Jste na silnici vidět?

Kampaň společnosti Goodyear upozorňuje na nezbytnost používání reflexních prvků

1reflexvesta a deti800

Sněhové plískanice, kluzké silnice, mlha a hlavně tma po ránu i brzo večer

– to vše jsou nepříjemné stránky podzimního počasí, s kterými se potýká každý, kdo vyrazí na silnici ať už jako řidič, chodec nebo cyklista. Právě v podzimním a zimním období dochází v důsledku snížené viditelnosti k nejčastějším střetům automobilů s chodci. I z toho důvodu přichází společnost Goodyear s kampaní, jejímž cílem je upozornit na případy, kdy může použití jakéhokoliv reflexního prvku zabránit nehodě nebo dokonce zachránit život.

V loňském roce zemřelo na českých silnicích 134 chodců a 58 cyklistů.

Většina z těchto tragických nehod se stala právě v podzimním období v ranních nebo večerních hodinách, tedy v době kdy jsou všichni, kteří se pohybují na vozovce, na chodníku, ale třeba i na přechodu pro chodce vystaveni riziku, že je řidiči neuvidí. Podle statistik je pro chodce nejvíce rizikovým měsícem listopad. V roce 2013 zemřelo v tomto měsíci 22 chodců a v roce 2010 dokonce 36. Statistiky ukazují, že více chodců umírá v obcích. V letošním roce jich střet s autem nepřežilo už 36 a mimo obec 18.

Auta i cyklisté mají povinnost svítit, ale chodci, i přesto, že jsou v silničním provozu ti nejzranitelnější, zatím takovou povinnost nemají.

Společnost Goodyear Dunlop Tires Czech, která projektem Goodyear Bezpečná školka již sedmým rokem podporuje používání reflexních vest v mateřských školách a prostřednictvím dalších projektů se zabývá i dlouhodobou podporou bezpečnosti ostatních účastníků silničního provozu, připravila pro letošní podzim kampaň na podporu zvýšení viditelnosti chodců prostřednictvím používání reflexních prvků. „Lidé si mnohdy při pohybu na vozovce neuvědomují možná rizika a například na přechod pro chodce vstupují často bezmyšlenkovitě. Každý chodec by měl vědět, že v tmavém oblečení je ve tmě na silnici téměř neviditelný. Řidič, který včas chodce neuvidí, nedokáže rychle zareagovat a chodci se bezpečně vyhnout,“ vysvětluje Katarína Ardová, marketingová koordinátorka společnosti Goodyear. Brzdná dráha na suché vozovce je zhruba 40 metrů a řidič, který jede rychlostí 90 km/h, potřebuje nejméně 38 metrů (které ujede za 1,5 vteřiny) jenom na to, aby si uvědomil nebezpečí a začal reagovat. Je tedy velmi důležité, aby řidič včas chodce či cyklistu uviděl. K tomu dobře poslouží jakýkoliv reflexní prvek, který dokáže odrážet dopadající světlo od reflektorů vozidla až na vzdálenost 200 metrů.

V souvislosti s touto kampaní vyhlásila společnosti Goodyear 22. říjen za Goodyear Den Bezpečnosti.

V jeho rámci kromě distribuce informačních materiálů týkajících se používání reflexních prvků proběhne v 17 hod na Václavském náměstí i krátké taneční vystoupení, tzv. flashmob . Profesionální tanečníci, se kterými si jednoduchou choreografii může zatančit kdokoliv, budou díky reflexním vestám viditelní přes celé náměstí a svým vystoupením upozorní veřejnost na tuto problematiku. Z celého představení bude také zhotoven krátký videoklip pro použití na internetu a sociálních sítích. „Záměrně jsem pro náš flashmob vybrali 17. hodinu, kdy už je snížená viditelnost a po změně na zimní čas už se bude stmívat. Doufáme, že si tak lidé lépe uvědomí, že jim například při cestě ze zaměstnání, při venčení psa nebo při sportu může i drobný reflexní prvek na oděvu či připnutá reflexní páska na paži zachránit život,“ dodává Katarína Ardová.

Pro nejmenší děti předškolního věku připravila společnost Goodyear

– v rámci Dne Bezpečnosti zábavnou vzdělávací hru pro chytré telefony a tablety s názvem Goodyear Kids Safety. Prostřednictvím aplikace si děti zábavným způsobem procvičí základní pravidla pro bezpečný pohyb v silničním provozu jako je přecházení na zelenou nebo používání reflexní vesty a dalších reflexních doplňků. Hra je dostupná zdarma ke stažení v AppStore i GooglePlay store.

Společnost Goodyear a bezpečnost

Bezpečnost v silničním provozu je základní hodnotou společnosti Goodyear. Díky stálým inovacím zůstává Goodyear v čele výzkumu a vývoje technologií pneumatik, které zajišťující vyšší bezpečnost pro řidiče i jejich blízké. Dlouhodobou aktivitou společnosti jsou rovněž projekty, které přispívají ke zvýšení bezpečnosti nejmladších účastníků silničního provozu, dětí předškolního věku. V rámci projektu Goodyear Bezpečná školka bylo vybaveno téměř 3 000 mateřských škol v České republice, Slovensku a Maďarsku sadami reflexních vest a dalšími pomůckami zvyšujícími bezpečnost dětí. Pro mateřské školy registrované v projektu jsou nadále organizovány soutěže a další vzdělávací aktivity související s tématikou dopravní výchovy. V letošním roce proběhl také první ročník projektu Společně pro bezpečnost dětí, v rámci něhož byla rozdělena částka 1.000.000 Kč na projekty zvyšující bezpečnost dětí na základních školách.

Společnost Goodyear se také každoročně zabývá tématem bezpečné jízdy řidičů. V rozsáhlém celoevropském průzkumu je upozorňováno na časté prohřešky a zlozvyky řidičů napříč celým kontinentem. Součástí medializace tématu jsou pak také různé tipy a doporučení pro zajištění bezpečného cestování.

Temper Communication, a.s. Praha

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak si poradit, když s autem zapadnete ve sněhu

Jak si poradit, když s autem zapadnete ve...

Projížďka autem zimní zasněženou krajinou je pro spolujezdce pohádková. Řidič však musí být ve střehu, protože jízda je ošemetná a při chvilce nepozornosti můžete zapadnout. To je pak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT Tarraco, bez výmluv

Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT...

Světová premiéra inspirující televizní reklamy na nové SUV značky SEAT Mezinárodní kampaň byla připravena reklamní agenturou C14torce SEAT tento týden spouští mezinárodní televizní kampaň...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai opět získává prestižní ocenění za nejmodernější design: iF Design Award obdržel již pátým rokem v řadě

Hyundai opět získává prestižní...

Hyundai Motor získal ocenění iF Design Award pátým rokem v řadě: letošními laureáty jsou model Palisade a koncepční vůz Le Fil Rouge Hyundai pokračuje ve své ambici zpřístupňovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE NAHLÉDNOUT DO INTERIÉRU PROTOTYPU ELEKTROMOBILU, KTERÝ SMĚŘUJE NA ŽENEVSKÝ AUTOSALON

SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE...

Společnost Honda nechala poprvé krátce nahlédnout do interiéru prototypu svého kompaktního elektromobilu V přístrojové desce na celou šířku vozu se snoubí čistý a střídmý design s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Neobvyklá povolání v automobilovém průmyslu: Automobilový sochař

Neobvyklá povolání v automobilovém...

Modeláři dávají automobilu tvar pomocí syntetické hlíny, z níž vytvářejí model v životní velikosti Nové technologie toto řemeslo nevytlačily, protože se jedná o klíčový aspekt...