Nový sedan SEAT Cordoba od soboty 1. února na našem trhu

Sportovní design, více prostoru pro cestující i zavazadla, vylepšený podvozek, malá spotřeba a možnost výběru ze tří benzinových a čtyř naftových motorů a třech úrovní výbavy.

Nový sedan SEAT Cordoba od soboty 1. února na našem trhu
Nový sedan SEAT Cordoba od soboty 1. února na našem trhu
Nový sedan SEAT Cordoba od soboty 1. února na našem trhu

Na designu Cordoby nové generace lze snadno vystopovat i stylistické prvky soutěžních speciálů Cordoba WRC. Jde především o velké otvory pro přístup vzduchu k motoru a brzdám v čelní masce, u vybraných verzí výrazné „dvouoké“ světlomety pod čirým krycím sklem, zvlněnou kapotu motoru a osobitou masku chladiče. Mimořádně čistě řešené zádi vozu dominují originální koncová světla a velké v chromu vyvedené logo automobilky SEAT, sloužící zároveň jako madlo. Víko zavazadlového prostoru je tvarované do decentního spojleru, těsně k horní hraně je zabudované třetí brzdové světlo.
Pečlivá práce designerů se odrazila ve velmi dobrých aerodynamických vlastnostech nového modelu. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu nové Cordoby má hodnotu pouze cD = 0,30, což je o šest procent méně než u předchozí verze. Nižší odpor vzduchu přináší nejen lepší dynamiku, ale i nižší spotřebu paliva.

Nová Cordoba je větší: o  12 cm delší, o 6 cm širší a i vyšší než její předchůdkyně. Vnější rozměry nové Cordoby jsou: délka 428 cm, šířka 170 cm a výška 144 cm. Větší vnější rozměry Cordoby se odrazily ve zřetelně prostornějším interiéru a vyšším cestovním komfortu. Objem zavazadlového prostoru je oproti předchozímu modelu Cordoby o 30 litrů větší – 485 litrů. Ve srovnání s Fabií sedan je Seat Cordoba o 6 cm delší, o 5 cm širší a má zavazadlový prostor o 47 litrů větší.


Pro novou Cordobu je připraveno sedm moderních pohonných jednotek o výkonech od 47 kW/64 k až po 96 kW/130 k. Jde o tři benzinové a čtyři naftové agregáty, vybavené systémem přímého vstřikování nafty do válců. Všechny tyto agregáty vynikají nejenom svými výkonovými parametry a hospodárností, ale také příkladnou čistotou výfukových plynů – všechny benzinové plné nejpřísnější emisní limity normy Euro 4, naftové agregáty emisní normy Euro 3.


Nový sedan SEAT Cordoba od soboty 1. února na našem trhu

Základním motorem pro řadu Cordoba je benzinový tříválec 1,2 se čtyřventilovou technikou o výkonu 47 kW/64 k při 5400 min–1. I když má tento agregát, který si získal velkou popularitu už po svém představení v modelech Ibiza, o téměř 200 cm3 menší objem než předchozí čtrnáctistovka 1.4/44 kW (60 k), jeho výkon je dokonce vyšší! Moderní celohliníkový agregát je také lehčí, má kompaktnější rozměry a jeho průměrná spotřeba je o 11 procent nižší. Tříválec 1.2 12v se chlubí také velmi klidným chodem. Oba vačkové hřídele i olejové čerpadlo jsou poháněné řetězem, který nevyžaduje žádnou údržbu ani seřizování. Sací potrubí je z plastu, jeho vnitřní povrch byl pečlivě upraven tak, aby vzduch mohl bez odporu proudit do spalovacích prostorů. Díky točivému momentu 112 Nm, který je k dispozici už při otáčkách 3000 min–1, dokáže Cordoba s tříválcem 1.2 12v zrychlit z klidu na 100 km/h během 15,0 s a její maximální rychlost činí 168 km/h, což je o 11 km/h více než u předchozí verze s motorem o objemu 1,4 l. Průměrná spotřeba přitom činí podele údajů výrobce pouze 5,9 l/100 km.

Benzinový šestnáctiventilový čtyřválec 1.4 16v o výkonu 55 kW/75 už od otáček 2200 min–1 dává motor přes 90 % svého maximálního točivého momentu 126 Nm. Díky velmi příznivému průběhu točivého momentu dokáže Cordoba s tímto motorem zrychlit z 0 na 100 km/h během 13,6 s a dosahuje maximální rychlosti 176 km/h. Průměrná spotřeba tohoto motoru ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou činí 6,4 l/100 km. Výborný průběh točivého momentu čtrnáctistovky 1.4 16v o výkonu 55 kW/75 k byl důvodem, proč se konstruktéři SEAT rozhodli právě tento motor propojit i se samočinnou převodovkou – Cordoba 1.4 16v je jedinou verzí celé své řady, kterou je možné získat i se čtyřstupňovým automatem.


Stejný objem, jako předchozí agregát, přesto výkon o 19 kW vyšší – to je vizitka nejvýkonnějšího benzinového motoru – čtyřválce 1.4 16v o výkonu 74 kW/100 k při 6000 min–1. Vyšší výkon tohoto agregátu byl dosažen použitím sacího potrubí většího průřezu, jiným načasováním ventilů, instalací větších sacích i výfukových ventilů a speciálním naprogramováním elektronické řídicí jednotky. Šestnáctiventilový motor se bez problémů vytáčí do oblasti maximálního výkonu a pod plným plynem s ním Cordoba jede až 193 km/h a z klidu dosáhne rychlost 100 km/h za 11,5 s.


Na základním stupínku naftových motorů stojí nepřeplňovaný motor 1.9 SDi o výkonu 47 kW/64 k, jehož maximální točivý moment 125 Nm je k dispozici v širokém rozmezí otáček 1600 min–1 až 2800 min–1. Průměrná spotřeba motoru 1.9 SDi činí 4,9 l nafty na 100 km jízdy.


Velký zájem mezi zákazníky určitě vyvolá tříválcový turbodiesel 1,4 l, který dává výkon 55 kW/75 k při 4000 min–1. Ten postačí na dosažení nejvyšší rychlosti 169 km/h, hlavním trumfem je však jeho hospodárnost – průměrnou spotřebou jen 4,7 l/100 km se řadí na pozici nejhospodárnější pohonné jednotky z celé řady agregátů připravených pro novou Cordobu.


Vynikajícím vznětovým agregátem je turbodiesel 1.9 TDi, vybavený přímým vstřikování systému čerpadlo-tryska a turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcího kola. Díky těmto vyspělým technologiím dosahuje motor 1.9 TDi výkonu 74 kW/100 k při 4000 min–1, jeho točivý moment neklesá pod svoji maximální hodnotu 240 Nm v širokém rozmezí otáček 1800 min–1 až 2400 min–1. Vysoký výkon postačuje na dosažení rychlosti až 192 km/h a zrychlení z 0 km/h na 100 km/h zvládá za 11,1 sekund. Cordoba s tímto motorem má průměrnou kombinovanou spotřebu pouze 4,9 l na 100 km.


Nejvýkonnějším motorem pod kapotou nové Cordoby je turbodiesel 1.9 TDi o výkonu 96 kW/130 k. Tento agregát má stejný objem jako ostatní vznětové motory a také blok i hlava jsou shodné, dostal však jiný vstřikovací systém i výkonnější turbodmychadlo, které přispěly k dosažení vyšších výkonových parametrů. Svého nejvyššího výkonu 96 kW/130 k dosahuje tento agregát při stejných otáčkách, jako stokoňový turbodiesel 1.9 TDi/74 kW, tedy při 4000 min–1, nejvyšší točivý moment – 310 Nm – je k dispozici už při otáčkách 1900 min–1. Vysoký výkon motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Rychlost 100 km/h Cordoba poháněná tímto motorem dosáhne za 9,7 s a její maximální rychlost činí 209 km/h. Je téměř neuvěřitelné, že i takto dynamický vůz si zachovává extrémně nízkou spotřebu, vlastní všem modelům s motory TDi – Cordoba s nejvýkonnějším agregátem 1.9 TDi/96 kW si řekne jenom o pouhých 5,1 l nafty na 100 km jízdy.


Čtyřstupňová automatická převodovka, určená pro Cordobu s motorem 1.4 16v/55 kW, je vybavena elektronickým systémem adaptabilního řazení. Ten dokáže posoudit jízdní styl každého řidiče zvlášť a podle toho upraví činnost převodovky. Výhodou této převodovky je také fakt, že po celou dobu své životnosti nevyžaduje výměnu oleje.


Špičkové jízdní vlastnosti nové Cordoby jsou důsledkem především konstrukce jejího podvozku DSR (Dynamic Steering Response), který vznikal v technickém centru automobilky SEAT v Martorellu podle stejné koncepce, jako podvozky modelů Ibiza a Leon Cupra R.


Nový SEAT Cordoba vyjíždí ve třech verzích: Stella, Signo a Sport, které se liší svoji standardní výbavou. Kromě toho mají zákazníci možnost vybírat z bohaté škály doplňků a příslušenství dodávaných na přání.


Cordoba Stella obsahuje standar dní výbavu: Airbag řidiče a spolujezdce, elektrohydraulický posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tónovaná determální skla, elektronický imobilizér, symetricky dělené a sklopné zadní sedadlo a ukazatel venkovní teploty Cordoba Signo


Standardní výbava modelů SEAT Cordoba Signo obsahuje oproti verzím Stella navíc např.: Světlomety se zdvojenou optikou, integrované přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná všechna okna s pojistkou proti přiskřípnutí, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka , odkládací schránku pod sedadlem spolujezdce, autorádio s přehrávačem mgf. kazet a čtyřmi reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a palubní počítač.


Standardní výbava modelů SEAT Cordoba Sport obsahuje oproti verzím Signo navíc např.: ABS + EDS + TCS (u 1.9 TDi/96 kW), sportovně laděný podvozek, boční airbagy, světlomety se zdvojenou optikou, sportovní přední sedadla, třípaprskový sportovní kůží obšitý volant, autorádio s CD přehrávačem a osmi reproduktory a hliníkové ráfky 15“.


Cena Seatu Cordoby ve výbavě Stella s motorem 1,2 l je 319 900 Kč. Nejdražší model z řady Seatu Cordoba ve výbavě Sport s motorem 1,9 TDi se šestistupňovou převodovkou stojí 554 900 Kč. V uvedeném cenovém rozmezí se pak pohybují ostatní modely Cordoby a to podle zvoleného motoru a stupně výbavy.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Závodní sezóna Rabbit Czech Racing: Náročná pouť domácími i evropskými tratěmi do vrchu

Závodní sezóna Rabbit Czech Racing:...

Tým Rabbit Czech Racing odstartuje o nadcházejícím víkendu v Brně svojí již třetí sezónu v závodech automobilů do vrchu. Jezdce Adama Králíka a jeho závodní vůz SEAT Leon FR čeká letos...