Opel Astra Coupé OPC X-Treme: Co více dodat?

Za „Nejvíce vzrušující vůz Ženevského autosalonu“ označili redaktoři amerického časopisu AutoWeek studii vozu Opel Astra Coupé OPC X-Treme.

Vloni na jaře představený Opel Astra Coupé posloužil za základ nejdříve závodnímu speciálu, a nyní také studii dvoumístného sportovního automobilu Opel Astra Coupé OPC X-Treme, který technicky vychází právě z okruhové Astry V8, s níž v roce 2000 vyhrál Opel osm závodů německého šampionátu cestovních vozů DTM. Technici Opel Performance Center využili zkušeností ze startů okruhové verze, z níž převzali mj. čtyřlitrový osmiválec o výkonu 326 kW (440 k) při 7350 ot./min, pohon zadních kol i šestistupňovou sekvenční převodovku. Vidlicový osmiválec z koncernu GM, používaný v americké sérii Indy Racing League a používaný i v prototypu Cadillac LMP, disponuje točivým momentem 530 N.m při 4800 otáčkách za minutu. S ním dokáže vyvinout rychlost přes 300 km/h.

Opel Astra Coupé OPC X-Treme: Co více dodat?


Spolehlivé brzdění mají na starosti vnitřně chlazené kotouče z uhlíkových vláken, vpředu o průměru 380 mm, vzadu 340 mm, společně se šestipístovými třmeny. Také podvozkové díly mají svůj původ ve vytříbené závodní technice, vpředu i vzadu jsou dvojitá příčná ramena a v tahu i tlaku nastavitelné tlumiče.


Díky změnám v řídící jednotce není třeba teď motor vytáčet do vysokých otáček, jako je tomu u závodních verzí, ale potřebnou sílu vykazuje už při nižších otáčkách.


Opel Astra Coupé OPC X-Treme: Co více dodat?

Se závodní verzí má koncept shodné rovněž křídlové dveře, které se plynovými vzpěrami vyklápějí vzhůru. Dynamický výraz podtrhují dvacetipalcová kola se speciálními pneumatikami 265/30 ZR20 (vpředu) a 305/25 R20 (vzadu). Oproti „dravé“ verzi DTM bylo změněno zhruba čtyřicet procent všech dílů. Především kokpit byl převeden do civilnější podoby, než je tomu v případě „pracoviště“ Joachima Winkelhocka. Přístrojová deska je potažena alcantrou, přibyla klimatizace a skořepinová závodní sedadla jsou vybavena čtyřbodovými pásy. Namontováním druhého sedadla, použitím tlumicích materiálů a bohatší výbavou vzrostla hmotnost o 50 kg na 1150 kg. Celý vůz je dlouhý 4290 mm, což je o 20 mm víc než základní provedení, široký 1850 mm a vysoký 1290 mm.

Opel Astra Coupé OPC X-Treme: Co více dodat?

Hlavním účelem stavby prototypu je odzkoušet možnosti využití vyspělých závodních technologii při běžné automobilové produkci. Tímto vozem Opel dokumentuje, kam až může vývoj sportovních vozů jít. No řekněte sami, co si lze přát ještě víc.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz