Na Tour de France ve vozech Škoda

„To je Škoda.“ Tuto větu budou letos všichni vyslovovat podél trasy Tour de France, když kolem projedou červené Superby s nejvyššími představiteli závodu.

Z Lutychu, kde Jean-Marie Leblanc závod odstartuje mávnutím bílým praporkem, až ke stupňům vítězů na Champs-Elysées, kde poblahopřeje definitivnímu vítězi a držiteli žlutého trikotu. Letos povede patron Tour peloton závodníků v Superbu 2,8l V6 speciálně určeném pro tento podnik.


Škoda je od 2. března oficiálním vozem Tour de France. Partnerství podepsané mladoboleslavskou automobilkou s cyklistickými závody ASO (v letošním roce celkem 11 závodů) definitivně vstoupí v platnost 3. července při startu Tour de France 2004. Škoda, nyní oficiální partner a člen Klubu Tour de France, se tím připojuje ke Crédit Lyonnais, Supermarché CHAMPION a Nestlé Aquarel.


V rámci spojení s Tour dává Škoda ASO k dispozici 175 vozů, výběr modelů Fabia, Octavia a Superb, které dodala pár týdnů před zahájením závodu. Tato flotila automobilů bude vedle šéfů závodu přepravovat všechny členy organizačního štábu spolu s mnoha partnery a novináři.


Mluvčí společnosti Škoda Auto Jaroslav Černý k uzavřenému partnerství poznamenal: „V rámci plánu rozvoje na významných evropských trzích včetně Francie hledala společnost Škoda Auto spojení s vrcholnou mezinárodní sportovní akcí, která by doplnila velmi úspěšný projekt sponzorování mistrovství světa v ledním hokeji. Divácká sledovanost cyklistické Tour de France podél trasy a televizních obrazovek (15 milionů diváků a dvě miliardy televizních diváků během přenosů do 170 zemí), která je na třetím místě hned za olympiádou a mistrovstvím světa v kopané, přesně odpovídá ambicím a strategii značky Škoda.


Historický vznik firmy se datuje roku 1895, kdy pánové Laurin a Klement začali v Mladé Boleslavi na místě dnešní automobilky s výrobou jízdních kol, auta je vystřídala o deset let později. Škoda tak navazuje na tradici z počátku svého vzniku. „Pevně věříme, že se nám díky spojení s touto velkolepou událostí světového významu podaří zvýšit povědomí o značce, stejně jako image a prestiž jak značky tak našich produktů,“ dodal Černý.


Kromě statutu partnera Tour de France bude mít Škoda rovněž důležitou úlohu v srdci závodu jako sponzor bílého trikotu pro nejlepšího mladého závodníka. Úzké spojení Škody s Tour de France je přirozeným důsledkem historického zájmu o cyklistiku; vždyť Škoda byla v roce 1895 založena jako výrobce jízdních kol.


Tour de France bude pro Škodu také příležitost veřejně představit model nové Octavie, který diváci uvidí v každé etapě u startovní rampy. Další modely, celkem asi deset škodovek, budou vystaveny v prostoru cíle a samozřejmě v průběhu startu závodu v propagačním karavanu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...