Mosteckému sobotnímu vedru kraloval Mercedes DTM

Stupnice teploměru ukazovala během odpoledne výborné letní teploty, ale sobotní program na autodromu v Mostě to nijak nenabouralo.

Tříhodinovému klání závodních speciálů vládl Mercedes a i přes několik jízd za Safety Carem se stále bylo na co dívat.

Sobota přinesla v Mostě dopolední vítězství Filipa Sládečky ve sprintu do 2000ccm3, kde si s extovární Alfou Romeo 156 poradil se zbytkem pole s náskokem 35 sekund. Na body se těšil Mikuláško s Octávií, ale po kolizi v retardéru již v dalším kole pokračovat nemohl. Škoda též odstoupení Ostaševského, který byl po tréninku na čtvrtém místě. Druhé místo trochu překvapivě vybojoval Tomáš Horáček ze stáje Novera a třetí skončil Šimon Kubišta s Alfou Romeo 156. Pak následoval Novák s Bažatou a první polský jezdec obsadil v Mostě 6. místo. Byl jim Gajewski s Renaultem Clio, když za sebou nechal i Zdenko Pastvu s Alfou Romeo 156. Slovinec Smolnikar na další Alfě naopak pole uzavíral.

První závod formule do 1400ccm3 vyhrál Zbyněk Passer a s formulkou Van Diemen RF 02 jasně míří k titulu v divizi 3. Ani Chabr senior ho nepřekonal a po vítězství v kvalifikaci, skončil nakonec druhý. Třetí místo pak obsadil mladý Palmi a bramoborový věnec si z prvního závodu odvezl Loukota. Sedmý pak skončil nováček Midrla, další novic Bugner dojel jedenáctý. V neděli je na programu druhá jízda.

Tříhodinová bitva speciálů z divize 4 měla favority jasné. Speciály z DTM jsou natolik silné, že jen stěží hledají v českých vodách konkurenci. I přes několik jízd za Safety Carem upaloval jasně k vítězství Mercedes Benz DTM, kde vítězství vybojovala dvojice Peter Mücke a Jaroslav Janiš. Hodiny pak ukazovaly 11 minut do konce závodu, když se v depu začal na svou vítěznou jízdu připravovat Antonín Charouz a s náskokem sedmi okruhů pak pokynul pohárem ze stupňů vítězů.

Jeho největší konkurence v podobě Audi DTM skončila hned v úvodu závodu, po problémech s mazáním motoru. Velice pěkné souboje předváděli Poláci s italským původem. Trio Scarpaccio, Ghizzi a Cressoni dovezli své Ferrari 430 GT2 na druhé místě, když se na ně postupem času dotahovalo třetí Porsche 997 GT3 Cup S, se kterým se o třetí místo přetahovali Robert Pergl, Dan Želínský a Hynek Charous s Ferrari 430 GT2. Na pátém místě závod dokončilo rakouské Corvette C5-R v úpravě pro Le Mans Series. Zvuk jejich motoru nešel přeslechnout. Šesté až osmé místo obsadili Poláci na Ferrari 430 GT3, či Porsche 997 GT3. Deváté a desáté místo pak obsadily vozy ze stáje Šenkýř Motorsport. Šéf stáje tak mohl být s výkony svých BMW nadmíru spokojen.

Vítěznou posádku Šenkýř-Vencálek tedy na stupně vítězů v D4 do 3500ccm3 doprovodil ještě domácí Michal Dolák s Alexem Baranem a svým výkonem mohou být spokojení. Třetí v kategorii skončil Mičánek junior, kterému sekundoval Martin Jerman. Dvoulitry patřili jezdcům z TechFuture, tedy Hladíkovi s Dudou na Renaultu Clio RS, když porazili Horňáka s Valáškem i Hese, Barčáka a Hordossyho.

Závod nedokončilo jen sedm posádek, což je na toto počasí velmi slušná bilance.

Výsledky MMČR Divize 4 na 3 hodiny:

Absolutní pořadí:

1. Mücke/Janiš/Charouz – Mercedes DTM

2. Scarpaccio/Ghizzi/Cressoni – Ferrari 430 GT2

3. Cvörnjek/Peham – Porsche 997 GT3 Cup S

4. Pergl/Charous/Želínský – Ferrari 430 GT2

5. Talkanitsa/Talkanitsa jun. – Chevrolet Corvette C5-R

6. Stanco/Marcinkiewicz – Ferrari 430 GT3 Scuderia

7. Bilinski/Myszkowski – Porsche 997 GT3

8. Lukas/Kornacki – Porsche 997 GT3

9. Šenkýř/Vencálek – BMW M3 GTR

10. Dolák/Baran – BMW M3 GTR

Do 3500ccm3:

1. Šenkýř/Vencálek – BMW M3 GTR

2. Dolák/Baran – BMW M3 GTR

3. Mičánek/Jerman – Porsche 997

4. Kusín/Kotrba – BMW M3

5. Waszek/Vacík/Baran – Ferrari 360

Do 2000ccm3:

1. Hladík/Duda – Renault Clio RS

2. Valášek/Horňák – Renault Clio RS

3. Hes/Hordossy/Barčák – Renault Clio RS

4. Nykodým/Matějovský – Seat Leon SC Tdi

5. Nowacki/Nowacki/Nowacki – VW Golf

Závody pokračují i v neděli, kdy startuje ČP Škoda Octávia Cup, Ceed Cup, Pikanto Cup a zóna střední Evropy pak sprintem nad 2000ccm3 a divize tři absolvuje svou druhou závodní jízdu.

Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Twingo se vrací. Malý rebel znovu roztáčí městská kola

Twingo se vrací. Malý rebel znovu...

Renault oprášil legendu. Nové Twingo E-Tech Electric navazuje na původní městskou ikonu z 90. let, ale přivádí ji do 21. století. Je elektrické, hravé, prostorné, a hlavně cenově dostupné....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...