Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi, bodují i SUV

Nejoblíbenější ojetinou roku 2014, které zákazníci zachovávají věrnost, je šedý hatchback od Škody.

Věrnost zákazníků, kteří opakovaně uskuteční nákup ojetého vozu

– se nejvíce projevuje u výběru karoserie a značky. Kromě druhu paliva nebo například bezpečnostní výbavy má na opětovný nákup vliv i barva. I přes drobný pokles vévodí značkám Škoda, za kterou následuje Ford a Toyota. Top 5 uzavírá dvojice Volkswagen a Renault. Vyplývá to z analýzy AAA Auto Index, při které společnost AAA Auto hodnotila své prodeje za uplynulých 5 let.

Fakta o věrnosti zákazníků z AAA AUTO Index:

  • Značkám, pro které se zákazníci vrací nejčastěji, typicky vévodí Škoda. I přes sedmiprocentní pokles si tuzemská automobilka drží neohroženou první pozici s 47,9 %. Druhý Ford (25,1 %) je pak následován značkou Toyota (22,2 %).
  • Z druhů karoserie si zákazníci vybírají hatchback (46,7 %), který doprovází combi (37,4 %) a sedan (23,2%). Znatelný pokrok zaznamenaly vozy SUV (26 %), pro které se vrátilo o 6,4 % více zákazníků než v roce 2013.
  • Cenově jsou stále nejvyhledávanější vozy do 50 tisíc (48 %). Mírně vzrostla i kategorie ojetin dražších než 200 tisíc (47,9 %).
  • Oproti minulému roku si výrazně polepšila šedá barva (22 %), která se ze třetího místa dostala na první příčku a modrou (20,8 %) odsunula na místo druhé. Třetí pozici v těsném závěsu obsadila barva černá (20,5 %).

Generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová říká:

„Stejně jako u jiného druhu zboží existuje vysoká pravděpodobnost, že zákazník si v případě spokojenosti s výrobkem tento koupí znovu. A právě spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni zajistit klientům opětovně každý vůz, se kterým byli v minulosti spokojeni. Jsme si vědomi toho, že péče o zákazníka a zajištění veškerých služeb souvisejících s prodejem může mít i značný akviziční potenciál a může přivést nové zákazníky, kteří se značkou dosud neměli zkušenost.“ Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojeví jen v opakovaných nákupech (popřípadě využívání servisu), ale představuje potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů do domácnosti od stejné značky atd.

V případě, že se zákazník rozhodne pro změnu při výběru další ojetiny

– ze značek si namísto Škody kupuje nejčastěji Ford (7,8 %) nebo Volkswagen (7,7 %). Majitelé hatchbacku jako alternativu volí combi (23,4 %) či sedan (13,4 %). Opačná situace platí při volbě jiné karoserie u vlastníků combi. Ti si vybírají hatchback (30,8 %) nebo sedan (10,7 %). Letos nejoblíbenější barvu, šedou, mění za modrou, případně stříbrnou nebo černou. Rozdíl mezi změnou druhu paliva je téměř stejný. Majitelé dieselových motorů přechází na benzínové agregáty v 36,3 % případů, zatím co v opačném sledu je to 34,9 %.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars si vytyčila nový cíl: počínaje rokem 2025 by měly 25 % plastových dílů v každém novém voze Volvo tvořit recyklované materiály

Automobilka Volvo Cars si vytyčila nový...

Společnost Volvo Cars dnes seznámila veřejnost se svou ambicí, na základě níž by měly být počínaje rokem 2025 plastové díly v každém novém voze Volvo z 25 % vyrobeny z recyklovaného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ‘Type R Challenge 2018’ udeřil v Eau Rouge: Hvězda japonské Super GT Bertrand Baguette překonal jednokolový traťový rekord na okruhu Spa-Francorchamps

‘Type R Challenge 2018’ udeřil v Eau...

Nový jednokolový traťový rekord v kategorii sériových vozů s předním pohonem časem 2 min 53,72 s na okruhu Spa-Francorchamps Závodník v sérii Super GT a šampion v LMP2 dosáhl nového rekordu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai slavnostně otevřel Muzeum světového fotbalu v Moskvě

Hyundai slavnostně otevřel Muzeum...

Hyundai pořádá během Mistrovství světa ve fotbale 2018 speciální výstavu „Hyundai prezentuje Muzeum světového fotbalu FIFA“ v reprezentativním víceúčelovém showroomu Hyundai Motorstudio...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ 2018 získal ocenění „Světové auto roku pro ženy“

Hyundai IONIQ 2018 získal ocenění...

IONIQ obdržel od poroty ankety „Světové auto roku pro ženy“ nejvyšší ocenění a zvítězil také v kategorii ekologických vozů Speciální trofej za úspěch modelu IONIQ byla předána během...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Česká cena za PR pro SEAT

Česká cena za PR pro SEAT

SEAT získal 1. místo v letošní České cenu za PR v kategorii Přeshraniční spolupráce Souboj zlaté olympioničky Báry Špotákové s Leonem Cupra zaujal světová média České video ve...