Jste na silnici vidět?

Kampaň společnosti Goodyear upozorňuje na nezbytnost používání reflexních prvků

1reflexvesta a deti800

Sněhové plískanice, kluzké silnice, mlha a hlavně tma po ránu i brzo večer

– to vše jsou nepříjemné stránky podzimního počasí, s kterými se potýká každý, kdo vyrazí na silnici ať už jako řidič, chodec nebo cyklista. Právě v podzimním a zimním období dochází v důsledku snížené viditelnosti k nejčastějším střetům automobilů s chodci. I z toho důvodu přichází společnost Goodyear s kampaní, jejímž cílem je upozornit na případy, kdy může použití jakéhokoliv reflexního prvku zabránit nehodě nebo dokonce zachránit život.

V loňském roce zemřelo na českých silnicích 134 chodců a 58 cyklistů.

Většina z těchto tragických nehod se stala právě v podzimním období v ranních nebo večerních hodinách, tedy v době kdy jsou všichni, kteří se pohybují na vozovce, na chodníku, ale třeba i na přechodu pro chodce vystaveni riziku, že je řidiči neuvidí. Podle statistik je pro chodce nejvíce rizikovým měsícem listopad. V roce 2013 zemřelo v tomto měsíci 22 chodců a v roce 2010 dokonce 36. Statistiky ukazují, že více chodců umírá v obcích. V letošním roce jich střet s autem nepřežilo už 36 a mimo obec 18.

Auta i cyklisté mají povinnost svítit, ale chodci, i přesto, že jsou v silničním provozu ti nejzranitelnější, zatím takovou povinnost nemají.

Společnost Goodyear Dunlop Tires Czech, která projektem Goodyear Bezpečná školka již sedmým rokem podporuje používání reflexních vest v mateřských školách a prostřednictvím dalších projektů se zabývá i dlouhodobou podporou bezpečnosti ostatních účastníků silničního provozu, připravila pro letošní podzim kampaň na podporu zvýšení viditelnosti chodců prostřednictvím používání reflexních prvků. „Lidé si mnohdy při pohybu na vozovce neuvědomují možná rizika a například na přechod pro chodce vstupují často bezmyšlenkovitě. Každý chodec by měl vědět, že v tmavém oblečení je ve tmě na silnici téměř neviditelný. Řidič, který včas chodce neuvidí, nedokáže rychle zareagovat a chodci se bezpečně vyhnout,“ vysvětluje Katarína Ardová, marketingová koordinátorka společnosti Goodyear. Brzdná dráha na suché vozovce je zhruba 40 metrů a řidič, který jede rychlostí 90 km/h, potřebuje nejméně 38 metrů (které ujede za 1,5 vteřiny) jenom na to, aby si uvědomil nebezpečí a začal reagovat. Je tedy velmi důležité, aby řidič včas chodce či cyklistu uviděl. K tomu dobře poslouží jakýkoliv reflexní prvek, který dokáže odrážet dopadající světlo od reflektorů vozidla až na vzdálenost 200 metrů.

V souvislosti s touto kampaní vyhlásila společnosti Goodyear 22. říjen za Goodyear Den Bezpečnosti.

V jeho rámci kromě distribuce informačních materiálů týkajících se používání reflexních prvků proběhne v 17 hod na Václavském náměstí i krátké taneční vystoupení, tzv. flashmob . Profesionální tanečníci, se kterými si jednoduchou choreografii může zatančit kdokoliv, budou díky reflexním vestám viditelní přes celé náměstí a svým vystoupením upozorní veřejnost na tuto problematiku. Z celého představení bude také zhotoven krátký videoklip pro použití na internetu a sociálních sítích. „Záměrně jsem pro náš flashmob vybrali 17. hodinu, kdy už je snížená viditelnost a po změně na zimní čas už se bude stmívat. Doufáme, že si tak lidé lépe uvědomí, že jim například při cestě ze zaměstnání, při venčení psa nebo při sportu může i drobný reflexní prvek na oděvu či připnutá reflexní páska na paži zachránit život,“ dodává Katarína Ardová.

Pro nejmenší děti předškolního věku připravila společnost Goodyear

– v rámci Dne Bezpečnosti zábavnou vzdělávací hru pro chytré telefony a tablety s názvem Goodyear Kids Safety. Prostřednictvím aplikace si děti zábavným způsobem procvičí základní pravidla pro bezpečný pohyb v silničním provozu jako je přecházení na zelenou nebo používání reflexní vesty a dalších reflexních doplňků. Hra je dostupná zdarma ke stažení v AppStore i GooglePlay store.

Společnost Goodyear a bezpečnost

Bezpečnost v silničním provozu je základní hodnotou společnosti Goodyear. Díky stálým inovacím zůstává Goodyear v čele výzkumu a vývoje technologií pneumatik, které zajišťující vyšší bezpečnost pro řidiče i jejich blízké. Dlouhodobou aktivitou společnosti jsou rovněž projekty, které přispívají ke zvýšení bezpečnosti nejmladších účastníků silničního provozu, dětí předškolního věku. V rámci projektu Goodyear Bezpečná školka bylo vybaveno téměř 3 000 mateřských škol v České republice, Slovensku a Maďarsku sadami reflexních vest a dalšími pomůckami zvyšujícími bezpečnost dětí. Pro mateřské školy registrované v projektu jsou nadále organizovány soutěže a další vzdělávací aktivity související s tématikou dopravní výchovy. V letošním roce proběhl také první ročník projektu Společně pro bezpečnost dětí, v rámci něhož byla rozdělena částka 1.000.000 Kč na projekty zvyšující bezpečnost dětí na základních školách.

Společnost Goodyear se také každoročně zabývá tématem bezpečné jízdy řidičů. V rozsáhlém celoevropském průzkumu je upozorňováno na časté prohřešky a zlozvyky řidičů napříč celým kontinentem. Součástí medializace tématu jsou pak také různé tipy a doporučení pro zajištění bezpečného cestování.

Temper Communication, a.s. Praha

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...