Poslední letošní závod World Touring Car Championship

SEAT celkově skončil v letošní sezoně na druhém místě v pořadí jezdců i v poháru konstruktérů

V posledním závodě SEAT získal dvě stříbra. Muller pro technickou závadu odstoupil z prvního místa již v prvním závodě. Nejrychlejší kola v závodech získaly SEATy León TDI.

Poslední letošní závod World Touring Car Championship

S velkými očekáváními přijel tým SEAT Sport bojovat. Ale smůla, která se přilepila na paty Yvan Mullerovi, nejlepšímu jezdci továrního týmu značky SEAT, ho připravila i španělskou značku o tituly. V prvním závodě zaujal vedoucí pozici hned po startu, když předjel Alaina Menua (Chevrolet) v první zatáčce městského okruhu. Muller si jel pro 10 mistrovských bodů. Všechno vypadalo skvěle až do předposledního kola. Problém v palivovém systému auta zastavil jezdce i naděje týmu bez jakéhokoliv varování.

Poslední letošní závod World Touring Car Championship

Gabriele Tarquini setrvával po většinu závodu na čtvrté příčce za Farfusem, ale byl rychlejší než jezdec BMW, když ustavil nejrychlejší kolo závodu. Po odstoupení Mullera se z toho stal souboj o druhé místo. Dramatický souboj s kontaktem dvou vozů v lisabonské zatáčce znamenal konec pro Farfuse a první stupně vítězů pro Tarquiniho v Macau. Jordi Gené skončil na výborném čtvrtém místě a Tiago Monteiro přispěl k tomu, že SEAT měl tři jezdce v cíli mezi prvními šesti.

Yvan Muller sledoval start druhého závodu z boxů, když týmoví mechanici ani přes veškerou snahu nedokázali vyřešit problém s palivovým systémem ve třicetiminutovém limitu mezi oběma závody. Titul mezi jezdci byl v tu chvíli pryč, ale existovala stále naděje na vítězství v poháru konstruktérů, a na tento cíl se soustředily všechny síly.

Prvních osm jezdců startovalo jako obvykle v opačném pořadí, což největšímu soupeři Mullera – Andymu Priaulxovi (BMW) – přiřadilo první místo na startu. Strkanice v první zatáčce vynesla Tarquiniho mimo trať a ten se pak připojil ke startovnímu poli na poslední pozici. Ani další rekordní čas na kolo nestačil na lepší než 14. místo v cíli.

Fantastický závod zajel Tiago Monteiro, pro něhož je sezona 2007 první ve WTCC. Tvrdý souboj s Thompsonem, jezdcem Alfy Romeo, skončil čtvrtým místem v cíli. Tom Coronel startující za SEAT Netherlands s podporou továrního týmu, skončil v prvním závodě na 15. příčce, ale ve druhém dojel na skvělém 5. místě, před dalším jezdcem SEATu Rickardem Rydellem.

Komentář členů týmu SEAT Sport po závodech

Yvan Muller (SEAT León TDI no12): “Vedl jsem závod a s vědomím, že Andy Priaulx je na 11. místě a tudíž bez bodů a snažil jsem se zbytečně neriskovat. Pak ale auto bez varování zastavilo jeden a půl kola před cílem. Šlo o problém s palivovým systémem, který jsme před tím nikdy nezaznamenali. Před závody v Anderstorpu jsme si nepředstavovali, že v Macau budeme bojovat o titul, takže náš tým udělal s Leonem TDI fantastický kus práce. Když ztratíte titul kvůli tomu, že nejste dost rychlí, pak je vše OK, ale my jsme dost rychlí byli.”

Gabriele Tarquini (SEAT León no 11): “Byla to opravdu dobrá sezona pro SEAT, ale v posledním závodě jsme se setkali s něčím, co se předtím nestalo – motor Yvanova SEATu se zastavil. Přijeli jsme do Macaa pro dva tituly, ale bohužel jsme oba ztratili, z čehož jsme pochopitelně zklamaní. Moje druhé místo v prvním závodě je mé první umístění na stupních vítězů v Macau, což je aspoň malá útěcha.”

Tiago Monteiro (SEAT León no 18): “Byla to pro mne velmi pozitivní sezona. Závody World Touring Cars jsou pro mne novou zkušeností, jezdci i auta jsou velmi vyrovnaní, a tak jsem rád, že jsem vybojoval jedno pole position a tři stupně vítězů. Jsem potěšen čtvrtým místem v Macau, protože souboj s Jamesem Thompsonem byl opravdu tvrdý. Neměl jsem však dost rychlosti na to, abych jej předjel. Musím poděkovat všem v týmu, který pro mne připravil tak skvělou sezonu – mým mechanikům, inženýrům i vedení týmu.“

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 22 závodech

Pořadí značek:

  • 1. BMW – 255 bodů
  • 2. SEAT – 249 bodů
  • 3. Chevrolet – 218 bodů
  • 4. Alfa Romeo – 124 bodů

Pořadí jezdců:

  • 1. Andy Priaulx (BMW) – 92 bodů
  • 2. Yvan Muller (SEAT) – 81 bod
  • 3. James Thompson (Alfa) – 79 bodů
  • 4. Augusto Farfus (BMW) – 71 bod
  • 5. Nicola Larini (Chevrolet) – 71 bod
  • 6. Alain Menu (Chevrolet) – 69 bodů
  • 8. Gabriele Tarquini (SEAT) – 62 body
  • 10. Jordi Gené (SEAT) – 55 bodů

Jaime Puig, ředitel SEAT Sport: “Ke konci sezony jsme byli s Leony TDI velmi konkurenceschopní a bojovali jsme o vítězství v každém závodě. Do Macaa jsme přijeli bojovat o dva tituly a na to bychom měli být hrdí. Byli jsme blízko k vítězství v poháru konstruktérů i v pořadí jezdců, ale pokud v životě nevíte, jak chutná prohra, nepoznáte ani chuť vítězství. Samozřejmě jsme velmi zklamáni, ale ve chvílích jako je tato musíte být silní. Máme fantastický tým, excelentní auto, nejlepší jezdce, a tak si musíme být jisti tím, že příště to dopadne lépe.“

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT Service spouští s přicházejícím chladným počasím zimní servisní kampaň, která potrvá až do konce letošního roku

SEAT Service spouští s přicházejícím...

Majitelé vozů SEAT tak mohou za velmi výhodných podmínek svěřit autorizovanému servisu SEAT kompletní přípravu vozidla na provoz v náročných podmínkách nejchladnější části roku. Jan...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Napínavé finále ETCC na Autodromu Most rozhodnuto: Petr Fulín se závodním vozem SEAT Leon Cup Racer mistrem ETCC 2017

Napínavé finále ETCC na Autodromu Most...

Petr Fulín vybojoval již svůj třetí titul v evropském poháru cestovních vozů ETCC.  Petr Fulín se závodním vozem SEAT Leon Cup Racer – obsadil ve finálovém podniku evropského poháru...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Víkendové finále ETCC na závodním okruhu v Mostě: Fulín vs Fulín se závodními vozy SEAT Leon Cup Racer

Víkendové finále ETCC na závodním...

SEAT bude nejpočetněji zastoupenou značkou ve startovním poli. Petra Fulína – dvojnásobného šampiona a dvojnásobného vicemistra v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT pokračuje v ofenzivě SUV: nový SEAT Arona je nejlepší volbou ve své kategorii

SEAT pokračuje v ofenzivě SUV: nový...

To potvrdila analýza společnosti Autovista Group: nový SEAT Arona svým vzrušujícím a nadčasovým designem, vynikající jízdní dynamikou, prostorným interiérem a zavazadlovým prostorem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Majitelé vozidel SEAT se vznětovým motorem, které čeká výměna filtru pevných částic (DPF), jej mohou nyní pořídit za velmi snížené ceny

Majitelé vozidel SEAT se vznětovým...

Kvalitní DPF pro vozy SEAT se vznětovým motorem již od 12 900 Kč včetně DPH! Sortiment DPF pro vozy SEAT – v kvalitě Originálních dílů SEAT nebo Economy dílů pro starší vozidla,...