Rozhovor s Davidem Coulthardem

Sezona 2007 ve formuli 1 skončila. Můžete ji nějak shrnout?

Úspěch se v konečném důsledku měří nasbíranými body a výsledky na trati. Toužíme vyhrát Velkou cenu a s ohledem na to jsme nedosáhli tolik, kolik bychom chtěli. Byly tu však jasné známky toho, že se situace zlepšuje.

Na co v uplynulém roce vzpomínáte nejsilněji a jaký byl váš nejlepší závod?

Vzhledem k tomu, že jsem i v uplynulých letech závody vyhrával, nemohu říct, že bych letos absolvoval nějaký výjimečný závod. Co se týče nejsilnější vzpomínky, pak bych obecně řekl, že po obtížném začátku sezony jsme k jejímu závěru učinili rozhodný krok kupředu, a to co se týče spolehlivosti i výkonu. Myslím, že odborníci v depu se všeobecně shodnou, že právě my jsme ze všech stájí během roku zaznamenali největší zlepšení.

Co očekáváte od sezony 2008?

Musíme usilovat o třetí místo v klasifikaci týmů. Je nereálné očekávat, že bychom ohrozili dva nejlepší současné týmy, ale pokud od nich odhlédneme, měli bychom se snažit být lepší než ostatní.

Na co se v roce 2008 těšíte nejvíc?

Splnit naše cíle, abychom postoupili v hodnocení výše, dosáhli na stupně vítězů a vyhráli.

Jaká je celosvětově vaše oblíbená trať? A proč?

Spa-Francorchamps je pořád moje nejoblíbenější, protože je rychlá, plynulá a otevřená. Ovšem co se týče obtížnosti, v tom stále vede Monako.

Příští rok se už nebudou používat elektronické pomůcky při řízení, jako například kontrola trakce, která zabraňuje, aby se vozy v zatáčkách dostaly do hodin. Budete to mít v důsledku toho těžší a budou závody pro diváky více vzrušující?

Piloti to budou mít bezpochyby těžší, protože o část ovládání vozu, kterou doteď řídily počítače, se napříště bude muset starat sám pilot. Bude muset koordinovat pravou nohu na plynu s natáčením volantu. Ale aby nevznikla mýlka, i s řízením trakce musí auto řídit jezdec – počítače všechno neudělají za vás! A víc vzrušující pro diváky? Možná trochu ano, ale díky pokrokům v konstrukci pneumatik a v dalších oblastech výbavy auta už to nebude jako za starých časů, kdy auta smykovala po celé trati.

Panuje mezi stájemi Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso velká rivalita?

Neměla by a my se s nimi opravdu nesnažíme nijak soupeřit.

Co si myslíte o nové lifestylové řadě PUMA®, která vznikla ve spolupráci se stájemi Red Bull a Scuderia Toro Rosso?

Pro svou cílovou skupinu je myslím dokonalá.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT RALLY CUP v Hustopečích bez Firly a Kamence

PEUGEOT RALLY CUP v Hustopečích bez...

Třetím podnikem pokračuje v Hustopečích PEUGEOT RALLY CUP CZ 2018. Do čtrnáctého ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče se přihlásilo pět posádek, které budou opět soupeřit nejen...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO je již po jednadvacáté v čele žebříčku CZECH TOP 100

ŠKODA AUTO je již po jednadvacáté v...

Automobilka je od roku 1996 již po jednadvacáté špičkou mezi nejlepšími českými podniky ŠKODA AUTO získala též ocenění „Nejobdivovanější firma České republiky“ Tradiční česká...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Označení „Nadstandardní obchodní partner pro trh“ získala společnost AutoCZECH, obchodní partner značky Hyundai

Označení „Nadstandardní obchodní...

AutoCZECH, obchodní partner značky Hyundai, získal prestižní ocenění Czech Stability Award udělované mezinárodní agenturou Bisnode. Ta každoročně hodnotí přes 2 500 000 firem z hlediska...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cyprus Rally 2018: Cílem jsou body do seriálu MERC

Cyprus Rally 2018: Cílem jsou body do...

Návrat Vojtěcha Štajfa na Kypr po třech letech Druhý podnik seriálu Middle East Rally Championship (MERC) Premiéra Marcely Ehlové na soutěži s převážně šotolinovým povrchem Posádka týmu...