Nový SEAT Ibiza CUPRA mohou čeští zákazníci objednávat od listopadu 2015 za ceny, které začínají od 440 900 Kč

Kombinací emocionálního designu, vynikajících výkonů a nejmodernější techniky vznikl totiž jeden z nejdynamičtějších vozů ve své třídě.

1seatcu1900

Ibiza CUPRA je díky kompaktním rozměrům a vynikající funkčnosti dokonalým sportovním vozem pro každodenní provoz

Jízdní výkony, za nimiž stojí motor 1.8 TSI, jsou pozoruhodné – zrychlení z 0 na 100 km/h trvá pouhých 6,7 sekundy, nejvyšší rychlost je 235 km/h – a to v kombinaci s neméně výjimečnou hospodárností. Nový interiér přivítá řidiče a cestující atmosférou nevšední kvality. V jedné oblasti však už bylo velmi málo prostoru pro další zlepšení – emocionální a dynamický design modelu Ibiza je mezi zákazníky neuvěřitelně oblíbený a je zmiňován jako hlavní důvod pro zakoupení tohoto španělského modelu.

První generace modelu Ibiza CUPRA vyjela na silnice v roce 1996 a od té doby jsou velmi dynamické modely CUPRA důležitou součástí světa značky SEAT

Nová Ibiza CUPRA nyní přichází s velmi vyspělou technikou, rozsáhlou výbavou a inovativními prvky výbavy, mezi něž patří například motor 1.8 TSI s výkonem 141 kW/192 k, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, vysokovýkonná brzdová soustava nebo CUPRA Drive Profile s nastavitelnými tlumiči. Dalším příkladem jsou nové informační a zábavní systémy SEAT.

Výjimečné výkony, nejmodernější technika

Nový motor 1.8 TSI s turbodmychadlem a kombinovaným přímým/nepřímým vstřikováním paliva je kompaktní, technicky vyspělá konstrukce, která dosahuje nejvyššího výkonu 141 kW/192 k a nabízí výjimečně kultivované provozní vlastnosti. V porovnání s předchůdcem vzrostl nejvyšší výkon o 12 k, ale ještě většího pokroku bylo dosaženo v průběhu točivého momentu. Místo dosavadních 250 N.m je nyní k dispozici 320 N.m, a to v extrémně širokém rozsahu otáček od 1450 do 4200 min-1. Řidič tak má v jakékoli situaci k dispozici neuvěřitelně velkou hnací sílu. Ibiza CUPRA se hodnotami zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a nejvyšší rychlosti 235 km/h řadí do nejvyšší ligy kompaktních sportovních vozů.

Během vývoje tohoto motoru byla zvláštní pozornost věnována spalovacímu procesu. Jednotka 1.8 TSI používá kromě přímého vstřikování benzinu FSI také systém nepřímého vstřikování, který vstřikuje palivo na konci sacího potrubí v blízkosti vířivých klapek, kde se jemně rozprášený benzin intenzivně mísí se vzduchem. Nepřímé vstřikování přichází ke slovu při částečném zatížení, aby snížilo spotřebu paliva a emise pevných částic.

High-tech v každém detailu

Tlak paliva v systému FSI byl zvýšen ze 150 na 200 barů. Přímé vstřikování pracuje při spuštění motoru a vyšším zatížení. Palivo pro jeden vstřikovací cyklus může být rozděleno do dvou až tří jednotlivých dávek. Výměna plynů ve válcích a tvorba směsi je také optimalizována větším rozsahem nastavení časování ventilů. Systémem variabilního zdvihu ventilů ve dvou stupních jsou vybaveny vačkové hřídele výfuku i sání. Oba vačkové hřídele jsou navíc nastavitelné v rozsahu 30, resp. 60 stupňů natočení klikového hřídele.

Další inovací čtyřválce je nejmodernější chladicí soustava. Průtok chladicí kapaliny je regulován dvěma rychle reagujícími otočnými ventily integrovanými do jednoho modulu a ovládanými elektromotorem prostřednictvím šnekového soukolí. Díky tomuto systému může motorový olej dosáhnout po studeném startu co nejrychleji provozní teploty. Chladicí kapalina v bloku motoru zůstává po relativně dlouhou dobu v klidu a interiér je vyhříván samostatným okruhem pro hlavu válců. To znamená, že hlavní chladič, který předává teplo do okolí bez jakéhokoli užitku, zůstává mimo hru po co nejdelší dobu.

Optimální řešení pro hospodárnost a výkon

Nový modul s otočnými ventily může regulovat teplotu chladicí kapaliny v závislosti na zatížení a otáčkách motoru v rozsahu mezi 85 a 107 °C, aby byl vždy zaručen nejlepší možný kompromis mezi minimálním vnitřním třením a termodynamickou účinností. Přepínatelné ventily v celé chladicí soustavě regulují přenos tepla mezi motorem, výměníkem tepla převodovky a interiérem vozu. Tento koncept je podpořen integrací sběrného výfukového potrubí do hlavy válců a její chladicí soustavy. Tím je mimo jiné snižována teplota výfukových plynů, takže jednotka 1.8 TSI nevyžaduje jinak potřebné obohacení směsi paliva a vzduchu při maximálním zatížení. V důsledku toho je spotřeba paliva při sportovní jízdě výrazně nižší.

Podobně i turbodmychadlo motoru 1.8 TSI má zcela novou konstrukci. Turbínové kolo je vyrobeno z nové slitiny schopné odolávat teplotám výfukových plynů až 980 °C. Před turbodmychadlem je umístěna sonda Lambda. Kromě toho je turbodmychadlo vybaveno tlumičem hluku způsobovaného pulzováním výfukových plynů. Oběžné kolo kompresoru je vyfrézováno z jednoho kusu materiálu a elektricky ovládaný obtokový ventil reguluje plnicí tlak extrémně rychle a precizně, čímž přispívá k dalšímu snížení spotřeby paliva.

Systematická lehká konstrukce pro ještě vyšší dynamiku a nižší spotřebu paliva

Motor s hmotností pouhých 133,4 kg je neuvěřitelně lehký, čímž významně přispívá ke sportovním výkonům a ovladatelnosti modelu Ibiza CUPRA. Mezi vyspělá konstrukční řešení patří nový modul turbodmychadla a sběrného výfukového potrubí, nový proces odlévání litinového bloku motoru s tloušťkami stěn cca tři milimetry a klikový hřídel se čtyřmi místo osmi protizávaží a menším průměrem hlavních ložisek. Písty jsou vyrobeny z nové, odolnější slitiny. Spodní víko motoru je vyrobeno z lehkého plastu a mnoho šroubů je z hliníku.

Výrazně sníženo bylo také vnitřní tření, a to díky novému druhu povrchové úpravy plášťů pístů a valivým ložiskům obou vyvažovacích hřídelů, které eliminují setrvačné síly druhého řádu. Elektronicky řízené olejové čerpadlo spotřebuje velmi málo energie, přičemž velmi precizní elektrický systém zajišťuje jeho chlazení rozstřikovaným olejem. Nový SEAT Ibiza CUPRA je díky všem výše uvedeným inovacím kompaktním atletem s vyspělou technikou pro každodenní provoz.

CUPRA Drive Profile s adaptivním odpružením

Ibiza CUPRA je sériově vybavena 17“ koly a podvozkem nastaveným pro maximální agilitu a preciznost. Sériová výbava zahrnuje také systém CUPRA Drive Profile, který umožňuje měnit charakteristiku kompaktního sportovního vozu podle preferencí řidiče stisknutím tlačítka. Systém dává na výběr mezi komfortním a sportovním nastavením odpružení a mění také charakteristiku řízení. Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS snižuje tendenci k nedotáčivosti a zlepšuje ovladatelnost, a to zejména při rychlém průjezdu zatáčkou.

Součástí sériové bezpečnostní výbavy modelu Ibiza CUPRA je rovněž elektronicky řízený stabilizační systém ESP, doplněný asistentem pro rozjezd do kopce HSA (Hill Start Assist) a multikolizní brzdou, jakož i systém pro sledování únavy řidiče. Únava za volantem je stále příčinou mnoha nehod, často s vážnými následky. Nový systém pro sledování únavy řidiče v modelu SEAT Ibiza rozpozná na základě pohybů volantu pokles pozornosti řidiče a vydá výstražný zvukový signál. Dalším novým bezpečnostním systémem je multikolizní brzda, která začne vozidlo po vážné kolizi automaticky brzdit, čímž se sníží zbývající kinetická energie. Je-li při první kolizi aktivován airbag, elektronicky řízený stabilizační systém vozidlo zpomalí a zapne výstražná světla. Ibiza byla v nárazových testech Euro NCAP oceněna nejvyšším pětihvězdičkovým oceněním.

Pozoruhodný design s působivými liniemi

Nová Ibiza CUPRA dává na první pohled najevo svůj charakter expresivním designem, díky němuž zaujímá tento svalnatý dynamický kompaktní vůz na silnici nepřehlédnutelný postoj. Vnější design je stále velmi moderní a je neuvěřitelně dobře hodnocen stávajícími i potenciálními zákazníky. Hranaté linie sériově dodávaných bi-xenonových světlometů, dokonale začleněné do celistvých tvarů Ibizy, jsou typickým prvkem designérského jazyka značky SEAT. Světlomety LED pro denní svícení kopírují linii předních světlometů a tvoří jedinečný „světelný podpis“, stejně jako zadní světlomety LED.

