Jste na silnici vidět?

Kampaň společnosti Goodyear upozorňuje na nezbytnost používání reflexních prvků

1reflexvesta a deti800

Sněhové plískanice, kluzké silnice, mlha a hlavně tma po ránu i brzo večer

– to vše jsou nepříjemné stránky podzimního počasí, s kterými se potýká každý, kdo vyrazí na silnici ať už jako řidič, chodec nebo cyklista. Právě v podzimním a zimním období dochází v důsledku snížené viditelnosti k nejčastějším střetům automobilů s chodci. I z toho důvodu přichází společnost Goodyear s kampaní, jejímž cílem je upozornit na případy, kdy může použití jakéhokoliv reflexního prvku zabránit nehodě nebo dokonce zachránit život.

V loňském roce zemřelo na českých silnicích 134 chodců a 58 cyklistů.

Většina z těchto tragických nehod se stala právě v podzimním období v ranních nebo večerních hodinách, tedy v době kdy jsou všichni, kteří se pohybují na vozovce, na chodníku, ale třeba i na přechodu pro chodce vystaveni riziku, že je řidiči neuvidí. Podle statistik je pro chodce nejvíce rizikovým měsícem listopad. V roce 2013 zemřelo v tomto měsíci 22 chodců a v roce 2010 dokonce 36. Statistiky ukazují, že více chodců umírá v obcích. V letošním roce jich střet s autem nepřežilo už 36 a mimo obec 18.

Auta i cyklisté mají povinnost svítit, ale chodci, i přesto, že jsou v silničním provozu ti nejzranitelnější, zatím takovou povinnost nemají.

Společnost Goodyear Dunlop Tires Czech, která projektem Goodyear Bezpečná školka již sedmým rokem podporuje používání reflexních vest v mateřských školách a prostřednictvím dalších projektů se zabývá i dlouhodobou podporou bezpečnosti ostatních účastníků silničního provozu, připravila pro letošní podzim kampaň na podporu zvýšení viditelnosti chodců prostřednictvím používání reflexních prvků. „Lidé si mnohdy při pohybu na vozovce neuvědomují možná rizika a například na přechod pro chodce vstupují často bezmyšlenkovitě. Každý chodec by měl vědět, že v tmavém oblečení je ve tmě na silnici téměř neviditelný. Řidič, který včas chodce neuvidí, nedokáže rychle zareagovat a chodci se bezpečně vyhnout,“ vysvětluje Katarína Ardová, marketingová koordinátorka společnosti Goodyear. Brzdná dráha na suché vozovce je zhruba 40 metrů a řidič, který jede rychlostí 90 km/h, potřebuje nejméně 38 metrů (které ujede za 1,5 vteřiny) jenom na to, aby si uvědomil nebezpečí a začal reagovat. Je tedy velmi důležité, aby řidič včas chodce či cyklistu uviděl. K tomu dobře poslouží jakýkoliv reflexní prvek, který dokáže odrážet dopadající světlo od reflektorů vozidla až na vzdálenost 200 metrů.

V souvislosti s touto kampaní vyhlásila společnosti Goodyear 22. říjen za Goodyear Den Bezpečnosti.

V jeho rámci kromě distribuce informačních materiálů týkajících se používání reflexních prvků proběhne v 17 hod na Václavském náměstí i krátké taneční vystoupení, tzv. flashmob . Profesionální tanečníci, se kterými si jednoduchou choreografii může zatančit kdokoliv, budou díky reflexním vestám viditelní přes celé náměstí a svým vystoupením upozorní veřejnost na tuto problematiku. Z celého představení bude také zhotoven krátký videoklip pro použití na internetu a sociálních sítích. „Záměrně jsem pro náš flashmob vybrali 17. hodinu, kdy už je snížená viditelnost a po změně na zimní čas už se bude stmívat. Doufáme, že si tak lidé lépe uvědomí, že jim například při cestě ze zaměstnání, při venčení psa nebo při sportu může i drobný reflexní prvek na oděvu či připnutá reflexní páska na paži zachránit život,“ dodává Katarína Ardová.

Pro nejmenší děti předškolního věku připravila společnost Goodyear

– v rámci Dne Bezpečnosti zábavnou vzdělávací hru pro chytré telefony a tablety s názvem Goodyear Kids Safety. Prostřednictvím aplikace si děti zábavným způsobem procvičí základní pravidla pro bezpečný pohyb v silničním provozu jako je přecházení na zelenou nebo používání reflexní vesty a dalších reflexních doplňků. Hra je dostupná zdarma ke stažení v AppStore i GooglePlay store.

Společnost Goodyear a bezpečnost

Bezpečnost v silničním provozu je základní hodnotou společnosti Goodyear. Díky stálým inovacím zůstává Goodyear v čele výzkumu a vývoje technologií pneumatik, které zajišťující vyšší bezpečnost pro řidiče i jejich blízké. Dlouhodobou aktivitou společnosti jsou rovněž projekty, které přispívají ke zvýšení bezpečnosti nejmladších účastníků silničního provozu, dětí předškolního věku. V rámci projektu Goodyear Bezpečná školka bylo vybaveno téměř 3 000 mateřských škol v České republice, Slovensku a Maďarsku sadami reflexních vest a dalšími pomůckami zvyšujícími bezpečnost dětí. Pro mateřské školy registrované v projektu jsou nadále organizovány soutěže a další vzdělávací aktivity související s tématikou dopravní výchovy. V letošním roce proběhl také první ročník projektu Společně pro bezpečnost dětí, v rámci něhož byla rozdělena částka 1.000.000 Kč na projekty zvyšující bezpečnost dětí na základních školách.

Společnost Goodyear se také každoročně zabývá tématem bezpečné jízdy řidičů. V rozsáhlém celoevropském průzkumu je upozorňováno na časté prohřešky a zlozvyky řidičů napříč celým kontinentem. Součástí medializace tématu jsou pak také různé tipy a doporučení pro zajištění bezpečného cestování.

Temper Communication, a.s. Praha

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí do 25 let si nejčastěji pořizují Škodovku, s rostoucím věkem lidé vybírají z více značek

Mladí do 25 let si nejčastěji...

Praha, 23. února 2018 – Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu. Nejčastěji tradiční českou značku volí mladí řidiči ve věku do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai slaví světovou premiéru nové generace modelu Hyundai Santa Fe

Hyundai slaví světovou premiéru nové...

Zcela nové Santa Fe 2019 ještě více pečuje o své cestující Výkonné, elegantní SUV s nejlepší bezpečnostní výbavou ve své třídě a výjimečně prostorným interiérem Nové SUV značky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Celosvětový prodej Nissanu táhnou crossovery a SUV

Celosvětový prodej Nissanu táhnou...

Globální prodej crossoverů a SUV Nissan v roce 2017 vzrostl o více než 12 % na více než 2 miliony vozidel. K tomuto úspěchu přispěly zcela nový malý crossover Nissan Kicks, kompaktní vozy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo představuje nové všestranně talentované rodinné kombi Volvo V60

Automobilka Volvo představuje nové...

Společnost Volvo Cars dnes odhalila nové pětidvéřové středně velké prémiové kombi Volvo V60, které upevní pozici švédské společnosti coby výrobce automobilů, v nichž se snoubí pěkný...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai NEXO nabízí budoucnost již dnes

Zcela nový Hyundai NEXO nabízí...

Hyundai NEXO zesiluje úsilí společnosti Hyundai Motor o čistější budoucnost S modelem ix35 Fuel Cell byl Hyundai Motor prvním výrobcem automobilů, který uvedl na trh sériově vyráběný model...