Petr Fulín na voze SEAT Leon Cup Racer opět na stupních vítězů, z okruhu Paula Ricarda si odváží deset bodů

Závodní víkend v Le Castellet uzavřel první polovinu letošní sezony ETCC, další závod odstartuje po dvouměsíční letní pauze začátkem září v Brně.

1fulinfrantrat1000

Petr Fulín

– dvojnásobný šampion v Evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, vstupuje se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer do letní pauzy po první polovině letošní sezony Evropského poháru cestovních vozů na druhém místě průběžného pořadí. Rozhodly o tom výsledky závodního víkendu na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet na jihu Francie. Petr Fulín během celého víkendu bojoval s nastavením a nakonec si odváží deset bodů a celkové třetí místo.

Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika říká:

„Petr Fulín na jihu Francie opět prokázal, že je bojovníkem tělem i duší. Zisk deseti bodů za druhé a sedmé místo je vzhledem k nepříznivým okolnostem skvělým výsledkem. Pohled do tabulky průběžného pořadí napovídá, že budeme svědky strhujících a napínavých soubojů i ve druhé polovině sezony ETCC, do níž bude Petr Fulín vstupovat s výhodou domácího prostředí na brněnském okruhu a maximální podporou svých fanoušků i českého importéra vozů SEAT“

Petr Fulín vstupoval do závodů na jihu Francie

– s hendikepem nejtěžšího kompenzačního závaží, které mu bylo přisouzeno na základě předchozích výsledků. Bylo tedy zřejmé, že třetí víkend sezony nebude jednoduchý. Vzhledem k problémům s pneumatikami na Slovakiaringu zvolil tým Křenek Motorsport pro závody na jihu Francie v prostředí s vyšší teplotou vzduchu i trati oproti předchozím závodům, zodpovědnou strategii s cílem šetřit pneumatiky.

„Bohužel, naši soupeři našli pro kvalifikaci nastavení, kterému jsme prostě nestačili,“ říká k otázce souboje o pole position Petr Fulín, který odstartoval do prvního klání ze čtvrtého místa. Díky dobré taktice se do konce prvního závodu propracoval na druhou pozici, což znamenalo až sedmé místo na startu druhého nedělního závodu. V něm už ale konzervativní a opatrné nastavení neumožnilo českému jezdci předjíždět a ztrátu v závěru ještě umocnil nešťastně zvolený pokus o předjetí jednoho ze soupeřů: „Do posledního kola jsem si připravil útok na Ronnyho Josta, ale ten si pohlídal vnitřek zatáčky až příliš tvrdě. Střetu už nešlo zabránit.“

Evropský pohár cestovních vozů FIA ETCC nyní čeká

– více než dvouměsíční pauza, ale Petr Fulín se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer rozhodně zahálet nebude, protože by rád smazal nově vzniklou ztrátu na čelo tabulky: „Na spekulace o vítězi je příliš brzy. Teď musíme vylepšit chování vozu, které je hodně citlivé na nastavení. Jak jsme viděli, i drobný detail může hodně zahýbat s časy na jedno kolo, navíc zbývající okruhy mají specifický profil, a tak nás čeká tvrdá práce během všech zbývajících víkendů, kdy uděláme vše pro to, abychom složitou mozaiku nastavení dokázali poskládat.“

Sezona bude pokračovat během prvního zářijového víkendu na Masarykově okruhu v Brně.

Výsledky 1. závodu ETCC na okruhu Paula Ricarda, 28. 6. 2015:

  1. Dušan Borković (SRB): SEAT Leon Cup Racer
  2. PETR FULÍN (CZE): SEAT Leon Cup Racer + 6.374
  3. Davit Kajaia (GEO): BMW 320 TC + 6.630
  4. Andreas Pfister (GER): SEAT Leon Cup Racer + 9.074
  5. Ronny Jost (SUI): SEAT Leon Cup Racer + 12.368
  6. Dejan Bulatović (MNE): SEAT Leon Cup Racer + 17.299
  7. Maťo Homola (SVK): SEAT Leon Cup Racer + 28.127
  8. Mladen Lalušić (SRB): SEAT Leon Cup Racer + 35.401
  9. Aytac Biter (TUR): BMW 320 TC + 46.638
  10. Peter Rikli (SUI): Honda Civic FD + 49.562
  11. Michal Matějovský (CZE): BMW 320 si + 49.861
  12. Ümit Ülkü (TUR): BMW 320 TC + 54.312
  13. Ibrahim Okyay (TUR): BMW 320 si + 56.277
  14. Galip Atar (TUR): BMW 320 TC + 1:24.233

Výsledky 2. závodu ETCC na okruhu Paula Ricarda, 28. 6. 2015:

  1. Andreas Pfister (GER): SEAT Leon Cup Racer
  2. Dušan Borković (SRB): SEAT Leon Cup Racer + 3.163
  3. Maťo Homola (SVK): SEAT Leon Cup Racer + 7.405
  4. Ronny Jost (SUI): SEAT Leon Cup Racer + 16.437
  5. Dejan Bulatović (MNE): SEAT Leon Cup Racer + 16.757
  6. Davit Kajaia (GEO): BMW 320 TC + 16.920
  7. Mladen Lalušić (SRB): SEAT Leon Cup Racer + 36.687
  8. PETR FULÍN (CZE): SEAT Leon Cup Racer + 38.234
  9. Michal Matějovský (CZE): BMW 320 si + 38.922
  10. Ümit Ülkü (TUR): BMW 320 TC + 44.053
  11. Aytac Biter (TUR): BMW 320 TC + 46.367
  12. Peter Rikli (SUI): Honda Civic FD + 59.586
  13. Ibrahim Okyay (TUR): BMW 320 si + 1:32.099
  14. Galip Atar (TUR): BMW 320 TC + 1:34.358

Průběžné pořadí Evropského poháru cestovních vozů ETCC 2015 (Single Make Trophy) po 3 podnicích:

  1. Dušan Borković (SRB) 56 bodů
  2. PETR FULÍN (CZE) 45 bodů
  3. Andreas Pfister (GER) 36
  4. Maťo Homola (SVK) 33
  5. Ronny Jost (SUI) 25
  6. Ferenc Ficza (HUN) 18
  7. Dejan Bulatović (MNE) 12
  8. Mladen Lalušić (SRB) 9
  9. Alexandr Artemyev (KAZ) 6
  10. Norbert Tóth (HUN) 5

Informace a komentáře Petra Fulína naleznete také na facebookovém a twittrovém účtu značky SEAT:

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2015

SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, tvoří v sezoně 2015 silný tým. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti bude v ETCC 2015 obhajovat svá prvenství s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. Jedná se o šest víkendů: v Maďarsku (Hungaroring), na Slovensku (Slovakiaring), ve Francii (Paul Ricard), České republice (Masarykův okruh Brno), Belgii (Zolder) a Itálii (Pergusa).

Více na:

www.seat.cz

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT slaví další triumf v soutěži Czech New Energies Rallye

SEAT slaví další triumf v soutěži...

Historicky třetí vítězství značky SEAT v soutěži pro vozy s alternativními palivy Michal Žďárský a Kristýna Žďárská triumfovali s vozem SEAT Leon ST FR TGI Evo Inovativní motor TGI Evo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT zmenšil množství odpadu o 34 % a do roku 2025 chce dosáhnout 60% snížení

SEAT zmenšil množství odpadu o 34 % a...

V letošním roce zavádí SEAT opatření pro minimalizaci odpadu a pro efektivnější nakládání s veškerým vzniklým odpadem SEAT snížil od roku 2010 zatížení životního prostředí...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Všední den s elektrickou koloběžkou

Všední den s elektrickou koloběžkou

60 % všech jízd automobilem je kratších než 8 kilometrů a elektrické koloběžky jsou stále významnější alternativou v městských oblastech Elektrické koloběžky jsou nyní často...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT poprvé prodal více než 200 000 vozů během prvních čtyř měsíců roku

SEAT poprvé prodal více než 200 000...

Od ledna do dubna vzrostly prodeje o 7 % v porovnání se stejným obdobím roku 2018 SEAT dosáhl také nejlepších dubnových výsledků ve své historii – prodal 51 000 vozů Dvouciferný růst v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „Avatar“ na montážní lince

„Avatar“ na montážní lince

SEAT má jedinou interní biomechanickou laboratoř ve Španělsku, zaměřenou na zdraví zaměstnanců 20 kamer a různé senzory zaznamenávají pohyby pracovníků pro následné studium činnosti...