Mistrovství světa WTCC – Spa-Francorchamps:Show Mullera, Lópeze a Loeba ve Spa

Poslední kolo (19. – 22. 6. 2014) v Evropě v rámci světového šampionátu World Touring Car ve Spa-Francorchamps ovládli vozy a piloti Citroën Racing.

Nejúspěšnějším pilotem celého víkendu

– se stal Yvan Muller, který zaznamenal jednu pole position, jeden vyhraný závod a jedno druhé místo. José-María López ovšem získal o pouhé dva body méně. Po druhém místě v prvním závodu předvedl argentinský pilot skvělé představení a vyhrál závod číslo 2. Sébastien Loeb rozšířil tuto skvělou bilanci ještě o body za třetí místo.

Všichni tři na pódiu

Na okruhu ve Spa-Francorchamps se v neděli jelo za slunného počasí. Na legendární belgický okruh dorazily také díky příznivému počasí velké davy fanoušků. První tři místa si z kvalifikace odnesl trojlístek Yvan Muller, Sébastien Loeb a José-María Lopez, kteří tak měli výtečnou pozici pro úspěch v závodě 1. Hned po startu dobře začaly tři Citroëny C-Elysée a ve stejném pořadí jako startovním roštu se vešly do první vlásenky La Source.

José-María López pak v druhém kole předjel Sébastiena Loeba. Devítinásobný mistr světa v rally se ale nedal, nicméně jejich vzájemného souboje využil Yvan Muller, který zvyšoval náskok na čele závodu. Pechito se nevzdával, k možnému předjetí Séba využíval každou příležitost, ovšem vždy marně.

V polovině závodu už měl Yvan Muller před svými týmovými pronásledovateli takřka nedostižný náskok. López se s třetím místem nesmířil ani v posledním kole, v němž pošetřil pneumatiky a zaútočil. Argentinský pilot byl rychlejší na Raidillonu, aby Loeba překvapil v zatáčce Les Combes.

Citroëny C – Elysée WTCC si tak připsaly hned všechny tři stupně vítězů, v této sezoně už podruhé. Ve čtvrtém Citroënu dojel Ma Qing Hua na 11. místě, když dojížděl bez čelního skla, které mu chybělo celou druhou polovinu závodu.

A double k tomu

Už první závod byl dramatický, nicméně druhý sliboval díky obrácenému pořadí na startu ještě větší zápletku. José-María López odstartoval z osmé pozice sevřený mezi Sébastiena Loeba a Yvana Mullera. Ma Qing Hua opět vyjížděl ze sedmé řady.

I když první zatáčky se najížděly velice dravě, startovní pole to nikterak nepoznamenalo. Na konci prvního kola vedl Tom Coronel před piloty v pořadí Monteiro, Chilton, Bennani, Tarquini, López, Muller, Valente a Loeb. José-María López ale dával jasně najevo, jak mu sedí aerodynamické nastavení s ohledem na rychlost jeho auta. Najednou byl čtvrtý ještě před tím, než vozy začaly zajíždět do druhé zastávky v boxech. Předjel i Chiltona a Monteira a po pátém kole figuroval na druhé pozici.

Také Yvan Muller se posouval dopředu, aby tři kola před cílem figuroval už jako druhý. Sébastien Loeb něco málo ztratil, nicméně předjel Valenteho a posunul se mezi nejlepší pětku. Ma Qing Hua měl problémy s motorem a závod ukončil po čtyřech odjetých kolech.

S prvními třemi místy v kvalifikaci, dalším „triple“ v závodě číslo 1 a s „double“ v závodě číslo 2 Citroën Racing podtrhl vynikající bodový účet a dál vede týmové mistrovství světa. Druhý tým v průběžném pořadí mistrovství světa ztrácí už 200 bodů.

Co také řekli

Yves Matton, šéf Citroen Racing:

„Pro mě jako Belgičana je skvělý pocit vidět, jakých jsme dosáhli výsledků právě ve Spa-Francorchamps. Myslím, že můžeme být pyšní na způsob, jakým jsme vyhráli oba závody. Pasáž Raidillon byla pro nás velkou výzvou, která pro nás ale přinesla určité technické problémy, s nimiž jsme se dosud nesetkali. Náš technický tým odvedl velký kus práce na odstranění těchto problémů a naši piloti pak vše dokončili využitím celého potenciálu C-Elysée WTCC. Nemohli jsme evropskou část šampionátu zakončit lépe. Nyní máme delší přestávku, ale neznamená to, že bychom mohli čekat, že naše excelentní cesta kolem celého světa bude pokračovat sama.“

Yvan Muller:

„Po získání pole position jsem nemohl jinak, než dobře odstartovat do prvního závodu. V prvním kole jsem byl ještě opatrný, ale pak jsem zaútočil a ujistil jsem se, že jsem už mimo kritickou zónu. Pechito a Séb bojovali za mnou mezi sebou ze všech sil, což mi trochu nahrálo. Můj start do druhého závodu nebyl nejlepší, ale nic jsem neztratil. Byl to obtížný závod, ale zabojoval jsem velice tvrdě, abych se dotáhl na mé soupeře a vyjel si druhé místo. Náš C-Elysée WTCC šlapal skvěle po celý víkend a naše rychlost v pasážích Raidillon a Blanchimont nám umožnila zaútočit v Les Combes a Bus Stop.“

José María López:

„Nemohl jsem polevit na druhé pozici v prvním závodě. Sébastien byl opravdu velice rychlý ve druhém a třetím sektoru, moje pneumatiky byly hodně rychlé. Dal jsem všechno do posledního kola a naštěstí to vyšlo. Toto druhé místo je pro mě velice důležité, ale nezapomenutelné bude 1., 2. a 3. místo pro náš tým! V druhém závodě jsem se tvrdě utkal v několika prvních zatáčkách s Valentem. Škrtli jsme si o sebe, ale moje auto bylo v pořádku a já byl rychlejší než ostatní. Pak jsem se rozhodl dost předjíždět na Bus Stop a musím říci, že moji soupeři se ke mně chovali velmi sportovně. Je to pro mě neuvěřitelné vítězství! Dobrý byl i celý víkend, i když mě Ivan připravil o dva body. Opakuji znovu, i přes náskok není moje pozice úplně jasná.“

Sébastien Loeb:

„První závod jsem si užíval…až na poslední kolo! Pechito byl tak rychlý v Raidillonu, věděl jsem, že právě on bude stálým nebezpečím. Pokaždé jsem ho zavřel, ale nakonec se mu podařilo proklouznout. Na startu druhého závodu jsem si nepolepšil a na Valenteho jsem ztrácel hodně času. Když jsem se přes něho konečně dostal dál, na víc než páté místo už to nevydalo.“

Ma Qing Hua:

„Nebyl to pro mě zrovna snový den. Na začátku prvního závodu jsem se dokázal posunout o několik míst, ale po několika kolech se mi uvolnilo čelní sklo a já neviděl moc dobře na dráhu. Zvládl jsem solidní souboje s Chiltonem a Borkovicem, ale nakonec jsem vůbec nebodoval. V druhém závodu jsem měl problémy s motorem a nemohl jsem pokračovat.“

 

Výsledky – závod 1:

  1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
  4. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1)
  5. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  6. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  7. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  8. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
  9. Dusan Borkovic (Chevrolet RML Cruze TC1)
  10. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
  11. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

Nejrychlejší kolo: Yvan Muller 2’26’’579

 

Závod 2:

  1. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  3. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1)
  7. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  8. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
  9. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)
  10. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)

Nejrychlejší kolo: José-María López 2’26’’679

 

Mistrovství světa WTCC – pořadí pilotů:

  • 1. José-María López 255
  • 2. Yvan Muller 216
  • 3. Sébastien Loeb 190
  • 4. Tiago Monteiro 125
  • 5. Gabriele Tarquini 105
  • 12. Ma Qing Hua 33

 

Mistrovství světa WTCC – Pohár konstruktérů:

  • 1. Citroën Total 597
  • 2. Honda 392
  • 3. Lada 202

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...