Bridgestone vyrobil už více než 10 milionů pneumatik typu Run Flat

Pneumatiky Run Flat zvyšují bezpečnost jízdy a snižují zatížení životního prostředí.

Pneumatiky Run Flat umožňují bezpečně pokračovat v jízdě i po úplné ztrátě tlaku (tlak vzduchu uvnitř pneumatiky 0 kPa), a to maximální rychlostí 80 km/h na vzdálenost 80 km.

To výrazně zvyšuje bezpečnost jízdy v případě defektu pneumatiky a totálním úniku vzduchu, například po proražení pneumatiky, protože ovladatelnost vozidla zůstává zachována. Navíc díky eliminaci okamžité výměny kola za rezervu odpadá nebezpečí nehod, které hrozí během výměny kola na nebezpečných místech, jako jsou například dálnice, mosty apod.. Dalším pozitivem je možnost absence rezervního kola, což přispívá ke snížení hmotnosti vozu, šetří se tím zdroje a snižuje spotřeba paliva. Výrobcům automobilů to zase přináší větší svobodu při navrhování nových vozů.

Společnost Bridgestone považuje pneumatiky Run Flat za strategický produkt. Protože pneumatiky Run Flat výrazně zlepšují bezpečnost účastníků silničního provozu a snižují zatížení životního prostředí, bude Bridgestone i nadále usilovat o další vývoj a rozšíření tohoto produktu pro automobilové výrobce a řidiče po celém světě.

Jako průkopník ve vývoji technologií Run Flat vyrobila firma Bridgestone první pneumatiku typu Run Flat začátkem 80. let. Tyto originální pneumatiky Run Flat byly určené speciálním vozidlům vyráběným pro tělesně postižené osoby. První pneumatiky Run Flat pro sériový automobil dodala firma Bridgestone v roce 1987 pro supersportovní vůz Porsche 959. Výroba pneumatik Bridgestone Run Flat se dynamicky rozvíjí od roku 1999, neboť automobilky začaly tímto typem pneumatik vybavovat stále větší počet svých modelů z důvodu měnících se zvyklostí motoristické veřejnosti.

Skupina Bridgestone Group vyrábí pneumatiky Run Flat v šesti závodech ve čtyřech zemích – v Japonsku, USA, Polsku a Jižní Africe (údaje platné k 30. dubnu 2008).

Existují dva druhy systémů Run Flat. Samonosné pneumatiky Run Flat mají vyztužené boční stěny, které unesou hmotnost vozu i po ztrátě tlaku vzduchu v pneumatice. U prstencového systému BSR (Bridgestone Support Ring) nese vozidlo v případě ztráty tlaku vzduchu středový prstenec, jenž upevňuje patku pláště na ráfku. Skupina Bridgestone Group vyrobila 10 milionů samonosných pneumatik Run Flat, které zaručují skvělou ovladatelnost a komfort a současně poskytují jistotu bezpečné jízdy i v případě proražení pneumatiky.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Mercedes-Benz třídy G: Ikona v nové podobě (velmi podrobná vyčerpávající informace, ale tento model si to opravdu zaslouží ! ! ! )

Nový Mercedes-Benz třídy G: Ikona v...

Nový Mercedes-Benz třídy G se představuje v nejlepší formě. Nastupující nejnovější verze legendárního terénního vozidla – přesvědčí v terénu i na silnici, za všech provozních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru UYUNI – TUPIZA opět vítězně

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru...

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě  maratonské etapč s dalším umístěním na 1. a 2. místě a je v čele Rallye Dakar. Ve druhé části maratonské etapy letošní Rallye Dakar – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již dnes v pondělí 15. ledna a potrvá celý týden až do neděle 21.ledna

Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již...

Značka Peugeot v ČR pravidelně zahajuje nový rok akcí „7 dní Peugeot“. Letošní prodejní žně připadnou na lednový týden od 15. do 21.1. – a opět přinesou bohatě vybavené vozy za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 7. ETAPA LA PAZ – UYUNI: Sainz na Peugeotu 3008DKR Maxi vítězí v etapě do Uyuni a přebírá vedení Dakaru

7. ETAPA LA PAZ – UYUNI: Sainz na...

Po odpočinkovém dni v La Paz se posádky vydaly na jednu z nejnáročnějších jízd celé Rallye Dakar! První 425 km dlouhý úsek maratonské etapy – v které se musí posádky obejít dva dny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen e-Golf zvítězil v odborné české anketě Ekologické auto roku 2018

Volkswagen e-Golf zvítězil v odborné...

Každodenní provoz s nulovými emisemi  – dojezd na jedno nabití akumulátorů až 300 kilometrů. O vítězi Volkswagen e-Golfu pro rok 2018 – rozhodla  odborná porota v rámci ankety...