Kolem světa se SEATy v extrémních podmínkách

Tým 50 techniků a inženýrů cestuje po pěti kontinentech, aby zaručil vynikající úroveň provozních vlastností i v nejextrémnějších podmínkách.

1seatextrema1000

1seatextremb1000

Po celý rok cestují

– po pěti kontinentech, ve všech druzích povětrnostních podmínek a v jakémkoli terénu, s vozy ve fázi vývoje, aby zajistili jejich vynikající provozní vlastnosti před uvedením na trh. Tým 50 techniků a inženýrů z Technického centra SEAT uskutečňuje celou řadu testů v poušti, na sněhu a na ledu za extrémních teplot.

„Technik, který dělá takovou práci, musí mít rád auta, dělat vášnivě svou práci a být dostatečně flexibilní a schopný, aby se dokázal přizpůsobovat extrémním podmínkám,“ vysvětluje Jaume Camps, zodpovědný za speciální testy v Technickém centru SEAT. Testy jsou realizovány v průběhu dvou týdnů při teplotách od minus 40 stupňů Celsia až po plus 45 stupňů Celsia.

V létě tráví tři týdny v pouštní oblasti jižního Španělska, kde probíhá tzv. letní test. Technici zde ujedou s každým modelem vozu více než 20 000 kilometrů. „Opravdu si myslím, že si lidé obecně nedokážou představit množství testů, které musí vozy absolvovat před tím, než je svěříme do jejich rukou,“ dodává Camps.

Ve skutečnosti mají všechny tyto testy pro zákazníky praktické přínosy.

Příkladem je test v prašném prostředí. Testovaný vůz jede po dobu přibližně dvou hodin v hustém prachu rozviřovaném vpředu jedoucím vozidlem, aby se určil správný okamžik pro výměnu vzduchového filtru motoru. Ve stejném prostředí jsou testována těsnění, která musí i v extrémních podmínkách zabránit vnikání prachu do prostoru pro cestující a do jakýchkoli komponentů vozidla.

Další testovací jízdy jsou podnikány na více než 3000 kilometrech šotolinových cest, aby bylo možné analyzovat vliv šotoliny na celou spodní část vozidla, podběhy kol a zadní vnější část nárazníku. V tomto případě „je cílem zajistit odolnost všech dílů po celou dobu životnosti vozidla,“ říká Camps. V testu klapání používají inženýři velmi citlivý lidský sluch, někdy s podporou endoskopu, aby prověřili, že nepravidelný povrch vozu tvořený více než 3000 díly neprodukuje žádné nepříjemné zvuky pro cestující. V tomto konkrétním testu mohou teploty uvnitř vozu dosahovat až 60 stupňů Celsia.

Kromě letního testu je po celém světě

– uskutečňována celá řada dalších testů podle specifických požadavků. Příslušní technici a inženýři musí tedy trávit mnoho týdnů mimo svůj domov. Camps, který vykonává svou práci s vášní, v tom nevidí žádnou nevýhodu. „V rámci své práce cestuji po čtyřech kontinentech, do tak velmi odlišných zemí a oblastí, jako jsou Argentina, Brazílie, USA, Rusko, Jižní Afrika, sever Afriky, Čína a mnoho evropských zemí.“ Tento inženýr, pokrytý prachem ve čtyřicetistupňovém horku, si neustále připomíná, co mu jeho šéf kdysi řekl: „Jaume, máš nejlepší práci na světě: řídíš auta a cestuješ. To je sen každého dítěte.“

SEAT

Velmi úspěšné partnerství mezi značkou SEAT a českou atletikou trvá již 15 let. Intenzivní spolupráce vyvrcholí v březnu 2015 halovým mistrovstvím Evropy v Praze, na jehož organizačních přípravách se SEAT významně podílí, mimo jiné zapůjčením 11 nových vozů Leon ST a 16 velkoprostorových vozů Alhambra. Vrcholná evropská atletická akce se uskuteční ve dnech 5. až 8. března 2015 v pražské O2 aréně.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí v 75 zemích. V roce 2014 prodal SEAT na celém světě 390 500 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.

Více na:

www.seat.cz

 

 

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT má s novým modelem SEAT Tarraco velké ambice

SEAT má s novým modelem SEAT Tarraco...

Tarraco je po modelech Arona a Ateca třetí SUV značky SEAT, která s ním poprvé vstupuje na trh velkých SUV Velké SUV s 5 nebo 7 sedadly nabízí zákazníkům ještě více variability Tarraco je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT a Noveto spolupracují na vývoji inovativního audiosystému

SEAT a Noveto spolupracují na vývoji...

Smlouva o spolupráci vychází z telavivského projektu SEAT XPLORA, jehož cílem je vylepšovat zážitky z jízdy a přinášet nová řešení mobility Jedná se o první z osmi projektů spolupráce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT zve fanoušky atletiky na Kontinentální pohár do Ostravy

SEAT zve fanoušky atletiky na...

Historicky největší atletická akce v České republice se uskuteční 8. až 9. září 2018 SEAT předal organizátorům flotilu 25 vozů SEAT Na model Alhambra již řadu let sází také oštěpařka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT svými prodejními výsledky i nadále překonává rekordy

SEAT svými prodejními výsledky i...

SEAT dodal od ledna do července 342 700 vozů, což je nejlepší výsledek v jeho historii Prodeje v uplynulém měsíci strmě vzrostly o 35,7 % na více než 52 000 vozidel Značka rostla o více...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT a Grupo Sesé uvádí do provozu soupravu s návěsem a přívěsem

SEAT a Grupo Sesé uvádí do provozu...

Souprava s délkou více než 30 metrů snižuje emise CO2 u každé přepravy nákladu o 20 % Souprava s návěsem a přívěsem přináší 25% úsporu nákladů na logistiku a měla by snížit...