Mazda 6 Wagon po faceliftu v minulém roku v redakčním testu

Testovaný model s naftovým motorem 2,2 CD a šestirychlostní manuální převodovkou byl ve vyšším, bohatém stupni výbavy GTA.

Na testování Mazdy 6 jsem se těšil již proto, abych zjistil, proč tento model je již několik let jeden z nejoblíbenějších modelů Mazdy: umísťuje se totiž pravidelně na prvním nebo na druhém místě v prodejích modelů Mazdy na našem trhu.

Exteriér

Mazda 6 Wagon po faceliftu v minulém roku v redakčním testu
Mazda 6 Wagon po faceliftu v minulém roku v redakčním testu
Mazda 6 Wagon po faceliftu v minulém roku v redakčním testu

Faceliftovaná verze oblíbené Mazdy 6, představená ve světové premiéře na březnovém autosalonu v Ženevě v roce 2010 přispěla k tomu, že Mazda 6 se stala ještě atraktivnější. K zvýraznění dynamického sportovního charakteru vozu přispěly zejména úpravy předních i zadních světel, nový tvar mřížky chladiče s větší středovou lamelou, nový design rozměrných vylehčených litých kol i nové logo automobilky.

Interiér

Mazda 6 Wagon po faceliftu v minulém roku v redakčním testu
Mazda 6 Wagon po faceliftu v minulém roku v redakčním testu
Mazda 6 Wagon po faceliftu v minulém roku v redakčním testu

Po usednutí za volant jsem ocenil sportovní anatomicky tvarované všestranně seřiditelné sedadlo s velmi dobrým bočním vedením, které spolu s možností výškového i podélného nastavení volantu mně umožňovalo zaujmout optimální polohu pro bezpečné a pohodlné vedení vozu. Ovládače a ve dne i v noci dobře čitelné sdělovače rozmístěné podle všech ergonomických zásad neodváděly při řízení nadměrně mou pozornost od vnější provozní situace, což přispívalo nejen k mému bezpečnému a klidnému vedení vozu, ale umožňovalo mně i náležitě si vychutnat řízení tohoto povedeného vozu. Uvítal jsem ovládání audia a palubního počítače na volantu, které je po faceliftu intuitivnější.

Interiér vozu je přes jeho prostornost útulný a poskytuje všem 5 cestujícím i na dlouhé vzdálenosti pohodlí a komfort. Zejména je třeba kladně ohodnotit nadstandardní prostor na nohy cestujících na zadních sedadlech. Dobře přístupný zavazadlový prostor o objemu 519 litrů se po velmi jednoduchém sklopení zadních sedadel zvýší na 1751 l naprosto rovnou podlahou.

Mazda 6 Wagon po faceliftu v minulém roku v redakčním testu
Mazda 6 Wagon po faceliftu v minulém roku v redakčním testu
Mazda 6 Wagon po faceliftu v minulém roku v redakčním testu

Délka Mazdy 6 Wagon je 479 cm, výška včetně střešních lišt 149 cm a šířka i se zpětnými zrcátka 200 cm. Rozvor je 273 cm.

Motor a převodovka

Mazda 6 Wagon po faceliftu v minulém roku v redakčním testu

Testovaná Mazda6 měla naftový čtyřválcový 16ti ventilový motor MZR-CD objemu 2,2 litru s výkonem 120 kW (163 k) dosahovaným při 3500 ot/min. a s maximální hodnotou točivého momentu 360 Nm dosahovanou od 1800 do 3000 ot/min. Vysoká hodnota točivého momentu a jeho příznivý průběh mně umožňovaly bezproblémové a bezpečné předjíždění, protože již od 1700 ot/min vykazuje motor dobré zrychlení. K tomu přispívá i vhodně odstupňovaná šestistupňová manuální převodovka s krátkými drahami, která se pohodlně řadí. Zejména při předjíždění jsem ocenil rychlou a ochotnou akceleraci motoru bez prodlevy. Výrobce udává průměrnou kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km. Během testu jsem se snažil dosahovat vyšších průměrných rychlostí, zřejmě i proto jsem vykázal kombinovanou spotřebu 6,2 l/100 km, tedy o 0,8 l vyšší než uvádí výrobce.

Jízdní vlastnosti a vybava

Velmi dobré jízdní vlastnosti Mazdy6 jsou důsledkem zdařilé konstrukce podvozku, který garantuje s podporou špičkových technologií vysokou míru bezpečnosti a komfortu. Při testování jsem zejména ocenil bezpečné projíždění prudkých zatáček ve vyšších rychlostech bez nadměrného naklánění a dobré držení stopy.

K velmi dobrým jízdním vlastnostem a bezpečnosti významně přispívá vybavení Mazdy6 nejmodernějšími systémy jako jsou antiblokovací brzdový systém ABS, elektronické rozdělení brzdné síly EBD, brzdový asistent EBA, systém řízení jízdní stability DSC, protiprokluzový systém TCS, systém sledování jízdních pruhů RWM, asistent rozjezdu do kopce, elektrický posilovač řízení a tempomat.

Stejně tak k bezpečnému vedení vozu mimo jiné přispívají Bi-xenonové adaptivní světlomety AFS s ostřikovačem, automaticky nastavitelný sklon světlometů, automatické přední stěrače s dešťovým senzorem, přední mlhové světlomety, vyhřívané zadní okno, signalizace nouzového brzdění, třetí brzdové světlo, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední a zadní parkovací senzory, systém monitorování tlaku v pneumatikách a Bluetooth hands-free sada.

Mazda 6 je vybavena další řadou prvků pro pohodlné a komfortní řízení. Výbava obsahuje palubní počítač + speed alarm, bezklíčový vstup a startování tlačítkem, akustický systém Bose, 6 CD měnič s funkcí MP3 s osmi reproduktory, automatickou dvouzónovou klimatizaci a další prvky výbavy u takto luxusně vybavených vozů již běžné. Testovací model byl navíc vybaven metalizou (14 100 Kč).

Maximální rychlost udává výrobce 211 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 sekund.

Při testovacích jízdách jsem kladně ohodnotil nízkou hladinu hluku v kabině: podvozek i naftový motor jsou tak dobře odhlučněny, že hladina hluku je téměř stejná jako u provedení s benzinovým motorem.

Ceny

Cena testované nově faceliftované Mazdy 6 Wagon naftovým motorem 2,2 MZR-CD s výkonem 120 kW (163 k) a šestistupňovou manuální převodovkou ve vyšším stupni výbavy GTA je 842 900 Kč včetně DPH.

Možnosti volby motoru a stupně výbavy

Pro vaši informaci uvádím, že Mazdu 6 ve verzi Wagon je možné zakoupit s benzinovými motory 1,8 MZR (88 kW), 2,0 MZR (114 kW), 2,5 MZR (125 kW). S naftovými motory 2,2 MZR-CD s výkony 95, 120 anebo 132 kW. K dispozici je (ve vazbě na zvolený motor) pět stupňů výbavy: CE, TE, TE Plus, GTA a GTA Plus. Ceny Mazdy 6 podle zvoleného motoru a stupně výbavy jsou od 599 900 do 950 900 Kč včetně DPH. Podle požadavku zákazníka je možné doplnit výbavu příplatkovou výbavou.

Ceny Mazdy 6 se jeví jako vyšší, uvážíme-li však, že obsahují rozsáhlou bohatou výbavu, která u srovnatelných modelů jiných značek je za příplatek, pak se ceny Mazdy 6 jeví jako přiměřené, ba dokonce jako výhodné.

Připomínám, že Mazda 6 je mimo verze Wagon k dostání i v provedení sedan anebo hatchback.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak na to radí HoppyGo.

Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí přes 1 800 vozů, a kromě obytných karavanů, sportovních kupé a dalších speciálů také více než 30 kabrioletů. K dispozici jsou i modely jako Ford...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V ČR PŘES 12 500 VOZŮ

SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V...

Obrat dealerské skupiny ve výši 5,76 mld. Kč byl částečně ovlivněn celkovou situací na trhu v ČR v druhé polovině roku Celkový prodej 9 307 nových vozů za všechny značky skupiny v ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...