Nové kombi SEAT Leon ST 4Drive s trvalým pohonem všech kol v lednové premiéře na autosalonu ve Vídni

Díky elektronicky řízenému trvalému pohonu všech kol zvládne nyní nový SEAT Leon ST 4Drive dokonce i nejnáročnější provozní podmínky s maximální trakcí a bezpečností.

Leon s pohonem všech kol

– přijde na trh se dvěma motory TDI o výkonu 77 kW anebo 110 kW . Kromě vysokého výkonu mají tyto motory mimořádně nízkou průměrnou spotřebu paliva 4,5 l/100 km, výkonnější 4,8 l/100 km. Uvedení na trh: Verze s výkonem 77 kW bude  v prodeji od dubna 2014, verze s výkonem 110 kW bude následovat v létě.

Leon ST 4Drive nabízí

– širokou škálu nejmodernějších technických řešení. Maximální bezpečnost zajišťuje systém elektronické uzávěrky diferenciálu EDS na obou nápravách, dále rozšířená funkce elektronické uzávěrky diferenciálu pro lepší trakci při průjezdu zatáčkou (XDS), elektronicky řízený stabilizační systém a multikolizní brzda. Mezi další, na přání dodávané prvky přední LED světlomety, adaptivní tempomat ACC s funkcí nouzového brzdění City, sledování únavy řidiče a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.

Trvalý pohon všech kol v novém Leonu ST 4Drive

– patří mezi nejmodernější a nejefektivnější systémy svého druhu na světě. SEAT používá nově vyvinutou hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou pátou generaci vícelamelové spojky Haldex. Ta reaguje extrémně rychle na všechny myslitelné jízdní situace, čímž poskytuje značné výhody v oblasti aktivní bezpečnosti a dynamiky. V zájmu co nejlepšího rozložení hmotnosti mezi nápravy je spojka umístěna na konci spojovacího hřídele před diferenciálem zadní nápravy. Lamely se uvnitř otáčejí v olejové lázni. Kovové třecí lamely jsou uspořádány po dvojicích střídavě za sebou – jedna lamela každého páru je trvale spojena se skříní spojky, která se otáčí se spojovacím hřídelem. Druhá lamela se otáčí s výstupním hřídelem do zadního diferenciálu. Při normálních provozních podmínkách je většina hnací síly motoru přenášena na přední kola. Pokud klesne jejich trakce, je točivý moment plynule a během několika milisekund přesměrován na zadní nápravu. Za tím účelem je sada lamel stlačována pístem. Nová generace spojky se obejde bez zásobníku tlaku, takže je výrazně kompaktnější a o 1,4 kilogramu lehčí než předchozí generace této spojky.

 Výkonné a velmi hospodárné motory TDI

Pohon všech kol lze v modelu Leon ST kombinovat se dvěma motory TDI . V obou případech je součástí hnacího řetězce šestistupňová mechanická převodovka. Soubor opatření pro hospodárný provoz zahrnuje rovněž sériově dodávaný systém start/stop a rekuperaci kinetické energie.

Motor 2.0 TDI

– s výkonem 110 kW a maximálním točivým momentem 320 N.m umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za  8,7 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost je 211 km/h. Čtyřválec 2.0 TDI patří k nejnovější generaci motorů s inteligentním řízením chladicí soustavy a sníženým třením. Klidnější běh zajišťují dva vyvažovací hřídele. Rovněž modelu Leon ST 4Drive s motorem 1.6 TDI nechybí díky maximálnímu točivému momentu 250 N.m přesvědčivý temperament. Hodnoty zrychlení a nejvyšší rychlosti jsou u něho 12,0 sekundy a 187 km/h.

Prostor a všestrannost

Třetí člen rodiny Leon kombinuje i ve verzi 4Drive precizní ovladatelnost svých sourozenců s výjimečně vysokou úrovní všestrannosti.  Zavazadlový prostor kombi nabízí vysokou úroveň variability a prvotřídní funkčnost. Objem zavazadlového prostoru 587 litrů lze zvýšit až na maximálních 1470 litrů při sklopených opěradlech zadních sedadel a využití celé výšky interiéru až po strop. Pro přepravu mimořádně dlouhých předmětů lze navíc v některých výbavových liniích sklopit opěradlo sedadla spolujezdce, čímž vznikne maximální ložná délka 2,5 metru.

 Nejnovější generace informačních a zábavních systémů

Nový SEAT Leon ST přichází na trh s širokým výběrem nejmodernějších informačních a zábavních systémů. Základem je ovládací systém SEAT Easy Connect pro ovládání funkcí zábavních a komunikačních systémů, jakož i celé řady dalších funkcí vozidla, prostřednictvím dotykového displeje s úhlopříčkou 5,8“ na přístrojové desce. K dispozici je i SEAT Media System v několika variantách, dále navigační systém a SEAT Sound System.

 Leon ST 4Drive je nabízen

– s výkonem 77 kW ve výbavových liniích Reference a Style a s výkonem 110 kW ve výbavových liniích Style a FR. Všechny verze modelu Leon ST 4Drive mají rozsáhlou sériovou výbavu, která zahrnuje mimo jiné Rádio Entry, klimatizaci a elektrické ovládání bočních oken a vnějších zpětných zrcátek. Verze Style má navíc 16“ kola z lehké slitiny, Rádio Entry Plus, kůží obšitý volant a tempomat. Výbavová linie FR zdůrazňuje sportovní charakter modelu Leon ST 4Drive ještě působivějším designem přídě a zádě, 17“ koly z lehké slitiny a sportovním podvozkem. Řidič může používat volič jízdních režimů SEAT Drive Profile k úpravě nastavení vozidla podle panujících jízdních podmínek. Kvalitní zvuk zábavního systému Rádio Entry Plus má na starosti osm reproduktorů.

Více na www.seat.cz

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Závodní sezóna Rabbit Czech Racing: Náročná pouť domácími i evropskými tratěmi do vrchu

Závodní sezóna Rabbit Czech Racing:...

Tým Rabbit Czech Racing odstartuje o nadcházejícím víkendu v Brně svojí již třetí sezónu v závodech automobilů do vrchu. Jezdce Adama Králíka a jeho závodní vůz SEAT Leon FR čeká letos...