Autosalon v Ženevě byl pro návštěvníky otevřen včera 3. března 2005

Představeny byly novinky připravené pro sériovou výrobu a řada zajímavých studií.

Autosalon v Ženevě byl pro návštěvníky otevřen včera 3. března 2005
Autosalon v Ženevě byl pro návštěvníky otevřen včera 3. března 2005


O většiny z nich vás budeme postupně informovat, dnes alespoň základní přehled.

STUDIE


Stola S86 Diamante: Takřka jako školní cvičení a důkaz pro vlastní vývojový a výrobní potenciál ukazuje italská firma Stola studii sportovního vozu S 86 Diamante. Od prvního nákresu k dokončení dvoumístného kupé uplynuly pouze pět týdnů. Svými rozměry 4,2 x 1,9 x 1,3 metru patří do střední třídy. Ovšem zatím je bez života, neboť jde vyloženě o výstavní kus, a tudíž není ani vybaven poháněcím ústrojím.


Lamborgini Concept S: Na bázi modelu Gallardo předvádí Lamborghini otevřenou koncepční studii. Extrémní interpretace kabrioletu z designerského centra Lamborghini dává první pohled na roadster Gallardo, přičemž se opírá o prvky tradičních sportovních vozů. Řidič a spolujezdec jsou od sebe odděleni jakýmsi aerodynamickým kanálem, který se od předního spoileru táhne až k zádi. Zároveň přivádí vzduch ke středovému motoru za sedadly. Oba cestující sedí v otevřené pilotní kabině a jsou jen úzkým štítem kolem dokola chráněni. Techniku včetně vidlicového desetiválce s 500 k přebírá studie z uzavřeného modelu Gallardo.


Tramontana: Zcela v duchu legendárních vozů Hispano Suiza a Pegaso, obou katalánských firem, které proslavily španělský automobilový průmysl, vzniklo ve stejném regionu opět neobyčejné vozidlo. Cílem Španělů, kteří za projektem stojí, je stavět v malé sérii exkluzivní, perfektní a senzační sportovní vůz, který má všechny dosud známé sporťáky zastínit. Elitní je už cena 500 tisíc euro, které má omezit počet potencionálních kupců. Za rok se má podle individuálních přání postavit tucet kusů. Nový vůz bude muset soupeřit s aktuálními kreacemi jako jsou Ferrari Enzo, Bugatti Veyron, Lambirgini Murcielago, Porsche Carrera GT a Mercedes Benz SLR McLaren. Španělskému vozu však chybí ještě renomovaný název, zvláště když obě tradiční značky Hispano Suiza a Pegaso jsou registrovány a zatím nebudou uvolněny. Tramontana chce zcela nový automobilový styl nabídnout.


Dodge Nitro: Koncept SUV – Nitro by se měl do Evropy exportovat v polovině roku 2006. Čtyřdveřový pětimístný automobil na platformě Jeepu Cherokee pohání vidlicový šestiválec 3,7 litru s 210 k a 319 N.m a je spojen se čtyřstupňovým automatem. Takřka 1,9 tuny těžké SUV zrychlí za 9,6 s a dosáhne 175 km/h. Sériová verze s pohonem všech kol se v designu sice ještě bude od studie lišit, ale nikterak výrazně. Hlavně nebude tak vyšperkovaná a drahá. Karoserie a interiér ale už reálně odpovídají produkčnímu vozu. Interiér je prostorný a víceúčelový. Podlahu zavazadlového prostoru z robustního vinylu lze lehce čistit a při otevření zadní stěny se nechá vyjmout. Kromě toho jsou do kufru integrovány odkládací schránky. Řič má v zorném poli čtyři ukazatele s elektro-luminiscenčním osvětlením, bíle podsvětlené osvětlení a červenou ručičku ukazetelů. Stříbrná středová konzole je osazena DVD navigačním systémem a velkým displejem.. Nitro patří do kvarteta automobilů Dodge, s  nímž Chrysler chce od roku 2006 pronikat na evropský trh a získat na něm určitý podíl.


Fioravanti: Italská designerská firma Fioravanti poskytla Lancii Musso novou optiku. V Ženevě slavil premiéru koncept pokřtěný jako Kandahar. Svým návrhem by chtěl Fioravanti dostat Lancii do prodejně silného segmentu malých MPV…Aby Mussu propůjčil více přepravní kapacity, byl nejdříve prodloužen zadní převis. Aby byl interiér více prosvětlen, proskleli Italové celou střechu včetně zádě. Offroadové vlastnosti propůjčuje Mussu vyšší podvozek, širší pneumatiky a nepatrně širší rozchod kol.


Mitsubishi Nessie: Když začaly Mitsubishi, Giugiaro a Linde společně vyvíjet koncept SUV, potom nemohlo vzniknout nic jiného než sportovně založený terénní automobil s rysy spoutěžního vozu a ekologickým pohonem. Klasické přednosti offroadů se mají skloubit s komfortem sedanu při zachování pořádné porce sportovnosti. Průchodnost terénem zajišťuje elektronicky řízený pohon 4×4. Komfort zase automatická převodovka a ohleduplnost k životnímu prostředí vodíkem zásobovaný vidlicový osmiválec. Čtyřmístný dvoudveřový automobil který má připomenout dakarské úspěchy charakterizují velká kola v široce vytažených podbězích, rozměrné prosklené plochy ve střeše a dveřích.


Fiat X1/99: Fiat X1/9 ze 70.let opět ožívá. Jako studii ji vytvořili a postavili studenti Evropského institutu pro design v rámci designerské soutěže. Dalšími kmotry byly Fiat a Webasto. Dva + dva místná studie s motorem vpředu vychází z Punta, měří 4 m, je široká 1,7 m a vysoká 1,2 m.Zvláště dlouhé dveře mají ulehčit přístup na zadní sedadla. Designem přídě a hranatými plochými světlomety trochu připomíná Lamborgini Gallardo. Chybějící B-sloupky neumožňily jen použití dlouhých dveří, ale tvoří také velké boční plochy. Proto působí silné C-sloupky a střešní konzole velmi dynamicky. Mezi konzolemi se střecha kupé-kabrioletu otevírá jako roláda dozadu. Konečný střešní mechanismus bude prezentován až v Ženevě.


Nissan Zaroot: Nissan presentoval studii SUV nazvanou Zaroot, která udává pohled na design vozů SUV budoucnosti. Přitom se přiznali japonští inženýři k současnému trendu: vyklápěcí dveře a chybějící B-sloupky. Opticky se opírá Zaroot o hranatý design aktuálních offroadů Nissan. Vysoce umístěné xenonové světlomety, rozmáchnuté střešní linie a hranatá záď se svítilnami tvarovanými do U působí futuristicky. Při otevírání vyjede spodní část dveří z podlahy, což společně s vyklopením dveří ulehčí přístup do vozu. Uvnitř najdou čtyři cestující skořepinová sedadla.


Renault Z17: Výzkumy ukazují, že v Evropě využívá vozidlo v průměru 1,4 člověka. Pro lidi, kteří hledají kompaktní auto do města, ale nechtějí dvoumístný vůz typu Smart, přišel Renault se studií třímístného modelu, pracovně nazvaného Z17. Dvoudveřový vůz s výklopnou zádí nabízí tři plnohodnotná sedadla a velký zavazadlový prostor hned za sedadlem řidiče. Třetí sedadlo je za sedadlem spolujezdce. Koncept zároveň naznačuje jaké designerské prvky budou k vidění u nového vydání Clia a Twinga.


Rinspeed Senzo: Švýcarská firma Rinspeed si pro Ženevu bychastá vždy nějakou lahůdku. Tentokrát nejcitlivější nebo nejsmyslnější auto světa, které je velmi šetrné vůči pasažérům a řidič se může lépe soustředit na jízdu a dokáže zlepšit náladu. Srdcem kabrioletu je senzorika, která „cítí“ řidiče a zaměřuje se na něj. Využívá speciální elektro-luminiscenční 3D folii, která na základě biometrických dat, získaných videokamerou a tepovou frekvencí, přiměřeně upravuje okolí řidiče a tím na něj působí pozitivně. pokud systém zaregistruje u řidiče syndrom únavy, elektromotoy roztřesou sedadla. Jen 1,3 tuny těžké Senzo pohání, stejně jako ostatní studie Rinspeed, hybdridní motor v kombinaci benzín/zemní plyn. Základ tvoří zážehová pohonná jednotka z Porsche Boxster 3,2 se 250 k a 300 N.m.

SERIE


Rinspeed Chopster: Rinspeed ukazuje sériovou verzi Chopster vytvořenou na bázi Cayenne Turbo se 600 k. Už od dubna si jej mohou zájemci za 325 000 euro objednat. Oproti dvoudveřové studii z léta 2004 je střecha o 70 mm snížena, čtyři dveře z původního Cayenne zůstaly zachovány. Robustnost a agresivitu dodávají svažující střešní linie, do šípu tvarové boční prahy a mohutné nárazníky s velkými otvory vzduchu. V podbězích kol trůní 23 palcová kola s pneu 315/25. Na všechna kola je přenášen přes šestistupňový automat výkon 600 k z osmiválce 4,5 litru. Za 4,4 sekundy zrychlí na 100 km/h a jede 290 km/h. Oproti sériové verzi byl zvýšen výkon o 150 koní. Různými technickými úpravami vzrostl ze 620 na 790 N.m Uvnitř jsou čtyři samostatná sportovní sedadla, oddělena středovým tunelem v karbonu. Stříbrná korbonová intarsie – od volantu po kliky dveří, je ruční práce.


Nissan Pick-up: Nissan chce nově definovat a presentovat modernizovanou verzi Pick-Upu Navara, který je vlastně Pathfinderem s ložnou plochou. Paralelně k Pathfinderu vyvinutý pick-up, vychází ze žebřinového rámu, ke kterému jsou připevněny karoserie a nápravy. Vpředu je nezávislé zavěšení kol s dvojitými lichoběžníkovými rameny a vinutými pružinami. Vzadu tuhá náprava s listovými pery. Normálně využívá zadní pohon, tlačítkem lze za jízdy část síly převést také na přední kola. Opticky je teď také mnohem hranatější. Za vzor mu stála studie Dunehawk. Díky krátkým převisům karoserie je výhled z vozu přehlednější a zároveň vylepšuje terénní vlastnosti. Dva turbodiesely 2,5 litru mají výkon 145 nebo 174 koní.


Subaru R1: Nejmenší Subaru je v zásadě koncipován jako dvoumístný s velkým zavazadlovým prostorem a příznivou spotřebou. Variabilní partie za předními sedáky umožňuje však také konfiguraci 2+2. Pod kapotou je čtyřválec 660 cm se 54 k. Přes bezestupňovou převodovku pohání buď přední nebo přes viskozní spojku všechna čtyři kola. Struktura karoserie je speciálně k pohlcení nárazové energie při čelním nárazu uzpůsobena. Nové je také zesílení rámu. Bezpečnostní prvky jsou stejné jako u dospělého vozu včetně ABS s brzdovým asistentem a elektronickým rozdělením brzdné síly. S inovovanou maskou chce Subaru ještě více upozornit na historii jako výrobce letadel.Proto také mřížka chladiče stylizuje dvě široká křídla.

STUDIE


Subaru Tribeca: Poprvé v historii představuje Subaru sedmimístnou verzi, společný projekt se Saabem, jehož crossover 9-6X byl představen koncem roku. Vozu dominuje třídílná mřížka chladiče v celé čelní části, úplně jiná než mají Legacy a Impreza. Interiéru vévodí moderní výrazná středová konzole, dvoubarevný kokpit je laděn leštěným hliníkem s důrazem na sportovní pojetí. Řidič má před sebou pouze dva přístroje, ostatní údaje se zobrazují na multifunkčním displeji. Vyrábět se bude v americkém městě Lafayette. Tribeca je zkratka pro proslulou newyorskou čtvrť, v Evropě se má prodávat jako Montavk. Největší ze všech Subaru vznikl na platformě Outbacku, ale vůbec nevypadá tak mohutně, jak by se mohlo zdát. Třílitrový šestiválec o výkonu 250 k.

SERIE


Mitsubishi Kupé-Kabrio: Mitsubishi rozšiřuje modelovou nabídku o kupé kabriolet. Vloni v Ženevě byl k vidění sice ještě pouze koncept CZ2, teď je z něj sériové auto, postavené na platformě pětidveřové verze. Nejvýkonnější jednotkou otevřeného Coltu bude 1,5 litrový čtyřválec se 150 k. Vyrábět se bude v závodě Pininfarina. Na evropském trhu se má čtyřmístný model objevit v první polovině roku 2006.


Bentley Continental Flying Spur: Na bázi kupé Continental GT vznikl čtyřdveřový sedan nesoucí jméno Flying Spur aneb létající ostruha. Je větší a prostornější než dvoudveřová verze a ani rozměrově není tak velký jako Rolls Royse, ale spíš jako Maserati Quattroporte. Název je vzpomínkou na čtyřdveřovou variantu Continentalu, kterou v roce 19578 karosovala firma Mulliner. Ovšem jen čtyři stovky exemplářů za devět let. Oproti kupé je u sedanu příď sice skoro identická, zato střecha je vyšší, čelní okno příkřejší. Prodloužením rozvoru o 30 mm se získalo místo pro další dvojici dveře a více prostoru na zadních sedadlech. Cestující vzadu mohou využít buď lavici nebo dvě elektricky nastavitelná sedadla. Kromě jiného naladění šestistupňového automatu a vzduchového odpružení podvozku je technicky identický s kupé. Pochází z Phaetonu, ovšem přeplňovaný dvěma turbodmychadly šestilitrový dvanáctiválec – 560 k, 650 N.m. S 2,5 tunami zrychlí na sto za 5,1 s a umožní 285 km/h. Tím se dostává do role nejrychlejšího sériového čtyřdveřového automobilu světa, když pomineme tuningové firmy Alpina nebo AMG.


Kia Rio: V Detroitu byl představen čtyřdveřový model se stupňovitou zádí, do Ženevy přivezli Korejci pětidveřovou variantu, která je oproti předchozímu modelu větší, silnější, úspornější a komfortnější. Se svojí klasickou příkrou zádí se řadí skoro čtyři metry dlouhý vůz do kruhu konkurentů kompaktní třídy. K dispozici jsou dva benzinové motory 1,4 a 1,6 a jeden tříválcový diesel common-rail. Design v líbivém stylu se sportovním nádechem je velice zdařilý. Sedan by měl najít spíš uplatnění v Americe, hatchback v Evropě. Při prvním pohledu upoutají vtipně zakomponované otěrové lišty v předním nárazníku, výrazné světlomety a pětiúhelníková maska chladiče v předním nárazníku. Naopak zadní partie působí velice nenápadně. Rozměrově obě verze stejné.

STUDIE


Lancia Ypsilon Sport: Na poli sportovních vozů Lancia měla dlouhou pauzu, ale to teď chtějí Italové velmi rychle napravit. Jako vstupní model má posloužit Ypsilon Sport, prototyp s výkonem 150 k z vlastního turbodieselu 1.9 a 306 N.m v kombinaci s mechanickou šestistupňovou převodovkou. Tím dosáhne 212 km/h a zrychlení 7,9 s. Aby při těchto hodnotách neutrpěla dynamika, je podvozek s tvrdším pérováním, brzdový systém zesílen, karoserie o 15 mm snížena. Na upraveném designu se podíleli specialisté firmy Zagato. Sportovní dres kompletují mj. boční parhy, nové ráfky, decentní rozšíření podběhů. Od předního okna až k zádi se rozprostírá prosklená střecha.

SERIE


Alfa 159: V roce 2005 nastartovává Alfa Romeo velkou modelovou ofenzívu. Prvním v řadě je model 159, nikoliv tedy 157, jak by se zákonitě očekávalo. Na první pohled vypadá novinka jako přepracovaná Alfa 156. Pod označením se však skrývá zcela nové, podstatně větší auto s pokrokovou technikou. Nové sešikmené světlomety s třemi kulatými světelnými jednotkami nahradily za čirým sklem ukrytá světla modelové řady 156. Mřížka chladiče je nyní jen se svojí spodní špičkou spojena se spodní hranou spoileru, čímž do U-tvarovaná příď získává na výrazu. Opět nemá klasické kliky zadních dveří, ale vrací se k jejich původnímu umístění v rámu okna. Model 159 vyrostl na nové platformě a svou velikostí (4,6×1,8 m, rozvor 2,7 m) neodkrývá nejen dřívější spektrum 156, ale také oblast 166, pro kterou ještě neexistuje žádný oficiální nástupce. U 159 sází Alfa Romeo na benzinové motory s přímým vstřikem. Špičková verze 159 GTA bude osazena V6 3,2, ovšem se 24 ventily, což znamená 260 k a 322 N.m. Další jednotkou je 2.2 se 185 k a 160 k silný 1.9 . Z dieselů budou k mání tři výkonné common-raily – 2.4 V5 – 200 k, 1.9 16 V – 150 k a 1.9 8V – 120 k. Sílu na přední kola přenáší buď nová šestistupňová mechanická převodovka, nebo automat či automatizovaná převodovka Selespeed. Podle motorizace bude sériově nebo na přání vybaven pohonem všech kol. Model 157 se objeví na autosalonu v září jako Sport Wagon, který vychází z nové platformy, vhodné také pro 4×4. Na stejné technické bázi, ale s kratším rozvorem přijde na podzim ještě nástupce GTV a na jaře 2006 Spider a také SUV.


Fiat Croma: Na Ženevském autosalonu slaví comeback Fiat Croma, druhá generace velkého Fiatu vyráběná v letech 1985 až 94. Tehdy šlo o první sériový automobil s dieselem s přímým vstřikem. Nejde o liftback ani sedan, ale kombi nebo spíš o spojení kombi s MPV.V modelové řady nahradí Mareu. Pozoruhodné je, že se bude vyrábět pouze jako kombi. Velký Fiat vychází z platformy Opelu Sigma Saabu 9-3 nebo Vectry. Proto má stejně uzpůsobenou karoserii a variabilní uspořádání sedadel vzadu. Cromu s rozvorem 2,8 m, stejným jako u Sigmy, stylizoval Giorgetto Giugiaro. Zadní lavice je posuvná a sklopná. Délkou 4,7 metru patří mezi největší rodinné kombi střední třídy a díky slušnému rozvoru nabídne podstatně větší interiér. Dva benzinové čtyřválce 1,8 a 2,2 litru se 130 resp. 150 k a tři turbodiesely- dva 1,9 se 120 a 150 k a 2,4 s 200 k jsou spojeny s pěti nebo šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.


Honda Legend: Luxusní model Hondy se vrací do Evropy opět pod názvem Legend. Ke 490 cm dlouhému modelu je zatím technických údajů jen poskrovnu. Jisté je, že bude vybaven nejnovějším systémem pohonu všech kol SH-AWD. Pro optimální jízdní vlastnosti je točivý moment rozdělován nejen mezi přední a zadní kola, ale také mezi levé a pravé zadní kolo. Místo toho, aby se kola cíleně přibrzďovala jsou pomocí elektromagneticky řízené spojky, planetové převodovky a výkonné řidicí jednotky zrychlována. systém má umožnit větší rychlost v zatáčkách.Výsledkem je neutrální chování, které vede ke zlepšení jízdních vlastností. Další novinkou je systém nočního vidění s infračervenou kamerou s dlouhými vlnami. Včas rozpozná objekty až do vzdálenosti 80 cm, hlavně pak chodce. Osvětluje nejen silnici ale také okolí do vzdálenosti půldruhého metru.. Systém CMBS zase dokáže předvídat hrozící kolizi a zredukuje případná zranění cestujících. Pokud by řidič nezareagoval na vizuální ani zvukové varovnými signály, uveden systém v činnost brzdový systém. V podstatě jde o Pre- Safe od Mercedesu po Japonsku.


Dodge Caliber: Dodge přichází do Evropy. První vlaštovkou je Caliber, čtyřdveřový kompaktní automobil s výklopnou zádí, nástupce nepříliš úspěšného Neonu. Při rozvoru 2,6 metru je dlouhý 4,1 m, široký 1,7 a vysoký 1,5 metru. Sedan se šikmou zádí a variabilním zavazadlovým prostorem vychází z platformy C-segmentu, společně vyvinuté Chryslerem a Mitsubishi. Její konstrukce je vhodná jak pro přední, tak i pohon 4×4. Koncept debutuje na 19“ kolech. Ofenzíva na evropský trh začíná sériovou verzí, která bude vystavena na podzim ve Frankfurtu. Motor, společný vývoj Chryslera a Hyundaie – Theta World Engine je čtyřválcový benzin 1,8 s výkonem 140 k, dvoulitr se 150 k a 2,4 l se 170 k. Diesel by se měl objevit začátkem roku 2006, zřejmě z některého z Mercedesů.


Pagani Zonda F: Manufaktura supersportovních vozů Pagani představila ve světové premiéře model Zonda F s výkonem 602 k při 6150. Srdcem dvoumístného stroje je dvanáctiválec AMG objemu 7,3 litru. Předchozí modely měly se stejným agregátem výkon 555 k. Nová Zonda se může pochlubit mohutným točivým momentem 760 N.m při 4000 otáčkách za minutu. Sílu přenáší šestistupňová mechanická převodovka na zadní kola. Karbon-keramické brzdy jsou za příplatek. Na 100 km/h zrychlí za 3,6 s, na 200 km/h pod deset sekund. Největší rychlost 345 km/h.Vidlicová dvanáctiválec je uložen za prosklenou stěnou.


Renault Laguna: Světovou premiéru oslavila faceliftovaná Laguna už v Amsterdamu. Na voze střední třídy jsou patrné jen lehké retuše, celkové tvary se zaoblily. Příď je ve stylu Megane nebo Modusu. Modifikací prošla také světla, na přání adaptivní. Pod karoserií se toho mnoho nezměnilo. Vrchol představuje Lafuna GT s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem s 204 k, modifikovaným podvozkem, a karoserii sníženou o 10 mm. Nejvyšší stupeň výbavy zdobí mj. 17“ kola a decentní zadní spoiler u sedanu. Varianta kombi Grandtour má zatmavená zadní boční okna a střešní lišty z leštěného hliníku. Upravené diesely mají výkony 70 kW, 96 kW a 110 kW, tři benzinové pak od 100 kW do 154 kW.


Focus C-Max H2: Ford C.Max H2 ICE přepravuje ve třech nádržích (dvě v zavazadlovém prostoru, jedna v zádi na podlaze) 119 l, respektive 2,75 kg vodíku při tlaku 350 baru. Až k sání motoru je komprimován přes dva omezovače tlaku na 5,5 baru. Jako základní agregát slouží benzinový čtyřválec 2,3 litru, který s mechanickým kompresorem má 110 k. Od kompresoru vysoce stlačený, ale horký vzduch, je dvěma chladiči chlazen. Ty se nacházejí pod nárazníky a uprostřed motorového prostoru. Ochlazený vzduch reaguje pak s vodíkem ve válcích. Poměr vodík-vzduch se nechá podle Forda regulovat ve velkém rozsahu, protože schopnost zapálení vodíku ve vzduchu se pohybuje od 4 do 70 procent.


Mazda 6: Na jaře přijde na trh přepracovaná Mazda 6. Vedle decentního faceliftu čeká Mazdu dynamičtější podvozek, dvě nové převodovky a pět výkonově optimalizovaných motorů. Dvoulitrový turbodiesel seriově s filtrem pevných částic je ve dvou stupních nabízen. „Malý“ diesel má 121 k a 320 Nm místo původních 310 n.m Jeho spotřeba se snížila o půl litru na 6 litrů. Stejnou spotřebu vykazuje také špičkový motor se 143 k a 360 N.m – 50 N.m více.


Základní pohonnou jednotkou je benzinový 1.8 se 120 k spojený s elektronickým pedálem plynu, čímž klesla spotřeba na 7,7 litru. Větší změny prodělal benzinový dvoulitr, rovněž s elektronickým pedálem plynu a vybavený….tlumiči- 147 k a 184 N.m Spotřeba 7,8 l/100 km. Tu má na svědomí variabilní sací potrubí a variabilní řízení ventilů. Také špičkový agregát prošel modifikací – 2,3 čtyřválec – 166 k a 207 N.m. Dvě nové převodovky- manuální šestistupňová je standard u obou dieselů a benzinu 2.0, resp.2,3. Ostatní jsou kombinovány s pětistupňovým automatem. Plusem v oblasti bezpečnosti – je zesílený sloupek A a B, tužší karoserie a zesílené vnitřní obložení dveří.


Audi RS4: Dlouho nechalo Audi čekat svoji klientelu hladovou po výkonných vozech. Opět se tedy na scéně objevuje verze RS, v tomto případě odvozená od A4. Tentokrát nešlo Audi cestou přeplňování, ale jako třeba konkurenční BMW konceptem zvyšování otáček. Pod kapotou pracuje vidlicový osmiválec 4,2 s přímým vstřikem benzinu. Při 8250 potáčkách dosahuje 420 k, maximální točivý moment je k dispozici od 5500. Zrychlí za 4,8 s, za 16,6 na dvě stě kilometrů. Jízdní dynamiku zajišťuje pohon quattro a DRC, která má podstatně redukovat….,dále elektronická uzávěra diferenciálu, regulace prokluzu, ABS, ESP. Lepší jízdní vlastnosti zajišťuje o 30 mm snížený podvozek a širší rozchod kol vpředu o 37 mm, vzadu o 47 mm. Přední blatníky a kapota jsou z hliníku stejně jako většina podvozkových dílů.


Audi TT Quattro Sport: Více výkonu, méně hmotnosti – pod tímto mottem připravilo Audi nejvýkonnější model TT Quattro Sport s výkonem 240 koní. Předchozí turbomotory se v silnějších sériových verzí dosud vyšplhaly jen na 225 k. S 320 N.m má také o 40 N.m více točivého momentu. Zrychluje za 5,9 s, v sérii 7,5 s. Největší rychlost je omezena na 250 km/h. Přenos síly přebírá mechanická šestistupňová převodovka ze šestiválce TT 3.2.


Maybach 57S: Aby vyhověl sportovním nárokům té nejnáročnější klientely, vyrukoval Maybach se zvýšeným výkonem, přesně 612 k. Firmou AMG připravený šestilitrový dvanáctiválec Biturbo má točivý moment elektronicky omezen na 1000 N.m v rozmezí mezi 2000 a 4000 otáčkami. Tyto hodnoty umožňují zrychlení 5 sekund. Odpovídajícímu výkonu byla také upravena tvrdší charakteristika podvozku, aniž by utrpěl jízdní komfort luxusního sedanu. Také designově vypadá Maybach 57 S sportovněji. Nová 20“ kola, modifikovaná příď s upravenou mřížkou chladiče a přepracované zadní spoilery se dvěma integrovanými koncovkami výfuku charakterizují sportovní Maybach, lakovaný ve stříbrné nebo černé barvě.

Vybrané další novinky:

  • BMW Z4-motor
  • BMW 7-facelift
  • Alfa Brera
  • Toyota Aygo-Peugeot 107-Citroen C1
  • Citroen C6
  • Opal Astra OPC, Zafira
  • Ferrari F430 Spider
  • Mercedes B
  • Saab 9-3 combi
  • Peugeot 407 Prologue
  • Cadillac BLS
  • Ford Focus – sedan. RS
  • Hummer H3
  • Range Rover
  • Range Rover Sport
  • VW Passat

O některých novinkách jsme vás již informovali, o dalších přineseme informace v příštích dnech.
(Autor: Jindřich Lasík)

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz