Kopáček se Subaru Impreza WRX STI na Šumavě: v pátek pohádka, v sobotu drama

Boj o titul mezi produkčními vozy zahájil tým Duck Racing Subaru ČR třetí příčkou na Rallye Šumava Klatovy.

1ralsuma900

1ralsumb900

Mladé duo Václav Kopáček – Barbora Rendlová

– sice zdržely technické potíže, posádka modrobílého Subaru Impreza WRX STI však bojovným výkonem získala cenné body do šestidílného seriálu MČR v rally.

Páteční dopoledne bývá na domácích soutěžích vyhrazena tzv. shakedownu

Tuto krátkou testovací rychlostní zkoušku využívají závodníci pro vyladění svého vozu, ale také pro ověření svého umu třeba po delší přestávce. Víc jak půlrok neseděl v závodním autě také Václav Kopáček, i on proto vzal shakedown při Rallye Šumava Klatovy skutečně vážně. Odhalil i potíže s převodovkou, kterou se tak podařilo rychle vyměnit. Vlastní závodění pak na Klatovském okruhu začalo opravdu zostra. Traduje se, že dlouhé smyky kazí u moderních aut výsledné časy, posádka týmu Duck Racing Subaru ČR však dokázala pobavit rozevlátým stylem diváky a přitom v konkurenci sedmnácti vozů svou kategorii vyhrát. „Venda měl před startem obavy, jak se vyrovná se závoděním po tak dlouhé pauze, ale nakonec jsem s návratem na tratě měla problémy spíš já. Rychlé pasáže mi nedělaly úplně dobře, zejména tam, kde jsem měla možnost vykouknout z auta ven,“ popisuje Barbora Rendlová své zážitky ze sedadla spolujezdce. A pokračuje: „Pak se ale ukázalo, že velká rychlost byl spíš jen můj dojem. Kupodivu na následujících rychlostních zkouškách (vedených často po úzkých silničkách nebo i v lese) už jsem se nebála, cítila jsem totiž, že Venda má auto plně pod kontrolou.“

Modrobílé Subaru Impreza WRX STI se nicméně neustále drželo na čele hodnocení produkčních vozů (třídy 3), ve své kategorii dokonce v průběhu páteční etapy ani jedinkrát nenašlo přemožitele. Na RZ 3 se Kopáček s Rendlovou v nabité konkurenci vmáčkli až do první desítky absolutní klasifikace, brzy poté však zvažovali odstoupení. Pilota totiž postihlo silné krvácení z nosu, i to se ale naštěstí podařilo záhy zastavit. Obnovená krev pak byla možná hnacím motorem pro RZ 4, kde byl celý zbytek konkurence na každém kilometru pomalejší o víc jak vteřinu. Po prvním dni tak talentovaní Západočeši vládli své třídě s náskokem 47 sekund na nejbližší soupeře.

Do soboty se pak sice posádka probudila v bojovné náladě, autu se ale na chvíli dařit přestalo

Hned v polovině prvního ranního testu u něj začal zlobit přední diferenciál, což vyústilo v „hodiny“ a časovou ztrátu. Kopáček poté zvolnil, přesto se ve snazších úsecích snažil nezpomalovat až příliš, ve hře bylo pořád vedení ve třídě. Bojovnost se dvojici vymstila v kluzkém úseku na RZ 8 – po rychlém příjezdu k retardéru se technika zachovala nevyzpytatelně, pilot si pak vybral namísto poškození vozu raději sklouznutí do příkopu, bohužel v místě s minimem diváků, kteří by pomohli posádce rychle zpět na trať. Dvouminutová časová ztráta poté znamenala ztrátu naděje na prvenství mezi produkčními vozy.

„Na krátké městské zkoušce nás pak opět pozlobil diferenciál a auto se začalo přetáčet

S vědomím, že už je vítězství ztracené, jsme ono kolečko dotočili a snad tím i potěšili diváky,“ pomrkává osmadvacetiletý jezdec a navazuje: „Pak už následoval servis a náš skvělý tým mechaniků uvedl opět techniku do patřičného stavu. V závěru soutěže jsme díky tomu mohli znovu zrychlit, riziková místa už jsem ale neprojížděl úplně naplno. Přesto jsme po Firlově defektu postoupili na třetí příčku, a tak jsme si odvezli domů docela solidní porci bodů.“

Podobně jako v minulém roce tak nakonec problémů

– vedoucího Kopáčka využil k zisku šumavského prvenství Polák Szeja, druhý dojel loňský mistr republiky Březík, poháry za třetí příčku však letos patřily právě dvojici týmu Duck Racing Subaru ČR, která ve třídě 3 vyhrála osm erzet z dvanácti. Teď ji čeká několikatýdenní závodní přestávka, kterou zřejmě vyplní najíždění chybějících testovacích kilometrů. Příštím zastavením Mistrovství České republiky v rally bude na konci května soutěž v Českém Krumlově.

Karel Špaček, media team, tiskový servis:

media@subarurallyteam.info

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Subaru XV – Ženeva 2017

VIDEO – Subaru XV – Ženeva 2017

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky SUBARU přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Personální změna u Subaru ČR a Emil Frey ČR

Personální změna u Subaru ČR a Emil...

Přestup v rámci skupiny Emil Frey v ČR. Za jednoho z nestorů autařské scény v Čechách lze jistě považovat i Petra Neumana (61) – působícího na pozici jednatele společností Emil Frey ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Strahov plný smyků, užili si jich Kopáček, Kačírek i Firla na třech vozech Subaru

Strahov plný smyků, užili si jich...

Hlavním partnerem Pražského rallysprintu byla i letos společnost Subaru ČR. Na Strahově nemohl a nechtěl chybět ani tým Duck Racing Subaru ČR Nasadil hned tři vozy, jejichž piloti Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svěží krev pro Subaru: Štajfa nahrazuje Václav Kopáček

Svěží krev pro Subaru: Štajfa...

Už jedenáct sezón trvá zdárné angažmá společnosti Subaru ČR na poli českého rallysportu. Modrobílé barvy vozů značky Subara za tu dobu – posbíraly celou řadu úspěchů završenou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autosalon Ženeva 2016 – nový Concept Subaru XV, Subaru Levorg – VIDEO

Autosalon Ženeva 2016 – nový...

Podívejte se na rozhovor se Zdeňkem Zikmundem, marketing a prodej Subaru ČR a  shlédněte unikátní záběry směrované přímo do stáje značky Subaru, která  v těchto dnech prezentuje své...