CITROËN uvádí na trh v České republice Berlingo Electric v sériové verzi.

CITROËN se na trhu s elektromobily včetně užitkových (C 15, C25 a Berlingo první generace) pohybuje už dvacet let,

1ncitfe801

Obohacení trhu  značky Citroen o model Berlingo Electric

– je dalším důkazem snahy značky nejen snižovat emise skleníkových plynů, ale dbát současně na minimalizaci provozních nákladů. CITROËN má v nabídce kromě městského elektromobilu C-ZERO i řadu dalších technologií, které mu k dosažení tohoto cíle pomáhají: mikrohybridní systém e-HDi, hybridní dieselovou verzi u vozu DS5 Hybrid4 nebo poslední generaci benzínových motorů PureTech.

Model Berlingo Electric je určen především pro profesionální řidiče, kteří hledají vůz, jenž jim nabídne příjemné uživatelské funkce a snadné, bezpečné řízení a tichý chod a podpůrné prvky řízení. Berlingo Electric splňuje potřeby této klientely, zejména díky velkému nákladovému prostoru, z hlediska objemu i hmotnosti a přitom všem ještě splňují požadavek na výrazné snižování celkových provozních nákladů. Podniky se mohou díky modelu Berlingo Electric představit jako firmy s pozitivní image a ukázat svou vůli chránit životní prostředí. Vůz rovněž reaguje na rostoucí nároky z hlediska mobility v městském prostředí. Maximální rychlost 110 km/hod je pro uživatele zcela dostatečná.

Konstrukce využívající nejnovější technologie

Konstrukce, která byla u modelu Berlingo Electric použitá, nasměrovala všechny součásti elektrického pohonu pod přední kapotu na místo klasického motoru a bloky baterií pod podlahu.

Baterie ve formě dvou bloků jsou plně zabudovány pod podlahu v zadní části, díky čemuž zůstala plocha nákladového prostoru zcela rovná a nijak se neliší od podlahy verze se spalovacím motorem. Tvoří je 80 článků o napětí 3,75 V seskupených do 5 modulů. Celková kapacita baterií využívajících lithium-iontovou technologii, činí 22,5 kWh. Při homologaci bylo dosaženo dojezdu 170 km, což je pro uživatele těchto vozů, kteří většinou najedou za den méně než 100 km,  zcela dostačující.

 Automobil nabízí 2 způsoby nabíjení, pomocí 2 různých zásuvek:

  •  Normální nabíjení, za pomoci klasické jednofázové 230 V zásuvky během 8,5 hodiny (14 A).
  • Rychlé nabíjení, pomocí specifického nabíjecího zařízení napájeného třífázovým 380 V proudem, k nabití na 80 % stačí 35 minut.

 Elektromotor

– vyvinutý společně se společností Mitsubishi Motors Corporation je synchronního typu s permanentními magnety. Nabízí maximální výkon 49 kW při otáčkách 4 000 – 9 200 ot/min, maximální točivý moment je 200 Nm, který je k dispozici od 0 do 1 500 ot/min. Výkon je přenášen na přední kola přes redukční převodovku. Silný výkon motoru umožňuje i při plném zatížení rozjezd vozu na svazích se sklonem až 25 %. Ve fázích rekuperace (zpomalení a brzdění) funguje elektromotor jako generátor.

Berlingo Electric nabízí ve svém segmentu nové funkce:

Palubní přístroje podporující ekologické řízení:

  • Ukazatel energie: podobně jako ukazatel u modelu DS5 Hybrid4 uvádí okamžitou spotřebu, výkon baterie, přičemž zelený úsek na ukazateli je synonymem úsporného řízení. Ukazatel energie rovněž uvádí množství rekuperace energie při zpomalení nebo brzdění.
  • Ukazatel spotřeby energie a dodatečné spotřeby: ručička na levé straně ukazuje úroveň nabití hlavní baterie. Pokud úroveň dosáhne 20 % celkové použitelné kapacity, rozsvítí se kontrolka a současně začne pomalu klesat vytápění a/nebo klimatizace. Jakmile úroveň nabití dosáhne 10 % celkové použitelné kapacity, rozsvítí se kontrolka s vyobrazením želvy. Výkon je pak omezený a není možné zapnout klimatizaci a vytápění, aby se zvýšil dojezd.
  • Ukazatel dodatečné spotřeby: uvádí spotřebu prvků příslušenství, které jsou napájeny hlavní baterií, tedy vytápění a klimatizace.
  • Palubní počítač: vedle tradičních informací uvádí i průměrnou spotřebu.
  • Přizpůsobený navigační systém: ukazuje umístění nabíjecích stojanů a vyznačuje akční rádius vozu podle zbývajícího dojezdu.

A nejmodernější technická řešení:

  • K rekuperaci energie dochází při zpomalení, ale také při brzdění, podobně jako u modelu C-ZERO,
  • Plně elektrický systém klimatizace/vytápění s funkcí „ECO“ pro snížení spotřeby, kdy je aktivní pouze systém ventilace,
  • Asistent pro rozjezd do svahu spojený s elektronickým stabilizačním systémem ESP, je součástí základní výbavy,
  • Funkce postupného zabírání usnadňující manévry při nízké rychlosti.

Berlingo Electric je stejně jako verze se spalovacím motorem v nabídce

  •  ve 2 délkách: normální (438 cm) a prodloužené (463 cm).
  • s rozměrným nákladovým prostorem 3,3 m3 u krátké verze a 3,7 m3 u dlouhé verze a užitečnou délkou u podlahy 180, resp. 205 cm.

 

 Berlingo Electric je vybaveno kabinou

– umožňující přepravu mimo řidiče ještě 2 osob.  Opěradlo prostředního sedadla lze po jeho sklopení využít jako mobilní kancelář. Pro převážení objemných předmětů lze boční sedadlo spolujezdce zcela překlopit a získat délku nákladového prostoru 120 cm, s rovnou podlahou a možností převážet cestujícího vpředu. Objem nákladového prostoru se v tom případě zvýší o 0,4 mm3 a dosáhne 3,7, resp. 4,1 m3. Sedadlo spolujezdce lze rovněž sklopit a převážet vpředu vysoké předměty.

Vybavení nového Berlinga Electric nejmodernějšími technologiemi

– významně přispělo k jeho kladným jízdním vlastnostem  zaručujícím snadné neunavující  řízení v mimořádně tichém prostředí a bezpečnost pro řidiče a další členy posádky vozu.  Zabudování baterií pod podlahu v zadní části z obou stran zadní nápravy zajišťuje dokonalé rozložení hmotnosti. Nápravový systém prošel specifickým seřízením a je vybaven pneumatikami s posílenou strukturou. Jednotlivé bezpečnostní prvky sériové výbavy-ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku, brzdový asistent pro kritické situace, elektronický stabilizační systém ESP spojený s funkcí asistenta pro rozjezd ve svahu – zabezpečují maximální bezpečnost .

Berlingo Electric se montuje v továrně ve městě Vigo ve Španělsku.

 Na našem trhu se bude Citroen Berlingo Electrik

– prodávat ve verzi L1 a dvou úrovní výbavy X a SX.

Ceny jsou stanoveny následovně:

Berlingo Electric L1 X: 654 500 Kč bez DPH

Berlingo Electric L1 SX: 700 500 Kč bez DPH

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15. ZÁŘÍ A UKÁŽE POPRVÉ V ČR NOVINKU CITROËN C3 AIRCROSS

ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15....

Čeká na Vás poslední novinka značky Citroën: nové kompaktní SUV C3 Aircross:   Letošní ročník akce Citroën Experience – se bude konat u obchodních center na 25 místech po celé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...