O tomto víkend 28.-29. října bude náš jezdec závodit na Hockenheimu

Na Hockenheimu čekají ve značkovém poháru SEAT našeho devatenáctiletého jezdce Erika Janiše dva samostatné závody. Vždy se tam závodí před zcela zaplněnými tribunami.

O tomto víkend 28.-29. října bude náš jezdec závodit na Hockenheimu

Značka SEAT se v posledních letech dostala do povědomí motoristické veřejnosti nejen svými atraktivními modely, ale také skvělými výsledky v mistrovství světa cestovních automobilů WTCC, v němž bude zanedlouho v posledním závodě sezony bojovat o nejvyšší příčky.

SEAT se však také angažuje v Německu vypsáním značkového poháru, jehož osm podniků (každý se skládá ze dvou závodů) se jezdí pod názvem Leon Supercopa v rámci prestižního šampionátu DTM.

V seriálu se utkávají jezdci se zcela identickými automobily, které v základu vycházejí ze sériového modelu Leon. Kromě povolených úprav, týkajících se hlavně aerodynamiky (přední spoiler, plochý podvozek, zadní difuzor, nastavitelný zadní spoiler) byl výkon zážehového čtyřválce 2.0 TFSI zvýšen ze 185 k na 300 k. Závodní verze používá pružiny specializované firmy Eibach, ráfky ATS a jednotné pneumatiky Yokohama. Jezdec sedí, podobně jako ve vozech DTM, za středovým sloupkem B. Ještě dodejme, že v některých závodech hostují i známé osobnosti jako například Cora Schumacherová nebo třeba vynikající bývalý jezdec Klaus Niedzwiedz.

Na startu předposledního podniku Leon Supercopa v Le Mans se zcela nečekaně objevil Erik Janiš, mladší ze známé bratrské dvojice, který letos přesedlal z motokár na závodní okruhy, respektive do Škoda Octavia Cupu. Poprvé si SEAT Leon Supercopa vyzkoušel 11. září na okruhu Hockenheimring, a protože zajížděl velice pěkné časy, dostal šanci startovat v posledních dvou závodech – už ve zmíněném Le Mans a tento víkend, 29. října v Hockenheimu.

„SEAT Leon Supercopa představuje další krok vpřed ve srovnání s pohárovou Octavií. Dvoulitrový motor dosahuje výkonu 300 koní, který přenáší na přední nápravu šestistupňová převodovka DSG. S vozem se jezdí velice dobře, má vysoký výkon a řazení pod volantem F1. Díky tomu lze brzdit levou nohou jako v motokárách a s autem se dá hodně hrát, což mám rád,“ říkal po prvních zkušenostech s Leonem Erik Janiš.

V roli nováčka překvapil ostatní zkušenější jezdce už v kvalifikaci na závody v Le Mans, v níž zajel v konkurenci 16 jezdců čtvrtý nejrychlejší čas. Od prvního jezdce jej dělilo pouhých sedm setin sekundy a prvních třináct jezdců se vešlo do jedné sekundy. To nejlépe dokazuje, jak vyrovnané je jezdecké pole značkového poháru SEAT Leon Supercopa.

V prvním závodě v Le Mans vybojoval Erik Janiš krásné čtvrté místo, když se mu podařilo zajet nejrychlejší kolo průměrnou rychlostí 138,43 km/h. Bohužel na tento skvělý výsledek nemohl navázat v druhém závodě, v němž se hned po startu dostal do kolize s dalšími jezdci a s poškozeným vozem skončil mimo trať.

„V Octaviích se jezdí proti této sérii v rukavičkách, kontakty jsou tady daleko větší, nikdo nikomu nic nedaruje. Po startu jsem byl třetí, potom jsme bojovali mezi sebou, takže se na nás dotáhli i další jezdci. Po kontaktu s jedním ze soupeřů jsem klesl na šesté místo, ale nakonec jsem ještě dva soupeře předjel,“ líčí průběh prvního závodu Erik Janiš.

Teprve devatenáctiletý Erik dokázal upoutat pozornost a zcela jistě bude chtít získané zkušenosti využít a hlavně zúročit na Hockenheimu, kde jsou opět na programu dva samostatné závody a kde se vždy závodí před zcela zaplněnými tribunami.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové SUV označení Tarraco

Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové...

Výběru vítězného názvu se zúčastnilo více než 146 000 lidí Názvu Tarraco dalo přednost více než 35 % hlasujících SEAT poprvé vybral označení modelu na základě veřejného hlasování...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT dosáhl v lednu rekordního prodeje

SEAT dosáhl v lednu rekordního prodeje

Značka prodala v lednu 38 900 vozů, o 20,4 % více než ve stejném měsíci roku 2017 Dvouciferný růst ve Španělsku, Německu a Francii, prodeje zvyšuje nová Arona SEAT vstoupil na trh na Novém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní plyn

Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní...

Jsou hospodárnější a stejně bezpečné i výkonné: odborník na CNG ze společnosti SEAT vyvrací některé mylné představy o těchto vozech S modely na CNG lze ujet až 1300 kilometrů bez...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilový ateliér

Automobilový ateliér

Nick Allen ručně navrhuje vzory tkanin pro čalounění nových modelů Tento „automobilový krejčí“ použije každý rok 30 km nití na prošívání sedadel, volantů a hlavic řadicí páky Také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co je rychlejší: CUPRA, nebo oštěp?

Co je rychlejší: CUPRA, nebo oštěp?

Souboj mezi vozem SEAT Leon CUPRA a Barborou Špotákovou, olympijskou vítězkou v hodu oštěpem a tváří značky SEAT Vůz o výkonu 300 k poměřil své síly s atletkou, která je s výkonem 72,28...