Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi, bodují i SUV

Nejoblíbenější ojetinou roku 2014, které zákazníci zachovávají věrnost, je šedý hatchback od Škody.

Věrnost zákazníků, kteří opakovaně uskuteční nákup ojetého vozu

– se nejvíce projevuje u výběru karoserie a značky. Kromě druhu paliva nebo například bezpečnostní výbavy má na opětovný nákup vliv i barva. I přes drobný pokles vévodí značkám Škoda, za kterou následuje Ford a Toyota. Top 5 uzavírá dvojice Volkswagen a Renault. Vyplývá to z analýzy AAA Auto Index, při které společnost AAA Auto hodnotila své prodeje za uplynulých 5 let.

Fakta o věrnosti zákazníků z AAA AUTO Index:

  • Značkám, pro které se zákazníci vrací nejčastěji, typicky vévodí Škoda. I přes sedmiprocentní pokles si tuzemská automobilka drží neohroženou první pozici s 47,9 %. Druhý Ford (25,1 %) je pak následován značkou Toyota (22,2 %).
  • Z druhů karoserie si zákazníci vybírají hatchback (46,7 %), který doprovází combi (37,4 %) a sedan (23,2%). Znatelný pokrok zaznamenaly vozy SUV (26 %), pro které se vrátilo o 6,4 % více zákazníků než v roce 2013.
  • Cenově jsou stále nejvyhledávanější vozy do 50 tisíc (48 %). Mírně vzrostla i kategorie ojetin dražších než 200 tisíc (47,9 %).
  • Oproti minulému roku si výrazně polepšila šedá barva (22 %), která se ze třetího místa dostala na první příčku a modrou (20,8 %) odsunula na místo druhé. Třetí pozici v těsném závěsu obsadila barva černá (20,5 %).

Generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová říká:

„Stejně jako u jiného druhu zboží existuje vysoká pravděpodobnost, že zákazník si v případě spokojenosti s výrobkem tento koupí znovu. A právě spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni zajistit klientům opětovně každý vůz, se kterým byli v minulosti spokojeni. Jsme si vědomi toho, že péče o zákazníka a zajištění veškerých služeb souvisejících s prodejem může mít i značný akviziční potenciál a může přivést nové zákazníky, kteří se značkou dosud neměli zkušenost.“ Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojeví jen v opakovaných nákupech (popřípadě využívání servisu), ale představuje potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů do domácnosti od stejné značky atd.

V případě, že se zákazník rozhodne pro změnu při výběru další ojetiny

– ze značek si namísto Škody kupuje nejčastěji Ford (7,8 %) nebo Volkswagen (7,7 %). Majitelé hatchbacku jako alternativu volí combi (23,4 %) či sedan (13,4 %). Opačná situace platí při volbě jiné karoserie u vlastníků combi. Ti si vybírají hatchback (30,8 %) nebo sedan (10,7 %). Letos nejoblíbenější barvu, šedou, mění za modrou, případně stříbrnou nebo černou. Rozdíl mezi změnou druhu paliva je téměř stejný. Majitelé dieselových motorů přechází na benzínové agregáty v 36,3 % případů, zatím co v opačném sledu je to 34,9 %.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai získal ocenění „Výrobce roku“ a „Vůz roku“ v soutěži Next Green Car Awards

Hyundai získal ocenění „Výrobce...

Společnosti Hyundai Motor UK byly v rámci soutěže Next Green Car Awards uděleny tři významné tituly: Výrobce roku, Vůz roku a Rodinný vůz roku 2018 Revoluční KONA Electric s nulovými emisemi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai KONA získal ocenění ABC „Nejlepší vůz roku 2019“

Hyundai KONA získal ocenění ABC...

Model KONA obdržel nejprestižnější ocenění ve španělském automobilovém průmyslu Ocenění uznává mnoho kvalit modelové řady KONA, včetně zcela elektrické verze Hyundai získal titul...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone Battlax Hypersport S21 pro nový ohromující motocykl BMW S1000RR

Bridgestone Battlax Hypersport S21 pro...

Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů, bude dodávat pneumatiky Battlax Hypersport S21 jako originální výbavu pro nový ohromující motocykl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vrchařský šampion Marek Rybníček připravuje auto na novou sezónu

Vrchařský šampion Marek Rybníček...

Letošní sezóna závodů automobilů do vrchu byla pro Marka Rybníčka velmi úspěšná. Vyjezdil si titul vrchařského mistra, uspěl na slavných závodech Ecce Homo Šternberk i Dobšinský kopec a...