V předvečer zahájení mezinárodního autosalónu v Paříži se minulý týden s novináři setkal Jean-Martin Folz, president sdružení PSA Peugeot Citroën. Připomněl úspěchy, které PSA provázejí od jejího vzniku a nastínil i další vývoj spolupráce obou automobilek.
Období 1998 – 2002 charakterizoval jako etapu, pro níž je synonymem „růst PSA“. Za pět let existence PSA se totiž zvýšily prodeje o 54%. Na evropském trhu se podíl PSA v roce 2001 zvýšil na 15 % proti 11,9 % v roce 1997.
Optimistické jsou výsledky skupiny PSA za prvních 8 měsíců roku 2002. Na konci srpna činil podíl na trhu Evropy dokonce 15,5 %. Ve střední Evropě se PSA posunulo z 9. místa v roce 1998 na 2. příčku v roce letošním. Potěšitelné prodeje zaznamenalo PSA zejména v Číně a Brazílii.
Pro rok 2002 si PSA Peugeot Citroën naplánovalo prodat po celém světě 3 250 000 vozů obou značek. Tuto metu skupina PSA hodlá překonat i přesto, že konjunktura automobilových trhů je obecně zmrazená a trhy vykazují celkový pokles. V horizontu roku 2006 hodlá podle slov J-M.Folze PSA Peugeot Citroën prodávat ročně kolem 4 milionů vozů.
V čem je tajemství úspěchů takové přízně zákazníků a popularity vozů? Především se vychází z přání zákazníků při vývoji nových modelů, pravidelně jsou podle stejných hledisek inovovány modely stávající. Velká pozornost je kladena na vývoj technologií. Příkladem z poslední doby mohou být nejmodernější dieselové motory HDi a filtry pevných částic.
Mění se i celková politika PSA. Od počátků, charakterizovaných založením platformy spolupráce v roce 1998, přes kooperaci konstruktérů až po vytvoření vysoce efektivní a účinné skupiny. Taková je skupina PSA Peugeot Citroën současnosti.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.