Motor Škoda 1,2 HTP/40 kW vítězem soutěže PTC Awards 2003

Soutěž každoročně pořádá firma Parametric Technology Corporation (PTC).

Nový tříválcový motor Škoda 1,2 HTP/40 kW byl vyhlášen nejlepším projektem v soutěži PTC Awards 2003 v kategorii automobilový průmysl. Tato firma je výrobcem CAD systému Pro/ENGINEER®, v němž byl motor 1,2 HTP/40 kW kompletně od první do poslední součásti zkonstruován. CAD systém Pro/ENGINEER® přináší ucelenou řadu softwarových nástrojů pro souběžný vývoj od fáze návrhu průmyslového designu, přes koncepční návrh, detailní konstrukci, tvorbu výrobní dokumentace s možností výstupů ve standardech WWW, analýzu a optimalizaci.


Smyslem soutěže, kterou PTC vyhlašuje, je představení zajímavých projektů z různých oborů lidské činnosti, které jsou tvořeny s podporou CAD systému Pro/ENGINEER® nebo jiných produktů firmy PTC. Letošní soutěž probíhala během měsíců dubna a května. Projekty byly hodnoceny na základě různých kritérií, jako např. inovace, přínos, finanční úspory, estetika, atd. V prvním kole odborná porota vybrala pět nejlepších přihlášených projektů v každé kategorii, z nichž pak v průběhu online internetového hlasování vybrala odborná a laická veřejnost z celého světa ten nejlepší. Vyhlášení vítězných projektů 11. ročníku PTC Awards proběhlo 11.6. v Orlandu na Floridě.


Cílem projektu motoru 1,2 HTP/40 kW byl vývoj nového tříválcového motoru s nižší spotřebou než stávající motory Škoda, s dlouhou životností, s malými nároky na servis, s vysokou spolehlivostí, s velkým točivým momentem již v nízkých otáčkách, nízkou hlučností, nízkými vibracemi a se schopností plnit nejpřísnější limity exhalací. Díky využití CAD systému Pro/ENGINEER® bylo možno paralelně s konstrukcí dílů provádět řadu optimalizačních výpočtů, simulací a analýz, a tím výrazně zkrátit dobu vývoje a přípravy výroby.


Motor Škoda 1,2 HTP 40 kW je řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec s rozvodem OHC se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a vyvažovacím protiběžným hřídelem, který eliminuje vibrace od klikového mechanismu. Vyznačuje se nízkou hlučností, plynulým a kultivovaným během. Projekt motoru 1,2 HTP se v roce 2002 zúčastnil obdobné soutěže v rámci České republiky AV Awards, kde získal absolutní vítězství a hlavní cenu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...