Renault a film – partnerství s filmem, které trvá přes 40 let

„Klapka ! ……….. točí se!“

„Filmové vozy“ Renault, společníci šťastných i tragických lásek, věrní služebníci banditů nebo policistů, – partnerství s filmem, které trvá přes 40 let, věrnost, která odolala všemu.

Zrození a kariéra „hvězdy“


Píše se rok 1895. Nedávný objev bratří Lumiere umožnil spojení ještě dosti nové technologie (fotografie) se systémem schopným zaznamenávat, a poté uspokojivým způsobem reprodukovat rozbor skutečného pohybu… Zrodil se FILM !


Zatímco se veřejnost sbíhá na první veřejná promítání v Paříži, Louis Renault dokončuje ve své dílně v Boulogne-Billancourt vývoj vozu „Voiturette“. Patent na převodovku s přímým záběrem z roku 1898 je rodným listem Renaultu. Je prvním z dlouhé řady (zejména v oblasti automobilového sportu), která podnik proslaví. Automobil je připraven zaujmout v průmyslové historii 20. století mimořádné postavení.


K setkání došlo jednoho krásného dne roku 1899. Děj se odehrává na cestičce v Bois de Boulogne. Louis Renault je nafilmován za volantem svého Voiturette. automobil zastaví, on vystoupí a jde směrem na kameru. Stop! Když byl Louis Renault v roce 1899 nafilmován za volantem svého Voiturette, netušil, že právě „podepsal“ smlouvu věrnosti a podpory „7. Umění“, která přetrvává i dnes – po více jak 100 letech. Od té chvíle se automobil a film již nikdy nerozejdou a budou společně prožívat věčné dobrodružství. Auto se brzy stává podstatnou součástí filmové distribuce: svými technickými možnostmi otevírá filmové režii nové obzory a podle jednotlivých scénářů se samo stává „hercem“.


Vzhledem ke stále častějším požadavkům na zapůjčování vozů vytvořil Renault v roce 1963 „filmové oddělení“, jehož úkolem bylo spravovat několik desítek vozidel své značky určených pouze pro natáčení. Jsou to „Filmové vozy“. Kromě toho, že producentům filmů nebo televizních inscenací dává k dispozici vozový park, jim Renault poskytuje know-how a technické zkušenosti. Stává se, že tým techniků a konstruktérů firmy Renault upravuje vozy podle požadavků scénáře, aby mohly „na place“ dosahovat požadovaných výkonů.


Např. pro natáčení filmu Gérarda Ouryho „Lévy et Goliath“ (Lévy a Goliáš, 1986) byl vůz Renault 21 přestavěn na podivné vozidlo se dvěma kapotami, 5 předními dveřmi, vyvýšeným místem řidiče… a přitom byl schopný jízdy. Pro film „Le bonheur est dans le pré“ (Štěstí je na louce, 1995) Etienne Chatilieze byl Renault Safrane přestavěn tak, aby se do motorového prostoru mohl schoval řidič – drobné postavy – a mohl řídit místo Eddy Mitchella, přičemž z vozu vyhlížel přes světlomety!


Účinkování vozů Renault ve filmu – krátké filmy, celovečerní filmy i televizní inscenace – je časté, ale pod kontrolou. Ne všem z desítek žádostí o zapůjčení vozu, které firma každý měsíc dostává, lze vyhovět. Jednak proto, že daný model nemusí být volný, ale také proto, že scény, v nichž se „filmové vozy“ objeví, nesmí ohrozit důvěryhodnost značky ani ji shazovat (poruchy, nepříznivé dialogy o voze apod.). Po přečtení scénáře – a bez posuzování filmu – se tedy filmové Public Relations Renaultu přesvědčí, že použití vozidel není v rozporu s image, jakým chce značka působit.


V roce 2002 se „Filmové vozy“ podílely ve Francii na více jak 900 celovečerních, televizních i krátkých filmech. Cílem Renaultu je být na obrazovce zastoupen přinejmenším stejně jako „ve skutečném životě“: značka představuje cca 25% automobilů na francouzských silnicích. Vozy Renault zvolené pro svůj design a charakter se staly prvořadými partnery hvězd: značka Renault je oficiálním a jediným dopravcem květnového Mezinárodního filmového festivalu v Cannes od roku 1983. Letos oslaví 20 výročí spolupráce s filmovým festivalem.


Stejně jako ve své domovské zemi i v České republice Renault podporuje kvalitní filmové (a divadelní) projekty, neboť francouzská a česká kinematografie mají jedno společné – jsou ve světě uznávanými pojmy. V České republice se Renault rozhodl před třemi lety vydat cestou podpory české kinematografii a kultury obecně. Za toto relativně krátké období ovšem vzniklo mnoho kvalitních partnerství v oblasti kultury a filmových snímků. Renault i nadále zůstává partnerem cen České filmové a televizní akademie – ČESKÉHO LVA, filmového festivalu FINÁLE PLZEŇ, DIVADLA JÁRY CIMRMANA a mnoha českých filmů.

SPOLUPRÁCE RENAULTU NA FILMOVÝCH PROJEKTECH:

Samotáři – David Ondříček, r. 2000


Miki Křen ničí baseballovou pálkou přední sklo vínového modelu Megane Classic….

Cesta z města – Tomáš Vorel, r. 2001


……stříbrný Scénic je nejen dopravním prostředkem, ale i dočasným domovem programátora Honzy, alias Tomáše Hanáka

Cabriolet – Marcel Bystroň, r. 2001


Přimkněte se k sobě, nikoho jiného stejně nemáte…….aneb sen o červeném cabrioletu…

Amelie z Montmartru – Jean-pierre Jeunet, r. 2001


Film, který se dívá na svět pozitivně……

Výlet – Alice Nellis, r. 2002


Co si doma neřeknete, dozvíte se cestou….v Renaultu Laguně…..

Sen – Miloš J. Kohout, r. 2002


Muž sedí bez jakéhokoliv náznaku pohybu…zdá se, že spí…..Karel Roden opravdu spí…..

Děvčátko – Benjamin Tuček, r. 2002


…..na cestě mezi byty, postelemi a sny…..s Ondřejem Vetchým coby taxikářem….

SPOLUPRÁCE RENAULTU NA FILMOVÝCH PROJEKTECH v r. 2003 a 2004

  • Jedna ruka netleská – David Ondříček, r. 2003
  • Vaterland – lovecký deník – David Jařab, r. 2003
  • Želary – Ondřej Trojan, r. 2003
  • Pupendo – Jan Hřebejk, r. 2003

SPOLUPRÁCE RENAULTU NA PROJEKTECH V OBLASTI KULTURY

  • ČESKÝ LEV – r. 2000, 2001, 2002, 2003
  • Filmový festival FEBIOFEST – r. 2001, 2002
  • Filmový festival FINÁLE PLZEŇ – r. 2000, 2001, 2002, 2003
  • DIVADLO JÁRY CIMRMANA – r. 2000, 2001, 2002, 2003

Pokud bude mít český film i v příštích letech dostatek kvalitních tvůrců a nových idejí, bude i Renault jeho motorem. Věříme že z této symbiózy vznikne ještě mnoho kvalitních filmových snímků.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...