Kolem světa se SEATy v extrémních podmínkách

Tým 50 techniků a inženýrů cestuje po pěti kontinentech, aby zaručil vynikající úroveň provozních vlastností i v nejextrémnějších podmínkách.

1seatextrema1000

1seatextremb1000

Po celý rok cestují

– po pěti kontinentech, ve všech druzích povětrnostních podmínek a v jakémkoli terénu, s vozy ve fázi vývoje, aby zajistili jejich vynikající provozní vlastnosti před uvedením na trh. Tým 50 techniků a inženýrů z Technického centra SEAT uskutečňuje celou řadu testů v poušti, na sněhu a na ledu za extrémních teplot.

„Technik, který dělá takovou práci, musí mít rád auta, dělat vášnivě svou práci a být dostatečně flexibilní a schopný, aby se dokázal přizpůsobovat extrémním podmínkám,“ vysvětluje Jaume Camps, zodpovědný za speciální testy v Technickém centru SEAT. Testy jsou realizovány v průběhu dvou týdnů při teplotách od minus 40 stupňů Celsia až po plus 45 stupňů Celsia.

V létě tráví tři týdny v pouštní oblasti jižního Španělska, kde probíhá tzv. letní test. Technici zde ujedou s každým modelem vozu více než 20 000 kilometrů. „Opravdu si myslím, že si lidé obecně nedokážou představit množství testů, které musí vozy absolvovat před tím, než je svěříme do jejich rukou,“ dodává Camps.

Ve skutečnosti mají všechny tyto testy pro zákazníky praktické přínosy.

Příkladem je test v prašném prostředí. Testovaný vůz jede po dobu přibližně dvou hodin v hustém prachu rozviřovaném vpředu jedoucím vozidlem, aby se určil správný okamžik pro výměnu vzduchového filtru motoru. Ve stejném prostředí jsou testována těsnění, která musí i v extrémních podmínkách zabránit vnikání prachu do prostoru pro cestující a do jakýchkoli komponentů vozidla.

Další testovací jízdy jsou podnikány na více než 3000 kilometrech šotolinových cest, aby bylo možné analyzovat vliv šotoliny na celou spodní část vozidla, podběhy kol a zadní vnější část nárazníku. V tomto případě „je cílem zajistit odolnost všech dílů po celou dobu životnosti vozidla,“ říká Camps. V testu klapání používají inženýři velmi citlivý lidský sluch, někdy s podporou endoskopu, aby prověřili, že nepravidelný povrch vozu tvořený více než 3000 díly neprodukuje žádné nepříjemné zvuky pro cestující. V tomto konkrétním testu mohou teploty uvnitř vozu dosahovat až 60 stupňů Celsia.

Kromě letního testu je po celém světě

– uskutečňována celá řada dalších testů podle specifických požadavků. Příslušní technici a inženýři musí tedy trávit mnoho týdnů mimo svůj domov. Camps, který vykonává svou práci s vášní, v tom nevidí žádnou nevýhodu. „V rámci své práce cestuji po čtyřech kontinentech, do tak velmi odlišných zemí a oblastí, jako jsou Argentina, Brazílie, USA, Rusko, Jižní Afrika, sever Afriky, Čína a mnoho evropských zemí.“ Tento inženýr, pokrytý prachem ve čtyřicetistupňovém horku, si neustále připomíná, co mu jeho šéf kdysi řekl: „Jaume, máš nejlepší práci na světě: řídíš auta a cestuješ. To je sen každého dítěte.“

SEAT

Velmi úspěšné partnerství mezi značkou SEAT a českou atletikou trvá již 15 let. Intenzivní spolupráce vyvrcholí v březnu 2015 halovým mistrovstvím Evropy v Praze, na jehož organizačních přípravách se SEAT významně podílí, mimo jiné zapůjčením 11 nových vozů Leon ST a 16 velkoprostorových vozů Alhambra. Vrcholná evropská atletická akce se uskuteční ve dnech 5. až 8. března 2015 v pražské O2 aréně.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí v 75 zemích. V roce 2014 prodal SEAT na celém světě 390 500 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.

Více na:

www.seat.cz

 

 

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT urychluje na IAA ve Frankfurtu svou elektrickou ofenzivu

SEAT urychluje na IAA ve Frankfurtu svou...

CUPRA vystavuje koncepční vůz Tavascan, první elektromobil značky Externě nabíjitelný hybridní SEAT Tarraco se objeví u prodejců na konci roku 2020 Mattias Ekström, nový ambasador značky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Deset zlatých pravidel pro přepravu dětí v automobilu

Deset zlatých pravidel pro přepravu...

Dvě třetiny dětí cestují automobilem nesprávně Mezi časté chyby patří použití nevhodné dětské sedačky nebo uvolněného bezpečnostního pásu Dojde-li ke kolizi v rychlosti 50 km/h, utrpí...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Všechny barvy duhy

Všechny barvy duhy

Bílá je na celém světě nejrozšířenější barvou automobilů, za ní následuje černá a šedá V Indii nejezdí téměř žádná černá vozidla, zatímco červená je velmi oblíbená ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT Tarraco FR PHEV: Vyspělá technika, sportovní charakter a hospodárnost

SEAT Tarraco FR PHEV: Vyspělá technika,...

Největší SUV značky SEAT vstupuje do nové dimenze sportovním stupněm výbavy FR a hospodárným externě nabíjitelným hybridním pohonem Tarraco PHEV s 13kWh sadou akumulátorů ujede s výhradně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 2 km kabelů: neurony a tepny modelu SEAT Ateca

2 km kabelů: neurony a tepny modelu SEAT...

Interiér vozidla zahrnuje více než 1350 kabelů, fungujících podobně jako centrální nervová a oběhová soustava lidského těla Svazky kabelů s tloušťkou od jednoho milimetru do jednoho...