
LF-LC zhmotňuje nový sportovnější image značky Lexus v podobě vozu zaměřeného čistě na potřeby řidiče, zachycujícího možný budoucí designový směr tohoto výrobce prémiových vozů.



Na studio Calty se sídlem v kalifornském Newport Beach
– se obrátila japonská centrála značky Lexus se zadáním vytvořit designový koncept budoucího sportovního kupé s hybridním pohonem. Úkolem bylo předefinovat styl vozů Lexus prostřednictvím avantgardní krásy a pokrokových technologií tak, aby značka zůstala v hledáčku převážné většiny zájemců o prémiový vůz.
Koncept LF-LC je praktickou ukázkou nového designového jazyka značky Lexus, který staví na smělé interpretaci charakteristické masky chladiče ve tvaru vřetene a typického ztvárnění zadních partií. Křivky v hladké návaznosti na dynamické úhly vytvářejí atraktivní souhru čar, stínů a rohů. Maska chladiče ve tvaru vřetene, hluboce sevřená hliníkovým dekorem, zaujme rastrem s výrazně prostorovým uspořádáním a funkčními přívody vzduchu ve spodních rozích masky, čímž poukazuje na splynutí nápadného stylu s konstrukčním řešením.
Pocit neustálého pohybu u čelních partií nového konceptu silně evokuje charakteristický prvek značky Lexus – motiv hrotu šípu LED světel pro denní svícení společně se zeslabující se bodovou maticí vertikálních mlhových světel.
Křivky muskulaturní siluety konceptu LF-LC při pohledu z boku akcentují dynamiku a pohyb zhmotněný použitým designovým řešením. Dynamické křivky kabiny se promítají až na víko zavazadelníku LF-LC, kde se plasticky začleňuje motiv vřetene (s odkazem na podobně tvarované čelní partie), který vůz při pohledu zezadu zároveň opticky rozšiřuje.
Koncová a mlhová světla na zádi vozu vizuálně opakují motiv hrotu šípu a vedou oko pozorovatele dolů k mohutnému zakončení výfuku ve tvaru čtyřúhelníku. Zdroj koncových světel navržený ve tvaru písmene „L“ pozoruhodně evokuje pocit hloubky, zatímco zadní mlhová světla opakují motiv zeslabující se bodové matice.
Z návrhu interiéru LF-LC čiší snaha o zaměření na řidiče
– se začleněním formy a funkce do jediného logického celku. Kokpit evokující pocity prostornosti i bezpečí vyniká kontrastem chladně působících moderních technologií a organických tvarů a měkkých textur. Řidič je obklopen bočními panely s velkým vyhloubením a vysokou zaoblenou konzolou, která usměrňuje pozornost k informačním prvkům vozu a vozovce vpředu.
Jako výsledek snahy konstruktérů o maximálně intuitivní ovládání se v konceptu LF-LC objevuje sdružený ovladač Remote Touch s obrazovkou, díky kterému může řidič pohodlně používat ovládací prvky, aniž by změnil polohu za volantem nebo klopil zrak.
Údaje navigace a další informace se zobrazují na děleném LCD displeji o úhlopříčce 12,3″. Dotyková obrazovka ve středové konzole slouží k ovládání audio soustavy, klimatizace a navigace, s možností zadávání složitějších příkazů prostřednictvím virtuální klávesnice. Podobné dotykové povrchy začleněné do obou dveří slouží k ovládání oken, zpětných zrcátek, polohy sedadel a funkcí palubní zábavy.
Vícevrstvé multifunkční ukazatele v kapličce přístrojů před řidičem spojují analogové zobrazování s technologií LCD. Ve spodní vrstvě se zobrazuje teplota, stav paliva a pozadí ukazatele Eco; v prostřední vrstvě je „mechanický“ středový kruh otáčkoměru; v nejvyšší vrstvě je pak otáčkoměr, rychloměr a ukazatel Eco.
Plochy v kabině vozu jsou kombinací hladké kůže a veluru, s dekory z kartáčovaného kovu a dřeva. Lehká přední sedadla vyvedená v závodním stylu jsou tvořena z několika vrstev a opakují proplétající se křivky definující stylistické ztvárnění kabiny. Odlehčený sportovní volant inspirovaný závodními vozy nese ovládací prvky a tlačítko ke spuštění motoru.
Koncept LF-LC
– s motorem vpředu a pohonem zadních kol používá pokrokový systém pohonu Lexus Hybrid Drive. Hnací ústrojí s cílovým výkonem přes 500 k a emisemi CO2 pod 150 g/km propůjčuje konceptu LF-LC nejen opojné jízdní schopnosti, ale i výjimečně nízkou spotřebu paliva a příkladné ekologické parametry.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.