroën Xsara) 2 x
  • M. Grönholm (Peugeot 307) 2 x
  • M. Märtin (Ford Focus) 1 x
  • C. Sainz (Xsara WRC) 1 x

Konečné pořadí Corona Rally México

  • M. Märtin/M.Park (Ford Focus) – 4 h 06 min 46,2 s
  • F. Duval/S. Prevot (Ford Focus) – + 42,5 s
  • C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) – 1 min 20,9 s
  • P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) – + 3 min 14,7 s
  • M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) – + 3 min 36,2 s
  • M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) – + 3 min 58,4 s
  • J. Välimäki/J.Honkanen (Hyundai Accent) – + 11 min 16,9 s
  • G. Panizzi/H. Panizzi (Mitsubishi Lancer) – + 11 min 30,6 s
  • A. Warmbold/G. Price (Ford Focus) – + 14 min 00,4 s
  • H. Rovanperä/R.Pietilainen (Peugeot 307) – + 19 min 20,3 s

Pohár konstruktérů:

  • Ford 40 bodů
  • Citroën 30
  • Peugeot 21
  • Subaru 19
  • Mitsubishi 5

Mistrovství světa pilotů:

  • S. Loeb 20
  • M. Märtin 20
  • M. Grönholm 16
  • F. Duval 14
  • P. Solberg 13
  • C. Sainz 10
  • J. Tuohino 5
  • M. Hirvonen 4
  • F. Loix 4
  • G. Panizzi 4
  • H. Solberg 3
  • J. Välimäki 2
  • O. Burri a D. Carlsson 1 bod

Rallye Nový Zéland – čtvrté kolo šampionátu WRC odstartuje 16. dubna 2004 v Auclandu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA přichází s novou generací víceúčelových vozů  pro své značky Peugeot, Citroën a Opel/Vauxhall

Skupina PSA přichází s novou generací...

Pokračování produktové ofenzívy skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass; Jeden program vyvinutý pro tři různé vozy odpovídající různým postavením jednotlivých značek...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

Kompletní program mistrovství světa čeká z Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu Krise Meeka, Craig Breen pojede za volantem C3 WRC na deseti podnicích a Khalid Al Qassimi má naplánovánu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina  přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

Skupina přichází v rámci evropského...

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů. Lehký elektromobil, jehož tvar se podobá tříkolce,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...