Zcela nová Honda Jazz 2015 třetí generaci univerzálního a velmi oblíbeného kompaktního hatchbacku značky Honda v prodeji již od října 2015(velmi podrobná informace)

Díky zvětšenému prostoru, univerzálnosti, zdokonalením a použitým technologiím posunuje hranice segmentu automobilů nižší třídy.

1hondajbok950

1hondajpred950

Zcela nový model Honda Jazz

– navazuje na vysokou prestiž svých velmi oblíbených předchůdců. Od uvedení první generace v roce 2001 se po celém světě prodalo již více než 5 miliónů kusů tohoto globálního vozu, který je na některých trzích označován jako „Fit“. V současnosti se vyrábí v sedmi zemích. Ačkoli si tato novinka zachovává tradiční tvary modelu Jazz, vyznačuje se jedinečným elegantním stylingem, včetně působivého vzhledu a výrazných osobitých linií.

Zcela nový model Jazz má smělý a zároveň vytříbený design karosérie a interiéru. Oproti svému předchůdci je o 95 mm delší a má o 30 mm širší rozvor kol. Díky novému uspořádání je vnitřní prostor nejnovějšího modelu Jazz proporčně dokonce větší než u modelu předchozí generace.

Nový model Jazz je součástí nové globální řady Honda

Vychází z designové koncepce „Man Maximum, Machine Minimum“. Tato koncepce usiluje o kompaktní a přitom vysoce efektivní uspořádání, jež poskytuje cestujícím co nejvíce prostoru a zároveň minimalizuje prostor, který využívá automobil. Díky středovému umístění palivové nádrže vznikl uvnitř čtyřmetrového modelu Jazz špičkový vnitřní prostor s inovativním uspořádáním Honda. Vnitřní prostor se systémem Honda Magic Seats nabízí bezkonkurenční univerzálnost a zároveň jeden z největších zavazadlových prostorů v dané třídě, jakož i bohatou nabídku konfigurací pro převážení nákladu a cestujících.

Kromě toho mají uživatelé k dispozici další vylepšení, pokročilé bezpečnostní a infotainmentové technologie a také si mohou vychutnat vysoce úspornou a dynamičtější jízdu.

Velmi kvalitní a příjemné materiály a důmyslný design vnitřního prostoru vytvářejí pocit luxusu, který je u některých modelů doplněn sedmipalcovým dotykovým displejem uprostřed palubní desky sloužícím k ovládání nového infotainmentového systému Honda Connect.

Zcela nový model Jazz bude vybaven novým výkonným a úsporným 1,3litrovým benzínovým motorem i-VTEC z řady Honda Earth Dreams Technology. Pohodlnější jízdu umocňuje citlivější a atraktivnější řízení díky novému tužšímu a lehčímu podvozku a přepracovanému zavěšení náprav, které je vyladěno speciálně pro evropské zákazníky:

  • Pohodlný vnitřní prostor a větší univerzálnost
  • Optimalizované uspořádání poskytuje špičkový prostor pro cestující a náklad v dané třídě
  • Cestující na zadních sedadlech mají o 115 mm více prostoru pro nohy
  • Po sklopení zadních sedadel se nákladní prostor zvětší z 354 na 1314 litrů (se sklopenými sedačkami)
  • Systém Magic Seats nabízí čtyři režimy pro maximální univerzálnost
  • Široké zadní výklopné dveře a nízká nakládací hrana zaručují snadný přístup

Filozofie designu Honda „Man Maximum, Machine Minimum“

– zaručuje kompaktnost a vysokou úspornost modelu Jazz 2015. Nové uspořádání rovněž zahrnuje vylepšená řešení, která poskytují maximální prostor pro cestující a náklad v dané třídě. Palivová nádrž se sníženým profilem, která je nainstalována pod předními sedadly, uvolňuje podlahový prostor pod zadními sedadly a vytváří plochu pro využití inovativního systému Honda Magic Seats.

Oproti svému předchůdci má model Jazz 2015 o 95 mm delší karosérii a o 30 mm širší rozvor náprav. Nabízí špičkový vnitřní prostor pro cestující: velikost prostoru pro nohy, ramena a hlavu na předních a zadních sedadlech nemá v této třídě konkurenci. V porovnání s již prostorným předchozím modelem Jazz mají cestující na předních sedadlech nového modelu o 30 mm více prostoru pro ramena a zároveň o 20 mm více místa mezi sebou. Cestující na zadních sedadlech mají o 115 mm více prostoru pro nohy, o 65 mm více prostoru pro kolena a o 20 mm více prostoru pro ramena.

Model 2015 Jazz poskytuje zákazníkům rovněž jedinečný nákladní prostor

  • Zavazadlový prostor se zvětšil o 17 litrů na 354 litrů (metodika VDA), když jsou používána zadní sedadla, a na 1314 litrů (metodika VDA), když jsou zadní sedadla sklopená.
  • Zadní sedadla Magic Seats modelu Jazz 2015, která jsou dělená v poměru 60:40, lze používat v celé řadě konfigurací pro dosažení maximální univerzálnosti prostorného interiéru.
  • Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o délce 1 505 mm (o 80 mm delší, než u předchozí generace Jazz).
  • Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1 280 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty. Kromě této univerzální výšky je dostupný prostor v tomto režimu o 55 mm delší než u předchozí generace Jazz.
  • Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vznikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2 480 mm (+80 mm).
  • Režim Refresh – opěrák předního sedadla se sklopí do vodorovné polohy v rovině se sedákem zadního sedadla a vznikne „gauč“ o délce 1 580 mm (+80 mm). Cestující se mohou posadit dozadu a po dlouhé cestě si doslova „dát nohy nahoru“.
  • Díky šířce otvoru zadních výklopných dveří (1 090 mm) a nízké nakládací hraně (pouhých 605 mm) lze do zavazadlového prostoru snadno přistupovat. Čtyři upínací oka umožňují bezpečné upoutání nákladu.

Nové uspořádání, nový podvozek a dynamické zavěšení

  • Tužší podvozek s karosérií a zavěšením speciálně pro evropské zákazníky
  • Lehčí zavěšení a nové tlumiče zvyšují kvalitu jízdy
  • Nový „rychlejší“ elektrický posilovač řízení poskytuje lepší zpětnou vazbu pro řidiče
  • Konfigurace zavěšení a nový systém aktivního brzdění AHA (Agile Handling Assist) minimalizují nedotáčivost vozu
  • Kotoučové brzdy na obou nápravách zajišťují účinnou a bezpečnou brzdnou sílu

Díky novému podvozku je model Jazz 2015

  • – z nové globální řady Honda o 12 % lehčí než jeho předchůdce. Zároveň se zvýšila tuhost karoserie. Modely Jazz pro evropský trh mají speciální karoserii s dodatečným vyztužením a specifickou konfiguraci zavěšení. Tyto změny umožňují přesnější fungování zavěšení a řízení a zajišťují maximální uspokojení z jízdy po typických evropských silnicích.
  • Vylepšené a lehčí součásti zavěšení – vzpěry MacPherson na přední nápravě a torzní příčka ve tvaru H na zadní nápravě – v kombinaci s delším rozvorem (+ 30 mm) zajišťují jízdní stabilitu přirozeným omezováním náklonu. Nové tlumiče rovněž vylepšují kvalitu jízdy všech cestujících, omezují přenášení otřesů z vozovky do kabiny a vyvolávají pocit dokonalého souladu.
  • Zavěšení přední nápravy má novou geometrii s nižším předním středem klopení pro zvýšení stability, která přispívá k přesnějšímu, přirozenějšímu a dynamičtějšímu chování nového modelu Jazz 2015 při zatáčení. Pocit zvýšené hbitosti umocňuje nový elektrický posilovač řízení, který reaguje o 22,5 % „rychleji“ (převod řízení je snížen z 18.2:1 na 14.1:1) a poskytuje lepší zpětnou vazbu pro řidiče.
  • Zavěšení zadní nápravy má vyšší střed klopení. Tlumiče nové konstrukce lépe izolují kabinu od vibrací z povrchu vozovky.

Systém AHA zvyšuje agilitu aoptimalizuje vyrovnanost jízdy

Systém AHA je tak dalším systémem, který zlepšuje dynamickou stabilitu vozu). Reaguje zejména na rychlé pokyny řízení nebo při vysokém zatížení v zatáčkách, ke kterému dochází při nouzových vyhýbacích manévrech. Systém aktivního brzdění (AHA) funguje prostřednictvím stabilizačního systému vozu, je stále aktivní a řidič ho ani nevnímá. Podle potřeby mírně přibrzďuje kola na straně, která je ve směru zatáčení, když se otáčí volant. Výsledkem je zvýšená citlivost a stabilita vozidla a příjemný zážitek z řízení.

Účinnou a stabilní brzdnou sílu modelu Jazz 2015 zajišťují kotoučové brzdy na obou nápravách. Přední náprava je opatřena vzduchem chlazenými kotouči 262 mm a zadní náprava plnými kotouči 239 mm. Tento model je vybaven následujícími elektronickými pomůckami, které posilují brzdnou sílu a zvyšují stabilitu vozu: protiblokovací systém (ABS), elektronické rozdělování brzdné síly (EBD), brzdový asistent (BA), stabilizační systém (VSA) a asistent pro rozjezd v kopci (HSA).

Kabina modelu Jazz 2015 je důkladně odhlučněna

– díky nízkým hodnotám NVH (hluk a vibrací) nového podvozku a nového zavěšení. Komplexní přístup společnosti Honda k NVH přináší další vylepšení, zejména omezení hluku od motoru, vozovky a větru. Snahy o omezení pronikání hluku se zaměřily zejména na přední příčku karosérie. Mezery v izolační vrstvě byly omezeny na absolutní nezbytné minimum. Volant je vybaven plovoucím modulem SRS, který funguje jako dynamický tlumič a omezuje mikrovibrace na volantu.

Nové aerodynamické kryty pod vozem omezují hluk proudícího vzduchu a zároveň snižují aerodynamický odpor na nejnižší úroveň v dané třídě. Díky jednotlivým opatřením nabízí model Jazz 2015 výjimečné jízdní vlastnosti, elegenci, pečlivě vyladěnou a vylepšenou dynamiku a řadu špičkových vylepšení.

Nový velmi úsporný motor a nové převodovky

  • Nový lehčí 1,3litrový motor i-VTEC přináší výkon a nízkou spotřebu palivaMax. výkon 75 kW (102 k), max. točivý moment 123 Nm
  • Nové elektronické variabilní řízení ventilů (VTC) optimalizuje časování sacích ventilů
  • Šestistupňová manuální převodovka přispívá k lepší akceleraci a tiché jízdě
  • Přepracovaná převodovka CVT přináší přirozenější „vícerychlostní“ odezvu

Model Jazz 2015 bude vybaven novým výkonným a úsporným 1,3litrovým benzínovým motorem i-VTEC z řady Honda Earth Dreams Technology. Tento motor o výkonu 75 kW při 6 000 ot./min. je ve standardní verzi k dispozici s novou šestistupňovou manuální převodovkou (nahrazuje předchozí pětistupňovou převodovku). Na přání je k dispozici nově vyvinutá převodovka CVT.

Chytrá konstrukce tohoto nového čtyřválcového motoru i-VTEC (Intelligent Variable Timing and Lift Electronic Control) zaručuje stejné potěšení z jízdy jako u předchozího 1,4litrového motoru. Zároveň dosahuje úspornosti, která odpovídá motoru o obsahu 1,2 litru. Maximální točivý moment je 123 Nm při 5 000 ot./min.

Celková účinnost je vylepšena použitím vysokoprůtokového chlazeného systému recirkulace spalin EGR (exhaust gas recirculation), snížením tření, vylepšenými technologiemi vypínání motoru při volnoběhu a elektronickým řízením proměnného časování VTC (variable timing control) vačkového hřídele, které optimalizuje časování sacích ventilů i při studeném startu motoru. Pro zvýšení tepelné účinnosti byl kompresní poměr zvýšen na 13.5:1.

Nový motor o obsahu 1 318 cm3 je také lehčí než 1,4litrový motor. Byly použity tenčí ložiskové osy, podstatně lehčí klikový hřídel (úspora 27 %) a další pohyblivé části. Kromě toho je celé sběrné sací potrubí vyrobeno z epoxidové hmoty.

Nový 1,3litrový motor splňuje přísnou emisní normu Euro 6. Emise CO2 začínají na impozantních 106 g/km, zatímco úspora paliva začíná již od 4,6 l/100 km (kombinovaný cyklus) – obě tyto hodnoty platí při použití vysoce úsporné převodovky CVT.

Výběr manuální převodovky nebo převodovky CVT

V nabídce jsou dvě nové převodovky, které doplňují vysokou účinnost motoru a sníženou hmotnost struktury modelu Jazz 2015.

Předchozí pětistupňovou manuální předovku nahradila zcela nová šestistupňová manuální převodovka s širším rozsahem převodových poměrů, které jsou vyladěny speciálně pro nový model Jazz. Převodové poměry 1 až 5 jsou blíže a umožňují lepší akceleraci. Nejvyšší rychlostní stupeň (6.) zaručuje uvolněnou, tichou jízdu s minimální spotřebou paliva. Hluk a vibrace převodovky jsou omezeny použitím kola spouštěče se šikmým ozubením.

Zvláštní pozornost byla věnována kvalitě a pocitu z nového řazení. Dráha řazení byla zkrácena o 10 %. Druhý rychlostní stupeň je opatřen uhlíkovým synchronizačním kroužkem, který usnadňuje řazení o 5 %. Celkový odpor řazení byl snížen o 25 %. Výsledkem je hladší a snazší řazení.

S manuální převodovkou akceleruje nový model Jazz

– z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a dosahuje maximální rychlost 190 km/h (118 mil/h).

Pro model Jazz 2015 byla přepracována oblíbená volitelná převodovka Honda CVT

– která přináší nižší spotřebu paliva a podstatná vylepšení ovladatelnosti. Pro evropské trhy bylo speciálně vyvinuto zcela nové ovládání převodovky CVT se směrovou a lineární odezvou, která je charakteristická pro manuální převodovky. Rychlost vozidla tak přesněji odpovídá poloze pedálu akcelerátoru, čímž se zlepšuje směrová odezva. Otáčky motoru se zároveň zvyšují proporčně s polohou pedálu akcelerátoru a výsledkem je lepší lineární odezva.

Díky novému řídicímu softwaru má ovladatelnost převodovky CVT přirozenější „vícerychlostní“ odezvu. Tento software, který je dodáván pouze pro evropské trhy, simuluje sedm rychlostí a zajišťuje optimalizované mapování řazení. Vylepšení pro konkrétní situace přinášejí dva nové doplňkové programy.

Program EDDB (Early Downshift During Braking) pomáhá řidiči brzděním motorem

Když program EDDB rozpozná, že brzdný systém vozidla zahájil brzdění, klesání nebo zatáčení, automaticky zvýší otáčky motoru a umožní brzdění motorem. To následně umožňuje rychle akcelerovat po zpomalení nebo po projetí zatáčky.

Program Fast Off měří rychlost uvolnění pedálu akcelerátoru řidičem

Pokud řidič uvolní pedál rychle, program udržuje otáčky motoru pro brzdění motorem. Tento systém byl důkladně testován pro evropské víceproudé rychlostní silnice. Program Fast Off například rozpozná, když je řidič připraven předjet vozidlo vpředu, ale nemůže tento manévr provést, protože se ve vedlejším pruhu právě nachází jiné vozidlo. Když řidič rychle uvolní pedál akcelerátoru, aby nechal vozidlo ve vedlejším pruhu předjet, program Fast Off bude udržovat vysoké otáčky motoru, aby byl připraven dokončit předjíždění.

Tato nově vyvinutá jednotka CVT přináší značnou úsporu paliva a zároveň podstatná vylepšení ovladatelnosti. Převodovka CVT umožňuje motoru déle pracovat v nejúspornějším rozsahu tím, že místo přidávání a ubírání plynu motoru průběžně mění převodový poměr. Převodovka CVT, která je řízena automaticky řídícím systémem motoru, vybírá optimální poměr ze sedmi simulovaných rychlostních stupňů podle otáček motoru, polohy plynu a pokynů řidiče. K úspoře také přispívá širší rozsah poměru převodovky a snížená hmotnost v důsledku úsporného designu se sníženým tlakem řemenic. Snížení tření bylo dosaženo přizpůsobením kapacity čerpadla oleje, snížením odporu oleje, zpětnou brzdou s nízkým třením a snížením tření točivých kluzných částí.

S převodovkou CVT akceleruje model Jazz 2015 na 100 km/h za 12 sekund a dosahuje maximální rychlost 183 km/h.

Smělý, neotřelý styling karoserie a propracovaná kabina

  • Pro všechny modely Honda 2015 je příznačný smělý nový design přídě s charakteristickou maskou ve tvaru křídla
  • Futurističtější tvar „one-motion“ vytváří bezpečnější a usazený vzhled
  • Velké čelní okno a přední boční vyklápěcí okna pro pocit prostornosti
  • Nový infotainmentový systém Honda Connect se 7palcovým dotykovým displejem

Zcela nový design karosérie nového modelu Jazz

-je charakteristický pro celou nabídku nových a aktualizovaných modelů Honda pro rok 2015. Výrazný design přídě, společný pro celou produktovou řadu Honda 2015, zdůrazňuje charakteristický tvar křídla na masce a světlometech. Oproti předchozí generaci Jazz se nový model vyznačuje podsaditějšími a futurističtějšími tvary.

Výrazné linie, které vystupují ze smělého tvaru písmene X předního nárazníku a mřížky, stoupají okolo dolního okraje předních světlometů, přes kapotu a podél střešní linie k zadnímu střeš-nímu spojleru a odtud spadají k dolnímu okraji nárazníku, vytvářejí pocit bezpečí a usazenosti.

Linie na boční straně karosérie vystupují z podběhu předního kola a při jízdě vytváří odhodlaný dopředu směřující výraz. Dynamicky profilované boční panely zviditelňují vůz ve všech jízdních situacích. Spojler na výklopných zadních dveřích a téměř svislé zadní okno vytvářejí silný estetický dojem, zatímco zadní sdružená světla zdůrazňují smělý design.

Nový model Jazz bude k dispozici ve třech verzích: Trend, Comfort a Elegance. Modely Comfort jsou vybaveny 15palcovými pětipaprskovými litými koly se směrovým designem, který zdůrazňuje dynamičtější jízdní vlastnosti modelu Jazz. Modely v nejvyšší verzi Elegance jsou vybaveny sportovně upravenými 16palcovými litými koly, jejichž zdvojená pětipaprsková výplň je kontrastně vyvedena v odstínech Silver a Dark Gun Metal Grey.

Model Jazz 2015 je k dispozici ve třech metalických odstínech (Alabaster Silver, Tinted Silver a Brilliant Sporty Blue), třech perleťových odstínech (White Orchid, Crystal Black a Attract Yellow) a rovněž ve dvou základních odstínech (Milano Red a Sunset Orange). Novým odstínem pro model Jazz je Brilliant Sporty Blue. Na evropských trzích uvádí Honda prostřednictvím nových modelů Jazz zcela nové odstíny Tinted Silver, Sunset Orange a Attract Yellow.

Uvnitř poskytuje kabina všem cestujícím pocit vzdušného prostoru díky velkému čelnímu oknu se širokým výhledem. Společně s velkými bočními vyklápěcími okny před zrcátky předních dveří zajišťuje vynikající a pohodlný výhled vpřed a vpouští do kabiny spoustu světla. Poskytuje všem cestujícím pocit otevřenosti a zároveň bezpečí.

Funkční uspořádání přispívá k lepšímu soustředění řidiče

  • Na uspořádání kabiny se odrazil záměr, s nímž byl model Jazz 2015 konstruován – aby sváděl k řízení. Funkčnost vnitřního prostoru umožňuje řidiči soustředit se na řízení a zároveň poskytuje spolujezdci prostor pro odpočinek.
  • Středový panel je mírně natočen směrem k řidiči, aby měl lepší viditelnost a větší jistotu. Pro větší pohodlí jsou v kabině pečlivě umístěny důležité úložné prostory, dva zvláště velké držáky nápojů vpředu a středová skříňka v přední loketní opěrce, do které se vejde tablet.
  • V kabině byly použity kvalitní materiály, například vkusná černá palubní deska a obložení s jemnými detaily, které kontrastují s čalouněním a ozdobnými doplňky vyvedenými v leštěném chromu.
  • Model Jazz 2015 má rozšířené možnosti nastavení polohy volantu a předních sedadel. Řidič má tudíž větší volnost při výběru vhodné polohy. Nastavení polohy volantu je o 10 mm delší a dráha posunu sedadla je o 36,4 mm delší.
  • Na palubní desce na straně řidiče se nachází třídílná přístrojová deska, na které jsou jednotlivé přístroje ohraničené „plovoucími“ osvětlovacími kruhy. Změnami barev podsvícení rychloměru od bílé po zelenou informuje funkce Honda ECO Assist řidiče o úspornosti jízdy.
  • Ovládací prvky na volantu umožňují řidiči přepínat zobrazení informací na multiinformačním displeji LCD na pravém přístroji na přístrojové desce. Kromě běžných údajů o cestě, jako je například úspora paliva, dojezd a čas cesty, se na displeji rovněž zobrazují upozornění při aktivaci některých pokročilých systémů aktivní bezpečnosti.
  • Modely verze Trend mají klimatizaci ve standardní výbavě. Pětipalcový LCD displej ovládání zvuku uprostřed palubní desky umožňuje cestujícím ovládat rádio nebo přehrávání CD či hudby z osobních zařízení prostřednictvím 180wattového audiosystému se čtyřmi reproduktory. Modely verze Comfort jsou vybaveny sedmipalcovými dotykovými displeji infotainmentového systému Honda Connect a ovladači zvuku na volantu.
  • Modely verze Elegance jsou rovněž vybaveny koženým potahem volantu, bezklíčovým odemykáním a startováním a ovladači automatické klimatizace na dotykovém panelu. Nejvyšší verze bude rovněž vybavena jedinečným prvotřídním čalouněním sedadel, zvláště kvalitními materiály na nejčastěji používaných plochách a chromovými doplňky v kabině.

Nový pokročilý infotainmentový systém

Infotainmentový systém Honda Connect, který byl poprvé uveden v Evropě u modelu CR-V 2015, zajišťuje lepší připojení, informace a zábavu v novém modelu Jazz. Dodává se v základní výbavě verzí Comfort a Elegance.

Honda Connect představuje aplikační uživatelské rozhraní, které lze ovládat přitahováním prstů, potahováním a klepáním, podobně jako u moderních chytrých telefonů. Používá systém Android, nejrozšířenější mobilní operační systém na světě. Systém Honda Connect umožňuje rychlý přístup k internetovým službám, například procházení webu, dopravním informacím v reálném čase, zprávám a informacím o počasí, sociálním sítím a internetovým hudebním stanicím.

Systém Honda Connect je dodáván s celou řadou předinstalovaných aplikací. Další aplikace si mohou uživatelé stáhnout individuálně prostřednictvím služby Honda App Center. Předinstalovaná aplikace „Aha“ nabízí snadný přístup k tisícům stanic se zvukovým obsahem od hudby, zpravodajství, podcastů po audioknihy, a také k informačním kanálům sociálních sítí a ke službám poskytovaným na základě polohy.

Tento systém lze snadno a intuitivně ovládat prostřednictvím sedmipalcového dotykového displeje uprostřed přístrojové desky. Displej lze individuálně přizpůsobit výběrem některého ze dvou odlišných vzhledů. Uživatelé si tak mohou vytvořit systém ve vlastním stylu. Barevně rozlišené ikony urychlují a usnadňují procházení nabídek.

Na dotykovém displeji Honda Connect se rovněž zobrazují informace o vozu, například počet kilometrů, údaje o úspoře paliva a délce jízdy.

Kromě toho je systém Honda Connect vybaven možnostmi synchronizace s chytrými telefony a dalšími osobními multimediálními zařízeními: WiFi, Bluetooth, HDMI a MirrorLink. Funkce MirrorLink přenáší obraz z připojeného kompatibilního přístroje a umožňuje jej ovládat prostřednictvím displeje na přístrojové desce.

Společnost Honda poskytuje také oblíbenou satelitní navigaci Garmin

– v základní výbavě verze Elegance a na přání u ostatních verzí. Tento systém je plně integrován se systémem Honda Connect a obsahuje předinstalované mapy, které umožňují uživatelům navigaci i v místech bez pokrytí mobilním signálem.

Podrobné hlasové navigační povely jsou doplněny pokročilými funkcemi navádění, které snadno navigují řidiče i v těch nejnáročnějších situacích. Realistická zobrazení křižovatek usnadňují identifikaci vybraných křižovatek a výjezdů. Tento systém rovněž zobrazuje objížďky v reálném čase, varování na omezení rychlosti, navádění v jízdních pruzích, zobrazení dopravních značek, budovy ve 3D, plastická zobrazení a úsporné trasy. Společnost Honda jako jediná poskytuje bezplatné aktualizace map po dobu čtyř let.

Komplexní balíček pokročilých bezpečnostních funkcí

  • Všechny vozy Jazz jsou vybaveny protikolizním systémem CTBA, který pomáhá zabraňovat nehodám v nízké rychlosti
  • Pokročilý systém podpory řízení obsahuje šest pomůcek aktivní bezpečnosti
  • Nová konstrukce karosérie Advanced Compatibility Engineering usiluje o získání nejvyššího hodnocení bezpečnosti
  • Podobně jako všechny nové vozy Honda prodávané v Evropě je model Jazz vybaven celou řadou jedinečných technologií aktivní a pasivní bezpečnosti, díky kterým je řízení snadnější a zároveň bezpečnější.
  • Všechny vozy Jazz prodávané v Evropě budou vybaveny protikolizním systémem Honda (CTBA). Tento systém byl vyvinut za účelem zamezení nehodám způsobených při nízké rychlosti nebo zmírnění jejich následků: sleduje vozovku před vozidlem prostřednictvím laserového radaru a automaticky brzdí, pokud zjistí bezprostřední nebezpečí kolize. Systém je navržen tak, aby se aktivoval při rychlosti nižší než 32 km/h (20 mil/h). Pokud tento systém zjistí nebezpečí kolize, začne přibrzďovat, vydávat zvuková a vizuální varování a případně naplno autonomně brzdit.
  • Komplexní balíček technologií aktivní bezpečnosti Honda, známý jako pokročilý systém podpory řízení, je k dispozici na přání pro verzi Trend a ve standardní výbavě verzí Comfort a Elegance. Pokročilý systém podpory řízení (ADAS) má následující funkceí: varování před čelní srážkou, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, varování při opuštění jízdního pruhu a systém přepínaní dálkových a tlumených světel.

Varování před čelní srážkou

Varování před čelní kolizí využívá víceúčelovou kameru ke zjišťování rizika kolize a rozpoznává vozidla (osobní nebo nákladní) přímo vpředu. Tento systém funguje, když se vozidlo pohybuje rychlostí 15 km/h (9 mil/h) nebo rychleji. Při zjištění nebezpečí kolize vyšle vizuální a zvuková varování. Vzdálenost, na kterou systém varuje, lze upravit podle potřeby řidiče, a řidič může tento systém rovněž vypnout.

Systém rozpoznávání dopravních značek

Systém rozpoznávání dopravních značek využívá víceúčelovou kameru k zjišťování dopravních značek, když se vozidlo pohybuje dopředu. Tento systém automaticky rozpoznává značky, kolem kterých vozidlo projede, a zobrazuje je prostřednictvím i-MID.

Systém je zkonstruován tak, aby detekoval kulaté dopravní značky s omezením rychlosti a s informací „zákaz předjíždění“. Najednou mohou být zobrazeny dvě dopravní značky. Na pravé straně displeje se zobrazují pouze značky s omezením rychlosti, zatímco vlevo se zobrazují značky „zákaz předjíždění“ a omezení rychlosti s dodatečnými informacemi, například s informacemi o počasí.

Inteligentní omezovač rychlosti

Inteligentní omezovač rychlosti kombinuje dva nezávislé bezpečnostní systémy – nastavitelný omezovač rychlosti a systém rozpoznávání dopravních značek – které společně vytvářejí pokročilou bezpečnostní asistenční funkci. Systém nastavitelného omezovače rychlosti, kterým jsou standardně vybaveny všechny vozy Honda prodávané v Evropě, reguluje maximální rychlost vozidla podle nastavení řidiče.

Když řidič aktivuje inteligentní omezovč rychlosti, stanoví se maximální rychlost vozidla automaticky podle rychlosti zjištěné systémem rozpoznávání dopravního značení. Když vozidlo projede okolo dopravní značky s nižším rychlostním omezením, automaticky mírně zpomalí snížením výkonu na maximální rychlost, která nepřekračuje dané rychlostní omezení. Pokud rychlost vozidla přesáhne toto omezení o 3 km/h (2 míle/h) nebo více, zazní výstražný signál a na displeji se rozbliká rychlostní omezení. Maximální rychlost vozidla, bez ohledu na to, zda pedál akcelerátoru ovládá řidič či nikoli, toto omezení nepřekročí. Když vozidlo projede okolo dopravní značky s vyšším rychlostním omezením, systém umožní řidiči přidat plyn, dokud vozidlo nedosáhne novou maximální povolenou rychlost. V tomto okamžiku zabrání vozidlu, aby překročilo nové rychlostní omezení. Řidič může tento systém kdykoliv vypnout.

Varování při opuštění jízdního pruhu

Varování při opuštění jízdního pruhu využívá víceúčelovou kameru, která sleduje vodorovné značení pruhů na vozovce. Pokud se vozidlo odchýlí od svého aktuálního jízdního pruhu bez výstražného světla, varování při opuštění jízdního pruhu upozorní řidiče zvukovými a vizuálními signály. Řidič může tento systém vypnout.

Systém přepínání dálkových a potkávacích světel

Systém přepínání dálkových a potkávacích světel funguje při rychlosti nad 40 km/h (25 mil/h) a automaticky zapíná/vypíná dálková světla v závislosti na vozidlech (osobní, nákladní, motocykl) a cyklistech v protisměru/před vozidlem a na intenzitě okolního osvětlení. Řidič může tento systém kdykoliv vypnout.

Prvky pasivní bezpečnosti zakomponované do karoserie

Všechny vozy Jazz 2015 jsou vybaveny jedinečnou konstrukcí karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) společnosti Honda. Tato technologie představuje základ pro vynikající pasivní bezpečnost a zvyšuje ochranu cestujících v případě kolize.

Síť propojených strukturních prvků rozkládá energii nárazu rovnoměrněji přední částí vozu, čímž omezuje síly přenášené do prostoru spolujezdce. Technologie ACE™ rovněž pomáhá minimalizovat riziko zaklínění pod jiné vozidlo či najetí na jiné vozidlo, ke kterému může dojít při čelní srážce nebo nepřímém čelním nárazu do velkého nebo menšího vozidla.

Všechny vozy Jazz 2015 prodávané v Evropě jsou vybaveny celkem šesti airbagy pro maximální ochranu cestujících. Čelní, boční a okenní airbagy po celé délce vozidla mají „inteligentní“ konstrukci a aktivují se pouze v nejkrajnějším případě.

Konstrukce modelu Jazz 2015 usiluje o získání vysokého bodového hodnocení bezpečnosti v nejnovějších a nejnáročnějších nárazových testech EuroNCAP.

Příslušenství a sady doplňků dodávají styl, technologii a funkčnost

Zcela nový model Jazz je k dispozici s bohatou nabídkou doplňků, které umožňují automobilistům vylepšit nebo přizpůsobit svůj vůz vlastním nárokům a stylu.

Nabídka sad příslušenství

Sada Sport Pack

Sada Sport Pack umožňuje zvýraznit přirozený sportovní styl modelu Jazz. Přední a zadní leskle černé lišty, boční lišta v leskle černé barvě a v barvě karoserie a spojler pro zadní výklopné dveře v barvě karoserie dávají vozu energický vzhled a dojem.

Sada Design Pack

Sada Design Pack podtrhuje eleganci modelu Jazz a zároveň vylepšuje jeho vzhled. Tato sada obsahuje přední mřížku, dekorativní panel pro zadní výklopné dveře a kryty vnějších dveřních zrcátek v metalické stříbrné barvě.

Sada Convenience Pack

Sada Convenience Pack nabízí kombinaci doplňků pro ochranu vozu Jazz před odřením, poškrábáním, blátem a pískem. Obsahuje obložení bočních stran či doplňky předních a zadních blatníků a dveřních prahů, které ochrání vůz před rozmary počasí a před přirozeným opotřebením povrchu.

Sada Illumination Pack

Kombinací několika světel ze sady Illumination Pack lze uvnitř vozu vytvořit příjemnou atmosféru. Sada obsahuje vnější osvětlení nástupní hrany předních dveří a svítící doplňky vnitřních částí dveřních prahů.

Sada Cargo Pack

Sada Cargo Pack je určena pro uživatele, kteří potřebují pravidelně převážet zavazadla nebo speciální pracovní či rekreační vybavení. Obsahuje jedinečnou kombinaci řešení pro úložný prostor včetně vany zavazadlového prostoru s příčkami a úložnou schránku pod přihrádku.

Individuální volitelné příslušenství

  • Pro model Jazz 2015 je rovněž k dispozici řada individuálního příslušenství, například přední mřížka v metalické stříbrné barvě, která vozu dodá zvláštní eleganci a výrazný vzhled.
  • Nabídka dvou úžasných designů litých kol umožní modelu Jazz vyniknout v davu. 15palcový design Stardust má otvory v černém perleťovém laku a vnější povrch s diamantovým výbrusem a lesklým čirým lakem. 15palcový design Nucleus má otvory v barvě Rombo Silver a vnější povrch s diamantovým výbrusem a matným čirým lakem.
  • Sada doplňků karoserie pomáhá chránit povrch vozu Jazz před nepříjemnými škrábanci a čárami. Originální spojler Honda dokáže vytvořit ještě elegantnější vzhled. Důkladným testováním společnosti Honda projde pouze příslušenství nejvyšší kvality. Tento spojler je zkonstruován tak, aby se hodil do všech modelů. Navíc je zcela integrován do karoserie vozu.
  • Hlinkové sportovní pedály umožňují rozšířený kontakt pro maximální kontrolu a dávají kabině vozidla sportovnější vzhled. Inovovaný audiosystém věrně reprodukuje hudbu. Rozšířením standardního audiosystému Honda o kompaktní jednotku DSP (digitální zpracování signálu) se dosahuje kvality jako na živém koncertu v koncertní síni.
  • Držák tabletu umožňuje zábavu cestujícím. Lze jej nastavit do různých poloh. Vznikne tak pohodlný prostor pro sledování filmu, čtení e-mailů nebo hraní her.
  • Majitelé vozu Jazz, kteří plánují používat přívěs a nechtějí narušit styl svého vozu, mohou zvolit odnímatelné tažné zařízení. Všechna originální tažná zařízení Honda mají snadné ovládání a plně vyhovují elektrickým a bezpečnostním systémům vozu. Maximální tažná kapacita zařízení je 1 000 kg a svislá hmotnost 95 kg.
  • Nákladní kapacitu modelu Jazz lze rozšířit pevným a bezpečným střešním nosičem. Bohatá nabídka držáků umožňuje převážet cokoli od lyží a snowboardů po zvláštní zavazadla a tím ušetřit více prostoru a pohodlí pro cestující ve voze. Kapacita střešního nosiče je do 30 kg (maximální zatížení střechy 35 kg). Pro lepší zabezpečení je vybaven čtyřmi zámky.
  • Bezpečnostní mříž zajišťuje zavazadla i zvířata během jízdy uvnitř zavazadlového prostoru. Odděluje prostor pro cestující od nákladového prostoru mezi opěrákem zadního sedadla a stropem. Úložná schránka pod přihrádkou rozšiřuje úložný prostor zavazadlového prostoru a umožňuje bezpečně ukládat jednotlivé předměty.
  • K dispozici je vodě odolná a neklouzavá vana zavazadlového prostoru, která tvarem perfektně odpovídá tvaru zavazadlového prostoru. Má zvýšené okraje, které chrání povrchovou úpravu vozu před znečištěním a poškrábáním. Je opatřena logem Jazz a rovněž obsahuje přepážky, které usnadňují uspořádání nákladu.
  • Díky zadním parkovacím čidlům je parkování bezpečné, snadné a přehledné. V blízkosti překážky vydávají čidla zvukový signál, což umožňuje řidiči sebevědomě zacouvat i do nejtěsnějších parkovacích prostor.
  • V nabídce jsou i originální dětské sedačky Honda, které poskytují ochranu a pohodlí dětem všech věkových kategorií od novorozenců po dvanáctileté. K dispozici jsou dva typy s ukotvením ISOFIX.
  • Svítící doplňky vnitřních částí dveřních prahů jsou atraktivním doplňkem, který propůjčuje vozu kouzlo osobnosti a zároveň nenápadně chrání dveřní prahy. K výběru jsou dva modely vyrobené z nerezové oceli: jeden s kombinací leštěného a zrcadlového povrchu s vybroušeným logem Jazz a druhý s modrým svítícím logem Jazz v černém doplňku.
  • Jako doplněk prostoru pro nohy lze ve voze Jazz vybrat černé podlahové koberce Elegance s okrajem z nubuku a tkaným emblémem Jazz.

Kompletní nabídka doplňků je k dispozici v aplikaci Honda Genuine Accessories (originální příslušenství Honda), která je k dispozici na webu App Store a Google Play.

Technické údaje

Karosérie a podvozek

  • Pětidveřový pětimístný hatchback se samonosnou karoserií. V nabídce je benzínový motor s výběrem dvou převodovek.

Motor

  • 1,3litrový i-VTEC (benzínový)
  • Typ 4 ventily/válec
  • Obsah (cm3) 1 318
  • Vrtání x zdvih (mm) 73,0 x 78,7
  • Kompresní poměr 13,5
  • Výkon 75 kW při 6 000 ot./min.
  • Točivý moment 123 Nm při 5 000 ot./min.

Převodovka 

  • Manuální – stupně 6
  • CVT – stupně Variabilní se 7 simulovanými „rychlostními stupni“

Zavěšení a odpružení

  • Vpředu Vzpěra MacPherson
  • Vzadu Torzní příčka tvaru H

Řízení

  • Typ Hřebenové
  • Otočení volantem (na doraz) 2,67 (15 palců) / 2,52 (16 palců)
  • Stopový poloměr otáčení (kola) 4,9 m (15 palců) / 5,2 m (16 palců)
  • Obrysový poloměr otáčení(karoserie) 5,4 m

Brzdy

  • Vpředu Kotoučové vzduchem chlazené
  • Vzadu Kotoučové

Kola a pneumatiky

  • x 15 palců 185/60 R15 84H
  • x 16 palců 185/55 R16 83H/V

Rozměry (mm)

  • Vnější (mm)
  • Celková délka 3 995
  • Celková šířka 1 694 (včetně dveřních zrcátek)
  • Celková výška 1 550 (prázdné vozidlo)
  • Rozvor kol 2 530

Objemy (v litrech)

  • Zavazadlový prostor 354 (zvednutá sedadla) / 897 (sklopená sedadla)
  • Palivová nádrž 40

Pohotovostní hmotnost s převodovkou 6stupňová manuální / CVT

  • 1066 /  1092 (v kg)

Výkon a spotřeba paliva s převodovkou: 6stupňová manuální / CVT

Maximální rychlost:

  • 190 / 183  km/h.

Zrychlení: 0-100 km/h.:

  • 11,2 / 12 (v sekundách)

Spotřeba paliva v městském provozu (l/100 km):

  • 6,1 (15” kola) 6,2 (16” kola)  / 5,3 (15” kola) 5,5 (16” kola)

Spotřeba paliva ve zvláště intenzivním městském provozu (l/100 km):

  • 4,3 (15” kola)4,5 (16” kola)  / 4,1 (15” kola) 4,5 (16” kola)

Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km):

  • 5,0 (15” kola) 5,1 (16” kola) /  4,6 (15” kola) 4,9 (16” kola)

Kombinované emise CO2 (g/km):

  • 116 (15” kola) 120 (16” kola) / 106 (15” kola)  114 (16” kola)

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová Honda Civic R znovu získala traťový rekord v Zeleném pekle

Nová Honda Civic R znovu získala...

Model Honda Civic Type R, který byl s mezinárodním ohlasem uveden na trh v loňském roce, si neustále připisuje další ocenění a vyznamenání. Posledním z nich je opětovné překonání rekordu...