Mazda představila na letošním autosalonu v Ženevě konečnou výrobní verzi čtyřmístného super-sportovního coupe RX-8 (2)

Dá se předpokládat, že prodej Mazdy RX-8 bude zahájen na jaře roku 2003.

Koncepční studie tohoto zajímavého modelu s wankelovým rotačním motorem byla poprvé představena pod názvem RX-EVOLV na tokijském autosalónu v roce 1999. Mazda RX-8 navazuje na tradici sportovních vozidel opírající se o takové vozy, jako byl Cosmo Sport a RX-7. Podobně jako RX-7 je RX-8 poháněn dvou-rotorovým wankelovým motorem umístěným za přední nápravou. To je ale vše, co mají tyto dva modely společného.


Mazda představila na letošním autosalonu v Ženevě konečnou výrobní verzi čtyřmístného super-sportovního coupe RX-8 (2)
Mazda představila na letošním autosalonu v Ženevě konečnou výrobní verzi čtyřmístného super-sportovního coupe RX-8 (2)
Mazda představila na letošním autosalonu v Ženevě konečnou výrobní verzi čtyřmístného super-sportovního coupe RX-8 (2)

Mazda RX-8 je zvláštní tím, že ačkoliv jeho karoserie jasně naznačuje, že se jedná o sportovní vůz, má tento model čtyři dveře a dostatek prostoru pro čtyři dospělé cestující. Dveřní systém „free-style“, s předními dveřmi zavěšenými vpředu a zadními vzadu, poskytuje cestujícím pohodlný přístup k předním i zadním sedadlům. Čtyřsedadlová Mazda RX-8 nabízí mimořádný sportovní zážitek z jízdy i cestujícím na zadních sedadlech.

Mazda představila na letošním autosalonu v Ženevě konečnou výrobní verzi čtyřmístného super-sportovního coupe RX-8 (2)

Pod kódovaným názvem RENESIS konstruktéři společnosti Mazda zdokonalili technologii wankelova motoru. Poprvé byl použit motor se sacími a výfukovými porty umístěnými v boku komor, který v praxi nabízí vyšší účinnost a výrazně nižší spotřebu paliva. Wankelův motor Mazdy RX-8 obsahu 2 x 654cm3 (=srovnatelného obsahu 2,6 l) dosahuje maximální výkon 184 kW (250 k) při 8 500 ot/min a a nejvyšší hodnotu točivého momentu 220 Nm při 7 500 ot/min. Maximální rychlost Mazdy RX-8 je 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h dosahuje za 6,5 sekundy.

Motor uložený za přední nápravou zajišťuje optimální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50, což významně ovlivňuje jízdní vlastnosti tohoto vozu zajímavého nejen celkovým konstrukčním řešením, ale i mimořádně vydařeným funkčním a elegantním designem.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz