První a nejnovější generace modelu SEAT Ibiza se setkaly na ostrově, po němž jsou pojmenovány

V nádherném prostředí středomořského ostrova vynikají pozoruhodné rozdíly mezi oběma vozy, za nimiž stojí více než tři desetiletí intenzivního vývoje.

Teo García, jeden z duchovních otců tohoto modelu

– který se podílel na vývoji všech pěti generací, vysvětluje, jakým vlastnostem vděčí SEAT Ibiza za to, že se stal skutečnou ikonou:

Design, klíč k úspěchu:

Giorgetto Giugiaro, autor designu první Ibizy, se rozhodl pro hranatý vzhled, který byl „v té době moderní“, vzpomíná García. Pátá generace, která nese rukopis současného šéfdesignéra značky SEAT Alejandra Mesonera, disponuje dynamičtější siluetou s výraznějšími tvary. Nejnovější verze má sice prostornější interiér, Teo García však poukazuje na „obrovská okna“ prvního modelu Ibiza, což je jedna z charakteristických vlastností tohoto modelu. Díky nim proudí dovnitř vozu hodně světla a cestující mají dojem, že je interiér ještě prostornější.

Modelování se sádrou:

První verze byla vymodelována, „jako by se jednalo o sochu od Michelangela“, vzpomíná tento inženýr. Pro její „vytesání“ byly použity až dvě tuny sádry. V současnosti se spotřebuje přibližně 5000 kilogramů modelářské hlíny, materiálu, s nímž se pracuje mnohem snadněji. Kromě toho jsou sestavovány virtuální prototypy, které umožňují ověřovat realizovatelnost designu.

Zkrácení doby výroby z 60 na 16 hodin:

Tak dlouho trvala výroba prvního modelu Ibiza před 33 roky v porovnání se současnou dobou výroby. „Současný způsob výroby automobilu je neporovnatelný,“ ujišťuje Teo García. Navzdory kratší době výroby jsou současné automobily sofistikovanější, protože zahrnují vyspělejší techniku. Nová Ibiza byla vyvinuta s využitím nejmodernější techniky koncernu Volkswagen, platformy MQB-A0, která jí poskytuje ještě větší odolnost a ponechává více prostoru pro interiér. Ibiza je nyní o 170 mm širší, o 422 mm delší a o 50 mm vyšší.

Od motoru „System Porsche“ k nejvýkonnější a nejhospodárnější jednotce:

Podle Garcíi je vývoj, jímž prošly motory, „jednou z revolucí v tomto automobilu“. Již první generaci poháněl „prestižní motor“ s doplňkovým označením „System Porsche“. O 33 let později je Ibiza 1.5 TSI „vybavena nejvýkonnějším a zároveň nejhospodárnějším motorem“ ve svém segmentu. Tuto skutečnost dokládají hodnoty průměrné spotřeby paliva. První Ibiza ve verzi 1.5 spotřebovala 7,8 l/100 km, zatímco spotřeba nejnovějšího modelu Ibiza byla snížena na 4,9 l/100 km.

Vývoj ke konektivitě za volantem:

Teo García říká, že konektivita „je jedním z velkých průlomů“ ve výbavě vozidla. Tyto funkce by byly „před více než třemi desetiletími neslýchané“. Aktuální verze modelu Ibiza disponuje 8“ displejem a veškerými myslitelnými technologiemi pro konektivitu za volantem a dokonce umožňuje přijímání a odesílání hlasových zpráv, aby nedocházelo k rozptylování řidiče při řízení. Ke značnému pokroku došlo také v oblasti bezpečnosti. Nejnovější Ibiza je vybavena asistenčními systémy, mezi něž patří například funkce nouzového brzdění City nebo omezovač rychlosti jízdy. I tyto systémy byly před třemi desetiletími nemyslitelné.

Globální ostrovan:

První Ibiza byla modelem, který pomohl internacionalizovat společnost SEAT. O pět generací později a po 5,6 milionu vozů, prodaných ve více než 80 zemích, vzdává tento model i nadále poctu svému jmenovci, středomořskému ostrovu s mladou duší, na který každý rok zavítá více než 1,5 milionu návštěvníků z celého světa.

Odkaz na video naleznete zde:

http://youtu.be/J_jb4dAEq5M

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu

– s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 81 % své výroby a působí ve více než 80 zemích prostřednictvím 1700 autorizovaných prodejců.

V roce 2016 dosáhl SEAT provozního zisku 143 milionů eur, nejlepšího výsledku ve své historii, a na celém světě prodal téměř 410 000 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 500 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

Více na:

www.seat.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v Číně: JAC Volkswagen položil základní kámen nového výzkumného a vývojového centra

Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v...

Nové výzkumné a vývojové centrum vznikne v čínské městské prefektuře Che-fej a zaměří se na klíčové oblasti elektrifikace, konektivity a autonomní jízdy JAC Volkswagen bude díky silné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový model Tarraco: správné SUV pro završení největší produktové ofenzivy značky SEAT

Nový model Tarraco: správné SUV pro...

SEAT vstupuje s modelem Tarraco na trh velkých SUV a završuje svou produktovou řadu v segmentu SUV, která již zahrnuje modely Arona a Ateca Tarraco je svěží novinkou v segmentu díky kombinaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Financial Times ocenily SEAT jako evropského lídra digitální transformace

Financial Times ocenily SEAT jako...

Zpráva deníku Financial Times uvádí 100 evropských společností s vedoucím postavením v oblasti digitalizace Vybrané společnosti vynikají svou schopností přizpůsobovat se inovativním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Všestranná konektivita a vášeň pro design: Co očekávají mileniálové od automobilu?

Všestranná konektivita a vášeň pro...

Generace, narozená v období od začátku 80. do poloviny 90. let, tvoří v současnosti 12 % všech zákazníků na automobilovém trhu v Evropě Design automobilu je pro 40 % zákazníků z této...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Evoluce volantu: Od jednoduchého věnce k „řídicímu centru“

Evoluce volantu: Od jednoduchého věnce k...

Na konci 50. let měl volant tvrdý, tenký věnec, který řidiči sloužil pouze ke změnám směru jízdy Evoluce volantu přinesla vyšší úroveň komfortu, bezpečnosti a ergonomie Současní řidiči...