Automobilový ateliér

  • Nick Allen ručně navrhuje vzory tkanin pro čalounění nových modelů
  • Tento „automobilový krejčí“ použije každý rok 30 km nití na prošívání sedadel, volantů a hlavic řadicí páky
  • Také v interiérech automobilů se prosazuje trend barevné individualizace

Zatímco po celém světě dokončují krejčí poslední stehy na módních kolekcích, jež budou představeny na molech v New Yorku, Londýně, Miláně nebo Paříži, v Designérském centru SEAT vznikají nové návrhy, do nichž se „obléknou“ automobily. Mistr krejčovského řemesla Nick Allen rozhoduje o tom, jaký druh prošívání, tkanin a barev bude zdobit sedadla nejnovějších modelů, uváděných na trh. Navštívili jsme ho v jeho ateliéru, kde nám přiblížil všechny aspekty své každodenní činnosti:

Příběh automobilového krejčího: Nick Allen působí ve svém oboru již 35 let. „Interiéry automobilů vytvářím ručně od svých 16 let,“ říká. Ve svém ateliéru navrhuje vzory a snaží se nalézt nejlepší povrchové úpravy sedadel, podobně jako módní návrháři na nejvyšší úrovni.

„Moje ruce jsou moje oči“: Nick vždy zkoumá čalounění tím, že po něm přejíždí rukama, aby cítil povrchovou strukturu, zrnitost a povrchovou úpravu každého materiálu. „Moje ruce jsou jako moje oči. Hmatem mohu posoudit kvalitu každého dílu a také zjistím, jak se bude chovat pod jehlou šicího stroje.“ S každou změnou textury musí Nick změnit tlak na pedál šicího stroje. Silný materiál vyžaduje pomalejší rychlost, zatímco tenčí materiál projde pod jehlou velmi snadno. A s jakým materiálem nejraději pracuje? „Nejraději pracuji s kůží, protože je přírodní,“ přiznává.

30 kilometrů nitě každý rok: Nick spotřebuje každý rok při svém šití 30 000 metrů nití. Tento šikovný krejčí obšívá všechny volanty ručně pomocí zakřivené jehly. Používá německý uzlíkový steh, který ponechává nit nejvíce odkrytou. Vhodnou tloušťku a barvu nitě vybírá z 250 cívek s až 100 různými barevnými odstíny.

30 stylů sedadla: „Style“, „Chic“, „FR“… Náš automobilový krejčí vytvořil až třicet různých variant pro každé sedadlo nového modelu SEAT Ibiza. Čalounění a materiály testoval dva roky před zahájením výroby vozidla. Během fáze testování optimalizuje také tvarové řešení sedacích ploch z pěnového materiálu, aby sedadlo poskytovalo řidiči nejvyšší možnou úroveň komfortu.

Barvy pro každý vkus: „Barvy jsou cestou k odlišení. Každý vůz má svou vlastností osobnost a svou vlastní paletu barev.“ Nick Allen říká, že mnoho zákazníků také nevědomě asociuje barvy s druhem a charakteristikou vozidla. „Například mnoho lidí spojuje zelené a světle hnědé barvy s crossovery, tmavě hnědé barvy s klasičtějšími rodinnými vozy a černou a červenou barvu s rychlostí,“ vysvětluje.

Řemeslník v době Průmyslu 4.0: Na jeho pracovním stole leží místo počítačů a nejmodernější techniky nůžky, cívky s nitěmi a šicí stroje. „Moje řemeslo je tradiční, a proto se příliš nezměnilo.“ Nick však reaguje na nové trendy, jako je individualizace vozidel s rozmanitou nabídkou povrchových úprav a barev.

Nickův „recept“: Přestože automobilový krejčí ve službách značky SEAT nikdy neprozradí svá tajemství, dozvěděli jsme se od něj několik věcí, které jsou zapotřebí k tomu, aby mohl krejčí nejlépe vykonávat své povolání: „Musíte mít dobré oko pro detaily, šikovné ruce… a především hodně trpělivosti. Zbytek získáte zkušenostmi.“ A jeho vlastní heslo: „Nespěchat!“

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT Tarraco, bez výmluv

Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT...

Světová premiéra inspirující televizní reklamy na nové SUV značky SEAT Mezinárodní kampaň byla připravena reklamní agenturou C14torce SEAT tento týden spouští mezinárodní televizní kampaň...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Neobvyklá povolání v automobilovém průmyslu: Automobilový sochař

Neobvyklá povolání v automobilovém...

Modeláři dávají automobilu tvar pomocí syntetické hlíny, z níž vytvářejí model v životní velikosti Nové technologie toto řemeslo nevytlačily, protože se jedná o klíčový aspekt...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zákazníci věnují výběru nového vozu dva měsíce a 8 blízkých osob požádají o radu

Zákazníci věnují výběru nového vozu...

Při výběru nového vozu patří mezi první rozhodnutí rozměry a druh karoserie, specifikace motoru a cena Více než polovina všech zákazníků používá před návštěvou prodejce konfigurátor na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT představí na MWC další vozidlo pro městskou mobilitu

SEAT představí na MWC další vozidlo...

SEAT vystaví na kongresu MWC nové vozidlo, vyvinuté jako platforma pro mobilitu Po elektrické koloběžce „eXS powered by SEGWAY“ činí SEAT další významný krok k městské mikromobilitě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT zahájil rok 2019 rekordním tempem

SEAT zahájil rok 2019 rekordním tempem

Nárůst prodeje o 14,2 % Společnost SEAT prodala v lednu 44 500 vozů a slaví nejlepší začátek roku ve své historii Německo, Velká Británie, Rakousko, Itálie a Alžírsko patří mezi země,...