Renault a film – partnerství s filmem, které trvá přes 40 let

„Klapka ! ……….. točí se!“

„Filmové vozy“ Renault, společníci šťastných i tragických lásek, věrní služebníci banditů nebo policistů, – partnerství s filmem, které trvá přes 40 let, věrnost, která odolala všemu.

Zrození a kariéra „hvězdy“


Píše se rok 1895. Nedávný objev bratří Lumiere umožnil spojení ještě dosti nové technologie (fotografie) se systémem schopným zaznamenávat, a poté uspokojivým způsobem reprodukovat rozbor skutečného pohybu… Zrodil se FILM !


Zatímco se veřejnost sbíhá na první veřejná promítání v Paříži, Louis Renault dokončuje ve své dílně v Boulogne-Billancourt vývoj vozu „Voiturette“. Patent na převodovku s přímým záběrem z roku 1898 je rodným listem Renaultu. Je prvním z dlouhé řady (zejména v oblasti automobilového sportu), která podnik proslaví. Automobil je připraven zaujmout v průmyslové historii 20. století mimořádné postavení.


K setkání došlo jednoho krásného dne roku 1899. Děj se odehrává na cestičce v Bois de Boulogne. Louis Renault je nafilmován za volantem svého Voiturette. automobil zastaví, on vystoupí a jde směrem na kameru. Stop! Když byl Louis Renault v roce 1899 nafilmován za volantem svého Voiturette, netušil, že právě „podepsal“ smlouvu věrnosti a podpory „7. Umění“, která přetrvává i dnes – po více jak 100 letech. Od té chvíle se automobil a film již nikdy nerozejdou a budou společně prožívat věčné dobrodružství. Auto se brzy stává podstatnou součástí filmové distribuce: svými technickými možnostmi otevírá filmové režii nové obzory a podle jednotlivých scénářů se samo stává „hercem“.


Vzhledem ke stále častějším požadavkům na zapůjčování vozů vytvořil Renault v roce 1963 „filmové oddělení“, jehož úkolem bylo spravovat několik desítek vozidel své značky určených pouze pro natáčení. Jsou to „Filmové vozy“. Kromě toho, že producentům filmů nebo televizních inscenací dává k dispozici vozový park, jim Renault poskytuje know-how a technické zkušenosti. Stává se, že tým techniků a konstruktérů firmy Renault upravuje vozy podle požadavků scénáře, aby mohly „na place“ dosahovat požadovaných výkonů.


Např. pro natáčení filmu Gérarda Ouryho „Lévy et Goliath“ (Lévy a Goliáš, 1986) byl vůz Renault 21 přestavěn na podivné vozidlo se dvěma kapotami, 5 předními dveřmi, vyvýšeným místem řidiče… a přitom byl schopný jízdy. Pro film „Le bonheur est dans le pré“ (Štěstí je na louce, 1995) Etienne Chatilieze byl Renault Safrane přestavěn tak, aby se do motorového prostoru mohl schoval řidič – drobné postavy – a mohl řídit místo Eddy Mitchella, přičemž z vozu vyhlížel přes světlomety!


Účinkování vozů Renault ve filmu – krátké filmy, celovečerní filmy i televizní inscenace – je časté, ale pod kontrolou. Ne všem z desítek žádostí o zapůjčení vozu, které firma každý měsíc dostává, lze vyhovět. Jednak proto, že daný model nemusí být volný, ale také proto, že scény, v nichž se „filmové vozy“ objeví, nesmí ohrozit důvěryhodnost značky ani ji shazovat (poruchy, nepříznivé dialogy o voze apod.). Po přečtení scénáře – a bez posuzování filmu – se tedy filmové Public Relations Renaultu přesvědčí, že použití vozidel není v rozporu s image, jakým chce značka působit.


V roce 2002 se „Filmové vozy“ podílely ve Francii na více jak 900 celovečerních, televizních i krátkých filmech. Cílem Renaultu je být na obrazovce zastoupen přinejmenším stejně jako „ve skutečném životě“: značka představuje cca 25% automobilů na francouzských silnicích. Vozy Renault zvolené pro svůj design a charakter se staly prvořadými partnery hvězd: značka Renault je oficiálním a jediným dopravcem květnového Mezinárodního filmového festivalu v Cannes od roku 1983. Letos oslaví 20 výročí spolupráce s filmovým festivalem.


