Martin Macík splnil slib a ve 2. etapě předstihl 11 soupeřů

4. ledna 2016

1macdak2et900

Posádka týmu KM Racing

– si konečně užila závod. Vše šlo podle plánu, technika i navigace fungovaly na výbornou. A ačkoliv byla trať místy docela nebezpečná, Martinovi Macíkovi se ve zkrácené 2. etapě podařilo dostat z 25. startovního místa na pěknou 14. pozici. Do následující speciálky si tak zajistil příležitost dále se přiblížit k první desítce nejlepších jezdců.

Původně měla závodní část 2. etapy z Villa Carlos Paz do Termas de Rio Hondo měřit 521 km. Organizátoři ji však z důvodu špatného počasí zkrátili a jelo se jen 386 km. „My jsme se od začátku těšili na dlouhé tratě. Rallye Dakar je maratónský závod, který by měl být o vytrvalosti. Takže nás krácení tratě, samozřejmě, nepotěšilo. Ale je jasné, že organizátoři jsou v obtížné situaci a rozumíme jejich rozhodnutí,“ komentoval úpravy 2. etapy Martin Macík, nejmladší pilot v poli kamionů.

Kuli zrušenému prologu a první etapě posádka týmu KM Racing ztratila

– už dvě příležitosti prodrat se startovním polem vpřed. Proto během druhé etapy, kdy se konečně naskytla šance závodit, kluci nic nenechali náhodě. Úkol zněl jasně. Pokud to podmínky jen trochu dovolí, je třeba nechat pár soupeřů za sebou a posunout se do lepší startovní pozice pro následující den. A to se také podařilo.

„Konečně máme za sebou prvních pár set závodních kilometrů a musím říct, že jsme si je opravdu užili. Neměli jsme žádný problém. Prvních 280 km jsme se postupně dostávali dopředu přes ostatní. Pak už jsme měli volno, tak jsme trochu zabrali,“ popisuje Martin Macík.

Už během úvodních kilometrů žlutočerná liazka předjela prvních 6 soupeřů

S postupujícím závodem za sebou Martin Macík nechával další kamiony a držel si pozici kolem 16. místa. Na předposledním kontrolním bodě už měl patnáctý nejlepší čas a do cíle se nakonec přiřítil na krásném 14. místě.

„Jel jsem opatrně, protože to bylo hodně rychlé a trochu nebezpečné. Dokonce jsme asi na 100. kilometru potkali hořící kamion. Naštěstí všichni jezdci byli v pořádku venku. To nám znovu připomnělo, že si musíme dávat pozor,“ říká Martin Macík. A přiznává, že z výsledku 2. etapy má radost, stejně jako zbytek posádky, ostatní členové týmu i fanoušci, kteří Martinovu jízdu sledovali přes oficiální web závodu. Ten se v nejnapínavější chvíli před dojezdem etapy, přestal aktualizovat, takže všichni napjatě očekávali konečné výsledky.

Posádka ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva nakonec přijela do cíle čtrnáctá, o necelých 16 minut později než vítězný Nizozemec Stacey. V týmu proto panuje dobrá nálada a všichni se těší na zítřejší pokračování dakarského závodu.

Aktuality, zajímavosti, videa, reportáže z aktuálního Dakaru můžete sledovat na:

Martinovu cestu dakarským závodem mohou fanoušci podpořit prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokazeme.cz.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Oficiální slavnostní otevření digitální laboratoře SEAT

Oficiální slavnostní otevření...

SEAT Metropolis:Lab Barcelona sází ve svých budoucích projektech na autobusy na požádání nebo sdílené cestování po městě. Laboratoř SEAT Metropolis:Lab Barcelona – stoprocentní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...