Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi, bodují i SUV

Nejoblíbenější ojetinou roku 2014, které zákazníci zachovávají věrnost, je šedý hatchback od Škody.

Věrnost zákazníků, kteří opakovaně uskuteční nákup ojetého vozu

– se nejvíce projevuje u výběru karoserie a značky. Kromě druhu paliva nebo například bezpečnostní výbavy má na opětovný nákup vliv i barva. I přes drobný pokles vévodí značkám Škoda, za kterou následuje Ford a Toyota. Top 5 uzavírá dvojice Volkswagen a Renault. Vyplývá to z analýzy AAA Auto Index, při které společnost AAA Auto hodnotila své prodeje za uplynulých 5 let.

Fakta o věrnosti zákazníků z AAA AUTO Index:

  • Značkám, pro které se zákazníci vrací nejčastěji, typicky vévodí Škoda. I přes sedmiprocentní pokles si tuzemská automobilka drží neohroženou první pozici s 47,9 %. Druhý Ford (25,1 %) je pak následován značkou Toyota (22,2 %).
  • Z druhů karoserie si zákazníci vybírají hatchback (46,7 %), který doprovází combi (37,4 %) a sedan (23,2%). Znatelný pokrok zaznamenaly vozy SUV (26 %), pro které se vrátilo o 6,4 % více zákazníků než v roce 2013.
  • Cenově jsou stále nejvyhledávanější vozy do 50 tisíc (48 %). Mírně vzrostla i kategorie ojetin dražších než 200 tisíc (47,9 %).
  • Oproti minulému roku si výrazně polepšila šedá barva (22 %), která se ze třetího místa dostala na první příčku a modrou (20,8 %) odsunula na místo druhé. Třetí pozici v těsném závěsu obsadila barva černá (20,5 %).

Generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová říká:

„Stejně jako u jiného druhu zboží existuje vysoká pravděpodobnost, že zákazník si v případě spokojenosti s výrobkem tento koupí znovu. A právě spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni zajistit klientům opětovně každý vůz, se kterým byli v minulosti spokojeni. Jsme si vědomi toho, že péče o zákazníka a zajištění veškerých služeb souvisejících s prodejem může mít i značný akviziční potenciál a může přivést nové zákazníky, kteří se značkou dosud neměli zkušenost.“ Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojeví jen v opakovaných nákupech (popřípadě využívání servisu), ale představuje potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů do domácnosti od stejné značky atd.

V případě, že se zákazník rozhodne pro změnu při výběru další ojetiny

– ze značek si namísto Škody kupuje nejčastěji Ford (7,8 %) nebo Volkswagen (7,7 %). Majitelé hatchbacku jako alternativu volí combi (23,4 %) či sedan (13,4 %). Opačná situace platí při volbě jiné karoserie u vlastníků combi. Ti si vybírají hatchback (30,8 %) nebo sedan (10,7 %). Letos nejoblíbenější barvu, šedou, mění za modrou, případně stříbrnou nebo černou. Rozdíl mezi změnou druhu paliva je téměř stejný. Majitelé dieselových motorů přechází na benzínové agregáty v 36,3 % případů, zatím co v opačném sledu je to 34,9 %.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – BMW X7 Concept, BMW i vision dynamics, BMW M5, BMW i3, MINI Countryman hybrid – Frankfurt 2017

VIDEO – BMW X7 Concept, BMW i vision...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky BMW přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Seat Arona, Seat Cupra R, Seat Ibiza TGI – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Seat Arona, Seat Cupra R, Seat...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky SEAT přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen se spolu s Českou televizí podílí na mezinárodním televizním festivalu Zlatá Praha 2017, který se uskuteční od 27. do 30. září 2017.

Volkswagen se spolu s Českou televizí...

Pořadatelé budou mít k dispozici flotilu pěti vozů Volkswagenů Arteon, která bude zajišťovat přepravu významných hostů, porotců a hlavních hvězd festivalu. Jiří Jantač, ředitel divize...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DPF pro vozy Audi lze nyní pořídit s výraznou slevou: nové ceny filtrů pevných částic pro modely Audi začínají již od 16 900 Kč

DPF pro vozy Audi lze nyní pořídit s...

Nejvyšší úroveň kvality, funkčnosti a životnosti pro bezproblémový provoz! Nová nabídka filtrů DPF (Diesel Particulate Filter) pro modely Audi se vznětovým motorem – začíná již od...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen výrazně zlevňuje na českém trhu filtry pevných částic pro kompletní portfolio modelů osobních vozů Volkswagen

Volkswagen výrazně zlevňuje na českém...

Ffiltry pevných částic DPF v kvalitě originálních dílů nebo Economy dílů již od 12 900 Kč včetně DPH! Filtry pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter) – v kvalitě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Majitelé vozidel SEAT se vznětovým motorem, které čeká výměna filtru pevných částic (DPF), jej mohou nyní pořídit za velmi snížené ceny

Majitelé vozidel SEAT se vznětovým...

Kvalitní DPF pro vozy SEAT se vznětovým motorem již od 12 900 Kč včetně DPH! Sortiment DPF pro vozy SEAT – v kvalitě Originálních dílů SEAT nebo Economy dílů pro starší vozidla,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jan Rieger s litrovou Glorií opět zlatý na maďarském Hungaroringu

Jan Rieger s litrovou Glorií opět zlatý...

Poslední letošní závod bude hostit naše domácí trať Autodrom Most, konkrétně 15. 10. 2017. Předposlední závod letošní sezony znamenal zároveň druhou zastávku na maďarských okruzích...