Nový sedan SEAT Cordoba od soboty 1. února na našem trhu

Sportovní design, více prostoru pro cestující i zavazadla, vylepšený podvozek, malá spotřeba a možnost výběru ze tří benzinových a čtyř naftových motorů a třech úrovní výbavy.

Nový sedan SEAT Cordoba od soboty 1. února na našem trhu
Nový sedan SEAT Cordoba od soboty 1. února na našem trhu
Nový sedan SEAT Cordoba od soboty 1. února na našem trhu

Na designu Cordoby nové generace lze snadno vystopovat i stylistické prvky soutěžních speciálů Cordoba WRC. Jde především o velké otvory pro přístup vzduchu k motoru a brzdám v čelní masce, u vybraných verzí výrazné „dvouoké“ světlomety pod čirým krycím sklem, zvlněnou kapotu motoru a osobitou masku chladiče. Mimořádně čistě řešené zádi vozu dominují originální koncová světla a velké v chromu vyvedené logo automobilky SEAT, sloužící zároveň jako madlo. Víko zavazadlového prostoru je tvarované do decentního spojleru, těsně k horní hraně je zabudované třetí brzdové světlo.
Pečlivá práce designerů se odrazila ve velmi dobrých aerodynamických vlastnostech nového modelu. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu nové Cordoby má hodnotu pouze cD = 0,30, což je o šest procent méně než u předchozí verze. Nižší odpor vzduchu přináší nejen lepší dynamiku, ale i nižší spotřebu paliva.

Nová Cordoba je větší: o  12 cm delší, o 6 cm širší a i vyšší než její předchůdkyně. Vnější rozměry nové Cordoby jsou: délka 428 cm, šířka 170 cm a výška 144 cm. Větší vnější rozměry Cordoby se odrazily ve zřetelně prostornějším interiéru a vyšším cestovním komfortu. Objem zavazadlového prostoru je oproti předchozímu modelu Cordoby o 30 litrů větší – 485 litrů. Ve srovnání s Fabií sedan je Seat Cordoba o 6 cm delší, o 5 cm širší a má zavazadlový prostor o 47 litrů větší.


Pro novou Cordobu je připraveno sedm moderních pohonných jednotek o výkonech od 47 kW/64 k až po 96 kW/130 k. Jde o tři benzinové a čtyři naftové agregáty, vybavené systémem přímého vstřikování nafty do válců. Všechny tyto agregáty vynikají nejenom svými výkonovými parametry a hospodárností, ale také příkladnou čistotou výfukových plynů – všechny benzinové plné nejpřísnější emisní limity normy Euro 4, naftové agregáty emisní normy Euro 3.


Nový sedan SEAT Cordoba od soboty 1. února na našem trhu

Základním motorem pro řadu Cordoba je benzinový tříválec 1,2 se čtyřventilovou technikou o výkonu 47 kW/64 k při 5400 min–1. I když má tento agregát, který si získal velkou popularitu už po svém představení v modelech Ibiza, o téměř 200 cm3 menší objem než předchozí čtrnáctistovka 1.4/44 kW (60 k), jeho výkon je dokonce vyšší! Moderní celohliníkový agregát je také lehčí, má kompaktnější rozměry a jeho průměrná spotřeba je o 11 procent nižší. Tříválec 1.2 12v se chlubí také velmi klidným chodem. Oba vačkové hřídele i olejové čerpadlo jsou poháněné řetězem, který nevyžaduje žádnou údržbu ani seřizování. Sací potrubí je z plastu, jeho vnitřní povrch byl pečlivě upraven tak, aby vzduch mohl bez odporu proudit do spalovacích prostorů. Díky točivému momentu 112 Nm, který je k dispozici už při otáčkách 3000 min–1, dokáže Cordoba s tříválcem 1.2 12v zrychlit z klidu na 100 km/h během 15,0 s a její maximální rychlost činí 168 km/h, což je o 11 km/h více než u předchozí verze s motorem o objemu 1,4 l. Průměrná spotřeba přitom činí podele údajů výrobce pouze 5,9 l/100 km.

