C3 WRC MÍŘÍ NA HORKÉ A ZATÁČKOVITÉ TRATĚ SARDINIE

  • 16. Rally Itálie – Sardinie (13. – 16. června 2019)

Mistrovství světa WRC vstupuje do druhé poloviny sezony a posádky Citroën Total World Rally Teamu Sébastien Ogier-Julien Ingrassia a Esapekka Lappi-Janne Ferm jsou připraveny vyjet na nejtechničtější tratě roku, které jsou zasazené v idylickém prostředí Sardinie s krystalově modrou vodou Středozemního moře na úchvatném horizontu.

  • S šesti umístěními na pódiu ze sedmi startů od začátku roku a vítězstvím v rychlostních zkouškách v každém kole šampionátu, které se dosud jely na šotolině, jsou Sébastien Ogier a Julien Ingrassia v C3 WRC králi vyrovnanosti. Rádi by svou nevídanou konkurenceschopnost a neuvěřitelné závodní přednosti využili i nyní na rally, na které už vyhráli třikrát (2013, 2014 a 2015). Navzdory zkušenostem Citroënu na Sardinii, kde tým vyhrál už pětkrát, bude nyní obtížné zopakovat podobný kousek také letos. Posádka totiž bude v pátek vyrážet na trať jako první, což je nevýhodou na tomto typu povrchu, na němž se podmínky zlepšují s rostoucím počtem startujících. Nicméně díky trpělivé a efektivní práci během předstartovního testování, probíhajícího v podmínkách, které čekají posádku první den, se lídři světového šampionátu budou snažit vytěžit ze své situace maximum a budou pokračovat v boji o jejich sedmý titul mistrů světa.
  • Esapekka Lappi a Janne Ferm mají na Sardinii na kontě šest vyhraných rychlostních zkoušek včetně Power Stage v roce 2017 teprve při jejich druhém startu a loňské celkově třetí místo a jsou tak sesvými skvělými výkony pokaždé na Sardinii mezi top posádkami. S těmito zkušenostmi a dobrou startovní pozicí na pátečních devět rychlostních zkoušek by mohli mít šanci i tentokrát. Měli by tak své šance přetavit od slov k činům a pokusit se o průlom podobný startu v Portugalsku na šotolině a zajistit solidní výsledek na Sardinii.
  • Citroën Total World Rally Team se na Portugalsko a na tuto nejtechničtější podnik sezony na Sardinii připravoval na dvoudenním testování právě na Sardinii uprostřed května v části ostrova, ve které se pojede samotná rally. Francouzský tým povzbudil viditelný pokrok C3 WRC v Portugalsku, a tak zdvojnásobil své úsilí potvrdit zlepšení také na italském ostrově.

JAK REAGOVALI…

Pierre Budar, šéf Citroën Racing Teamu

„Tato rally je vždy opravdovou výzvou pro posádky a stejně tak pro auta. Bude to tuhý boj zejména pro Sébastiena a Juliena, kteří budou znovu vyjíždět jako první na trať před největšími soupeři na první den a budou vymetat trať, což je v případě Sardinie ještě větší nevýhodou než v Portugalsku. Musím zdůraznit, jak jsou oba talentovaní a konkurenční. Určitě udělají maximum, aby se vyrovnali s tímto nesporným handicapem. Díky testům před Portugalskem se nám podařilo C3 WRC vylepšit. To se také prokázalo při samotné rally, byť to bylo velmi těžké to demonstrovat. Esapekka má velkou šanci, která je daná jeho startovní pozicí. I on musí prokázat vyrovnanost během závodu od startu až do cíle. Oni bezpochyby využijí svých schopností a my jim všemožně pomůžeme, aby se jim to podařilo“

Sébastien Ogier, pilot Citroën Total WRT

„Být první na startu na Sardinii znamená, že můžeme více nebo méně odhadovat naše šance na vítězství podle počtu rychlostních zkoušek, které budeme čistit. Vypadá to, že tentokrát nemůžeme počítat s pomocí počasí, podle předpovědi se nedá očekávat loňský liják. Čekávám tvrdý boj po celý víkend – ostatně jako pokaždé tady. Budu bojovat na maximum a uvidíme, kolik bodů to vynese na konci víkendu. C3 WRC se neustále vylepšuje a já měl v Portugalsku dobrý pocit. Naše umístění bude opět záviset na výsledku prvního dne.“

Počet startů: 11

Počet vítězství: 3 (2013, 2014 a 2015)

Esapekka Lappi, pilot Citroën Total WRT

„Hodně jsme se poučili z lekce v Portugalsku. Co se Sardinie týče, je to rally, kde nelze jet úplně největší rychlostí zvláště na druhých průjezdech. Musíte myslet na auto a na vyčnívající kameny. Začínáme z deváté pozice pro první den a měla by to být výhoda. Je naší povinností vytěžit z této situace maximum. Pokud si udržíme stejnou rychlost jako v Portugalsku a vyvarujeme se chyb během tří dnů, máme šanci zajistit si dobrý výsledek. Jsem odhodlaný vyprodukovat solidní a vyrovnaný výkon během všech tří etap. Je to pro mě na tento víkend priorita.“

Počet startů: 4

Nejlepší výsledek: 3.(2018)

KLÍČOVÁ ČÍSLA

  • 19 rychlostních zkoušek měří 310,52 km
  • 5 celkových vítězství pro Citroën na Rally Itálie Sardinie:  2 s Xsarou WRC (2005 a 2006),  1 s C4 WRC (2008) a 2 s DS3 WRC (2011 a 2012)
  • 35 stupňů vzduch, 50 na trati a kolem 60 v kabině pilota na konci rychlostních zkoušek: to jsou maximální teploty naměřené během podniku.
  • 1028 metrů – nadmořská výška nejvyššího vrcholu rally na rychlostní  zkoušce Monte Lerno.

RALLY ITÁLIE SARDINIE

  • Jen 22 kilometrů tratě se změnilo proti loňskému ročníku, tratě mají jen nepatrně změn. To nejcharakterističtější ale zůstalo-místní náročnost-úzké, pomalé silničky pokryté slabou vrstvou písčité šotoliny lemované křovisky a stromy, tady není žádný prostor pro chyby v rychlostních poznámkách a pilotování.
  • První den je nabitý (124,20 km měřených úseků), následuje sobotní, nejdelší etapa víkendu s kilometráží 142,42km a zahrnující dva běhy na dlouhé zkoušce Monti di Ala‘ (28,21 km) a Monte Lerno (28,03 km). Nedělní etapa (41,90 km) slibuje být rychlým finišem.
  • Tvrdý základní podklad pokrytý pískem je vymetený se zvyšujícím se počtem projetých aut, trvale vysoké teploty obzvláště odpoledne, je toto dějství mimořádně náročné pro pneumatiky. Tvrdé směsi pneumatik Michelin jsou proto takřka povinné pro druhé průjezdy. Ranní volba pneumatik je závislá na aktuální startovní pozici jezdců.

ČTVRTEK 13. ČERVNA

  • 9.00: Shakedown Olmedo (3,92 km)
  • 16.00: Start (Alghero)
  • 17.00: RZ 1 – Ittiri Arena Show (2,00 km)
  • 19.00: zavření asistenčního parku (Alghero)

PÁTEK 14. ČERVNA

  • 6.00: Start & servis A (Alghero – 15 min.)
  • 8.03: RZ 2 – Tula 1 (22,25 km)
  • 9.20: RZ 3 – Castelsardo 1 (14,72 km)
  • 10.09: RZ 4 – Tergu – Osilo 1 (14,14 km)
  • 11.18: RZ 5 – Monte Baranta 1 (10,99 km)
  • 12.14: Servis B (Alghero – 40 min.)
  • 14.42: RZ 6 – Tula 2 (22,25 km)
  • 15.59: RZ 7 – Castelsardo 2 (14,72 km)
  • 16.48: RZ 8 – Tergu – Osilo 2 (14,14 km)
  • 18.04: RZ 9 – Monte Baranta 2 (10,99 km)
  • 18.33: Flexi servis C (Alghero – 45 min.)

SOBOTA 15. ČERVNA

  • 5.20: Start & servis D (Alghero – 15 min.)
  • 8.08: RZ 10 – Coiluna – Loelle 1 (14,97 km)
  • 9.11: RZ 11 – Monti di Ala’ (28,21 km)
  • 10.03: RZ 12 – Monte Lerno 1 (28,03 km)
  • 12.55: Servis E (Alghero – 40 min.)
  • 16.08: RZ 13 – Coiluna – Loelle 2 (14,97 km)
  • 17.11: RZ 14 – Monti di Ala’ 2 (28,21 km)
  • 18.03: RZ 15 – Monte Lerno 2 (28,03 km)
  • 20.35: Flexi servis F (Alghero – 45 min.)

NEDĚLE 16. ČERVNA

  • 7.15: Start & servis G (Alghero – 15 min.)
  • 8.15: RZ 16 – Cala Flumini 1 (14,06 km)
  • 9.08: RZ 17 – Sassari – Argentiera 1 (6,89 km)
  • 11.15: RZ 18 – Cala Flumini 2 (14,06 km)
  • 12.18: RZ 19 – Sassari – Argentiera 2 Power Stage (6,89 km)
  • 13.15: Servis H (Alghero – 10 min.)
  • 13.25: Cíl
  • 15.00: Pódium 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...