To je o 18,7 % více než za stejné období roku 2002. Z uvedeného počtu bylo 53 794 ks dovezeno pro obchodní účely a 58 550 ks individuálně. Dalších 2 021 individuálně dovezených ks bylo deklarováno jako dovoz na náhradní díly. Lze tedy předpokládat, že dovozy ojetých osobních automobilů za celý rok 2003 budou možná absolutně nejvyšší v historii České republiky od roku 1993. Dosud nejvyšší dovoz ojetin byl přitom zaznamenán v roce 1996, kdy bylo dovezeno 136 978 ks. V průměru za období 1993 až září 2003 se do ČR dováží cca 110 000 ojetých osobních automobilů ročně.
Zajímavé je pak porovnání údajů o dovozech ojetých osobních automobilů a prvními registracemi dovezených ojetých vozidel. Za leden až září 2003 bylo v ČR poprvé zaregistrováno pouze 88 794 dovezených ojetin. Z toho vyplývá, že z celkového počtu 114 365 dovezených ojetých vozů bude zřejmě téměř 23 % (25 571 ks) použito k jiným účelům, tedy buď bude uvedeno do provozu v ČR jiným způsobem (s největší pravděpodobností na doklady svého typově staršího předchůdce) anebo použito jako zdroj náhradních dílů. V obou případech však se však tato vozidla stávají současně i zdrojem odpadu, neboť vyměněné náhradní díly či „starý předchůdce“ jsou již zřejmě dále nepoužitelné (proč by se jinak měnily).
Dovoz ojetých vozidel s benzinovým motorem vzrostl oproti stejnému období roku 2002 o 18 % a dovoz vozidel se vznětovým motorem pak o 30 %. Podíl dovážených ojetin se vznětovým motorem vzrostl na 32 % (oproti 30 % v roce 2002).
Průměrná deklarovaná celní hodnota mírně vzrostla a činila 57 588 Kč, což je o 4,85 % více než ve stejném období roku 2002. U vozidel s benzinovým motorem pak činila v průměru 49 928 Kč a u vozidel s motorem vznětovým 115 902 Kč. Rozdíly v průměrně deklarované celní hodnotě jsou však i mezi obchodními dovozy (průměr 71 095 Kč) a dovozy tzv. individuálními (průměr zde činí 45 178 Kč).
Všechny údaje podle tiskové zprávy poskytnuté Sdružením automobilového průmyslu ČR.