Mitsubishi Pajero Evolution – nová zbraň pro dálkové rallye

Jedním z hlavních magnetů expozice Mitsubishi Motors na letošním pařížském autosalónu se stala premiéra nového závodního vozu Pajero Evolution.

Koncept nové soutěžní verze modelu Pajero se objevil počátkem září 2001 na autosalónu ve Frankfurtu. O půl roku později v Ženevě se veřejnosti představila ještě propracovanější verze 2+2 a na nynějším autosalónu v Paříži, který v současné době probíhá, je už

Mitsubishi Pajero Evolution – nová zbraň pro dálkové rallye
Mitsubishi Pajero Evolution – nová zbraň pro dálkové rallye
Mitsubishi Pajero Evolution – nová zbraň pro dálkové rallye


k vidění definitivní podoba závodního speciálu Mitsubishi Pajero Evolution, s níž japonská automobilka tří diamantů vstoupí v nejbližší době do světového seriálu dálkových automobilových soutěží.


Mitsubishi Pajero Evolution – nová zbraň pro dálkové rallye
Mitsubishi Pajero Evolution – nová zbraň pro dálkové rallye


„Pouštní GT“, jak se novému vozu mezi odborníky přezdívá, bylo na první pohled inspirováno neustále rostoucími nároky a stále silnější konkurencí při nejobtížnějším motoristickém podniku současnosti – etapové dálkové soutěži Paříž-Dakar, do jejíchž výsledků se značka Mitsubishi zapsala nesmazatelným písmem. Vůz byl postaven v úzké spolupráci s designerským oddělením Mitsubishi Motors vedeným francouzským stylistou Olivierem Boulayem. Už od samého začátku na něm vývojáři Mitsubishi Motors pracovali s techniky a jezdci závodního týmu.


Pajero Evolution znamená pro sportovní aktivity značky tří diamantů obrovský skok kupředu. Jde o vůbec první koncept, z něhož byl cíleně vyvíjen závodní automobil. Díky tomu vznikl stoprocentně nový plnokrevný soutěžní vůz s vynikajícími parametry v mnoha oblastech:


Aerodynamika: Stovky hodin testů v aerodynamickém tunelu přinesly znatelné zmenšení čelní odporové plochy, snížila se výška vozu a zároveň se dosáhlo lepšího chlazení motoru.


Rozdělení hmoty: Ve srovnání s klasickým soutěžním vozem Pajero má nový vůz mnohem lepší rozložení hmot a nižší těžiště. Bylo k tomu ovšem nutné umístit motor o 10 centimetrů níže a posunout jej o 30 centimetrů směrem do kabiny.


Motor: Šestiválcový 24 ventilový DOHC o objemu 3,5 litru.


Převodovka: Poprvé v historii je soutěžní Mitsubishi Pajero vybaveno šestistupňovou přímo řazenou sekvenční převodovkou.


Brzdy: Vůz je vybaven novými účinnějšími brzdami.


Rozměry: Délka 422 cm, šířka 199 cm a rozvor 272 cm.


Pneumatiky:. Pajero Evolution je vybaveno pneumatikami BF Goodrich 18/80/16 a systémem automatického dohušťování a vypouštění vzduchu z pneumatik, ovládaným z místa řidiče. Systém pracuje i za jízdy a není omezen kvalitou terénu.


Společně s  větším výkonem osvědčené pohonné jednotky a zdokonaleným systémem pérování se Pajero Evolution bezpochyby stane novým favoritem na závodních tratích. První zkouškou ohněm pro nový vůz bude 2002 UAE Desert Challenge v Dubaji ve dnech 29.10-2.11, kde bude Pajero Evolution startovat společně s klasickými soutěžními vozy Pajero. S nasazením obou typů počítá tovární tým Mitsubishi rovněž pro příští etapový závod do Dakaru v lednu 2003.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz