Celosvětová výroba vozů Kia v roce 2013 měla dosud nejnižší dopady na životní prostředí a vykazovala parametry trvalé udržitelnosti lepší než kdykoli v dosavadní historii značky

1kiaodpady21000

Tohoto výsledku dosáhla i přes rostoucí globální prodeje a objemy výroby.

1kiaodpady11000

Prodeje vozů Kia vloni vykázaly

– meziroční růst 1,4 % na výsledných 2 746 643 automobilů, nicméně díky stabilnímu zaměření na vyšší trvalou udržitelnost ve všech výrobních závodech této automobilky se podařilo ekologické dopady snížit. Kia dokázala omezit emise oxidu uhličitého, spotřebu vody i produkci odpadu, a to ve všech třech hlavních výrobních závodech této značky v Koreji (Hwasung, Sohari a Gwangju) – díky trvalému zaměření na recyklaci, zaměstnanecké iniciativy, vyšší investice, snižování objemu odpadu na výrobní jednotku a technologie pro využití odpadního tepla. V uvedené trojici závodů se v roce 2013 dohromady vyrobilo 1,31 mil. vozů – tj. asi 46 % celosvětové výroby Kia Motors – a 1,26 mil. motorů.

Pokles produkovaných emisí CO2 na výrobní jednotku o 4,7 %

V roce 2013 se výroba v korejských závodech zvýšila o 12 947 vozů, nicméně objem produkovaných emisí CO2 na jeden vyrobený automobil poklesl o 4,7 % (tj. 29,4 kg na jeden automobil) a absolutní pokles pak činil 30 507 tun (na 788 000 tun). Celkové snížení emisí CO2 v roce 2013 odpovídá roční absorpci uhlíkových emisí lesem čítajícím cca 30,44 milionu borovic.

Rovněž se podařilo snížit celkovou spotřebu energií, a to o 3,7 % (618 TJ) na 15 930 TJ, což znamená pokles o 596 MJ na každý vyrobený automobil. Uvedeného poklesu s cílem snížit produkované emise bylo dosaženo opatřeními k minimalizaci zbytečného chodu výrobních zařízení a strojů ve všech výrobních závodech.

Kia rovněž oznámila svůj záměr získat certifikaci ISO 50001 ve všech svých globálních výrobních závodech. Standard ISO 50001 z roku 2011 je mezinárodní normou pro podnikové plánování a implementaci opatření na úsporu energií. Závod automobilky Kia v korejském Gwangju získal certifikaci ISO 50001 již v roce 2012; následovat mají závody v Sohari a Hwasung – stejně tak jako výrobní závody v zahraničí – což se odrazí v ještě lepších výsledcích snižování spotřeby energií.

Pokles spotřeby vody

Snižování spotřeby vody je pro Kia Motors důležitou prioritou, neboť Korea patří k zemím s potenciálním nedostatkem vodních zásob; dešťové srážky přepočtené na obyvatele činí v této zemi pouhých 10 % celosvětového průměru. Kia Motors v roce 2013 dokázala ve svých závodech Hwasung, Sohari a Gwangju meziročně snížit celkovou spotřebu vody o 305 000 m3 na objem 6,17 mil. m3 – tj. pokles spotřeby vody na výrobní jednotku činí 6 % meziročně a od roku 2003 tento pokles představuje plných 30 %. K uvedenému snížení spotřeby napomohly soustavné investice do výrobních závodů a jejich modernizace, vč. projektů ke zlepšení přepadu vody u chladicích věží a zlepšení parametrů recyklace vody z kondenzované páry produkované při výrobě. Současně jsou zaměstnanci všech závodů vedeni k tomu, aby praktikovali návyky úsporného zacházení s vodou, ať již na pracovišti nebo v domácnostech.

Recyklace na vzestupu – množství odpadu produkovaného při výrobě

pokleslo za posledních 10 let o 26,9 %. V roce 2013 poklesl objem produkovaného odpadu v meziročním srovnání o 3,6 %, což znamená snížení hmotnosti odpadu oproti roku 2012 o plných 8 399 tun. Ve vyjádření na každý automobil Kia vyrobený v Koreji to pak znamená meziroční pokles o 8 kg, neboli 4,6 %. Zároveň to znamená, že za posledních 10 let pokleslo množství odpadu vyprodukovaného při výrobě každého vozu o plných 26,9 %.

Z celkových 221 937 tun odpadu vyprodukovaného v roce 2013 bylo 93,3 % recyklováno (včetně 10 381 tun oceli, což představuje 5% meziroční nárůst míry recyklace oceli, odpovídající 494 tunám). Uvedená čísla jsou výsledkem nových systémů optimalizovaného nakládání s odpady, zaměřených na hledání dalších možností recyklace odpadních materiálů. Jako úspěšné se ukázaly i neustálé snahy o snižování produkce jakéhokoli odpadu v rámci všech výrobních závodů.

Odpadní materiály, které nelze znovu využít či recyklovat, se deponují na skládky nebo spalují; skládkovaný odpad představuje pouhé 1 % celkové produkce odpadu z výrobních závodů. Ve výrobním závodu Kia Motors Sohari, kde roční výrobní kapacita dosahuje 340 000 vozů, se od roku 2008 nevyprodukoval vůbec žádný odpad deponovaný na skládky.

Kia Motors se zasazuje hledat účinné inovace a zlepšení výrobních procesů

– s cílem dále snižovat dopady svých činností na životní prostředí. Uvedená ekologická úsilí společně s komerčním nasazením alternativních technologií pohonu a využíváním recyklovatelných a ekologicky šetrných materiálů ve vyráběných vozech pak ocenila i přední světová poradenská společnost Interbrand zaměřující se na hodnocení značek, která automobilku Kia zařadila v ekologickém hodnocení značek pro rok 2013 (Best Global Green Brands) na 37. místo mezi všemi značkami světa.

Více informací: www.kia.cz

 

 

KIA Motors Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Letní osvěžení s KIA Sportage v akční verzi COOL za jedinečných 499 tisíc korun

Letní osvěžení s KIA Sportage v...

KIA Sportage nyní nabízí nejširší možnosti individualizace z produktové řady Kia – celkem 7 úrovní výbavy. Nová akční verze COOL modelu KIA Sportage je navržena pouze pro český trh Za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost KIA MOTORS CZECH spouští novou marketingovou kampaň na podporu nové generace modelu Kia Rio

Společnost KIA MOTORS CZECH spouští...

Nová kampaň poběží od 1. 8. do 30. 9., a to výhradně online. Kampaň „Akční model COOL za 269 980 Kč“ Kampaň poběží výhradně online a bude nasazena především na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - KIA je mezi TOP 3 automobilkami s nejnavštěvovanějším webem v České republice

KIA je mezi TOP 3 automobilkami s...

Oficiální webové stránky Kia jsou dlouhodobě mezi třemi nejnavštěvovanějšími weby českých importérů. Úspěch digitální strategie Kia, průměrná návštěvnost webu KIA činí 300 tisíc...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia Telluride – koncept velkého SUV od automobilky Kia Motors – obdržel prestižní ocenění za design od Americké společnosti průmyslových návrhářů (IDSA)

Kia Telluride – koncept velkého SUV od...

Bronzové ocenění IDEA za design konceptu velkého SUV Telluride je spojením průlomových technologií, robustnosti a propracované funkčnosti. Koncept navržen v Kalifornii a poprvé odhalen v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rodina Optima je kompletní, na český trh vstupuje Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid

Rodina Optima je kompletní, na český...

Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid završuje modelovou ofenzivu rodiny vozů Optima. Modelovou řadu Kia Optima Sportswagon  společnost zahájila – ve 3. čtvrtletí minulého roku uvedením...