DHL: e-commerce bude mít zásadní vliv na strategie společností v oblasti přepravy

  • 65 % respondentů uvedlo, že exponenciální růst e-commerce a jeho dopady na služby mají výrazný vliv na dodavatelské řetězce
  • Evropští zákazníci hledají komplexní řešení s globálním dosahem
  • Průzkum DHL Evoluce dopravy v logistice: Cesta, která nás čeká: Evoluci v evropském odvětví dopravy urychlují také trendy jako urbanizace, a technologie, jako jsou analýza velkých dat nebo digitalizace

Nedávný průzkum, zadaný společností DHL, globálním lídrem v oblasti logistiky, odhalil, že podniky čelí tržnímu prostředí s rychlými změnami, ať se jedná o geopolitické změny, nebo technologickou transformaci. Avšak v oblasti pozemní dopravy je pro společnosti s velkým odstupem největším problémem e-commerce a jeho dopady na požadavky, kladené na služby a pozemní dopravu.

Na firmy mají vliv zejména mimořádně vysoká očekávání odběratelů na služby spojené s e-commerce. Zákazníci například očekávají dodání zboží již v den objednání nebo následující den, variabilní možnosti doručení, možnost přesného sledování pohybu zboží, flexibilní pravidla pro vrácení zboží, nejlépe zdarma, a nepřetržitou přítomnost zboží na skladě. Realizace těchto služeb je stále náročnější.

Paul Stone, generální ředitel společnosti DHL Supply Chain Nordics a vedoucí divize dopravy pro oblast MLEMEA, vysvětluje: „Naši evropští zákazníci hledají prvotřídní způsoby doručování konečnému odběrateli. Technologie proto budou hrát v utváření této nové éry pozemní přepravy hlavní roli. Schopnosti umělé inteligence a možnosti analýzy dat nejsou již považovány za dodatečné benefity, ale za zásadní služby, které umožňují řízení objednávkových profilů a způsobů přepravy ve stále složitějších a náročnějších provozních modelech zákazníků při současné optimalizaci nákladů a služeb.“

Průzkum DHL s titulem Evoluce dopravy v logistice: Cesta, která nás čeká (The Logistics Transport Evolution: The Road Ahead) zjistil, že vliv e-commerce na trhy obecně a zejména na pozemní dopravu se v jednotlivých regionech liší. Například respondenti z USA, když porovnávali vývoj vlivu internetového obchodu v obdobích příštího jednoho roku až dvou let a tří až pěti let, uvedli, že tento vliv se podle jejich očekávání mírně sníží z 63 % na 60 %. Naopak v Evropě, na Středním východě, v Africe, Asii a Tichomoří a Latinské Americe se očekává zvýšení vlivu z 65 % na 69 %.

Paul Stone k tomu dodává: „V Evropě je doprava bezpochyby rozhodujícím aspektem celkového podnikatelského prostředí a naše zjištění ukazují, že společnosti napříč odvětvími a trhy nyní rozpoznávají její strategickou hodnotu. Nejvyšší management našich zákazníků se proto stále častěji zapojuje do diskuzí na téma dopravy. Tuto studii jsme uskutečnili proto, abychom získali přesné informace o tom, co společnosti očekávají od svých poskytovatelů přepravních služeb, a to v současnosti i s výhledem do budoucnosti. Náš výzkum ukázal, že stále více zákazníků hledá komplexní řešení s globálním dosahem, která mohou vyřešit širokou škálu problémů a požadavků v oblasti přepravy. Zejména v Evropě jsou pro naše zákazníky ve stále větší míře důležité závazky zaměřené na ochranu životního prostředí.“

Výzkum v této oblasti ukázal, že stále více velkoměst v Evropě, USA a Asii zavádí poplatky za dopravní zácpy a vybírá mýtné za vjezd vozidel do městských částí během dopravních špiček nebo v některých případech i nepřetržitě. Obavy z vlivu dopravy na životní prostředí a snahy o snižování významného množství emisí CO2 z dopravy budou dále sílit a mohou vést až k případným omezením dodávek zboží do těchto městských oblastí s vysokou hustotou osídlení. V současnosti 76 % respondentů uvedlo, že legislativa, která zavádí povinnost zveřejňovat přehledy o emisích CO2, má velký vliv na jejich rozhodování v oblasti přepravy.

Mezi souvisejícími výzvami byly uvedeny rovněž širší společenské faktory. Celkem 61 % společností se zmiňuje o nárůstu urbanizace jako o faktoru, který zásadně ovlivní jejich budoucí podnikání. Technologie a jejich schopnosti pomáhat při řízení činností v tomto komplexním prostředí jsou ve stále větší míře považovány za standardní požadavek na nezávislé poskytovatele logistických služeb. Více než dvě třetiny (67 %) společností jsou přesvědčeny o tom, že analýza velkých dat a umělá inteligence jsou službami, které jsou zásadní, a nezávislí poskytovatelé logistických služeb je musejí svým zákazníkům z řad zasilatelů nabízet.

Kompletní přehled o očekáváních, která společnosti mají vůči svým poskytovatelům přepravních služeb, naleznete ve zprávě, jež je k dispozici ke stažení zde.

 

 

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost DHL podpořila dopravu a instalaci útulen v Krkonoších

Společnost DHL podpořila dopravu a...

Sbírka na konferenci DHL přinesla 156 495 Kč pro útulny Prostředky pomůžou studentům dokončit realizaci projektu pro KRNAP DHL Supply Chain Česká republika věnovala Krkonošskému národnímu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bryan Adams získal v DHL nejlepší „roadies“

Bryan Adams získal v DHL nejlepší...

DHL je oficiálním logistickým partnerem Adamsova koncertního turné Shine A Light World Tour 2019 Poskytovatel logistických služeb oslaví 50 let od založení v roce 1969 Za každou prodanou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DHL bude řídit pozemní operace společnosti easyJet na třech britských letištích

DHL bude řídit pozemní operace...

Společnost easyJet rozšiřuje partnerství s DHL rok po převzetí pozemních operací společností DHL na letišti Gatwick v Londýně DHL bude nově zodpovědná i za řízení pozemních operací na...