Martin Macík splnil slib a ve 2. etapě předstihl 11 soupeřů

4. ledna 2016

1macdak2et900

Posádka týmu KM Racing

– si konečně užila závod. Vše šlo podle plánu, technika i navigace fungovaly na výbornou. A ačkoliv byla trať místy docela nebezpečná, Martinovi Macíkovi se ve zkrácené 2. etapě podařilo dostat z 25. startovního místa na pěknou 14. pozici. Do následující speciálky si tak zajistil příležitost dále se přiblížit k první desítce nejlepších jezdců.

Původně měla závodní část 2. etapy z Villa Carlos Paz do Termas de Rio Hondo měřit 521 km. Organizátoři ji však z důvodu špatného počasí zkrátili a jelo se jen 386 km. „My jsme se od začátku těšili na dlouhé tratě. Rallye Dakar je maratónský závod, který by měl být o vytrvalosti. Takže nás krácení tratě, samozřejmě, nepotěšilo. Ale je jasné, že organizátoři jsou v obtížné situaci a rozumíme jejich rozhodnutí,“ komentoval úpravy 2. etapy Martin Macík, nejmladší pilot v poli kamionů.

Kuli zrušenému prologu a první etapě posádka týmu KM Racing ztratila

– už dvě příležitosti prodrat se startovním polem vpřed. Proto během druhé etapy, kdy se konečně naskytla šance závodit, kluci nic nenechali náhodě. Úkol zněl jasně. Pokud to podmínky jen trochu dovolí, je třeba nechat pár soupeřů za sebou a posunout se do lepší startovní pozice pro následující den. A to se také podařilo.

„Konečně máme za sebou prvních pár set závodních kilometrů a musím říct, že jsme si je opravdu užili. Neměli jsme žádný problém. Prvních 280 km jsme se postupně dostávali dopředu přes ostatní. Pak už jsme měli volno, tak jsme trochu zabrali,“ popisuje Martin Macík.

Už během úvodních kilometrů žlutočerná liazka předjela prvních 6 soupeřů

S postupujícím závodem za sebou Martin Macík nechával další kamiony a držel si pozici kolem 16. místa. Na předposledním kontrolním bodě už měl patnáctý nejlepší čas a do cíle se nakonec přiřítil na krásném 14. místě.

„Jel jsem opatrně, protože to bylo hodně rychlé a trochu nebezpečné. Dokonce jsme asi na 100. kilometru potkali hořící kamion. Naštěstí všichni jezdci byli v pořádku venku. To nám znovu připomnělo, že si musíme dávat pozor,“ říká Martin Macík. A přiznává, že z výsledku 2. etapy má radost, stejně jako zbytek posádky, ostatní členové týmu i fanoušci, kteří Martinovu jízdu sledovali přes oficiální web závodu. Ten se v nejnapínavější chvíli před dojezdem etapy, přestal aktualizovat, takže všichni napjatě očekávali konečné výsledky.

Posádka ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva nakonec přijela do cíle čtrnáctá, o necelých 16 minut později než vítězný Nizozemec Stacey. V týmu proto panuje dobrá nálada a všichni se těší na zítřejší pokračování dakarského závodu.

Aktuality, zajímavosti, videa, reportáže z aktuálního Dakaru můžete sledovat na:

Martinovu cestu dakarským závodem mohou fanoušci podpořit prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokazeme.cz.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Roztržitost za volantem je příčinou až čtvrtiny dopravních nehod. Manipulace s telefonem zvyšuje riziko až dvanáctinásobně

Roztržitost za volantem je příčinou...

Tři čtvrtiny řidičů se těsně před nehodou věnují okolnostem, které snižují jejich koncentraci na dění na silnici. Mezi nejčastější příčiny, jež narušují řidičovu pozornost, patří...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA odhaluje interiér koncepčního elektromobilu

CUPRA odhaluje interiér koncepčního...

První silniční elektromobil CUPRA je odvážným vyjádřením postoje díky sebejistému vnějšímu designu, s nímž je harmonicky sladěn výrazně tvarovaný a zároveň praktický interiér...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výzva všestrannosti pro C3 WRC

Výzva všestrannosti pro C3 WRC

Rally Německo (22. – 25. srpna 2019) Desátý podnik sezony vrací mistrovství světa WRC na asfalt. Posádky Citroën Total World Rally Teamu Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čtvrtá generace ikony RS: Nové Audi RS 6 Avant

Čtvrtá generace ikony RS: Nové Audi RS...

Vysokovýkonný Avant pro všechny účely – sportovní charakter i praktická využitelnost 0 TFSI V8 Biturbo s částečně hybridní soustavou: vysoký výkon i hospodárnost 441 kW (600 k), 800 N.m,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výroba motorových vozidel v Česku opět roste

Výroba motorových vozidel v Česku opět...

Sdružení automobilového průmyslu přináší tradiční přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 31. července 2019. Celkem 838 142 motorových vozidel bylo vyrobeno v České...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai ve Frankfurtu představí limitovanou edici oblíbeného modelu i30 N

Hyundai ve Frankfurtu představí...

i30 N Project C je lehčí a nižší verzí modelu i30 N o výkonu 275 k, která je jako stvořená pro zatáčky Specifikace limitované edice, nabízené pouze evropským zákazníkům, jsou inspirovány...