Stejně jako ve své domovské zemi i v České republice Renault podporuje kvalitní filmové (a divadelní) projekty, neboť francouzská a česká kinematografie mají jedno společné – jsou ve světě uznávanými pojmy. V České republice se Renault rozhodl před třemi lety vydat cestou podpory české kinematografii a kultury obecně. Za toto relativně krátké období ovšem vzniklo mnoho kvalitních partnerství v oblasti kultury a filmových snímků. Renault i nadále zůstává partnerem cen České filmové a televizní akademie – ČESKÉHO LVA, filmového festivalu FINÁLE PLZEŇ, DIVADLA JÁRY CIMRMANA a mnoha českých filmů.

SPOLUPRÁCE RENAULTU NA FILMOVÝCH PROJEKTECH:

Samotáři – David Ondříček, r. 2000


Miki Křen ničí baseballovou pálkou přední sklo vínového modelu Megane Classic….

Cesta z města – Tomáš Vorel, r. 2001


……stříbrný Scénic je nejen dopravním prostředkem, ale i dočasným domovem programátora Honzy, alias Tomáše Hanáka

Cabriolet – Marcel Bystroň, r. 2001


Přimkněte se k sobě, nikoho jiného stejně nemáte…….aneb sen o červeném cabrioletu…

Amelie z Montmartru – Jean-pierre Jeunet, r. 2001


Film, který se dívá na svět pozitivně……

Výlet – Alice Nellis, r. 2002


Co si doma neřeknete, dozvíte se cestou….v Renaultu Laguně…..

Sen – Miloš J. Kohout, r. 2002


Muž sedí bez jakéhokoliv náznaku pohybu…zdá se, že spí…..Karel Roden opravdu spí…..

Děvčátko – Benjamin Tuček, r. 2002


…..na cestě mezi byty, postelemi a sny…..s Ondřejem Vetchým coby taxikářem….

SPOLUPRÁCE RENAULTU NA FILMOVÝCH PROJEKTECH v r. 2003 a 2004

  • Jedna ruka netleská – David Ondříček, r. 2003
  • Vaterland – lovecký deník – David Jařab, r. 2003
  • Želary – Ondřej Trojan, r. 2003
  • Pupendo – Jan Hřebejk, r. 2003

SPOLUPRÁCE RENAULTU NA PROJEKTECH V OBLASTI KULTURY

  • ČESKÝ LEV – r. 2000, 2001, 2002, 2003
  • Filmový festival FEBIOFEST – r. 2001, 2002
  • Filmový festival FINÁLE PLZEŇ – r. 2000, 2001, 2002, 2003
  • DIVADLO JÁRY CIMRMANA – r. 2000, 2001, 2002, 2003

Pokud bude mít český film i v příštích letech dostatek kvalitních tvůrců a nových idejí, bude i Renault jeho motorem. Věříme že z této symbiózy vznikne ještě mnoho kvalitních filmových snímků.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint Premium pro uspokojení poptávky po luxusních prémiových vozech

Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint...

Společnost Auto Palace, přední dealer automobilů hned 9 značek v ČR, rozšiřuje svoji činnost o prodej luxusních ojetin v AutoPointu Premium. AutoPoint Premium – zákazníkům nabídne v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Renault představil včera 25.dubna  své nové SUV Renault KOLEOS na mezinárodním autosalonu v Pekingu  ( podrobná informace)

Renault představil včera 25.dubna své...

Renault tak rozšiřuje svoje modelové portfolio o SUV určené pro mezinárodní trhy. Nový KOLEOS má všechny vlastnosti, které lze od SUV segmentu D očekávat: svalnatý a robustní design,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Renault představí 25.dubna2016 v Pekingu nový KOLEOS

Renault představí 25.dubna2016 v Pekingu...

Renault tím doplní svou řadu exkluzivních vozů novým SUV segmentu D, kterým je nový KOLEOS. Nový model hraje klíčovou roli v produktové ofenzivě Renaultu – který prožívá rekordní rok...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Do areálu mosteckého autodromu se o velikonočním pondělí 28. března sjedou majitelé francouzských značek aut

Do areálu mosteckého autodromu se o...

Majitelé francouzských aut si dají sraz na autodromu, povezou i pomlázky. Ve svých renaultech, citröenech či peugeotech si tedy nejspíš přivezou i pomlázku, dámy zase malovaná vajíčka jako...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Alpine je zpátky: Elegance, hbitost, autentičnost dvoumístného kupé s motorem vzadu uprostřed je závan čerstvého vzduchu do prémiových sportovních vozů, z 0 na 100 km/h za méně než 4,5 sekundy

Alpine je zpátky: Elegance, hbitost,...

Koncem roku 2012 ohlásila Skupina Renault svůj záměr o znovuoživení značky Alpine. Alpine se bude vyrábět v Dieppe ve Francii, do prodeje se dostane od roku 2017, nejdříve v Evropě a potom...