Rallye Český Krumlov Citroënům svědčila

Značkový pohár Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 zdárně odstartoval.

1citrpoharck01000

1citrpoharck1000

Na Rallye Český Krumlov se na startu

– sešlo sedm vozů značky Citroën, pět z nich se objevilo i na cílové rampě. Nejspokojenější nakonec z jihu Čech odjížděl Ondřej Bisaha. Při pohárové premiéře speciálu Citroën DS 3 R3T max obsadil ve třídě 5 první příčku.

V absolutní klasifikaci měl ovšem největší ambice Miroslav Jakeš, pilotující speciál Citroën DS 3 R5

A své ambice pilot Gemini Clinic Rally Teamu také potvrzoval. Začal na třetím místě, když ho v závěru první sekce zpomalil problém s prasklým tlumičem. Mechanikům se však závadu podařilo odstranit a valašský jezdec se brzy vrátil za vedoucí tandem. A bronzovou příčku s přehledem držel až do předposledního testu. V něm mu ovšem vypověděl službu posilovač řízení, a tak se dvojice Jakeš – Novák nakonec propadla mimo stupně vítězů. Šesté místo absolutně také znamenalo, že skončili mimo příčky zaručující pohárové odměny v rámci CTMT CZ 2015. „Samozřejmě jsme zklamaní, ale takové jsou závody. Občas se přihodí i takové věci. Ale musíme jít dál a věřit, že na dalším závodě budeme zase o něco výše,“ uvedl v cíli Miroslav Jakeš.

Tím se dostáváme k bitvám na čele dvoukolek, resp. třídy 5

Do ní se zapojili Egon Smékal a Ondřej Bisaha. Oba v průběhu závodu potvrzovali kvality speciálu DS 3 R3T v extrémních podmínkách a po první etapě Smékal vévodil klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou, Bisahovi patřila třetí příčka. Zlínskému jezdci ovšem nebylo souzeno v Českém Krumlově zvítězit. V průběhu prvního průjezdu nejdelší rychlostní zkoušky Malonty Smékal s Hýbnerovou havarovali. „Bohužel malá olejová skvrna při plných brzdách nás nekontrolovaně poslala mimo trať,“ objasnil příčinu havárie Smékal.

Jeho vedoucí pozici ve třídě 5 proto převzali Ondřej Bisaha s navigátorem Petrem Pížou, kteří se v Českém Krumlově představili s verzí DS 3 R3T MAX.

Ve dvoukolkách sice obsadili druhé místo, ale prvenství ve třídě jim zajistilo zajímavou prémii v podobě 50litrového sudu paliva ELF Turbo ADVR. Absolutně skončil kroměřížský pilot šestnáctý. „Loni jsme na Krumlově odstoupili hodně brzy, takže letošní ročník pro nás byl vlastně premiérou na tomto závodě. Navíc s novým autem, při extrémních podmínkách. Kvůli tomu byla naše adaptace na Maxe přece jen náročnější.

V úvodu jsme nasadili mokré gumy a tímto špatným rozhodnutím jsme ztratili kontakt s Egonem Smékalem. Tím jsme byli ´mimo hru´ a další průběh závodu pojali jako testování. Zkoušeli jsme různá nastavení tlumičů, měnili jsme pneumatiky. Díky tomu jsme zrychlovali, ale nechtěli jsme za této situace pokoušet štěstí a někde zbytečně vyletět. Celý závod jsme tak odjeli bez komplikací, pouze na Malontech jsme byli v jedné zatáčce rychlejší a na blátě trochu vyskočili na mez. Doufám, že postupně získám ještě lepší pocit z auta a v Hustopečích již zkusíme konkurovat nejrychlejším dvoukolkám,“ okomentoval krumlovský start Bisaha.

Nejpočetněji byla značka Citroën zastoupena ve třídě 6 (3 vozy)

Z tohoto výčtu si nejlépe vedl Marcel Svačina, jenž obsadil druhé místo ve třídě a šesté mezi dvoukolkami. Za toto umístění v rámci pohárových regulí získal balíček olejů Total. Jednu z „cé dvojek“ dovedl do cíle i Lukáš Pondělíček, naopak při druhém průjezdu RZ Malonty nepříjemně havarovalVratko Kubík a zkouška musela být zastavena. Původně přihlášený Tomáš Guryča se nakonec z osobních důvodů na startu neobjevil.

Poslední zástupkyní značky Citroën v cíli českokrumlovské rally byla Barbora Holická.

Pražská pilotka statečně bojovala s extrémně kluzkou tratí a ve třídě 9 obsadila s vozem DS 3 R1 páté místo, v Dámském poháru skončila druhá.

Promotér poháru a jednatel Gekonu Racing Tomáš Pletka řekl:

„Jsem velmi rád, že se při pohárové premiéře modelu DS3 R3T MAX podařilo Ondrovi Bisahovi zvítězit. A jelikož jsem byl se svým týmem v Portugalsku, kde náš speciál s finským jezdcem obsadil třetí místo v JWRC, chci poděkovat celému týmu za to, že pro posádky i naše partnery Citroën Total Michelin Trophy vytvořil perfektní zázemí,“

Případní další zájemci o účast v CTM Trophy CZ 2015 najdou pravidla i přihlášku na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz a www.gekonracing.cz.

Společnost Gekon Racing nabízí zájemcům o účast v CTM Trophy CZ 2015

– možnost financování koupě závodního vozu DS 3 R5, DS 3 R3T MAX, DS 3 R3T, a DS 3 R1B od společnosti PSA finance, včetně havarijního pojištění.

GEKON RACING s.r.o. oficiální distributor Citroen Racing pro ČR, Slovensko a Maďarsko: Tomáš Pletka, tel.: 777 853 681, pletka@gekonracing.cz

Partnery Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 jsou

– společnosti Total a Michelin. Dalšími partnery jsou společnosti PSA Finance Česká republika, OMD, Dallmayr Kaffee, Pivovar Rohozec, Grands vins a All4car. Mediálními partnery jsou časopisy TopGear a Speed, specializovaný magazín Rally, internetový server www.rallylife.cz a časopis Auto4Drive

Zdroj: Kateřina Ptáčková, ptackova@gekonracing.cz

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...