Mazda představila na letošním březnovém autosalonu v Ženevě nový model Mazda6 kombi ve světové premiéře (1)

Představením verze kombi Mazda dokompletovala novou modelovou řadu Mazdy 6, protože sedan a hatchback byly představeny již dříve.

Mazda představila na letošním březnovém autosalonu v Ženevě nový model Mazda6 kombi ve světové premiéře (1)

Zahájení prodeje modelů Mazda6 v provedení sedan a hatchback je pro celou Evropu plánováno v létě roku 2002, vznětové motory, model kombi a modely s pohonem všech čtyř kol budou následovat letos na podzim.

Představené kombi tak i jako sedan a hatchback má typicky výraznou pětiúhelníkovou mřížku přední masky, charakteristické otvory v předním spoileru a tenkostěnnou čirou optikou předních světlometů. . Při pohledu na záď vozu dominují světlomety s čirou optikou. Design Mazdy6 ve všech třech karosářských verzích zdůrazňuje dynamický charakter vozu.


Mazda představila na letošním březnovém autosalonu v Ženevě nový model Mazda6 kombi ve světové premiéře (1)
Mazda představila na letošním březnovém autosalonu v Ženevě nový model Mazda6 kombi ve světové premiéře (1)
Mazda představila na letošním březnovém autosalonu v Ženevě nový model Mazda6 kombi ve světové premiéře (1)

Interiér Mazdy6 je mnohem prostornější, než bychom očekávali po vnějším pohledu na sportovní exteriér vozu. Nový model Mazda6 je rovněž charakterizován použitím elegantních a vysoce kvalitních materiálů. Filozofie designu se jasně promítá i v ergonomicky důsledně propracované palubní desce. Sportovní charakter vozu zdůrazňují sportovní volant, chromované rámování otáčkoměru a tachometru a povrchová úprava středové konzoly v barvě hliníku.

Mazda představila na letošním březnovém autosalonu v Ženevě nový model Mazda6 kombi ve světové premiéře (1)

Důmyslně konstruovaná sedadla s příjemně pevným polstrováním poskytují cestujícím jak boční oporu těla při zatáčení, tak vysoký komfort během delší jízdy. Palubní deska, výplně dveří i středová konzola nabízejí velké množství odkládacích prostorů pro uložení drobnějších osobních předmětů. Dostatek místa pro rozměrná zavazadla nabízí i zavazadlový prostor, který je vybaven novým systémem sklápění sedadel zvaným „karakuri“. Konstruktéři se při jeho tvorbě inspirovali japonskými skládacími panenkami Karakuri. Vyvinuli jednoduchý systém, umožňující zvětšení kapacity zavazadlového prostoru podle potřeb cestujících. Pomocí páčky umístěné na stěně zavazadlového prostoru mohou být zadní sedadla snadno přeměněna v naprosto rovnou ložnou plochu. Sedadla jsou sklopena dolů, spolu s nimi jsou sklopeny loketní opěrky a dokonce není ani třeba, aby byly demontovány opěrky hlav.

Kapacita zavazadlového prostoru je rovněž výsledkem použití zadní více-prvkové nápravy (multilink) „typu E“, která stejně tak jako přední dvojitá lichoběžníková náprava zajišťuje maximální jízdní stabilitu vozu a to navzdory své kompaktní a prostorově úsporné konstrukci. Sportovnímu ovládání vozidla přispívá široký rozchod kol a nízko uložené těžiště. Skvělá ovladatelnost tohoto vozu s poháněnou přední nápravou je umocněna výkonnými brzdami, díky kterým se model Mazda6 řadí mezi nejlepší ve své třídě.


Kompletní řada nabízených motorů dokonale odpovídá speciální povaze požadavků zákazníků této třídy automobilů. Široká nabídka sestává z pěti možností, počínaje moderním ekonomickým vznětovým motorem s přímým vstřikováním až po vysoce výkonný zážehový čtyřválec DOHC s proměnným časováním ventilů, přičemž všechny motory mohou být kombinovány se všemi třemi variantami karoserie. Základním agregátem pro zážehové modely je čtyřválec o obsahu 1.8 litru poskytující výkon 88 kW/120 k. Další variantou je motor obsahu 2.0 litru nabízející výkon 104 kW/145 k a další obsahu 2.3 litru s výkonem 122 kW/165 k. Všechny tyto jednotky splňují emisní limity EU-IV.


Pro přívržence vznětových motorů jsou připraveny dvě alternativy. Oba nové motory se systémem přímého vstřikování „common-rail“ mají shodný obsah 2.0 litry, avšak rozdílný maximální výkon: 88 kW/120 k anebo 100 kW/136 k. Tyto motory se liší křivkou průběhu krouticího momentu, přičemž své maximální hodnoty 310 Nm dosahují při pouhých 2 000 ot/min, což zajišťuje plynulou a úspornou jízdu. K dispozici jsou také tři varianty převodovek. Kromě standardní manuální převodovky a automatické převodovky, bude pro plánované modely s pohonem všech čtyř kol k dispozici převodovka typu „Activematic“ – převodovka, která muže být ovládána jak manuálně, tak automaticky.


Mimořádnou pozornost věnovali konstruktéři společnosti Mazda bezpečnosti cestujících. Pevná klec kabiny pro cestující a důmyslný skelet karoserie rozkládající a absorbující energii nárazu přispívá k vysoké míře pasivní bezpečnosti, stejně tak jako dvoufázové přední airbagy, boční airbagy předních sedadel a okenní airbagy Další zdokonalení ve výrobní technologii potvrzují minimální spáry mezi jednotlivými díly karoserie, podtrhující tak celkový dojem vysoké kvality zpracování, který dále prostupuje i interiérem tohoto vozu.


President společnosti Mazda Motor Corporation pan Mark Fields zdůraznil, že Mazda6 není pouze novým příslušníkem vozů střední třídy, ale je i vyjádřením nové výrobní filozofie společnosti Mazda.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz