Projděme se spolu po expozici Mazda na autosalonu, který byl zahájen v Paříži před pěti dny – 28. září

Na rozsáhlé expozici Mazda v Paříži se bylo opravdu na co dívat.

Nová Mazda2:

Mazda představila na pařížském autosalonu v evropské premiéře novou Mazdu2 jako první vůz značky Mazda vyrobený

Projděme se spolu po expozici Mazda na autosalonu, který byl zahájen v Paříži před pěti dny – 28. září
Projděme se spolu po expozici Mazda na autosalonu, který byl zahájen v Paříži před pěti dny – 28. září
Projděme se spolu po expozici Mazda na autosalonu, který byl zahájen v Paříži před pěti dny – 28. září

v Evropě. Nová Mazda2 sjede z výrobní linky ve španělské Valencii na počátku roku 2003. Mazda2 je druhým modelem nové generace vozů značky Mazda, přicházejícím na trh po Mazdě6. Jedná se o model segmentu vozů nižší třídy vyvinutý od samých základů. Tato nová kompaktní Mazda2 s dynamickým vnějším designem má sportovní a komfortní podvozek a kompletní bezpečnostní výbavou. Plochá a nízko položená přístrojová deska zajišťuje řidiči vynikající přehled nad všemi přístroji i ovládacími prvky.

Nová Mazda2 nabízí prostorný interiér s dostatkem prostoru pro pět cestujících. Její kompaktní karoserie je necelé 4 m dlouhá. Nastavitelné sedadlo a volant umožňují řidiči od výšky 150 do 190 cm zaujmout za volantem optimální polohu k řízení vozu. Zadní rozměrné výklopné dveře a nízko uložená podlaha zavazadlového prostoru umožňují snadné nakládání i vykládání. Sklopením obou opěradel vznikne ložný prostor dostatečně velký pro převoz dvou horských kol. Opěradlo sedadla předního spolujezdce může být zcela překlopeno dolů, čímž navíc umožní naložení předmětů, jejichž přeprava je obvykle velmi obtížná.


Pro Mazdu2 jsou určeny benzinové motory o objemu 1,25 l s výkonem 55 kW(75 k), dále 1,4 l s výkonem 59 kW (80 k), a 1,6 l s výkonem 74 kW (100 k) a úsporný výkonný naftový motor 1,4 l se systémem common-rail s výkonem 50 kW (68 k). Pro benzinový i naftový motor lze zvolit na přání manuální převodovkou s automatickým řazením, u které se řadí bez použití spojky.


Míra bezpečnosti Mazdy2 je velmi vysoká a její karoserie má mimořádně pevný skelet. Standardní součástí bezpečnostní výbavy Mazdy2 jsou dvoufázové přední aitbagy a stejně tak i boční a okenní airbagy. Mezi standardní prvky aktivní bezpečnosti nové Mazdy2 patří čtyř-kanálový systém ABS, systém elektronického rozdělování brzdné síly (EBD) a u některých modelů také systém řízení jízdní stability (DSC).

Coupe Mazda RX-8 s rotačním motorem:

Znovu mě na expozici zaujalo sportovní čtyřdveřové coupe Mazda RX-8 s vysoce výkonným rotačním motorem. Toto coupe vychází

Projděme se spolu po expozici Mazda na autosalonu, který byl zahájen v Paříži před pěti dny – 28. září
Projděme se spolu po expozici Mazda na autosalonu, který byl zahájen v Paříži před pěti dny – 28. září
Projděme se spolu po expozici Mazda na autosalonu, který byl zahájen v Paříži před pěti dny – 28. září

ze známého koncepčního modelu RX-EVOLV, jež byl poprvé představen na tokijském autosalónu v říjnu roku 1999. Model Mazda RX-8 lze okamžitě rozpoznat díky dveřnímu systému “free-style”. Zadní dveře zavěšené vzadu se otevírají směrem k zádi vozu, to znamená v opačném směru než přední dveře zavěšené

Projděme se spolu po expozici Mazda na autosalonu, který byl zahájen v Paříži před pěti dny – 28. září
Projděme se spolu po expozici Mazda na autosalonu, který byl zahájen v Paříži před pěti dny – 28. září

vpředu. V důsledku této konstrukce, která postrádá středové sloupky, je Mazda RX-8 spojením čistě sportovního pojetí a funkčnosti čtyř dveří a čtyř sedadel.

Nový motor Mazda Renesis se dvěma rotačními písty a spalovacími komorami s celkovým objemem 1290 cm3 dosahuje nejvyšší výkon 184 kW (250 k) při 8 500 ot/min krouticí moment 220 Nm při 7 500 ot/min, tento motor je nejvýkonnějším rotačním motorem bez turbodmychadla. U nového motoru byla snížena spotřeba paliva o 40 % a oleje o 50 % oproti jeho předchůdci. Motor splňuje emisní normy Euro IV. Vůz je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou, systémem ABS a DSC.

Koncept Mazda6 MPS:

„Kultivovaný vysoký výkon“ je motem koncepčního vozu Mazda6 MPS navrženého v Evropě, který v Paříži oslavil další světovou premiéru automobilky Mazda. Zaměřen na umocnění požitku z jízdy, na vyšší dynamiku, dokonalejší eleganci a ráz vnějšího i vnitřního designu, je koncept Mazda6 MPS s pohonem všech čtyř kol vrcholem modelové řady Mazda6. Jednotlivé prvky jeho designu zdůrazňují sportovní charakter tohoto vozu. Zejména mě zaujala přední část vozu zvýrazněná nově navrženou pětiúhelníkovou mřížkou přední masky a stejně tak i designem otvorů pro sání vzduchu, jaký byl použit u sportovního coupe RX-8. Mohutnější přední nárazník i zadní spoiler významně ovlivňují aerodynamické vlastnosti vozu, což vede ke zvýšení jeho dynamické stability, a zároveň svým odvážným designem umocňují celkový vzhled tohoto konceptu. Vyklenuté blatníky všech kol a 18“ pneumatiky Michelin Pilot Sport rovněž podtrhují jeho charakter vyjadřující značný výkon.

Nový výkonný motor MZR 2,3 DI-Turbo s přímým vstřikováním 2,3 l dosahuje nízké hodnoty emisí a nízkou spotřebu. Jeho výkon je 206 kW (280 k) při 6 500 ot/min a maximální krouticí moment 360 Nm při 3 500 ot/min. Byl použit zcela nový trakční systém, systém 4WD použitý u Mazdy6 je zde kombinován s aktivním řízením krouticího momentu převáděného na jednotlivé nápravy. Koncept Mazda6 MPS je zároveň vybaven kompaktní šestistupňovou manuální převodovkou se zkrácenými dráhami jednotlivých rychlostních stupňů, což umožňuje rychlé a přesné přeřazení.


Mazda6:

Modelová řada nové Mazdy6 – u nás zahájená prodejem elegantního čtyřdveřového sedanu – byla rozšířena o další dva typy karoserie hatchback a kombi, dva moderní vznětové motory a model s pohonem všech čtyř kol. Zcela nový model Mazda6 s pohonem všech čtyř kol – AWD přináší vynikající kombinaci optimální trakce a radosti ze sportovní jízdy. Stylový a praktický model kombi Mazda6 Estate osloví ty řidiče, kteří upřednostňují prostornost a flexibilitu interiéru, zatímco elegantní hatchback Mazda6 Sport zaujme řidiče zaměřené na sportovní vozy. Progresivní vznětovou technologii reprezentují dvě pohonné jednotky, jež nabízejí optimální kombinaci požitku z jízdy a nízké spotřeby paliva.

Vrcholem modelové řady Mazda6 se stalo v premiéře na autosalonu v Paříži představené kombi v provedení s pohonem všech čtyř kol Sport Wagon AWD. Svým vysoce výkonným motorem 2,3 l, vyvíjejícím 119 kW (162 k), je model Sport Wagon AWD určen pro ty zákazníky, kteří vyžadují kombinaci sportovní jízdy s vynikající trakcí a progresivními prvky aktivní bezpečnosti.


Zavazadlový prostor obou modelů je opravdu štědrý, nabízí objem 492 litrů u modelu Mazda6 Sport a 505 litrů u modelů kombi. Obě varianty jsou vybaveny unikátním systémem sklápění zadních sedadel “Karakuri”, který zadní sedala snadno přemění v naprosto rovnou ložnou plochu. Ovládací páčka na boční stěně zavazadlového prostoru uvolní opěradla, sedadla se posunou vpřed a opěradla se poté sklopí dolů, přičemž již není třeba, aby byly demontovány opěrky hlav.


Kromě třech hliníkových benzinových čtyřválců, které jsou nabízeny již od uvedení Mazdy6 na trh, jsou nyní u všech třech typů karoserie k dispozici dvě moderní úsporné naftové pohonné jednotky stejného objemu – 2,0 l se systémem vstřikování common rail druhé generace a šestnácti ventily. První z nich dosahuje výkonu 89 kW (121 k) a druhý 100 kW (136 k).

Mazda 323:

Díky svým dvěma elegantním a přesto praktickým verzím karoserie je Mazda 323 nestárnoucím bestsellerem segmentu kompaktních vozů a také jedním z nejúspěšnějších modelů importovaných do Evropy. Mazda 323 nabízí možnost volby mezi elegantní verzí v provedení sedan a dynamickým hatchbackem, který je kombinací sportovních linií hatchbacku a předností modelů v provedení kombi.

Mazda MX-5:

Již 12 letech se malý sportovní roadster Mazda MX-5 úspěšně prodává na trhu. Navzdory silné konkurenci je originalita roadsteru s jeho klasickou koncepcí pohonu zadních kol a stylovým, a přesto nadčasovým designem, nedostižitelná.

Mazda Tribute:

První model značky MAZDA třídy SUV (Sport Utility Vehicle) není obyčejným terénním vozem. Díky jeho rozměrům odpovídajícím střední velikosti, luxusnímu prostoru pro cestující a robustnímu designu, je Tribute s pohonem všech čtyř kol kvalifikován jako dokonalý vůz pro volný čas. Pro ty, kteří si netroufají do terénu, je tento vůz k dispozici také s pohonem kol jedné nápravy.

Mazda Premacy:

Premacy je ideální variantou pro menší rodiny, které vyžadují více prostoru, než mohou nabídnout kompaktní vozy, avšak již ne tak velkou přepravní kapacitu, jakou nabízejí plnohodnotné vany.

Mazda MPV:

Po nedávném face-liftu přináší model MPV svěží tvary a mnohem vyšší dynamikou než tomu bylo dříve. Teto model pro volný čas je nyní nabízen s moderním naftovým motorem 2,0 se systémem vstřikování common-rail s výkonem 100 kW (136 k) anebo se zcela novým benzinovým motorem typu MZR 2,3 s výkonem 104 kW (141 k).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz