3 řešení společnosti Continental: i bez rezervy se lze vypořádat s defektem, a ušetřit tak až 80 litrů místa

  • Současná legislativa umožňuje u drtivé většiny moderních automobilů vyjmutí rezervy a její nahrazení pneumatikami s možností nouzového dojezdu nebo tzv. lepicí sadou
  • Technologie Continental SSR RunFlat, umožňující nouzové dojetí po ztrátě tlaku v pneumatice do servisu, je poprvé dostupná mimo vlajkovou značku Continental, konkrétně u plášťů Uniroyal RainSport 3. Ty tak představují dostupnou volbu např. pro majitele starších vozů BMW
  • Až 80 % všech drobných defektů pneumatik dokáže sama eliminovat technologie ContiSeal. V aktuální produkci značky Continental je více než 150 rozměrů a téměř 20 provedení plášťů s touto technologií
  • V nabídce je i opravná (lepicí) sada ContiMobilityKit, s jejíž pomocí lze opravit propíchnutí běhounu pneumatiky během několika málo minut, a to bez nutnosti odmontování kola

Continental představuje tři technologie, které umožňují u vybraných vozů využít k balení věcí na dovolenou i prostor pro rezervu. Tím se zvýší objem zavazadlového prostoru až o 80 litrů. Podle aktuálního znění vyhlášky 341/2014 Sb. už nemusí být většina moderních automobilů vybavena zvedákem, klíčem na matice a náhradním kolem, namísto toho stačí pláště se speciální konstrukcí umožňující nouzové dojetí po defektu, nebo sada na opravu pneumatik. To splňují jak pneumatiky s technologiemi ContiSeal a SSR RunFlat, tak i set ContiMobilityKit. Pro všechna řešení je povinné nebo doporučené mít ve voze systém sledování tlaku v pneumatikách.

ContiSeal

Technologie ContiSeal dokáže eliminovat asi 80 % všech poškození běhounu do průměru až 5 mm. Vnitřní lepivá viskózní těsnící vrstva veškeré drobné defekty okamžitě sama zacelí, není nutné zastavovat vozidlo a řešit opravu. Jízda navíc může pokračovat bez omezení, neboť funkce pláště zůstává zachována, stejně jako u pneumatik bez poškození. „Řidiči tak většinou ani nepostřehnou, že došlo k defektu. Při použití tohoto typu pneumatik je vhodná pravidelná kontrola jejich stavu. Tlak je hlídán automaticky systémem sledování tlaku v pneumatikách, bez něj ‚ContiSealy‘ používat nedoporučujeme. Výhodou také je, že montáž plášťů s technologií ContiSeal je stejná jako u běžných pneumatik. Mají totožnou konstrukci, liší se pouze mírně vyšší hmotností,“ říká Aleš Langer z oddělení Zákaznického servisu Continental Barum s.r.o. Pláště s technologií ContiSeal hojně využívá koncern Volkswagen, ale jsou kompatibilní i se všemi běžně dostupnými ráfky. Důležité je rovněž mít na paměti, že na poškozených pneumatikách ContiSeal nelze jezdit do nekonečna, i ony musí být v případě defektu opraveny v pneuservisu.

Continental SSR RunFlat

Díky zesíleným bočnicím pneumatik s technologií SSR RunFlat nedojde po defektu k deformaci pláště mezi silnicí a ráfkem, a nehrozí tak nebezpečné svléknutí pláště, poškození ráfku či celé nápravy. Dojezd nenahuštěné pneumatiky se zesílenými bočnicemi je minimálně 80 km, a to rychlostí maximálně 80 km/h. „Pokud dojde k propíchnutí pláště, mohou řidiči na pneumatikách s technologií SSR RunFlat bezpečně dojet do servisu, kde jim poškozený plášť vymění za nový,“ říká Aleš Langer. Pro použití takovýchto pneumatik je nutné mít v autě nainstalovaný systém sledování tlaku v pláštích, nejlépe v kombinaci s elektronickou stabilizací (ESC).

Novinkou pro letní sezonu 2018 je zavedení technologie SSR RunFlat i do nabídky dalších značek koncernu Continental – konkrétně se jedná o Uniroyal a jeho pneumatiku RainSport 3. Vůbec poprvé se tak v rámci koncernu Continental zesílené bočnice objevují na jiných než prémiových pláštích. Pro tuto sezonu budou „runflaty“ Uniroyal k dostání v osmi velikostech a se zdokonalenou technologií Shark Skin. Na běhounu pneumatiky jsou stejně jako na kůži žraloka „šupinky“, jež optimalizují průtok vody, potlačují vodní turbulence a přispívají k rychlému odvodu vody, čímž minimalizují riziko vzniku aquaplaningu. „Nové pneumatiky Uniroyal RainSport 3 zpřístupňují technologii SSR RunFlat například majitelům starších vozů BMW. Díky povrchu Shark Skin se navíc jedná o jednu z nejlepších voleb pro jízdu na mokru,“ říká Aleš Langer.

ContiMobilityKit

Pro řidiče, kteří nechtějí vozit v autě rezervní kolo, ale ani kupovat novou sadu pneumatik, je ideální alternativou set na opravu plášťů ContiMobilityKit. V balení se nachází kompresor napájený z 12V zásuvky, láhev se speciální těsnící kapalinou, rukavice a návod. Po aplikaci těsnícího prostředku se s opravenou pneumatikou dá urazit až 200 km maximální rychlostí 80 km/h. „ContiMobilityKit je vyvinut tak, aby si každý řidič bez větších technických znalostí mohl snadno opravit poškozenou pneumatiku a dojet do servisu. Kompresor, jenž je součástí balíčku, navíc lze použít pro pravidelnou kontrolu tlaku pneumatik,“ říká Langer. Sada na opravu plášťů je rovněž plnohodnotnou náhradou rezervy.

O možnosti vyjmutí rezervy je vhodné se informovat u výrobce automobilu. Bez problémů lze náhradní kolo nechat v garáži a nahradit ho lepicí sadou např. u všech v současné době prodávaných vozů značky Škoda.

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...