Jak opravit menší poškození laku auta?

Je hodně možností, jak přijít k malým i větším škrábancům na autě. Špatně odhadnutá vzdálenost od krajnice či patníku, odřeniny způsobené jinými vozy na parkovištích supermarketů a v zimě k tomu z velké části ještě přispějí odlétávající kamínky. Připočtěme k tomu ještě posypovou sůl, která urychluje koroze a máme po pár měsících pěkně „kvetoucí“ auto. Musíme ale hned s každou oděrkou do lakovny?

Záleží hlavně na tom, kdo je jak zručný a na co si troufne. V dnešní době je několik způsobů, jak si s malými škrábanci poradit. A když už se někdo rozhodne opravit si je sám, měl by znát pár základních pravidel a udělat si jasno v tom, co na opravu laku použít. Jako první je třeba umět rozlišit, o jaké škrábance jde. Zda jsou to jen povrchové oděrky bez poškození barevné vrstvy a základové barvy, nebo zda už je barevná vrstva poškozená. Nejhorší je, když jsou škrábance tak hluboké, že je potřeba nejprve vyrovnat deformaci do hladké plochy.

Druhým krokem je zhodnocení, zda stačí oprava laku lokální nebo komplexní. U lokální opravy laku se dá v některých případech předejít samotnému lakování. Celkové poškození laku vozu by však mělo být menší než 10 % z celkové plochy. Využít se dají při těchto malých opravách např. retušovací fixy/pera, které opraví drobné oděrky a škrábance na povrchové vrstvě laku, ale ty hlubší už bohužel ne. K těm slouží hotové lakýrnické brusné pasty, při jejichž výběru je hlavně důležité ověřit kód laku. Ten se uvádí v dokladech vozidla nebo na typovém štítku, který je přímo na autě. Tyhle malé pomocníky zakoupíte téměř v každém hypermarketu, obchodech pro kutily a specializovaných prodejnách.

„S komplexní opravou laku už je třeba vyhledat odborníka, který disponuje nejen kvalitním vybavením, ale má i zkušenosti a ví, jak opravu provést. Ve většině případů je potřeba udělat nejen lakýrnické, ale i karosářské práce,“ říká ředitel značky ProfiAuto pro ČR a SR Jindřich Krejčí. K tomu už je potřeba mít brusné kotouče, karosářský tmel, lak v potřebném odstínu, lakovací pistoli a ten správný lakýrnický um. Když už se totiž majitel auta rozhodne tuto opravu podstoupit, nechce mít na laku zaschlé kapky. Tato komplexní oprava je náročnější nejen na vybavení a zkušenosti, ale i cenově. Odborníky lze najít i v síti servisů ProfiAuto, které můžete kontaktovat přes bezplatnou mobilní aplikaci nebo internet.

 

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 20 nejlepších písní, které poslouchat během řízení

20 nejlepších písní, které poslouchat...

Bohemian Rhapsody od skupiny Queen vede seznam nejoblíbenějších skladeb pro řidiče Podle průzkumu britského zastoupení značky SEAT až 90 % řidičů tvrdí, že jim hudba za volantem navozuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone se připojuje ke společnostem JAXA a Toyota v mezinárodní výzkumné misi do vesmíru

Bridgestone se připojuje ke společnostem...

Společnost podpoří výzkum pneumatik pro vesmírná vozidla s lidskou posádkou, zajišťující mobilitu na povrchu Měsíce Společnost Bridgestone Corporation se zúčastní mezinárodní výzkumné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai NEXO: Auto jako elektrárna

Hyundai NEXO: Auto jako elektrárna

Hyundai Motor podepsal se společnostmi Korea East-West Power a Deokyang dohodu o výstavbě 1MW elektrárny s palivovými články na vodík Elektrický modul NEXO bude vyrábět 8000 MWh elektrické...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V jarní kampani ČPP nabízí rozšířenou asistenci a cestovní pojištění zdarma

V jarní kampani ČPP nabízí...

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále „ČPP“) spouští jarní kampaň na podporu prodeje povinného ručení a opět se zajímavým benefitem pro řidiče. Kromě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental PremiumContact 6 dominuje díky svým vlastnostem i v letošních testech

Continental PremiumContact 6 dominuje...

Pneumatika Continental PremiumContact 6 potvrdila své kvality i v letošních testech letních plášťů. Prvenství si odnesla hned z několika testů předních motoristických časopisů V testech...