Frankfurtské premiéry: Mazda Neospace a Nextourer

Inovace formy a funkce – to bylo heslo, pod nímž představila Mazda na mezinárodním autosalonu IAA ’99 ve Frankfurtu nad Mohanem nové prototypy velkoprostorových vozů budoucnosti.

Pozornost návštěvníků vzbudily také dvě technické novinky, bezestupňová toroidní převodovka CVT a vznětový motor DIREC-D s přímým vstřikováním systému Common Rail.

Frankfurtské premiéry: Mazda Neospace a Nextourer

Mazda NEXTOURER


Kombinací luxusního sedanu a univerzálního automobilu pro volný čas SUV (Sport-Utility Vehicle) je Nextourer, cestovní vůz nové koncepce pro příští století. Má dynamický vzhled sportovního kombi nebo, chcete-li, hatchbacku, zvýšený podvozek pro jízdu mimo zpevněné silnice a prostorný interiér pro čtyři cestující, kteří sedí v pohodlných samostatných křeslech. Typické průniky zaoblených ploch v ostrých hranách, tzv. pětibodová maska přídě a náznaky blatníků dále prohlubují designerskou filozofii Mazdy, známou jako „Contrast in Harmo-ny“, a Nextourer vytváří celkovým pojetím karoserie nejen elegantní, ale i svalnatý dojem. Pohonnou jednotkou Nextoureru je zážehový třílitrový šestiválcový motor 3.0 V6 DOHC s proměnným časováním ventilů S-VT (Sequential Valve Timing), které optimalizuje výkon a především průběh točivého momentu v širokém rozsahu využitelných otáček. Motor pohání přední kola prostřednictvím toroidní bezestupňové převodovky CVT s plynulou změnou převodového poměru, která se realizuje nikoli obíháním pružného pásu po různých průměrech dvojice řemenic, ale na stejném principu, kdy dvě oběžná kola navzájem spojují polokulové satelity, rovněž rotující na různých průměrech hnacího a hnaného kola. Satelity natáčí elektrohydraulická řídicí jednotka, čímž se plynule mění převodový poměr, třecí sílu mezi oběma díly zvyšuje speciální trakční olej. Převodovka CVT pracuje se vstupním momentem až 300 N.m, má vysokou účinnost a přídavný planetový převod dovoluje řazení vysokorychlostních nebo nízkorychlostních převodů (redukce pro terén). Pro radost z jízdy lze volit manuální sekvenční režim (řadí se na volantu jako ve formuli 1), kdy jednotlivé převodové stupně simulují pevně naprogramované polohy oběžných satelitů. Vynikající jízdní vlastnosti dotvářejí víceprvkové závěsy kol vpředu i vzadu, dynamický systém jízdní stability, elektronické rozdělení brzdné síly a aktivní kontrola světlé výšky (mění se v rozsahu 100 mm od parkovací polohy po jízdu ve městě, či se samočinně sníží o 50 mm po překročení rychlosti 80 km/h).


V interiéru nechybějí automatická klimatizace a vyspělý informační systém včetně navigačního zařízení. Nextourer má rozvor náprav 2800 mm, rozchod kol 1570/1580 mm, délku 4700 mm, šířku 1850 mm a výšku 1520, 1570 nebo 1620 mm podle nastavení podvozku.

Frankfurtské premiéry: Mazda Neospace a Nextourer

Mazda NEOSPACE


Funkční kompaktní vůz, tak charakterizuje Mazda studii Neospace, velkoprostorový osobní automobil nižší střední třídy. Dvoje dveře na každém boku se otevírají proti sobě bez středového sloupku, spodní část dvoudílného výklopného víka zádě tvoří nakládací plošinu. Lehká samostatná sedadla pro čtyři cestující a velký zavazadlový prostor jsou základem variabilního interiéru. Při kompaktních rozměrech (délka 3900 mm, šířka 1700 mm) nabízí Neospace prostornost sedanu Mazda 323, ale vynikající manévrovatelnost v městském provozu. Úsporu prostoru dovolují také revoluční pneumatiky Michelin systému PAX a neobvyklého rozměru 195/630 R 460, s nimiž lze ujet až 200 km rychlostí do 80 km/h po úplné ztrátě vzduchu; eliminují tak potřebu náhradního kola. Čtyřválcový zážehový motor 1.5 16V vychází z Mazdy 323, ale dostal přímé vstřikování paliva, alternativou je vznětový dvoulitr s přímým vstřikováním DIREC-D a variabilní geo-metrií lopatek turbodmychadla. Také u Neospace je převodovka bezestupňová CVT, ovšem s pružným ocelovým pásem, doplněná kapalinovým měničem momentů pro usnadnění rozjezdu. Všechna kola jsou zavěšena nezávisle, vpředu na spodních příčných ramenech a vzpěrách McPherson, vzadu na vlečených ramenech spojených torzně poddajnou příčkou. Podobně jako u Nextoureru má i menší Neospace tuhou konstrukci karoserie MAIDAS, dynamický systém jízdní stability DSC, čelní a boční airbagy, informační systém ITS a další prvky, které se postupně objeví v sériových vozidlech budoucnosti.

převzato z Mazda news podzim – zima ´99

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak na to radí HoppyGo.

Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí přes 1 800 vozů, a kromě obytných karavanů, sportovních kupé a dalších speciálů také více než 30 kabrioletů. K dispozici jsou i modely jako Ford...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V ČR PŘES 12 500 VOZŮ

SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V...

Obrat dealerské skupiny ve výši 5,76 mld. Kč byl částečně ovlivněn celkovou situací na trhu v ČR v druhé polovině roku Celkový prodej 9 307 nových vozů za všechny značky skupiny v ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...