Benzinový šestnáctiventilový čtyřválec 1.4 16v o výkonu 55 kW/75 už od otáček 2200 min–1 dává motor přes 90 % svého maximálního točivého momentu 126 Nm. Díky velmi příznivému průběhu točivého momentu dokáže Cordoba s tímto motorem zrychlit z 0 na 100 km/h během 13,6 s a dosahuje maximální rychlosti 176 km/h. Průměrná spotřeba tohoto motoru ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou činí 6,4 l/100 km. Výborný průběh točivého momentu čtrnáctistovky 1.4 16v o výkonu 55 kW/75 k byl důvodem, proč se konstruktéři SEAT rozhodli právě tento motor propojit i se samočinnou převodovkou – Cordoba 1.4 16v je jedinou verzí celé své řady, kterou je možné získat i se čtyřstupňovým automatem.


Stejný objem, jako předchozí agregát, přesto výkon o 19 kW vyšší – to je vizitka nejvýkonnějšího benzinového motoru – čtyřválce 1.4 16v o výkonu 74 kW/100 k při 6000 min–1. Vyšší výkon tohoto agregátu byl dosažen použitím sacího potrubí většího průřezu, jiným načasováním ventilů, instalací větších sacích i výfukových ventilů a speciálním naprogramováním elektronické řídicí jednotky. Šestnáctiventilový motor se bez problémů vytáčí do oblasti maximálního výkonu a pod plným plynem s ním Cordoba jede až 193 km/h a z klidu dosáhne rychlost 100 km/h za 11,5 s.


Na základním stupínku naftových motorů stojí nepřeplňovaný motor 1.9 SDi o výkonu 47 kW/64 k, jehož maximální točivý moment 125 Nm je k dispozici v širokém rozmezí otáček 1600 min–1 až 2800 min–1. Průměrná spotřeba motoru 1.9 SDi činí 4,9 l nafty na 100 km jízdy.


Velký zájem mezi zákazníky určitě vyvolá tříválcový turbodiesel 1,4 l, který dává výkon 55 kW/75 k při 4000 min–1. Ten postačí na dosažení nejvyšší rychlosti 169 km/h, hlavním trumfem je však jeho hospodárnost – průměrnou spotřebou jen 4,7 l/100 km se řadí na pozici nejhospodárnější pohonné jednotky z celé řady agregátů připravených pro novou Cordobu.


Vynikajícím vznětovým agregátem je turbodiesel 1.9 TDi, vybavený přímým vstřikování systému čerpadlo-tryska a turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcího kola. Díky těmto vyspělým technologiím dosahuje motor 1.9 TDi výkonu 74 kW/100 k při 4000 min–1, jeho točivý moment neklesá pod svoji maximální hodnotu 240 Nm v širokém rozmezí otáček 1800 min–1 až 2400 min–1. Vysoký výkon postačuje na dosažení rychlosti až 192 km/h a zrychlení z 0 km/h na 100 km/h zvládá za 11,1 sekund. Cordoba s tímto motorem má průměrnou kombinovanou spotřebu pouze 4,9 l na 100 km.


Nejvýkonnějším motorem pod kapotou nové Cordoby je turbodiesel 1.9 TDi o výkonu 96 kW/130 k. Tento agregát má stejný objem jako ostatní vznětové motory a také blok i hlava jsou shodné, dostal však jiný vstřikovací systém i výkonnější turbodmychadlo, které přispěly k dosažení vyšších výkonových parametrů. Svého nejvyššího výkonu 96 kW/130 k dosahuje tento agregát při stejných otáčkách, jako stokoňový turbodiesel 1.9 TDi/74 kW, tedy při 4000 min–1, nejvyšší točivý moment – 310 Nm – je k dispozici už při otáčkách 1900 min–1. Vysoký výkon motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Rychlost 100 km/h Cordoba poháněná tímto motorem dosáhne za 9,7 s a její maximální rychlost činí 209 km/h. Je téměř neuvěřitelné, že i takto dynamický vůz si zachovává extrémně nízkou spotřebu, vlastní všem modelům s motory TDi – Cordoba s nejvýkonnějším agregátem 1.9 TDi/96 kW si řekne jenom o pouhých 5,1 l nafty na 100 km jízdy.


Čtyřstupňová automatická převodovka, určená pro Cordobu s motorem 1.4 16v/55 kW, je vybavena elektronickým systémem adaptabilního řazení. Ten dokáže posoudit jízdní styl každého řidiče zvlášť a podle toho upraví činnost převodovky. Výhodou této převodovky je také fakt, že po celou dobu své životnosti nevyžaduje výměnu oleje.