Profil třídveřového kupé je oživen ostrými liniemi a hranami. Zvýrazněné zadní ramenní partie a exkluzivní 17“ kola podtrhují jeho výkonový potenciál. Vnější zpětná zrcátka s leskle černými kryty jasně kontrastují s lakem modelu Ibiza CUPRA. Působivá záď zdůrazňuje zvláštní roli, kterou hraje Ibiza CUPRA jako měřítko v segmentu kompaktních sportovních vozů. Široký nárazník obklopuje velký, matně černý difuzor, v němž ústí lichoběžníková koncovka výfukové soustavy.

Rozsáhle modernizovaný interiér

V porovnání s decentními úpravami exteriéru jsou o to patrnější vylepšení v přepracovaném interiéru. Nový koncept designu je založen na harmonii mezi osobitým charakterem vozu, funkčností a precizností, což je zřetelné z každé linie a každé plochy v novém interiéru. Horizontální uspořádání přístrojové desky a zaměření na řidiče je doplněno optimálním rozmístěním všech prvků a měkkými povrchy. Pozornost věnovanou detailům demonstruje nejen nový volant z modelové řady Leon, ale i výdechy ventilační soustavy, nová přístrojová deska a informační a zábavní systémy. Díky novému rozhraní s jednoznačnou funkčností a přehledným ovládáním vzniká intenzivní spojení mezi řidičem a technikou. Vnitřní design odráží inspiraci Barcelonou, domovem značky SEAT, a vyznačuje se jednoduchostí, která je pro značku SEAT charakteristická.

Sportovní sedadla CUPRA mají nové čalounění elegantní sportovní kombinací černé tkaniny se světle šedými ozdobnými plochami. Na přání se dodává čalounění Alcantarou. Volant obšitý kůží je součástí sériové výbavy, stejně jako pedály se vzhledem hliníku.

Rozsáhlá výbava

Nová Ibiza CUPRA se může pochlubit rozsáhlou sériovou výbavou, včetně kompletního souboru bezpečnostních a komfortních prvků. Součástí sériové výbavy jsou mimo jiné 17“ kola z lehké slitiny, bi-xenonové světlomety s funkcemi odbočovacích světel a světel LED pro denní svícení, zadní světlomety LED, automatická klimatizace Climatronic, tempomat a tmavě tónovaná skla bočních oken a zadního okna.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu

– s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí v 75 zemích. V roce 2014 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši téměř 7,5 miliardy EUR a na celém světě prodal 390 500 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku a Toledo v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, které v roce 2015 slaví své 40. výročí. Zde pracuje téměř 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.

Více na:

www.seat.cz

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Petr Fulín se SEAT Leon Cup Racer vybojoval minulý týden první a třetí místo ve dvou závodech třetího podniku letošní sezony ETCC na německém okruhu Nürburgring – Nordschleife

Petr Fulín se SEAT Leon Cup Racer...

V polovině sezony je Fulín v průběžném pořadí druhý se ztrátou 1 bodu. Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika říká: „Severní smyčka Nürburgringu je ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Od pátku 26. května do neděle 28. května se u přehrady Rozkoš u České Skalice bude konat další ročník srazu vozů SEAT

Od pátku 26. května do neděle 28....

Pořádá SEAT KLUB ČR pod záštitou SEAT Česká republika. (foto ze srazu vozů značky SEAT z minulého roku 2016) Poslední květnový víkend bude tedy ve znamení srazu vozů značky SEAT Půjde o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Porsche Inter Auto CZ, importér automobilů Porsche do České republiky, přivítala na zámku Liblice skalní fanoušky značky Porsche.

Společnost Porsche Inter Auto CZ,...

Na zámek Liblice přijelo 154 vozů Porsche. Druhý ročník setkání vozů Youngtimer se uskutečnil za krásného počasí v neděli 21. května 2017 Přilákal velký počet majitelů i příznivců...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Překvapivá pracovní místa: Pět nejkurióznějších profesí v automobilovém průmyslu

Překvapivá pracovní místa: Pět...

Jedinečná rukodělná práce při výrobě automobilů. Odkaz na video naleznete zde: http://youtu.be/gVNhHIwovCE Vývoj a výroba nového automobilu je obvykle spjata s kvalifikovanými specialisty, jako...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Úspěšný vstup do nové sezony ETCC: SEAT a Petr Fulín dvakrát na stupních vítězů v Monze

Úspěšný vstup do nové sezony ETCC:...

Petr Fulín vybojoval v prvních dvou závodech ETCC 2017 první a třetí místo.   Petr Fulín, dvojnásobný šampion a dvojnásobný vicemistr v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC a...