Citroën Xsara WRC již tento týden v sobím království na Švédské rallye

Zopakuje svůj úspěch Sébastien Loeb na lednové Rallye Monte Carlo, kde zvítězil?

Citroën Xsara WRC již tento týden v sobím království na Švédské rallye

Druhý krok na šestnáctidílné cestě mistrovstvím světa v rallye má na programu stáj Citroën Sport, jmenovitě ve Švédsku na 53. ročníku Švédské rallye v Karlstadu. Podniku, který je výsadou severských pilotů, na jejichž nadvládu si brousí zuby řada jezdců z jižnějších zeměpisných šířek. Piloty stáje Citroën nevyjímaje. Uspějí v království sobů?

Švédská rallye je doménou severských jezdců. Dlouho vyhrávali pouze piloti ze Švédska, počínaje rokem 1981 se prosazují také Finové, jmenovitě legendární Hannu Mikkola (Audi Quattro), který ukončil domácí nadvládu. Rekord se sedmi prvenstvími drží Švéd Stig Blomqvist.


Osvědčená dvojice posádek ve složení Sébastien Loeb – Daniel Elena a Carlos Sainz – Marc Marti bude startovat na vozech Citroen Xsara WRC, jejichž přípravě věnoval tým z Versaille-Satory mnoho času a úsilí. Ne náhodou, vždyť Švédská rallye se jede v atypických podmínkách, které nemají v průběhu seriálu mistrovství světa WRC obdoby. Typicky zimní podmínky a kulisa jsou ojedinělé, pouze jednou jedinkrát byla soutěž zrušena pro oblevu a velké teplo – stalo se tak v roce 1990. Povrchy bývají ve Švédsku poplatné aktuálním podmínkám, od čerstvého sněhu, až po rozbředlou břečku. Nejčastější ovšem bývá led, který je podle názoru většiny expertů „stejný“ pro všechny.


Citroën, týmový mistr světa z loňského roku a držitel Poháru konstruktérů, začal také současný ročník WRC výtečně. Sébastien Loeb vyhrál zahajovací Rallye Monte Carlo a odborníci nešetří superlativy na jeho adresu. Zejména mu předhazují výzvu k možnému premiérovému vítězství na jiném povrchu, než je jeho oblíbený asfalt. Vyhraje tedy mladý a dravý francouzský pilot poprvé na jiném povrchu? On sám by samozřejmě tohle prokletí rád protrhl a tvrdí, že šance tu je. „Xsara mi umožňuje jezdit velice odvážně, útočit od první zkoušky prvního dne až do té poslední. Když srovnám přípravu auta nyní a před rokem, pak je to diametrálně něco jiného. Vytvořili jsme speciální „švédskou xsaru“. Vyhrát Švédskou rallye chci pořád, vždyť tu ještě nikdy nevyhrál žádný neskandinávský jezdec. To je velká motivace.“


Carlos Sainz je korunním princem Švédské rallye, vždyť už nastřádal čtyři druhá místa. „Všichni čekáme na ten historický okamžik, kdo z „Jižanů“ vyhraje v království sněhu a ledu. Samozřejmě bych byl nejraději, kdybych to byl já. Auto na to mám.“


Stájový šéf Citroënu Guy Fréquelin by byl spokojen i s jedním vozem na stupních vítězů a druhým do 5. místa konečné klasifikace. „Vítězství v Rallye Monte Carlo, resp. loňské a letošní, to je obrovský úspěch. Vyhráli jsme soutěž, která nemá v celoročním seriálu co do plánování podmínek na trati obdoby. Rallye Monte Carlo je mýtickou soutěží a jako takovou je třeba ji vyhrát. Nám se to povedlo dvakrát za sebou. Ve Švédsku nás čekají drsné tratě a soutěž naprosto atypická proti všem ostatním. Sébastien Loeb a jeho výkon je dosti poplatný počasí. Carlos Sainz je zvyklý útočit v každé zkoušce. Přál bych si proto slunečné počasí a teploty hluboko pod bodem mrazu. A trať jako zrcadlo. Nemůžeme vsadit vše na jednu kartu. Obrovský kus práce jsme odvedli v přípravě.“

Bilance jezdců stáje Citroën


Sébastien Loeb startuje po čtvrté. 2001 (Saxo Challenge/vypadl), 2002 (Xsara WRC, 17.), 2003 (Xsara WRC, 7.).


Carlos Sainz startuje podeváté, šestkrát dojel na stupně vítězů. 1995 (vypadl), 1996 (2.), 1997 (2.), 1998 (2.), 1999 (2.), 2000 (vypadl), 2001 (3.), 2002 (3.), 2003 (Xsara WRC, 9.).


Pořadí World Championship 2004 po lednové Rallye Monte Carlo

Jezdci

  • 1. Sebastien Loeb na Citroen Xsara WRC – 10 bodů
  • 2. Markko Martin na Ford Focus WRC – 8 bodů
  • 3. François Duval na Ford Focus WRC – 6 bodů
  • 4. Marcus Gronholm na Peugeot 307 WRC – 5 bodů
  • 5. Freddy Loix na Peugeot 307 WRC – 4 body
  • 6. Gilles Panizzi na Mitsubishi Lancer WRC – 3 body
  • 7. Petter Solberg na Subaru Impreza WRC – 2 body
  • 8. Olivier Burri na Subaru Impreza WRC – 1 bod

Značky

  • 1. FORD 14 bodů
  • 2. CITROËN 10
  • 3. PEUGEOT 9
  • 4. MITSUBISHI 3
  • 5. SUBARU 2

Jak se změní po Švédské rallye celkové pořadí jezdců a značek?


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15. ZÁŘÍ A UKÁŽE POPRVÉ V ČR NOVINKU CITROËN C3 AIRCROSS

ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15....

Čeká na Vás poslední novinka značky Citroën: nové kompaktní SUV C3 Aircross:   Letošní ročník akce Citroën Experience – se bude konat u obchodních center na 25 místech po celé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...