Špičkové jízdní vlastnosti nové Cordoby jsou důsledkem především konstrukce jejího podvozku DSR (Dynamic Steering Response), který vznikal v technickém centru automobilky SEAT v Martorellu podle stejné koncepce, jako podvozky modelů Ibiza a Leon Cupra R.


Nový SEAT Cordoba vyjíždí ve třech verzích: Stella, Signo a Sport, které se liší svoji standardní výbavou. Kromě toho mají zákazníci možnost vybírat z bohaté škály doplňků a příslušenství dodávaných na přání.


Cordoba Stella obsahuje standar dní výbavu: Airbag řidiče a spolujezdce, elektrohydraulický posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tónovaná determální skla, elektronický imobilizér, symetricky dělené a sklopné zadní sedadlo a ukazatel venkovní teploty Cordoba Signo


Standardní výbava modelů SEAT Cordoba Signo obsahuje oproti verzím Stella navíc např.: Světlomety se zdvojenou optikou, integrované přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná všechna okna s pojistkou proti přiskřípnutí, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka , odkládací schránku pod sedadlem spolujezdce, autorádio s přehrávačem mgf. kazet a čtyřmi reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a palubní počítač.


Standardní výbava modelů SEAT Cordoba Sport obsahuje oproti verzím Signo navíc např.: ABS + EDS + TCS (u 1.9 TDi/96 kW), sportovně laděný podvozek, boční airbagy, světlomety se zdvojenou optikou, sportovní přední sedadla, třípaprskový sportovní kůží obšitý volant, autorádio s CD přehrávačem a osmi reproduktory a hliníkové ráfky 15“.


Cena Seatu Cordoby ve výbavě Stella s motorem 1,2 l je 319 900 Kč. Nejdražší model z řady Seatu Cordoba ve výbavě Sport s motorem 1,9 TDi se šestistupňovou převodovkou stojí 554 900 Kč. V uvedeném cenovém rozmezí se pak pohybují ostatní modely Cordoby a to podle zvoleného motoru a stupně výbavy.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Barbora Špotáková, tvář značky SEAT, získala v úterý na MS v Londýně zlatou medaili

Barbora Špotáková, tvář značky SEAT,...

Čeští atleti jezdí v modelech Ibiza, Toledo, Leon, Leon CUPRA a Alhambra.   SEAT je již 18 let spojován s českou atletikou Skvělou příležitostí k oslavě dlouhodobého partnerství...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prodeje značky SEAT pokračují v růstovém trendu: od ledna do července dosáhl 13,4%  růstu

Prodeje značky SEAT pokračují v...

Třemi nejrychleji rostoucími trhy jsou Španělsko, Velká Británie a Německo. SEAT pokračoval v rychlém růstu i během července Globální prodeje španělské značky vstoupily do druhé poloviny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je snadné jet na výlet i s domácím mazlíčkem, pokud dodržíte několik praktických rad pro zajištění zdraví a bezpečnosti zvířete: 8 tipů pro cestování s domácími mazlíčky

Je snadné jet na výlet i s domácím...

Podle údajů nevládní a neziskové organizace ESDAW (European Society of Dog and Animal Welfare), hájící zájmy zvířat, zůstane každý rok na celém světě opuštěno svými majiteli 600 milionů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dne 25. července 1992 upřely stovky milionů lidí svou pozornost do Barcelony, kde právě začaly olympijské hry, jichž se zúčastnilo více než 12 000 sportovců

Dne 25. července 1992 upřely stovky...

Město přijalo s otevřenou náručí obrovskou olympijskou rodinu s 30 000 dobrovolníky, kteří absolvovali školení společnosti SEAT. Organizátoři stáli před náročnou logistickou výzvou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Česká oštěpařka Bára Špotáková je již mnoho let sympatickou, usměvavou tváří značky SEAT a tato úspěšná spolupráce pokračuje i v letošní sezoně

Česká oštěpařka Bára Špotáková je...

Rozhovor s Bárou na videu dokumentující její přátelskou, vstřícnou povahu i mimořádné zaujetí, s nímž k závodům přistupuje: http://youtu.be/mfkaDRhEsJo Bára Špotáková odpovídá ve...