Sainz podržel Citroen na Mexické rallye!

Citroën Xsara a posádka Carlos Sainz – Marc Marti na třetím místě.

Taková je bilance stáje Citroën Sport na třetím podniku seriálu mistrovství světa WRC, Corona México rally v Léonu. Stalo se tak po veliké bitvě až v úplném závěru soutěže, která se jela premiérově jako součást mistrovství světa.

Žijící legenda


Pro madridského pilota byly stupně vítězů už v pořadí 89. počinem v jeho bohaté kariéře. Ne náhodou je tento veterán světové rallye označován za žijící legendu. A tak k němu přistupuje také stájový šéf Citroënu Guy Fréquelin. „Je to osobnost pro náš tým nesmírně důležitá, ve chvílích absolutního štěstí, ale i na zcela opačném pólu, takříkajíc v pekle. Po páté rychlostní zkoušce figurovaly naše dva vozy na prvních dvou místech pořadí. Na dalším měřeném úseku jsme ztratili jeden z vozů, což značilo ztrátu pozic a postavení v Poháru konstruktérů. Carlos však dokázal udržet naše naděje na návrat do čela Poháru. Mrazení v zádech jsme ale zažili dvě zkoušky před cílem, kdy Carlos obrátil auto na bok. Nakonec naše Xsara vybojovala pozici mezi nejlepšími.“

Sainz kritizoval změny


Carlos Sainz neabsolvoval zrovna nejšťastnější rallye. Své sehrála tragédie španělského lidu v minulém týdnu. Hned v pátek byl navíc rozladěný penalizací už v prvním okruhu. V sobotní části měl problémy s pneumatikami, které se mu zdály pro stávající podmínky a podnebí příliš tvrdé. Dokonce natolik, že se nechal velice rezolutně slyšet na téma omezení počtu pneumatik na jednu soutěž v tomto ročníku mistrovství světa. „V automobilových soutěžích přišla do módy změna, změna úplně všeho. Každá změna ale dělá soutěže nudnějšími. Jezdíme jen čtyři rychlostní zkoušky za den. Dříve jsme měli dvacetiminutový servis, teď je to hodina. S každou změnou ubývá času za volantem. Řekl bych, že jsme celkem důležitou součástí tohoto sportu, přesto s námi nikdo nic nekonzultuje,“ dodal španělský pilot. „Přesto zůstane mexická rallye hluboko v mé paměti. Byla výborně zorganizovaná, měla sportovního ducha.“

Loebovo zklamání


V šesté rychlostní zkoušce postihlo vedoucího pilota klasifikace mistrovství světa a vítěze předcházejících dvou podniků letošního ročníku Sébastiena Loeba to, co naposledy na začátku června loňského roku – tedy vypadnutí stejně jako na Acropolis rallye. Od té doby dokončil alsaský jezdec celkem 10 podniků mistrovství světa, v osmi z nich průběžně vedl, aby čtyři vyhrál a ve čtyřech dalších dojel minimálně mezi prvními třemi! Nebylo divu, že Sébastien Loeb označil odstoupení ze soutěže v Mexiku pro proraženou olejovou vanu jako obrovské zklamání. I tak ale zůstal na čele pořadí jezdců po třech odjetých soutěžích. Mexický premiant Märtin na Fordu s ním ale srovnal bodový krok.

Počet vítězství v rychlostních zkouškách:

  • P. Solberg (Subaru Impreza) 9 x
  • S. Loeb (Citroën Xsara) 2 x
  • M. Grönholm (Peugeot 307) 2 x
  • M. Märtin (Ford Focus) 1 x
  • C. Sainz (Xsara WRC) 1 x

Konečné pořadí Corona Rally México

  • M. Märtin/M.Park (Ford Focus) – 4 h 06 min 46,2 s
  • F. Duval/S. Prevot (Ford Focus) – + 42,5 s
  • C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) – 1 min 20,9 s
  • P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) – + 3 min 14,7 s
  • M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) – + 3 min 36,2 s
  • M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) – + 3 min 58,4 s
  • J. Välimäki/J.Honkanen (Hyundai Accent) – + 11 min 16,9 s
  • G. Panizzi/H. Panizzi (Mitsubishi Lancer) – + 11 min 30,6 s
  • A. Warmbold/G. Price (Ford Focus) – + 14 min 00,4 s
  • H. Rovanperä/R.Pietilainen (Peugeot 307) – + 19 min 20,3 s

Pohár konstruktérů:

  • Ford 40 bodů
  • Citroën 30
  • Peugeot 21
  • Subaru 19
  • Mitsubishi 5

Mistrovství světa pilotů:

  • S. Loeb 20
  • M. Märtin 20
  • M. Grönholm 16
  • F. Duval 14
  • P. Solberg 13
  • C. Sainz 10
  • J. Tuohino 5
  • M. Hirvonen 4
  • F. Loix 4
  • G. Panizzi 4
  • H. Solberg 3
  • J. Välimäki 2
  • O. Burri a D. Carlsson 1 bod

Rallye Nový Zéland – čtvrté kolo šampionátu WRC odstartuje 16. dubna 2004 v Auclandu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Emov spouští v Lisabonu sdílení...

Služba nabízející sdílení automobilů emov, která vznikla jako společný podnik mezi značkou Free2Move a společností Eysa, začne od dubna fungovat v portugalské metropoli; Emov nabídne...