Renault Scénic II – 5 hvězdiček v testech Euro NCAP

Pátý model Renaultu, který v crash-testech získal maximální „pětihvězdičkové“ ohodnocení.

Pět hvězdiček získala Laguna v březnu 2001, Mégane II a Vel Satis v listopadu 2002, Espace IV v červnu 2003 a tento měsíc Renault Scénic II, který se stal známkou 34,12 bodů z 37 možných nejbezpečnějším vozem v kategorii kompaktních jednoprostorových vozů..

Renault Scénic II – 5 hvězdiček v testech Euro NCAP
Renault Scénic II – 5 hvězdiček v testech Euro NCAP
Renault Scénic II – 5 hvězdiček v testech Euro NCAP
Renault Scénic II – 5 hvězdiček v testech Euro NCAP

Vynikající známku udělenou Scéniku II potvrzuje i barva přiřazená figurínám testovaným v různých typech nárazu pokrývajících 80 % typologie skutečných nehod. Převaha zelené ukazuje, že úroveň ochrany ve Scéniku II je optimální a na žádné části těla nedošlo k závažnému poranění.

Při čelním a bočním nárazu sehrála kostra Scéniku II dokonale svou úlohu a zabránila jakémukoli průniku do prostoru pro cestující. Euro NCAP také ocenilo přesné nastavení jednotlivých bezpečnostních systémů vozu. Zajišťuje optimální ochranu pro širší spektrum nárazů, než jaké pokrývá Euro NCAP, a přizpůsobuje ochranné prostředky síle nárazu. Ukazuje to odbornou úroveň Renaultu v oblasti bezpečnosti, což je strategický směr, na který automobilka věnuje každoročně cca 100 mil. euro a na kterém pracuje téměř 600 odborníků.


Zcela nová kostra Scéniku II byla konstruována tak, aby v případě nárazu reagovala, t.j. aby absorbovala energii a z interiéru vozu udělala buňku k přežití, která ochrání osoby ve voze proti průniku mechanických částí. Díky použití nových ocelí i jiných materiálů má Scénic II velmi vysokou schopnost pohlcovat a rozptylovat kinetickou energii. Přední, zadní a boční části jsou tak velmi účinnými zónami s programovanou deformací.


Řízení drah mechanických částí a dalších součástí motorového prostoru umožňuje maximální slisování předního bloku bez průniku do interiéru. Toto celkové zvládnutí deformací snižuje deceleraci, která působí na osoby ve voze, i riziko zranění, které by mohl způsobit průnik do vozu.


K zachování úrovně dosažené u Mégane II a vzhledem k rozdílům v hmotnosti a stavbě vozu je kostra Scéniku II posílena ve třech strategických zónách. Horní část předního sloupku je nově dimenzována k úpravě přenosu podélných sil na rám dveří a blatník. Byl také přidán systém zamezující rotaci sloupku, aby se omezilo riziko vyražení předních dveří při nárazu. Konečně blatník zesílený výztuhou umožňuje maximální průchod síly při kontaktu blatníku s kolem.


Stejná strategie slisování, programované deformace a ochrany proti průniku je uplatněna pro náraz zezadu. Především byla nádrž umístěna do prostoru, který díky odolnosti blatníku není deformovatelný a je proti stlačení a poškození chráněn součástmi spodku vozu.


Na ochranu osob v případě bočního nárazu je Scénic II vybaven tuhým středním sloupkem s programovanými klouby. Toto zařízení chrání cestujícího účinnějším využitím paddingu ve výplni dveří a omezením průniku do kabiny. Boční prostor je zabezpečen také dvojnásobnou tloušťkou středního sloupku a traverzy střechy. K tomu přistupuje výztužný kroužek ve střední části a pásy proti průniku ve dveřích.


Cílem bylo dokonalé sladění absorpční schopnosti kostry a prostředků zachycení osob. Scénic II je vybaven Ochranným systémem Renault třetí generace. Na předních sedadlech zahrnuje airbagy se dvěma úrovněmi nafouknutí a pásy s dvojitými předpínači. Systém přizpůsobuje použití jednotlivých bezpečnostních zařízení síle nárazu. Na předních sedadlech jsou i omezovače síly na 400 kg a také omezovač síly na 600 kg působící na pánev, který mají pouze vozy Scénic II a Mégane II.


Konečně má Scénic II dva boční airbagy pro hrudník vestavěné v sedadlech pro cestující na předních sedadlech a dva clonové airbagy pro ochranu hlavy osob na předních i zadních sedadlech, ať už jde o děti nebo dospělé. Zadní sedadla jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy, omezovači síly na 600 kg a na bočních sedadlech i předpínači. Ta jsou vybavena i třemi kotvícími body Isofix na upevnění dětské sedačky směrem do směru jízd nebo proti směru jízdy.

Renault: automobilka s největším počtem hvězdiček od Euro NCAP

  • Espace IV – 5 hvězdiček„nejbezpečnější vůz své kategorie“(2003)
  • Vel Satis – 5 hvězdiček„nejbezpečnější vůz své kategorie“(2002)
  • Laguna II – 5 hvězdiček„nejbezpečnější vůz své kategorie“(2003)
  • Scénic II – 5 hvězdiček„nejbezpečnější vůz své kategorie“(2003)
  • Mégane II – 5 hvězdiček„nejbezpečnější vůz své kategorie“(2002)
  • Clio – 4 hvězdičky (2000)
  • Twingo – 3 hvězdičky (2003)

S pěti vozidly, která získala 5 hvězdiček Euro NCAP, má Renault nejbezpečnější nabídku na našem automobilovém trhu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint Premium pro uspokojení poptávky po luxusních prémiových vozech

Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint...

Společnost Auto Palace, přední dealer automobilů hned 9 značek v ČR, rozšiřuje svoji činnost o prodej luxusních ojetin v AutoPointu Premium. AutoPoint Premium – zákazníkům nabídne v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Renault představil včera 25.dubna  své nové SUV Renault KOLEOS na mezinárodním autosalonu v Pekingu  ( podrobná informace)

Renault představil včera 25.dubna své...

Renault tak rozšiřuje svoje modelové portfolio o SUV určené pro mezinárodní trhy. Nový KOLEOS má všechny vlastnosti, které lze od SUV segmentu D očekávat: svalnatý a robustní design,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Renault představí 25.dubna2016 v Pekingu nový KOLEOS

Renault představí 25.dubna2016 v Pekingu...

Renault tím doplní svou řadu exkluzivních vozů novým SUV segmentu D, kterým je nový KOLEOS. Nový model hraje klíčovou roli v produktové ofenzivě Renaultu – který prožívá rekordní rok...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Do areálu mosteckého autodromu se o velikonočním pondělí 28. března sjedou majitelé francouzských značek aut

Do areálu mosteckého autodromu se o...

Majitelé francouzských aut si dají sraz na autodromu, povezou i pomlázky. Ve svých renaultech, citröenech či peugeotech si tedy nejspíš přivezou i pomlázku, dámy zase malovaná vajíčka jako...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Alpine je zpátky: Elegance, hbitost, autentičnost dvoumístného kupé s motorem vzadu uprostřed je závan čerstvého vzduchu do prémiových sportovních vozů, z 0 na 100 km/h za méně než 4,5 sekundy

Alpine je zpátky: Elegance, hbitost,...

Koncem roku 2012 ohlásila Skupina Renault svůj záměr o znovuoživení značky Alpine. Alpine se bude vyrábět v Dieppe ve Francii, do prodeje se dostane od roku 2017, nejdříve v Evropě a potom...